Crazy, Stupid, Love. (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

avatar van Fox McCloud
LimeLou schreef:
Film zelf lijkt me niet zo bijzonder, maar Emma Stone

Alles met Emma Stone is goed.

avatar van Kisje
Duurt nog zo ontzettend lang voor ie uit is in de bios

avatar van HarmJanStegenga
Nog 2 dagen...

HarmJanStegenga schreef:
Nog 2 dagen...

Nee in Belgie niet, althans bij de Kinepolis toch. Pas eind september

avatar van HarmJanStegenga
Kom je toch ff gezellig over de grens buurten.

avatar van 074
bijzonder dat de film nog niet uit is in Nederland, en toch al gemiddeld een 4. Voor een romantische komedie vanzelfsprekend... Ook nog leuk om te vertellen is dat de meeste mensen die een 5 stemmen allemaal ooit maar 1 stem hebben uitgebracht. Coincidence???

HarmJanStegenga schreef:
Kom je toch ff gezellig over de grens buurten.

Misschien als ik toevallig eens in de buurt ben én als ie draait dat ik wel eens binnenspring

avatar van fappie
Morgen maar eens naartoe gaan. Ben benieuwd .

avatar van tommykonijn
Dit lijkt me wel wat. Ik denk dat ik deze wel ga kijken.

Echt een geweldige film!!

avatar van Lennon
Net gezien. Leuke film, maar zeker niet die 4 sterren die ie nu (net niet) gemiddeld staat.

Duurt bijna 2 uur, maar die tijd vliegt voorbij, dus dat zegt genoeg.

Leuk avondje bios gehad, maar had deze film op dvd ook wel goeg genoeg gevonden.

avatar van wwelover
Vernieuwende en zeer sterke romkom. Een erg leuk verhaal, enkele leuke twists en natuurlijk voorspelbaarheid is onvermijdelijk in dit genre. Echter de grappen zijn ook zeer sterk en ik moet zeggen dat het ook nog eens erg goed gefilmd is. En door de afwisselende karakters blijft het ook steeds boeiend. Al is het karakter van Steve Carell natuurlijk het grootst en het leukst. De muziek is ook goed overigens. En de casting was perfect. Steve Carell schittert echt heel erg in deze film en natuurlijk is Ryan Gosling fantastisch. En dat geld ook voor de rest zoals Emma Stone. En ook de kleine bijrol van Kevin Bacon is erg geestig.

avatar van Al DeNiro
De versier-scenes met Carell en Gosling waren het leukst.

Maar beste werd toch bewaard voor het einde wanneer iedereen erachter komt dat ze elkaar kennen of familie zijn

avatar van Rosicky
Fris, geinig en mooi. Crazy Stupid Love doet bijna alles goed. De personages zijn divers en met de nodige diepte. Bovendien wekt de film veel sympathie op voor veel van deze personages. Leuke twists, goede grappen en niet al te voorspelbaar. De romcom 2.0. Ook voor mannen uiterst genietbaar. Zo mogen ze er meer maken.

avatar van Shinobi
Gisteren in de bios gezien en op zich wel een vermakelijke film. Carell die een goede loser neerzet en Gosling als een echte ladies man. De scènes tussen deze twee waren echt heerlijk, met name de dating scènes.
Wel lachen dat iedereen op het laatst een connectie met elkaar blijkt te hebben en props voor de muziek dat zat ook wel goed in elkaar.

Een echte aanrader om met vrouwelijk gezelschap te kijken.

3,0 Sterren.

avatar van loer
Goede, leuke film. Heb me geen moment verveeld. Het grote 'theater van de lach-einde' had wat mij betreft wel wat minder gemogen.

avatar van meric
Leuke romcom met een lekker tempo. De cast is goed op elkaar ingespeeld en er zitten leuke grapjes tussen. Zoals altijd natuurlijk wel voorspelbaar maar deze film heeft iets 'anders'. Leuk!
Ga mijn moeder hier ook nog naartoe slepen!

074 schreef:

Misschien omdat wij naar de Ladies Night zijn geweest en het zo'n leuke film vonden, dat we echt even lid wouden worden om het te laten weten?

avatar van %%%%%%
Fox McCloud schreef:

Alles met Emma Stone is goed.

