Crazy, Stupid, Love. (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

Entrancing schreef:
Ik had in eerste instantie niet veel van deze film verwacht. Gewoon een afgezaagde romantische komedie. Maar ik vond de film echt geweldig! Vooral het plot is echt hilarisch.

Ja bij mij was dat ook. In de afgelopen 10 jaar is er volgens mij geen enkele redelijke romantische komedie meer gemaakt: Valentines Day, She's Just Not That Into You, Love and Other Drugs. Het is gewoon allemaal dezelfde rotzooi. Ik had dus eerst totaal geen zin om deze film te zien, maar na lang gezeur van mijn vriendinnen zijn we toch naar een speciale Ladies Night gegaan in Pathé en hij was in één woord: GEWELDIG. Dit is nou hoe je een romantische komedie maakt. Geen overbodige clichés, niet te veel van dat kleffe gedoe en gewoon damn right funny (iets wat veel romantische 'komedies' vaak vergeten). Deze film was zelfs onvoorspelbaar voor mij, iets wat heeeeeel zeldzaam is voor een rom-com. De twist bijna aan het einde van de film had ik totaal niet verwacht. Het leuke aan deze film is, is dat het GEEN chick-flick is. Dus op een date zullen zowel de vrouw als de man ervan genieten. Ook is Steve Carell in mijn ogen de nieuwe Tom Hanks. De manier waarop hij het ene moment hilarisch is en het volgende moment hartverscheurend (ja, ik moest zelfs een traantje wegpinken) doet me erg denken aan de vroegere Tom Hanks. Anyway, deze film is écht een must-see voor iedereen. Verfrissend, hilarisch en verassend. Ik zou het zelfs de Crash van de rom-coms noemen (de manier hoe op het einde alle verhalen tot één geheel komen).

avatar van wwelover
Vernieuwende en zeer sterke romkom. Een erg leuk verhaal, enkele leuke twists en natuurlijk voorspelbaarheid is onvermijdelijk in dit genre. Echter de grappen zijn ook zeer sterk en ik moet zeggen dat het ook nog eens erg goed gefilmd is. En door de afwisselende karakters blijft het ook steeds boeiend. Al is het karakter van Steve Carell natuurlijk het grootst en het leukst. De muziek is ook goed overigens. En de casting was perfect. Steve Carell schittert echt heel erg in deze film en natuurlijk is Ryan Gosling fantastisch. En dat geld ook voor de rest zoals Emma Stone. En ook de kleine bijrol van Kevin Bacon is erg geestig.

avatar van Shinobi
Gisteren in de bios gezien en op zich wel een vermakelijke film. Carell die een goede loser neerzet en Gosling als een echte ladies man. De scènes tussen deze twee waren echt heerlijk, met name de dating scènes.
Wel lachen dat iedereen op het laatst een connectie met elkaar blijkt te hebben en props voor de muziek dat zat ook wel goed in elkaar.

Een echte aanrader om met vrouwelijk gezelschap te kijken.

3,0 Sterren.

avatar van Donkerwoud
Vermakelijke klucht met een snufje drama. De film gaat gebukt onder een flinke dosis misplaatste moraal, maar desalniettemin is het genieten geblazen als de vele verhaallijnen bij elkaar komen en tot een onvergetelijk grappige finale komen. Ik heb sinds de originele Death at a Funeral niet meer zo hard moeten lachen om een comedy.

avatar van Kisje
Crazy, Stupid, Love

Goh, wat heb ik lang uitgekeken naar deze film. Steve Carell is één van m'n favoriete acteurs, en aangezien dit niet één en al lachen, gieren, brullen is (althans die indruk had ik toch, toen ik de trailer bekeek) maar ook een beetje ruimte laat voor wat "verhaal", stond ie dus hóóg op m'n lijstje!

En zoals ik verwachtte, hij was echt geweldig! Zelfs mijn vriend, die altijd om de één of andere reden vreest voor m'n filmkeuze's vond het een zalige film. Ik kon hem dat enkel maar beamen.

