27 Dresses (2008)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

Geweldige film heb genoten

avatar van bartje30
Wat is het toch af en toe heerlijk om een romkom te kijken. Lekker kijken naar al die clichés en nergens bij na hoeven te denken. Als je er dan ook nog subtiele humor bij krijgt is het helemaal compleet. Leuk geacteerd (vooral door Heigl).

avatar van selientje
Brianna schreef:
Ben meisje, maar vond het een rukfilm, haha, moet eigenlijk wel erbij zeggen dat ik nooit naar dit soort films kijk, maar we zaten bij de sneakpreview, de eerste en de laatste x haha. We zijn tijdens de pauze weggegaan. Toch nog 1.5, omdat er 1 heel spontaan stukje inzat, aan de bar, dat ze toch dr drinken gaf. Maar was het echt niet waard om na de pauze verder te bekijken.

jammer dat je de film niet hebt afgekeken want aan het eind zaten de leukste stukjeszoals dat aan het eind als Kevin en Jane gaan trouwen de 27 mensen waarbij ze op de bruiloft is geweest in die 27 jurken als bruidmeisjes staan.

hele leuke feel good movie

Leuke film, waar je niet bij na hoeft te denken. Romantiek, comedy, drama...alles zit er zo'n beetje in. Geen topper voor mij, maar gewoon een keer zien...

avatar van JohnWilliams
Bart Tönjann schreef:
Wel een aardige wegkijker. Enige nadeel is dat het allemaal zeer cliché is, het is na een half uurtje wel al duidelijk hoe het allemaal eindigt. Desondanks toch verder weinig op aan te merken.

Mee eens, er zaten wel wat voorspelbare dingen tussen.
En die gozer probeerde duidelijk Tom Cruise na te doen.

avatar van vigonoah
Verschrikkelijke film, na een half uur had ik het gehad en heb ik hem uitgezet.
Terwijl ik knocked up dan wel weer leuk vind.

avatar van wwelover
Hele leuke film. Verwacht een te kleffe film maar nee. Ik ben echt heel erg verrast.

Zeker één van de leukste Romantische komedies die ik heb gezien.

Erg geinig op het einde al die bruidsmeisjes

De twee dame's waren wel erg mooi zeg:)

avatar van kanjertje
Voor mijn het voorbeeld van de goede en superleuke romantische komedie.
't schijnt van de makers van 'Devil wears Prada' te zijn en die vond ik ook al de max.
Vormt samen met 'Pretty Woman' en 'Nothing Hill' misschien wel de 'heilige drievuldigheid' van de romantische comedies.

avatar van Ilhem_
Een leuke film, heb me niet verveeld van begin tot einde !!

avatar van tal1b
heel erg leuk filmpje, mierzoet, maar wel leuk

avatar van MissyNador
Leuke film! Niet echt een toppertje maar een leuke wegkijk film

avatar van alegondatje
Zalige meidenfilm..........
Romantisch, grappig en sentimenteel......

avatar van acrazylady
een heerlijke film. Katherine Heigl was weer lekker op dreef en James Marsden was ook erg leuk.
je hoopte echt vanaf het begin dat die twee wat zouden krijgen.
vooral het einde was erg comisch

avatar van horrorfreak23
Ik vond het wel een redelijke romkom maar ik had er veel meer van verwacht. hij was te voorspelbaar en het was voor mij een mengeling van 'the wedding planner' en 'how to loose a guy in 10 days'

Romcom volgens het beproefde recept waarin de hoofrolspeelster haar toekomstige vent eerst positief leert kennen, dan boos op hem wordt om hem dan uiteindelijk toch in de armen te vallen. Pffff, voorspelbaarheid troef dus. Ideale film voor naieve meisjes tot 12 jaar.

Die scène in de kroeg met Marsden en Heigl was echt hilarisch.

avatar van dulcinea
Héél voorspelbare maar toch nog onderhoudende romantische komedie. Ik zou hem enkel aanraden voor wie echt van dit genre houdt.

avatar van Dianaa`
Leuke film. Het verhaal is wel wat voorspelbaar, maar dat maakt het de film er niet minder op. Wanneer je naar deze film kijkt, moet je gewoon niks van verwachten en gewoon kijken/genieten.
Katherine Heigl en James Marsden zetten erg leuke personages neer. De jurken zijn verder ook erg leuk om te zien.

avatar van Trish
Wanneer is hij te koop?

avatar van Livefree70
Eerlijk gezegd had ik hier (naar aanleiding van de reacties) veel meer van verwacht. Jane is zo "lief" dat het op enig moment echt irritant wordt. Verder een voorspelbaar verhaaltje, wat trouwens absoluut niet erg hoeft te zijn, alleen raakte het mij allemaal net niet. Jammer.

avatar van centurion81
Aardige 13 in een dozijn film. Af en toe goede grappen, beetje zoet en cliché verder!

Ronduit verschrikkelijk. Na een uur kijken stopgezet. Irritante spelers in een flinterdun verhaal dat ook nog eens slecht gebracht wordt. Kortom 1*

avatar van OlafK
De film werd nergens grappig. En bij een romcom is een beetje humor toch wel voorwaarde 1. Natuurlijk, de film was een feelgood-movie en ja, de film kijkt lekker weg. Maar nergens werd de film écht grappig of écht ontroerend. En dat blijft toch wel jammer in mijn ogen.
Het is echter geen wanproduct o.i.d. en daarom 2 sterren.

avatar van Ellis85
viel wel mee, maar zeker geen komedie om u tegen te zeggen...

hij was wel luk beetje komedie erin maar neit egt geweldig, knocked up was idd veel leuker om te zien

avatar van Janiet
Ik vind hem totaal niet vergelijkbaar met Knocked up, maar goed.
Weet iemand wanneer hij te huur/te koop is?
Ik vond het een erg leuke film, wel een beetje voorspelbaar, maar toch ook heel grappig.

avatar van Norma
Die Katherine Heigl is een leuke verschijning. Het verhaaltje is niet het meest originele en stijgt zeker niet boven de middelmaat uit, maar zit daar ook zeker niet onder. Het kan veel erger, zullen we maar zeggen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeer clichématige romcom die bedoeld lijkt voor een jong publiek. Niets nieuws onder de zon en soms zeer onder de maat. Gemiddeld.

avatar van lyn.theresa
Ik snap niet wat iedereen zo geweldig vind aan deze film. De eerste helft was slappe hap, voorspelbaar en vervelend. de tweede helft was even leuk, maar al snel weer een zee van clichés die we al te vaak hebben gezien. Ik heb misschien 2 x een grijns op mn gezicht gehad ,voor de rest werd ik er alleen maar chagrijniger van.

maar een *2 voor katherine want ik vind haar wel lief

Leuke komedie, erg voorspelbaar maargoed, zeker vermakelijk!
Het enige minpuntje was dat ik vond dat Jane teveel rotmomenten moest meemaken totdat ze voor zichzelf op kwam. (met haar zus bijv.) Dat vond ik wat jammer. Verder leuke romantische komedie!