Amen

miepke
Lang geleden dat er tijdens de film geklapt werd door het publiek.
Heerlijke film. Leuke twists.
Uiteindelijk toch een typische romkom maar dat mocht de pret niet drukken.

avatar van fappie
Goede film dit. Sowieso erg sterke cast met Ryan Gosling en Steve Carell. Verder sterke uitwerking en veel verrassende elementen. Daartegenover wel wat clichés, maar dat blijf je toch hebben. Het einde is ook erg goed (feelgood).

avatar van debbieee
echt een heerlijke wegkijk film, samen met een vriendin gister in de bios gezien. we hebben ons zeer goed vermaakt! een bak nacho's erbij en onze avond was helemaal goed.

avatar van Kippie.
Netjes! Het verhaal had genoeg verrassingen en plotwendingen om het interessant te houden en zorgde ervoor dat ik me niet heb verveeld. De humor, niet te overdadig aanwezig, kwam op de juiste momenten en sloeg veelal de juiste toon aan. Wanneer er drama getoond werd had het soms wat weg van een melodrama, maar daar komt Crazy Stupid Love makkelijk mee weg. Acteerwerk was ook aanvaardbaar, al stoorde ik me wéér aan het feit dat er zo nodig een kind in zit die filosofische uitspraken doet. Houd daar nou eens mee op, vreselijk. Goed, hier ergerde ik me er minder aan dan normaal, maar toch blijft dat telkens een struikelblok voor me. Ja, leuke film, echt een aanrader! Blij dat ik deze heb gezien. Welverdiende voldoende.

avatar van dot driekant
Gisteravond gezien. Voor het eerst sinds een lange tijd een komedie waar ik niet halverwege op mijn horloge kijk of vind dat ze er wel een einde aan mogen breien. Goed gedaan, want de film duurt toch bijna twee uur. Zat prima, de film had voor mij nog wel een tijde door mogen gaan, heerlijke sfeer!

Leuke personages, goed neergezet door vooral Carell, Stone en Gosling.
Trouwens de bijrol voor de oppas ook erg leuk, fijn dat ze haar verhaal ook een beetje afmaken met Robbie aan het einde

Gister gezien in de bios! Leuke film.. goede grappen.. leuke personages! Veel verrassingen in het verhaal. Heel af en toe werd het een beetje zeikerig.. maar dat is dan het komedie gedeelte wat ik mis haha.

Mr_White
Frisse romcom die tegen het einde aan even tegen het briljante aanleunt (de hilarische confrontatie in de achtertuin tussen alle personages) om vervolgens alsnog met het meest waardeloze cliché einde aan te komen zetten. Het voelde aan alsof het er bij de haren bijgesleept was en zo wist Hollywood dus alsnog een verfrissende romcom onderuit te halen. Nu blijft er 'slechts' een vermakelijke film over.

Erg grappig inderdaad maar het einde was te cliche, en het is ook een film die je de volgende dag al compleet vergeten bent.

dudebag
Crazy, Stupid, Love is een van de domste titels bij de mooiste romcoms die ik heb gezien. Sterke grappen, personages goed uitgewerkt en bovendien zeker geen slecht acteerwerk. Ik vond Steve Carell en Ryan Gosling elkaar zo fantastisch goed liggen, beide leuke acteurs om naar te kijken. De film voelt helaas wel extreem lang aan door de vele, zeer gedetailleerde verhaallijnen. Zo voelde het alsof een personage zo af en toe compleet verdween voor een half uur en er opeens weer was. Dat is eigenlijk het enige wat ik aan te merken heb op deze film, naast de vraag wat Kevin Bacon hier doet. Hij paste er voor geen meter bij, maar misschien komt dat door zijn filmgeschiedenis. Deze film is simpelweg 'leuk'. Een tikkeltje langzaam hier en daar, maar gegarandeerd lachen & janken; een unieke balans tussen komedie en drama.

avatar van loreen
leuke film leuke humor leuke cast alles perfect

Wel een beetje standaard verhaal (mja tis en blijft een romkom) maar wel met een aantal leuke twists en goed acteer werk! Film kijkt lekker weg, verveeld geen seconde en heeft een aantal erg leuke momenten!
zeker een aanrader om een keer te zien