Wanneer de film start, zie je een 'uitgeblust' koppeltje dineren. De man; Cal, weet al lang niet meer hoe het voelt om jong te zijn. Zijn vrouw; heeft al een tijdje door dat de tijd in hun relatie niet is blijven stilstaan, maw ze er niet jonger op wordt. Ze is niet meer gelukkig en vertelt haar man dat ze uit de echt wil scheiden. De film vertrekt met gierende banden, en zet 'm meteen in de juiste versnelling. Het is meteen raak; ik bedoel dat je meteen weet waar men naartoe wil met deze film.

Wat volgt is dat Cal dus het huis uit trekt, en terug de wereld gaat verkennen. Hij gaat uit, al gebeurt dat wel alleen en zoekt altijd gezelschap om toch maar z'n verhaal kwijt te kunnen. De jonge womanizer Cal, neemt hem onder zijn hoede en 'helpt' hem zijn jeugdigheid weer terug te geven, ...
Kort samengevat; dit is waar de film zo'n beetje om draait.

Ik moet eerlijk toegeven dat voor A+, ik nog nooit van Emma Stone gehoord had , al kan ik wel zeggen dat ik al sinds de eerste keer dat ik haar zag acteren, erg onder de indruk was. Ze is niet zo'n 'klassieke' schoonheid, maar ze heeft gewoon weg iets, apart. Bovendien heeft ze een erg sprekend gezicht, waardoor het acteren haar goed af gaat!

Eventjes nog vermelden; ik wist niet dat Gosling zó breed was ! Schrok ik wel wat van. Maar natuurlijk niet dat het me stoorde he

Ik heb enkel maar lof voor deze film. Zowel de acteurs, als het verhaal is anders, maar erg leuk om te zien.

avatar van Elineloves
Gezien in NYC en is me zeker niet tegengevallen. Hoewel de film voorspelbaar is vanaf de openingsscene tot aan de aftiteling heb ik me goed vermaakt.

Ryan Gosling vind ik een fijne acteur, leuk ook om te zien dat er zoveel films van hem uitkomen deze periode, hij bewijst steeds meer een veelzijdig acteur te zijn. Zelfs Carrell wist me enigszins te amuseren, normaal kan ik hem snel irritant vinden. Emma Stone is een plaatje en deed het ook leuk, hoewel haar rol niet echt bijzonder was en vrij cliche. Mama Moore was ok, maar leek op de automatische piloot te staan.

De leukste lovestory was die van Robbie en Jessica. Heel schattig joch die al vrij snel je hart weet te stelen. We weten w.s. allemaal nog wel hoe het is om 13 en verliefd te zijn...

De film neigt soms meer naar de romantische kant dan naar de komedie, maar als er gelachen wordt is het ook meteen goed.

Lekker tussendoortje.

avatar van appel123
Ik keek een klein beetje op om deze film te gaan zien met mijn vriendinnen. Echter de recensies op internet waren één en al lovend, Daar op afgaand ben ik toch maar meegegaan. Wat bracht mij deze avond;

Een saaire domper was het. Een depressieve man krijgt van een semi-superhunk een paar lesjes in het versieren van vrouwen. Een kleuter wordt verliefd op een wat ouder meisje. En onder het mom van liefde zal toch wel overwinnen werd deze film mij door mijn strot geduwd. Volgestampt met flauwe grappen, en andere kul werd dit dan aangedikt met een mierzoet achtergrond muziekje.

.....
Terugkomend op een quote van een medegebruiker:

erpunited schreef:
Leuke film. Er zitten mooie vrouwen in. n

Je bedoeld die ene scene dat dat er een serveerster een drankje komt brengen en het minderjarige oppasmoedertje van die kleuter??

En die scene dat hij in bed lag met dat meisje dacht je dat ze eindelijk dr kleren uit zou doen..maar nee niks.

Harold & Kumbar : Daar zitten pas mooie vrouwen in

Vermakelijk.

Toch is het uiteindelijk jammer om te zien dat ook deze film niet ongeschonden het einde weet te halen. Tot aan de logische finale (de tuinscene) krijg je een vlot en fris, aangenaam filmpje voorgeschoteld.

