Crazy, Stupid, Love. (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

avatar van Donkerwoud
Vermakelijke klucht met een snufje drama. De film gaat gebukt onder een flinke dosis misplaatste moraal, maar desalniettemin is het genieten geblazen als de vele verhaallijnen bij elkaar komen en tot een onvergetelijk grappige finale komen. Ik heb sinds de originele Death at a Funeral niet meer zo hard moeten lachen om een comedy.

avatar van Marintje
Phuuuu, wat leek Ryan Gosling hard op Marc Janko in deze film; haha..

avatar van Kisje
Crazy, Stupid, Love

Goh, wat heb ik lang uitgekeken naar deze film. Steve Carell is één van m'n favoriete acteurs, en aangezien dit niet één en al lachen, gieren, brullen is (althans die indruk had ik toch, toen ik de trailer bekeek) maar ook een beetje ruimte laat voor wat "verhaal", stond ie dus hóóg op m'n lijstje!

En zoals ik verwachtte, hij was echt geweldig! Zelfs mijn vriend, die altijd om de één of andere reden vreest voor m'n filmkeuze's vond het een zalige film. Ik kon hem dat enkel maar beamen.

Wanneer de film start, zie je een 'uitgeblust' koppeltje dineren. De man; Cal, weet al lang niet meer hoe het voelt om jong te zijn. Zijn vrouw; heeft al een tijdje door dat de tijd in hun relatie niet is blijven stilstaan, maw ze er niet jonger op wordt. Ze is niet meer gelukkig en vertelt haar man dat ze uit de echt wil scheiden. De film vertrekt met gierende banden, en zet 'm meteen in de juiste versnelling. Het is meteen raak; ik bedoel dat je meteen weet waar men naartoe wil met deze film.

Wat volgt is dat Cal dus het huis uit trekt, en terug de wereld gaat verkennen. Hij gaat uit, al gebeurt dat wel alleen en zoekt altijd gezelschap om toch maar z'n verhaal kwijt te kunnen. De jonge womanizer Cal, neemt hem onder zijn hoede en 'helpt' hem zijn jeugdigheid weer terug te geven, ...
Kort samengevat; dit is waar de film zo'n beetje om draait.

Ik moet eerlijk toegeven dat voor A+, ik nog nooit van Emma Stone gehoord had , al kan ik wel zeggen dat ik al sinds de eerste keer dat ik haar zag acteren, erg onder de indruk was. Ze is niet zo'n 'klassieke' schoonheid, maar ze heeft gewoon weg iets, apart. Bovendien heeft ze een erg sprekend gezicht, waardoor het acteren haar goed af gaat!

Eventjes nog vermelden; ik wist niet dat Gosling zó breed was ! Schrok ik wel wat van. Maar natuurlijk niet dat het me stoorde he

Ik heb enkel maar lof voor deze film. Zowel de acteurs, als het verhaal is anders, maar erg leuk om te zien.

avatar van MissyNador
Loveddd the movie!

avatar van cordiacovens
hele leuke film,
Leuke karakters en zeer goed gecast..echt heel vermakelijk
dit is gelukkig geen 13 in dozijn romcom. het is een x iets anders wat zeer goed werkt, want er worden leuke momenten afgewisseld met 'drama'.

ryan gosling en steve carrel zijn een leuk duo en van Emma Stone gaan we nog veel horen.

zou iedereen deze film aanraden

avatar van joey1973
Na al die positieve commentaren zou ik bijna niet meer durven reageren....ik vond de film erg tegenvallen, veel te veel romantisch geneuzel met hier en daar een leuke grap. Ik heb maar een paar keer echt moeten lachen, de rest is zo voorspelbaar en cliché, zeker niet slecht maar gewoon doorsnee vermakelijk.

avatar van erpunited
Leuke film. Er zitten mooie vrouwen in. Leuke grappige momenten in de film. Voorspelbaar maar de film blijft vermakelijk. Leuke Film om een keer te kijken

avatar van LaNadine
Ontzettend leuke film. Goed doordachte grappen, een leuke plotwending met een geniale scene en prima acteerwerk. Aanrader!

