27 Dresses (2008)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

Leuke trailer! The Devil Wears Prada bewees meer te zijn dan een romantisch drama en ik hoop dat ook 27 Dresses het voor elkaar kan krijgen. Aan de talentvolle Katherine Heigl zal het niet liggen!

avatar van Movie - Aholic
Ja de trailer is echt leuk! nu hopen dat de hele film ook zo leukwordt
weer eens een lekker zoetsappige romantisch komedie

avatar van Inwen
Deze film lijkt me echt leuk!

Echt zo'n romantische comedy waar je even helemaal blij van wordt.

leuke roman gezien van cam kwaliteit 3*

avatar van queenie
Gisteren gezien bij de Ladies Night en het was een leuke romantische komedie. Het verhaal verdiept zich wel wat en het gaat niet alleen over bruiloften, die zie je alleen 2 in het begin. Leuk gebracht. 3½*

avatar van BlueJudaskiss
Donderdag ga ik 'm zien, laten we het beste hopen.

avatar van darkjaap
lijkt me een beetje saai beetje eentonig en niet vernieuwends

avatar van theworldismine
heel voorspellend, niet echt grappig, maar wel weer vermakend. leuke film voor een keer tussendoor.

desteven007
Vanavond avant-première gaan kijken van die film

desteven007
- Het verhaal zat goed in elkaar, in het midden van de film wist je al wel dat die 2 gingen trouwen.

2.5 *

Ik vond het een hele leuke film! Afgelopen week gezien in de Sneak.. Ik vond het verhaal wel origineel en er zaten hele grappige scenes in! Een aanrader voor meiden!

avatar van Veruca
Ben benieuwd, Anne Fletcher, deed die niet Step Up?

Yep, een klikje op de naam had je vraag ook beantwoord

avatar van alec
Romantische comedy volgens aloude concept. Heigl en Marsden brengen dit tot een iets hoger niveau, de dialogen zijn wat scherper en minder zoetsappig.
Een *3.0

Typische romkom die helemaal volgens het boekje is. Je kunt je de hele film afvragen 'waar heb ik dit eerder gezien?', maar orginaliteit is immers ver te zoeken in dergelijke films en dat kun je beter ook maar helemaal niet willen.
Wat deze film toch de moeite van het kijken waard maakt is met name de cast. Heigl draagt de film, en wordt bovendien goed ondersteund door een overige castleden.
Hier en daar een grappige scene en een vonk die redelijk overslaat; al met al een geslaagde genrefilm die (helaas) keurig binnen het stramien blijft.

avatar van darkjaap
Malin Akerman, Katherine Heigl en James Marsden
maakte het nog een beetje goed
voor de rest idd dat standaard romkom waar er al duizenden van zijn en het verhaal sprak me ook niet echt aan ..
jammer genoeg geef ik dit 2,5*

avatar van UrbanDjampa
Een hoop gezwijmel en wat zoetsappigheid, maar dat valt te verwachten. Het ultieme sprookje? Vertel jij het me. Een regelrechte chickflick. Toch voor mij (en voor mijn vriendin) onderhoudend genoeg om een 3 te geven.

Die Malin Akerman deed me qua looks, stem en acteren echt aan Anna Faris denken. Bijna een kopie.

avatar van soom
Vond de scene met Malin en Katherine een sterk staaltje acteren. Uiteraard is een filmpje als dit lekker romantisch, en weet je de afloop al bij voorbaat, maar dat neemt de romantische gedachte die erachter schuilgaat, niet weg. Edward Burns en James Marsden zijn uitermate op dreef, zwijmelde bij James toch wel weg. In mindere mate deed ik dat bij the Notebook en Enchanted bij James z'n scenes toch ook. James is gewoon 'n poepie...

hele leuke romantische komedie. Heb me goed vermaakt. En Katherine Heigl is gewoon een lekker wijf.

avatar van JohnWilliams
Jep...ik heb de film gezien in de bios (vrijdagavond).
Het was op zich wel een vermakelijke film, zo vond ik de Cast er goed spelen (met name Heigl). Ik vond de journalist ook erg goed spelen (dat was geloof ik James Marsden). Voor de rest vond ik de zus-en-zus relatie ook erg goed, zo vond ik ook de scenes erg goed in elkaar zitten en vond ik de eindscene ook erg goed (bruiloft etc...). Maar wat ik dan toch moet opmerken is dat het weer zo cliché is...dat is het enige slechte aan deze film...dat het zo cliché is.

Uiteraard is 27 dresses een voorspelbaar werkje, waarvan zich het einde al na vijf minuten laat raden. Toch stijgt het gelukkig op sommige momenten boven de meeste films uit binnen dit genre, mede door de bij vlagen sterke (en uiterst sympathieke) cast en enkele leuke scenario-technische ingrepen. En af en toe zijn films als deze ook gewoon héérlijk om naar te kijken.

avatar van stefan dias
gotti schreef:

Dat zeg je mooi en zo is het ook. dankzij jou geef ik een half puntje extra. Het verhaal heeft werkelijk niets origineels, maar je hebt toch de indruk dat hele ploeg iets had van "laten we hier nu maar het beste van maken". Het helpt trouwens dat Katherine Heigl misschien geen überbabe is, maar daardoor net zo aantrekkelijk. Ook Marsden, komt ondanks zijn net iets te perfecte looks, heel mooi uit de verf.

Ik werd zowat verplicht deze film te bekijken (dat heb je met dochters van 15) maar heb me geen seconde beklaagd over mijn entreegeld. Geen aanrader, maar ik zal m' zeker ook niemand ontraden.

avatar van Captain Pervert
Niet dramatisch genoeg als drama, en helemaal niet grappig, dus ook geen komedie. Wat is het dan? Romantisch? Nou nee. Dan ken ik betere voorbeelden.

Met andere woorden: het is vlees noch vis en de film voegt totaal niets aan het genre toe. Het verhaal is vrij achterlijk en James Marsden heeft de "ik wil lijken op Tom Cruise in 1984" look. Het is dat er nog redelijk geacteerd wordt, maar meer dan 1.5 sterren kan ik er niet voor geven.

Leuke comedy. Zeker voor een zaterdagavondje is het een leuke wegkijkertje (voor vooral de dames onder ons.)
Een welverdiende 4,0

avatar van JohnWilliams
Dit is niet echt een jongensfilm maar ik werd nou eenmaal meegesleurd naar deze film...

Maar zo slecht vond ik hem niet.

Hankieh
JohnWilliams schreef:

Maar zo slecht vond ik hem niet.

Ben er nog niet echt van onder de indruk, is het echt zo goed of zal ik over gaan op een andere film?

Hankieh
Ben maar over gegaan op Office Space, en dat was nog een verekte leuke film ook:D

Zeer vermakelijk! Goed acteerwerk, soms wat onevenwichtig of rumoerig maar al met al een leuk verhaal met een voorspelbaar einde. Absoluut een romantische aanrader voor 2008!

4 sterren

avatar van Norma Jean
Ik vond dit niet echt een komedie.
Katherine speelde top.
Het verhaal was leuk, maar niet echt origineel. De film keek lekker weg. Geen topper, maar wel onderhoudend.