Dan lijken de makers te schrikken, de 90 minuten grens is ondertussen overschreden en er ontbreekt een moralistisch, dramatisch stuk in hun romcommetje! En dus plakt de film er nog 20 minuten aan die absoluut niet leuk zijn en enorm duf uit de hoek komen. Carell moet ook een keer of twee geslikt hebben toen hij voor het eerst z'n eindspeech kreeg te lezen.

Best jammer allemaal, want verder is er weinig aan de hand. De hele cast doet het goed, iedereen ook best geschikt voor z'n rol, behalve eigenlijk Julianne Moore dan, die is wat teveel zuurpruim-naturelle voor een film als deze.

Af en toe een grappige scene, af en toe wat schattige romantische perikelen. Laat die laatste 20 minuten eraf en je komt vlot een halve ster hoger. Nu blijf ik steken op:

avatar van Jessen0wnt
Leuk.

Toffe romcom die wel wist te boeien de volledige speelduur. Julianne zorgt voor de nodige drama en natural look van de film, die vrouw heeft gewoon een uitstraling van hier tot tokyo waardoor ik eigenlijk vanaf het eerste shot om was. Moore in een romcom zetten vraagt ballen. Stone zorgt voor het nodige gelach, waar de rest van de film het een beetje leeg blijft. Emma was ook de enige reden waarom ik deze film wilde zien, na Easy A ben ik gewoon verliefd, alles wat ze zegt is leuk! Gosling is vooral erg goed met zijn charme en het gebruik van dialogen met Carell en Stone, leuke combinatie die werken. Leuke cast dus.

Verhaal is beetje zoetsappig, maar doet zich niet te gemakkelijk voor als de zoveelste. Door wat kleine vlagen van realiteit erin te verwerken en het toch wel een klein beetje op de tenen trappen van het publiek, is het toch niet alleen maar een feel good film. Het heeft zeker inhoud, alleen word de hoopgevende tuinscène vervangen door een tenenkrommende speech die het dan weer net mwah maakt.

Al met al een zeer vermakelijk filmpje, ziet er allemaal prima uit en in combinatie met een klikkende cast en een vage diepheid staat Crazy Stupid Love toch wel boven de gemiddelde romcom.

Aanrader dus, 3,5 ster

avatar van Number23
Niet zo'n heel bijzonder filmpje. De goede cast houdt de film op constant niveau, vooral Carell, Moore en Stone. Tomei en Bacon hebben makkelijke rolletjes en Gosling, waar ik veel van verwachtte, komt soms beetje killetjes over. Wel is muziek op sommige momenten leuk.

avatar van Naomi Watts
Meer dan aardige romcom en best wel verrassend leuk. Helaas ontspoort het wel op het eind aangezien het belerende moralistische twistje een compulsory is binnen het genre. Gelukkig hebben we een erg fijne cast en een film die anderhalf uur gewoon erg leuk blijft. Aardige humor, leuke scenes, sympathieke cast en de film heeft gewoon een ziel. Niet onbelangrijk.

Vooral erg fijne scenes tussen Gosling en Stone, behoorlijk wat chemie en die scenes samen zijn dan erg geloofwaardig en adorable. Moore is zelfs in een rol die niet bijster bijzonder is best impressive en Carrell vind ik zo op zijn best. Iets getemperd, niet te schreeuwerig. Leuk, spontaan, sympathiek. Erg vermakelijk, alleen jammer van het moralistische geëmmer op het eind.

avatar van John Lee Hooker
Ik had me schrap gezet voor een overblichte toestand met zwakke grappen en aanstellerige karakters maar dit bleek verassend mee te vallen en je kon duidelijk zien dat hier toch twee vakbekwame regisseurs achterzitten. Steve Carell's personage krijgt voldoende aandacht en dit resulteert in een boeiend samenspel van omstandigheden waarbij de uitslag niet altijd op voorhand bepaald kan worden. Er zitten een aantal leuke situaties tussen die redelijk overtuigend blijven zonder überflauwe intenties die soms aan bod komen in verhalen als dit. Relaties, liefde, emoties... het zit er allemaal in maar het is op zó'n manier geformuleerd dat het authentiek en interessant blijft. Helaas zijn de laatste twintig minuten iets minder boeiend en vallen we daar terug in een redelijk standaard gegeven maar dat kan de pret van al het voorgaande natuurlijk niet verpesten. Prima.