Lang uitgekeken naar deze film samen met mijn broer! en wat heeft het voldaan aan mijn verwachtingen, leuke cast en heerlijk verhaal! Van alle liefdeskanten te bekijken en precies de goede momenten van hilariteit. De humor is echt heerlijk en vooral Emma stone en Ryan Gosling vond ik super acteren!

Een aanrader!

avatar van Gish
Stone en Gosling zijn uitstekend op dreef, in dit, bij vlagen leuke en grappige, maar tamelijk onevenwichtige verhaal. Goede en soms erg goede scene's worden afgewisseld met tenenkrommende stukken. Of was die diplomauitreiking grappig bedoeld ?

avatar van Elineloves
Gezien in NYC en is me zeker niet tegengevallen. Hoewel de film voorspelbaar is vanaf de openingsscene tot aan de aftiteling heb ik me goed vermaakt.

Ryan Gosling vind ik een fijne acteur, leuk ook om te zien dat er zoveel films van hem uitkomen deze periode, hij bewijst steeds meer een veelzijdig acteur te zijn. Zelfs Carrell wist me enigszins te amuseren, normaal kan ik hem snel irritant vinden. Emma Stone is een plaatje en deed het ook leuk, hoewel haar rol niet echt bijzonder was en vrij cliche. Mama Moore was ok, maar leek op de automatische piloot te staan.

De leukste lovestory was die van Robbie en Jessica. Heel schattig joch die al vrij snel je hart weet te stelen. We weten w.s. allemaal nog wel hoe het is om 13 en verliefd te zijn...

De film neigt soms meer naar de romantische kant dan naar de komedie, maar als er gelachen wordt is het ook meteen goed.

Lekker tussendoortje.

Heerlijk originele romcom! Goede acteurs en muziek, goed script en in beeld gebracht. heb ontzettend genoten! Persoonlijk vond ik het helemaal niet zo voorspelbaar zoals de meeste romcoms, (en ik heb er heel wat gezien...) maar het einde was wel lekker traditioneel eind goed al goed . Aanrader als je zin hebt in feel good movie!

avatar van soom
"That time when I told you I was working late, I was really going to the new Twilight movie by myself. And it was really bad."

Kon er uiteraard helemaal niet omheen dat dit gezegd werd, zat er echt op te wachten . Vooral omdat het iets is waar ik het niet mee eens ben. Maar ach, een beetje relativering is nooit weg natuurlijk.

Emma Stone is errug tof, zoals ik haar al 3x heb gezien. Ze verzwakt niet, word alleen maar beter. Soms heb ik iets van, je was in die film zo goed, en nu ben je zo zwak... Met Emma heb ik dat nog niet. Nog niet, zei ik .

Vond het gedeelte waar Hannah en Jacob rustig op bed liggen te praten, een geweldig stukje scene. Heel lief en zo rustig. Ryan is wel leuk ja. Vond Robbie wel goed, vond Marisa Tomei's personage nou niet helemaal overtuigend/leuk, vond Julianne Moore's personage verder echt totaal te negeren, en Steve Carell mag helemaal met pensioen. Dus het is wel een beetje wisselend, qua acteerprestaties. Vooral het koppel Hannah en Jacob sprong er voor mij dus uit. Verder vond ik het gedeelte met de bovenstaande quote wel leuk, maar dat was dan ook het enige moment waar ik Cal en Emily een beetje leuk vond. Ik vond het niet écht leuk namelijk, wat ze aan het doen waren. Maar goed, dat ligt verder aan mij.

3,5*.

avatar van Marki_san
Crazy Stupid Love viel me een beetje tegen. Ik moet zeggen dat ik de romantische stukjes sterker vond dan de grappen en ik ben normaal niet zo gek op romantische films. Het einde vond ik wel verrassend omdat ik echt niet door had wie Nanna eigenlijk was. Verder vond ik Analeigh Tipton/Jessica (uit Americas Next Topmodel) erg leuk om naar te kijken en ik denk dat zij nog ver gaat komen als actrice.

