27 Dresses (2008)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

avatar van grid8400
2,5 omdat Katherine Heigl een lekker mokkel is. maar dat was het wel zo'n beetje. Saaie nergens echt leuke komedie naar mijn mening.

avatar van kanjertje
Leuke 'no sense' film, verwacht dus geen diepgaande film.
Deze movie is nochthans erg vermakelijk, aanstekelijk en grappig tegelijkertijd.
Had toch iets meer verwacht zoals in 'devil wears prada' van dezelfde makers.

avatar van grovonion
Inderdaad een film zonder grote boodschap of zelfs inhoud. Wel erg onderhoudend en dat hoofdzakelijk dankzij een schitterend leuke Katherine Heigl, hoop nog veel van haar te mogen zien. Ik vond het verhaal nog best aangenaam tot ongeveer een kwartier voor het einde waar ik plotseling het gevoel had dat er een verhaal en stijlbreuk gepleegd werd ten opzichte van de rest van de film. Al bij al geen verloren uur en drie kwartier.

Leuke vermakelijke RomKom met een prachtige hoofdrolspeelster. De film bewandeld precies de lijnen voor een succesvolle RomKom. De film weet zich echter niet te onderscheiden van andere films in zijn genre.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben heel erg positief verrast over deze prettige, soms ontroerende feel good movie. Ik vind dit genre altijd leuk om te kijken ook al was het verhaal weer enorm voorspelbaar. Je weet na een kwartier al hoe ie afloopt. Maar het deed me weinig, want er werd fris geacteerd en het verhaal was gewoon vermakelijk. Katherine Heigl speelt erg natuurlijk en goed. Ze is niet eens bloedmooi, maar ze is wel aantrekkelijk. Ze is een vrouw zoals er veel zijn en niet een opgemaakte modepop die je vaak in zon film aantreft. Dat was haar zus wel. Knappe meid maar ook de onuitstaanbare egoist.
Kwa humor was de film niet groots, maar daar richtte de film zich ook niet op.

Ik zou de film bijna een 4* willen geven maar rond hem naar 3,5* af omdat het natuurlijk wel allemaal voorspelbaar was.

100% feelgood movie, voorspelbare einde
dus niet heel erg erg bijzonder maar was leuk om te kijken
3 sterren waard

avatar van JohnWilliams
Hankieh schreef:

Ben er nog niet echt van onder de indruk, is het echt zo goed of zal ik over gaan op een andere film?

Als je een meisje bent...AANRADER!
Ben je een jongen...ga dan maar naar JUMPER of 10.000 B.C

avatar van Brianna
Ben meisje, maar vond het een rukfilm, haha, moet eigenlijk wel erbij zeggen dat ik nooit naar dit soort films kijk, maar we zaten bij de sneakpreview, de eerste en de laatste x haha. We zijn tijdens de pauze weggegaan. Toch nog 1.5, omdat er 1 heel spontaan stukje inzat, aan de bar, dat ze toch dr drinken gaf. Maar was het echt niet waard om na de pauze verder te bekijken.

Echt een feel good movie,met een prachtig einde zoals je verwacht bij dit soort films,dus dames met de bonbons op de bank!

avatar van redjina
Heerlijke film, en inderdaad een echte meidenfilm..

Ja, geinige film om met je vrouwtje te kijken.

avatar van superred
Ik ben een vrouw, maar vond het geen leuke film. Had de neiging om de film na een half uur uit te zetten, maar met de hoop dat het nog leuk werd, heb ik de film afgekeken. Niet de moeite waard. Zelfs voor een meidenfilm te flauw en te voorspelbaar.

Hankieh
JohnWilliams schreef:

Als je een meisje bent...AANRADER!
Ben je een jongen...ga dan maar naar JUMPER of 10.000 B.C

Haha, ik ben dus een jongen xD
Jumper ken ik niet en lijkt me mee te vallen als ik het verhaal zie

10.000 BC ga ik binnenkort kijken

avatar van Bart Tönjann
Wel een aardige wegkijker. Enige nadeel is dat het allemaal zeer cliché is, het is na een half uurtje wel al duidelijk hoe het allemaal eindigt. Desondanks toch verder weinig op aan te merken.

ik keek altijd veel naar romantische komedies, echt mijn favoriet..., maar de laatste tijd vond ik niet dat er veel films waren die echt lekker wegkeken!!...

dit is nog niet helemaal op en top.., maar het begint er weer op te lijken!!!

leuke film voor een avondje onderuitzakken!!!

Ik verwacht een zoete, girly, makkelijk verteerbare film met een en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig einde. Maar het is altijd afwachten,
binnenkort bekijken in de bioscoop met vriendinnen (al zou het niet mijn 1e keus zijn momenteel).

avatar van Bloody Mary
Had veel meer verwacht van deze film. Vooral het eerste deel van de film vond ik ronduit saai en er waren te weinig grappige momenten. Het tweede deel was beter, maar ook niet echt super.. 2.5*

avatar van Jorick
Een voorspelbare, doch vermakelijke romantische komedie.
Niet altijd even grappig, maar de rol van Katherine Heigl is leuk en lief tegelijkertijd.

avatar van Cinemaatje
Het Bennie and the jets deel vond ik erg leuk.

avatar van Punkette
Na al dat gedoe eromheen dat het een 'hit' was in de Nederlandse bioscopen, ben ik hem uit nieuwsgierigheid gaan kijken.
En hij viel tegen want ik had er meer van verwacht...
Hij was nogal voorspelbaar en gewoontjes.
Een 2,5*

avatar van GGG
GGG
Deze viel me echt zwaar tegen! De humor was ook erg ver zoeken. Zat zeker in de zak van jurk 28!

avatar van sydjeh
Ik vond het echt wel een goede film, de meeste "meidenfilmen" van de dag van vandaag trekken niet op zoveel. Ik stond te wachten op nog ene keertje een echt meidenfilm; Voila Gevonden!

avatar van girl-89
leuke film, had er wel meer van verwacht..
was erg voorspelbaar!
zaten wel wat grappige stukjes in.
geen film voor mannen!

avatar van behangdelul
Een echte meidenfilm, als man toch samen met het vriendinnetje gelachen.....

avatar van tevelenco
Matige romantische comedy.
Met een flauw en voorspelbaar verhaal dat veel te weinig echt goede grappen kent om te kunnen overtuigen.
Later vond ik de film wel wat beter worden maar dit was te weinig om de film een voldoende te bezorgen.

avatar van hannes64
Had nog een bioskaartje over.
Heb em gezien omdat ik al de films die speelden al had gezien.
Vond em ....ja, wel een meidenfilm.
Ik schaam me d`r niet voor , vond em ook nog goed ook.
Mooie vrouw ( Heigl ).
Even 2 leuke uurtjes gehad met een lekkere feelgood, en 2 mooie meiden voor me ( Er zaten maar 3 in de bioscoopzaal...waaronder ik en 2 rijen voor me, 2 hele mooie meiden )
Ja, ik heb me vermaakt.
3***

Het is een leuke romantische film.

De acteurs krijgen van mij een 4

avatar van missl
een romantische, met vlagen grappige meidenfilm.

tovenaar
Standaard romkom die nérgens moeite doet om ergens buiten de lijntjes te kleuren. De film is na 5 minuten kijken compleet te voorspellen. Toch wordt het nooit echt vervelend of irritant, vooral door Heigl. Achja, doet weinig dit ding.

avatar van valerio2003
een hele leuke film,ik heb echt genoten
hij is grappig en veeeeel leuker als ,the devil wears prada,vind ik althans.