avatar van BoordAppel
Crazy, Stupid, Love is in feite een vrij standaard romcom met een verhaal dat, op een hilarische scène na, geen verrassingen kent. Toch weet de film prima te vermaken en is zo nu en dan best grappig. Het is vooral de cast die het geheel naar een hoger plan trekt. Steve Carell is altijd wel leuk en is dat nog meer door uitstekende aangevers in de bijrollen zoals Marisa Tomei en Kevin Bacon. Ryan Gosling doet het ook prima als playboy die tot inkeer komt en Emma Stone is altijd lief.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik wist eigenlijk weinig van deze film, behalve dat Steve Carell erin mee speelde. Sinds ik de afgelopen maanden The Office US ben gaan volgen, ben ik hem best wel gaan waarderen. Hij heeft toch wel een talent om grappig over te komen dankzij zijn nerdy, serieuze uitstraling. Ook in deze film is hij lekker op dreef als Cal Weaver. Grappig hoe hij door de film heen aan het veranderen is. De overige cast doet het ook prima, met zeker een leuke rol ook voor Ryan Gosling als womaniser Jacob. Ook de bijrol van Kevin Bacon mocht er zijn. Idem voor de rol van de lerares van Robbie die ook in het verhaal zit verweven ''Asshole!''

De film weet een aantal verhaallijnen mooi in elkaar te brengen, waarna er een erg grappige tuinscene richting het einde volgt waar ik echt om moest lachen door alle misverstanden. De leukste verhaallijn vond ik misschien wel die van Cal zijn zoon Robbie met zijn puberromantiek.

Wat Crazy, Stupid, Love goed doet is een stel clichés vermijden. Zo vreesde ik op het einde dat zelfs Robbie nog zijn doelwit Jessica zou krijgen, maar gelukkig werd dit voorspelbare einde leuk vermeden (gelukkig hebben we de foto's nog, ghehe) zodat de film niet slap eindigde. Fijne feel good film met de nodige geslaagde humor.

Best wel een verrassend leuke komedie/drama. Het verhaal is best mooi en zit ook leuk in elkaar en er valt ook best veel te lachen. Zeker het eerst uur vond ik zeer sterk, het laatste uur is ook best goed maar is ook wat flauwtjes en clichématig, zeker het einde. De cast in deze film vond ik zeer goed. Steve Carell speelt vaak flauwe komische rollen maar in deze film had hij best een serieuze rol en hij deed dat best goed. Ryan Gosling was voor mij de ster van de film want in het eerste uur speelde hij gewoon ijzersterk. Ik ben normaal geen fan van kinderen in een film maar de rol van Jonah Bobo was best goed en hij speelde ook leuk (de scene toen hij betrapt werd was zeer komisch). De dames in de film mochten er ook wezen en dan met name Analeigh Tipton die zeer leuk speelde en er ook best fraai uitzag. Ook Julianne Moore deed het aardig hoewel ze een vrij serieuze rol speelde. Emma Stone zag er natuurlijk fraai uit maar haar vond ik eigenlijk de minste in de film. De bijrol van Marisa Tomei (zag er faai uit met haar decolleté) was trouwens zeer leuk.

Al met al heb ik best genoten van deze leuke film en buiten komedie/drama was het natuurlijk ook een romantische film.

avatar van martijn011
Leuke verrassing.

Carell en Gosling spetteren van het scherm af, allebei in een rol die ze ongelooflijk goed schikt. Het lijkt me dat ze met het maken van deze film een hoop plezier hebben gehad, je ziet dat alle acteurs er écht voor gaan en hun inspiratie zeker niet thuis hebben laten liggen.

Het verhaal is niet alleen grappig maar heeft ook een dramatische kant. Personen die in de liefde gekrenkt worden zijn tegenwoordig niet meer te tellen. Ook de personages in deze film komen daar allemaal mee in aanraking.