Echt geweldige film! Heb een haat/liefde verhouding met de films van Carell maar in deze film is hij gewoon erg goed en leuk! Dikke 4*

avatar van BenicioDelToro
Lieve mensen, het is officieel: ik houd van Ryan Gosling! Deze man is zo'n held, hij weet zelfs een clichématige romkom boven de middelmaat uit te laten stijgen.

avatar van Ro_mien
Wat een erg leuke komedie ! En wat is hij HOT, Ryan Gosling !!
Heerlijk plaatje dat geen seconde verveeld heeft.
Zeker een aanrader.

Ontzettend veel clichés, elk onderdeel is wel een keer afzonderlijk voorbij gekomen in een film.
Maar de combinatie van dit alles, en het ijzersterke acteerwerk (niet van Emma Stone) plus de onverwachtse wendingen die eigenlijk compleet onrealistisch waren maar wel onverwachts maken het tot een ontzettend goede film.

4 sterren van mijn kant, heb op 4,5 gedrukt.. Alleen om het gemiddelde wat omhoog te halen.
Sterke cast, goed acteerwerk, en karakterontwikkeling. De verwachtingen en de emoties die de personages naar elkaar toe hebben worden ontzettend goed in beeld gebracht.

Ik vond dit een erg leuke film!!!

2 uur voor een romantische komedy komt niet vaak voor maar ik heb me totaal niet verveeld en erg genoten!

Het verhaal was interessant, erg leuke wendingen en goed geacteerd!
en daarnaast was het ECHT romantisch en ECHT grappig!!
Zo hoort een romantische komedy te zijn!!

Ik heb mezelf tranen in de ogen gelachen bij de tuin scene, waar iedere verhaal-lijn samen kwam, echt een k naller! Brilliant
Vooral toen die lelijke collega van dr kwam opdragen!! LOL

4 sterren van mij en ik wil meeeer romantische komedies zo zien

avatar van appel123
Ik keek een klein beetje op om deze film te gaan zien met mijn vriendinnen. Echter de recensies op internet waren één en al lovend, Daar op afgaand ben ik toch maar meegegaan. Wat bracht mij deze avond;

Een saaire domper was het. Een depressieve man krijgt van een semi-superhunk een paar lesjes in het versieren van vrouwen. Een kleuter wordt verliefd op een wat ouder meisje. En onder het mom van liefde zal toch wel overwinnen werd deze film mij door mijn strot geduwd. Volgestampt met flauwe grappen, en andere kul werd dit dan aangedikt met een mierzoet achtergrond muziekje.

.....
Terugkomend op een quote van een medegebruiker:

erpunited schreef:
Leuke film. Er zitten mooie vrouwen in. n

Je bedoeld die ene scene dat dat er een serveerster een drankje komt brengen en het minderjarige oppasmoedertje van die kleuter??

En die scene dat hij in bed lag met dat meisje dacht je dat ze eindelijk dr kleren uit zou doen..maar nee niks.

Harold & Kumbar : Daar zitten pas mooie vrouwen in

avatar van devidia
steve, lees in het vervolg eens het script voordat je aan een film begint. Het doet pijn aan het hart om zo'n komisch talent in zo'n belabberde kakfilm te zien

lager dan 0.5 kan niet? dan maar 0.5

Best een prima wegkijkertje, omdat er zoveel gebeurd in het plot. Af en toe wel lachen, maar nergens heel diep uitgewerkt en alle clichés komen langs. Maar toch vermakelijk, dus ruim voldoende.

Vermakelijk.

Toch is het uiteindelijk jammer om te zien dat ook deze film niet ongeschonden het einde weet te halen. Tot aan de logische finale (de tuinscene) krijg je een vlot en fris, aangenaam filmpje voorgeschoteld.

