Crazy, Stupid, Love. (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

avatar van stefan dias
Crazy en stupid.

Lamlendige laffe lul wordt terecht buitengekegeld en ontpopt zich dan plots tot Mr. Perfect. Ondertussen gaat hij wel rustig door met zijn vrouw te stalken (zijn tuintje, weet je wel) en laat hij een dot van een vrouw (Marisa Tomei) schieten voor zijn huilebalk van een vrouw, terwijl hij de eerste ook nog eens herhaaldelijk ongestraft kan beledigen. Die speech in de school… daar zakt als normaal kind toch wel je broek van af… erger kan je het echt niet maken. Nee… deze film is érg slecht geschreven. Ik heb niks tegen een pleidooi voor ware liefde, maar maak het dan tenminste een beetje serieus (en daarmee bedoel ik niet 'zonder humor')

Op de 13-jarige zoon na is werkelijk niets aan deze film normaal en de humor werkt dan ook van geen kanten.

Vlot wegkijkende romcom met usual suspects Ryan Gosling en Steve Carell die tamelijk vlot getransformeerd wordt van seutige nerd tot modieuze playboy. Verschillende verhaallijnen lopen kriskras door elkaar en de makers hebben, in tegenstelling tot collega's uit het genre, zich niet laten leiden door platvloerse en vulgaire grappen. Al is het einde wel typisch romcom, je ziet hem van mijlenver aankomen, zelfs na 120 minuten film.... 2,5*

avatar van SmackItUp
Leuke mix tussen drama en komedie. Blijft lastig om deze 2 componenten te fuseren tot een aantrekkelijk geheel, maar hier werkt het meer dan prima. Gosling blijft toch ook een van de betere acteurs van zijn generatie.

avatar van Roger Thornhill
Herzien vanwege de "photoshop"-scène tussen Stone en Gosling, maar eigenlijk bevielen ditmaal álle plotlijnen en –lijntjes me (nóg) beter. Een afwisselend grappige, schrijnende en ontroerende film die op meerdere niveau's blijft boeien.

avatar van Aazhyd
Steve Carell kende ik als die irritante vent uit The Office USA (verschrikkelijke serie) en ik hield dus mijn hart vast. Maar het viel reuze mee, leuke vlot wegkijkende film met een paar mooie scenes. Het eind was wel weer echt feelgood Hollywood, en er zitten zeker hier en daar vlekjes in de film, maar heel vermakelijk voor een zaterdagavond.

avatar van Brabants
Somber en vooral ongeloofwaardig verhaal wat bol staat van clichés en stompzinnige personages. Geen enkel van de verhaallijnen kon dan ook echt indruk maken. Het lijkt dan ook een met sterren bezaaide brok fantasie die voor mij dan ook verre van realistisch overkwam.

Typische Amerikaanse, romantische komedie met geen enkele link naar een snuifje realitiet.
Oppervlakkig, zoals verwacht want de titel wijst in die richting en zo was het ook bedoeld maar het was wellicht niet bedoeld dat er met dit product amper kan worden echt gelachen op de scene met de defecte boiler na en mogelijks met het hilarisch tuingevecht.
Geforceerde sentimentaliteit en haalt met moeite de "pretentieloze ontspanning".
Redding komt gelukkig van de cast.

avatar van SmackItUp
Herzien. En ik blijf de chemie tussen Gosling en Carell steeds beter vinden. Heerlijk dit. Verhoging van 3,5 naar 4*.

avatar van mikey
Afgrijselijke vrouwen-crap over dat mannen alles moeten pikken van hun echtgenotes zoals hun buitenechtelijke escapades, anders kan je nooit gelukkig worden

Die Carell verdient slechts een trap in de ballen na deze verschrikkelijke vertoning.

avatar van hannes64
Een klein pareltje in de filmwereld.
Heel goed gespeeld, èn geregisseerd.

avatar van ForrestHanks
Leuke film!
Echt met veel plezier naar gekeken. Voorspelbaar, typisch Amerikaanse emo film, diepgang=0
.....maar bij vlagen erg grappig en charismatische cast. Dat maakte een hoop goed.

Tarkus schreef:
Een drama vind ik deze film niet, en dan bedoel ik het in beide opzichten.
Het onderwerp van de film is geen drama, maar als komedie is het ook geen "drama".
Redelijke film dus, die nooit echt grappig is, maar wel onderhoudend is.
De cast is redelijk al heb ik van sommige acteurs/actrices al betere dingen gezien.
Maar heb me niet verveeld met deze prent, da's nog het grootste pluspunt.

Een komedie die me deze keer beter is bevallen dan de eerste keer, een zeldzaamheid voor mij.
Maar ik vind vooral dat de cast hier uitstekend acteerwerk levert, zonder uitzondering, ook Steve Carell dus !!!
Vond hem dus wel goed

Ik vond het wel een geinige film, het einde vond ik een beetje jammer.

avatar van makwild
Jeetje schreef:
Ik vond het wel een geinige film, het einde vond ik een beetje jammer.
tot drie keer toe dacht ik dat we bij het einde waren aanbeland.

avatar van Angel9999
De goede dialogen en fantastische cast zorgen ervoor dat deze film in zijn genre er boven uitschiet. Toffe film.