De mix tussen komedie en dat kleine tikje drama doet het goed. Ik lag helemaal dubbel met die tuinscene waarin iedereen met iedereen op de vuist ging en het ene na het andere misverstand plaatsvond. Alles kwam daarmee prachtig bij elkaar!
Jammer van het ietwat moralistische einde, maar dat is ook het enige minpunt van een verder uitstekende film!

avatar van rep_robert
Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit is juist het grootste cliché van wat er had kunnen gebeuren, zo'n romance tussen de twee was juist niet realistisch geweest vanwege het te grote leeftijdsverschil.

Verder moet ik zeggen dat vooral in het begin de film erg grappig was met als uitschieter de dialoog op werk.
"You're getting a divorce?
Yeah
Amy heard you crying in the bathroom, we all thought it was cancer
Oooh
Thank god man
Just my relationship
Hahahaha
Thank god
Divorce
I'm so lucky
You are
I'm have to go pick out furniture now
Okay, You go for it
It could have been cancer buddy
Everyone, it's just divorce
Thanks, it feels good"

Wat dat betreft is de film wel redelijk uniek in dit genre en weet het op veel momenten verfrissend uit de hoek te komen. Carrell is redelijk sympathiek, Gosling is ideaal als womanizer en de verdere bijrollen zijn ook erg leuk, vooral de puberzoon is erg geinig. Het verhaal is tot ruim een half uur voor het einde lekker fris en vlot geschreven en weet middels de humor te overtuigen.

Jammer dat tegenwoordig romantische komedies persé rond de 2 uur moeten duren, want dat kan dit genre gewoon niet aan(enkele uitzonderingen daargelaten). Richting het einde krijg je de gebruikelijke moralistische prietpraat met als dieptepunt de speech van Carrell en zijn zoon op de examen uitreiking. Dit soort momenten gaan mijn tenen altijd krom van staan en komen altijd bijzonder geforceerd over. Uiteindelijk landt iedereen op z'n voetjes en is enkel de tuinscene in het laatste half uur nog echt de moeite waard.

Heerlijke vermakelijke film met een finale om u tegen te zeggen de cast van de film is ook subliem met name Ryan Gosling ook de rest van de cast met Emma Stone en Marisa Tomei waren meer dan ok alleen vond ik Kevin Bacon niet in de rol van David Lindhagen passen. Al met al een zeer lekkere feelgood movie.

TMP
Degelijke film. Alleen wat weinig gelachen, de humor was toch minder aanwezig dan ik vantevoren had gedacht. Leuke cast met onder andere Steve Carell en Emma Stone, die kan ik beide wel waarderen. Naar het einde toe werd het mij weer wat te zoetsappig en voorspelbaar, daarnaast had de film ook wel iets minder lang mogen duren. Geen hoogstaande film, maar het keek wel makkelijk weg...

Ik vond het maar een erg lauwe en cheesy film.

Die af en toe zn momenten had door de cast die er op zich wel mocht zijn, al hadden ze wat mij betreft wel een betere film mogen uitkiezen.

Geen idee hoe zoiets aan een 7,7 op imdb komt .

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Heel half uur.

Een vermakelijke romcom die uiteindelijk iets teveel wegzinkt in het bekende moeras der clichés. Zoete eindes lijken welhaast verplicht bij dit soort werk en dus moet alles uit de kast om de dokter feelgood een heel half uur te gunnen om zaken des Disney te draaien. Niet dat dit echt vervelend is, maar het voelt een beetje als een domper op de soms dolkomische eerste anderhalf uur, rondom een man die na een mislukt huwelijk wederom op de versiertoer moet.