Dan lijken de makers te schrikken, de 90 minuten grens is ondertussen overschreden en er ontbreekt een moralistisch, dramatisch stuk in hun romcommetje! En dus plakt de film er nog 20 minuten aan die absoluut niet leuk zijn en enorm duf uit de hoek komen. Carell moet ook een keer of twee geslikt hebben toen hij voor het eerst z'n eindspeech kreeg te lezen.

Best jammer allemaal, want verder is er weinig aan de hand. De hele cast doet het goed, iedereen ook best geschikt voor z'n rol, behalve eigenlijk Julianne Moore dan, die is wat teveel zuurpruim-naturelle voor een film als deze.

Af en toe een grappige scene, af en toe wat schattige romantische perikelen. Laat die laatste 20 minuten eraf en je komt vlot een halve ster hoger. Nu blijf ik steken op:

avatar van Boogeyman
Pff ik schrok al, totdat ik je laatste zin las. Vond dat gedoe in die tuin persoonlijk een behoorlijke dooddoener. Wat heet, totale mokerslag op wat het comedygenre teweegbrengt. Het stijltje vond ik overigens lekker fris, maar heb het comedy aspect toch wel gemist denk ik.

avatar van Jessen0wnt
Leuk.

Toffe romcom die wel wist te boeien de volledige speelduur. Julianne zorgt voor de nodige drama en natural look van de film, die vrouw heeft gewoon een uitstraling van hier tot tokyo waardoor ik eigenlijk vanaf het eerste shot om was. Moore in een romcom zetten vraagt ballen. Stone zorgt voor het nodige gelach, waar de rest van de film het een beetje leeg blijft. Emma was ook de enige reden waarom ik deze film wilde zien, na Easy A ben ik gewoon verliefd, alles wat ze zegt is leuk! Gosling is vooral erg goed met zijn charme en het gebruik van dialogen met Carell en Stone, leuke combinatie die werken. Leuke cast dus.

Verhaal is beetje zoetsappig, maar doet zich niet te gemakkelijk voor als de zoveelste. Door wat kleine vlagen van realiteit erin te verwerken en het toch wel een klein beetje op de tenen trappen van het publiek, is het toch niet alleen maar een feel good film. Het heeft zeker inhoud, alleen word de hoopgevende tuinscène vervangen door een tenenkrommende speech die het dan weer net mwah maakt.

Al met al een zeer vermakelijk filmpje, ziet er allemaal prima uit en in combinatie met een klikkende cast en een vage diepheid staat Crazy Stupid Love toch wel boven de gemiddelde romcom.

Aanrader dus, 3,5 ster

Leuke film. We zaten in de ochtend helemaal alleen in de bioscoopzaal, dus we hadden het rijk alleen om te lachen.

Op dit gebied zijn er slechtere films. Met name de eerste 1,5 uur waren goed. Daarna is het wat minder, maar dat is meestal bij zulke films.

revengeyo
leuke film, iets teveel drama

avatar van SuperSideSwipe
Verrassend leuke film.

Ik verwachte wijnig daar de laatste tijd het niveau van americaanse romcoms een beetje op hetzelfde lage pijl is blijven hangen.

Deze film heeft echter net een stapje meer diepgang en weet een juiste balans van verhaal, opbouw en grappige momenten te combineren.

Zeker een aanrader voor fans van het genre.

avatar van Number23
Niet zo'n heel bijzonder filmpje. De goede cast houdt de film op constant niveau, vooral Carell, Moore en Stone. Tomei en Bacon hebben makkelijke rolletjes en Gosling, waar ik veel van verwachtte, komt soms beetje killetjes over. Wel is muziek op sommige momenten leuk.

avatar van Sjoerdow
Voorlopig even 4 sterren, omdat met name de cast ervoor zorgt dat de film zich in positieve zin onderscheid van anderen in het genre.

Wat ben ik trouwens jaloers op die kleding die Gosling draagt in deze film. Wat een verfijnde smaak heeft zijn karakter!