Goed.

avatar van Movie1974
Ik heb een erg leuke en originele film gezien. Hoewel er voorspelbare kanten aan het verhaal zitten (zeker niet alles), is het heel origineel uitgewerkt. De cliché dingen, die er ook best in zitten, hebben me geen moment gestoord. En het ook wel aanwezige zoete sausje behorende bij het 'rom-deel' stoort niet. De humor is ruim voldoende aanwezig en het verhaal is ook leuk. Het 'rom- en com-deel' zijn goed in verhouding. Kleine winst voor het 'com-deel' om in die termen te blijven. Niet teveel diepgang is in dit geval wel positief. Houdt de vaart erin.
Goed acteerwerk. Zeer geestig op z'n tijd. Vind Steve Carell altijd moeilijk in te schalen. Vind 'm vaak wat overdreven, niet zo mijn smaak, maar in deze film vind ik 'm erg goed. Ingetogener en daardoor wat mij betreft grappiger én geloofwaardiger. Bijna alle acteurs zijn trouwens geknipt voor hun rol. Perfecte casting wat mij betreft.

avatar van gijsvogel
Goed, een verrassing,

Prima plaatje die gelukkig niet de neiging had om vervelend te worden.
Begon hier onvoorbereid aan, en het verraste me als geheel.

Humor is in orde, gelukkig niet het overdreven spel wat Carell hier nog wel eens in zou kunnen nemen.
Drama is goed, en wordt gelukkig niet verzengeld door die zure kop van Moore.
Emma Stone speelt gewoon lekker fris net zoals Gosling prima zijn rol als player goed kan hebben.
Casting voor deze is IMO dan ook gewoon goed.

Carell zet wat mij betreft met deze film dan ook een van zijn betere prestaties neer, en laat zien dat hij ook anders kan dan de immer vervelende funny-guy.

Filmisch en muzikaal ook alles netjes, soundtrack past prima bij het plaatje.

Een verdiende 4*

avatar van dutchtuga
Dertien in een dozijn. Steve Carrell heeft erg veel in zich, maar het zou een keer fijn zijn als hij een wat gedurfder project aangaat. Crazy, Stupid, Love kent, net als veel van deze romcoms, een aardige en op momenten grappige opbouw, maar wordt dit aan het einde compleet om zeep geholpen door de geforceerde ommekeer naar feelgood-cinema, die hier haast therapeutische proporties aanneemt. Het geeft je als filmmaker garanties, maar film zou soms toch wat meer dan dat moeten zijn. Jammer.

avatar van blurp194
Af en toe toch een echt grappige vondst in deze verder ook aardige romcom. Bijvoorbeeld de dirty-dancing truc. Echt leuk gevonden, en precies goed getimed.

Daarnaast is het natuurlijk wel wat moeilijk om met zo'n herkenbare kop als die van Steve Carell ooit nog los te komen van Dunder Mifflin, de beste man had misschien maar beter papier kunnen gaan verkopen. Gelukkig doen er nog andere acteurs mee. Marisa Tomei bijvoorbeeld heeft een erg grappige rol met een paar mooie scenes. En Emma Stone is ook leuk bezig. Julianne Moore en Kevin Bacon dan weer niet - maar dat kan er ook aan liggen dat ze wat minder sympathieke rollen te spelen hebben.

In het genre echt wel een leuke film.

avatar van Showey
Met het idee ‘afgezaagde romantische komedie’ in m’n hoofd. Uiteindelijk een hoop gelachen.

Afgelopen jaar heb ik vier films gezien met Steve Carell, waaronder ‘Dinner for Schmucks’ en ‘Little Miss Sunshine’. Alle vier de films heb ik overigens met volle genot gekeken. Andere spreken nog wel eens over het met pensioen gaan van Carell. Hier wil ik nog even niet aan denken, want ‘Crazy, Stupid, Love’ is de vijfde film op rij waar ik van heb genoten.

Lees de rest van mijn review op FilmVoid

Een komedie over het terug vinden van de chemie of liefde tussen een man en een vrouw uit een huwelijk die op een dood spoor was belandt ( of is dit nou zonder -t ?).

De futloosheid van Cal Weaver ( Steve Carell ) in zijn relatie zorgt ervoor dat zijn vrouw hem bedriegt. Ze gaan scheiden en om zijn problemen weg te drinken, komt hij in een bar een echte ladies man tegen die hem voorstelt zijn mannelijkheid weer terug te gaan vinden om zo dr voor te zorgen dat zijn vrouw dr spijt van krijgt hem ooit te hebben bedrogen.

De ladies man Jacob Palmer ( Ryan Gosling ) is precies dat, een slicke dude die precies weet wat hij moet doen om vrouwen mee naar huis te nemen. Cal leert op een komische manier zijn maniertjes en uiteindelijk leert Jacob ook het mooie van Cal zijn leven.

Ik heb me wel vermaakt bij deze film. De humor was niet altijd even sterk, soms wat deprimerend zelfs, dat hoort een beetje bij Steve Carell denk ik, maar daarnaast was ook het positieve van Carell met zijn humor wat deze film leuk maakte. Daarnaast had je aan het einde van de film een aantal leuke plottwisten met op het laatst een erg komische bijeenkomst van de belangrijke karakters.

Niet altijd even sterke film, maar overall een grappige komedie die je zelfs misschien wel wat over de wereld van versieren kan leren.

avatar van david bohm
Aardige komedie met een interessante cast. De buitengewoon aantrekkelijke Ms Moore, de ook hier uiterst Coole Mr Gosling en de gelukkig weer eens ingetogen spelende Mr Carell dragen de film maar de jonge Jonah Bobo (Robbie Weaver) steelt wat mij betreft de show. In het eerste uur is de humor subtiel en aangenaam, helaas in het laatste gedeelte niet meer en wordt nog even een kleffe boodschap verkondigt met een te verwachten alles komt goed einde.

avatar van Rianneke_Dan
Echt een geweldige film

Had ik eigenlijk totaal niet verwacht, ik had wel goede hoop dat hij leuk zou zijn, maar zo leuk? Nee dat ook weer niet. En ja dat komt eigenlijk maar door één persoon: Ryan Gosling. (love love love him) Hij speelt zijn rol zo goed en is zo ontzettend grappig als gladjakker, heerlijk! En dan ook nog samen met Emma Stone, dat was gewoon helemaal goed. Perfect duo en heerlijk voelbare chemistry tussen die twee. Ik heb enorm genoten van die 'Dirty Dancing' scene, is echt gelijk één van mijn meest favoriete scenes ooit geworden Ben zo blij dat die twee nog vaker samen gaan acteren, want zulke chemistry kom je niet vaak tegen. Leuke meid ook die Emma!

Ook Carell vond ik erg goed terwijl ik normaal gesproken echt geen fan ben van die man, maar hier was hij best fijn om naar te kijken. Zo ook Moore, hun relatie was mooi om te zien en toch ook wel herkenbaar denk ik voor veel mensen. Ook het verhaallijn tussen Jessica en Robbie vond ik erg aandoenlijk. Leuk ook hoe dat verder in de film tot ontwikkeling kwam met als hoogtepunt natuurlijk de ontmoeting tussen alle partijen. Wat heb ik gelachen zeg Ontzettend grappig dat je ook duidelijk aan Gosling kon zien dat hij zijn lachen niet op kon houden, volgens mij hebben hun echt lol gehad op de set, kan niet anders!

Natuurlijk is de film hier en daar erg zoet en best cliché, maar dat kon voor mij de pret echt niet drukken. De cast was gewoon perfect, vooral Stone en Gosling, en de humor was echt helemaal mijn ding. Dat zoete stoort mij dan ook helemaal niet, vind ik juist wel leuk en kan ik als kijker wel waarderen zolang het maar leuk gebracht word.

Ik heb echt waanzinnig genoten van Crazy, Stupid, Love en Gosling mag van mij vaker in dit soort films spelen en dan ook zijn shirt uitrekken natuurlijk

Volle mep 5*

avatar van Spetie
Erg leuke frisse film dit.

Leuk verhaal en leuke personages, zorgen ervoor dat dit asoluut een vermakelijke wegkijker is. De gehele cast overtuigt. Carell speelt iets rustiger dan normaal en dat doet zijn optreden zichtbaar goed. Gosling is een leuke vlotte womanizer en Julianne Moore en Emma Stone komen sterk en overtuigend voor de dag.

Het verhaal is vlot geschreven, kent prima dialogen en komt op het einde op een leuke manier samen. Jammer dat het daar wel weer enigszins moralistisch wordt, maar samen zaken, zoals de verhaallijn van de zoon en de oppas worden gelukkig wel creatief opgelost.

Prima romcom dus.