27 Dresses (2008)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Anne Fletcher
met Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

avatar van JohnWilliams
Jep...ik heb de film gezien in de bios (vrijdagavond).
Het was op zich wel een vermakelijke film, zo vond ik de Cast er goed spelen (met name Heigl). Ik vond de journalist ook erg goed spelen (dat was geloof ik James Marsden). Voor de rest vond ik de zus-en-zus relatie ook erg goed, zo vond ik ook de scenes erg goed in elkaar zitten en vond ik de eindscene ook erg goed (bruiloft etc...). Maar wat ik dan toch moet opmerken is dat het weer zo cliché is...dat is het enige slechte aan deze film...dat het zo cliché is.

Uiteraard is 27 dresses een voorspelbaar werkje, waarvan zich het einde al na vijf minuten laat raden. Toch stijgt het gelukkig op sommige momenten boven de meeste films uit binnen dit genre, mede door de bij vlagen sterke (en uiterst sympathieke) cast en enkele leuke scenario-technische ingrepen. En af en toe zijn films als deze ook gewoon héérlijk om naar te kijken.

avatar van Captain Pervert
Niet dramatisch genoeg als drama, en helemaal niet grappig, dus ook geen komedie. Wat is het dan? Romantisch? Nou nee. Dan ken ik betere voorbeelden.

Met andere woorden: het is vlees noch vis en de film voegt totaal niets aan het genre toe. Het verhaal is vrij achterlijk en James Marsden heeft de "ik wil lijken op Tom Cruise in 1984" look. Het is dat er nog redelijk geacteerd wordt, maar meer dan 1.5 sterren kan ik er niet voor geven.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben heel erg positief verrast over deze prettige, soms ontroerende feel good movie. Ik vind dit genre altijd leuk om te kijken ook al was het verhaal weer enorm voorspelbaar. Je weet na een kwartier al hoe ie afloopt. Maar het deed me weinig, want er werd fris geacteerd en het verhaal was gewoon vermakelijk. Katherine Heigl speelt erg natuurlijk en goed. Ze is niet eens bloedmooi, maar ze is wel aantrekkelijk. Ze is een vrouw zoals er veel zijn en niet een opgemaakte modepop die je vaak in zon film aantreft. Dat was haar zus wel. Knappe meid maar ook de onuitstaanbare egoist.
Kwa humor was de film niet groots, maar daar richtte de film zich ook niet op.

Ik zou de film bijna een 4* willen geven maar rond hem naar 3,5* af omdat het natuurlijk wel allemaal voorspelbaar was.

avatar van OlafK
De film werd nergens grappig. En bij een romcom is een beetje humor toch wel voorwaarde 1. Natuurlijk, de film was een feelgood-movie en ja, de film kijkt lekker weg. Maar nergens werd de film écht grappig of écht ontroerend. En dat blijft toch wel jammer in mijn ogen.
Het is echter geen wanproduct o.i.d. en daarom 2 sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeer clichématige romcom die bedoeld lijkt voor een jong publiek. Niets nieuws onder de zon en soms zeer onder de maat. Gemiddeld.

Inderdaad een beetje 13 in een dozijn film en zeer voorspelbaar met veel cliches maar door de aanwezigheid van Malin Akerman en vooral Katherine Heigl is deze film best nog te kijken.

Ik hou van dit genre en ik vond het echt een superleuke film! In tegenstelling tot anderen vond ik het niet eens zo héél voorspelbaar. Want, met welke man zou ze toch eindigen... Natuurlijk is het wel echt een lekkere meiden-avond-film. Daarom snap ik ook niet zo goed dat er reacties worden geplaatst als 'zoetsappig', '13 in een dozijn' en 'voorspelbaar'. Ten eerste, daar staat dit genre toch bekend om? En ten tweede, ik heb voorspelbaardere films gezien....
Al met al een film die goed scoort bij mij!

avatar van Elineloves
Izzie Stevens! Als grote Grey's Anatomy fan volg ik de acteurs een beetje wat ze er naast allemaal doen. Katherine Heigl is absoluut iemand met grote potentie om door te breken, vooral in het komedie genre.

Natuurlijk is het plot niet je-van-het, maar toch is het een romkom die je nieuwsgierig maakt. En het valt ook niet tegen, mits je geen vreselijk hoge verwachtingen hebt. Vooral de vrouwelijke kijkers zullen het met me eens zijn dat er genoeg leuke en vermakelijk dingen gebeuren. Neem de modeshow die ze geeft waar ze alle 27 de spuuglelijke jurken aantrekt. Op de bank met een bak ijs (of wat er ook te snacken is), verstand op nul en 2 uur genieten van een entertainend genrefilmpje. Het enthousiasme van de cast spat in ieder geval van het scherm, dat is al een reden om 'm uit te kijken, ookal weet je stiekem precies hoe en wat er gaat gebeuren.

Twijfel nog tussen 3.5 en 3, maar ik ga vooralsnog even voor een dikke 3*

avatar van moviemafketel
Katherine Heigl is gewoon hot, klaar.
Het verhaal is er weer eentje van de lopende band. Even ander kleurtje erin gooien en het kan de markt weer op. Ik heb een romcom-vergiftiging opgelopen de laatste tijd. Toch was ik wel weer benieuwd wat ze er nu weer van gingen bakken om tot het eind goed al goed-einde te komen.
Beetje magertjes allemaal. Het gaat hier meer om de lekkere zussen dan dat er nou echt een verhaaltje in zit. Tsja 27 jurken en de bruidsjurk de 28e, punt haha. 2,5 sterren is wel voldoende denk ik.

avatar van brabusRUS
Wat is die Katherine Heigl toch een lekkere dame.

De dronken bar-scene vond ik wel een beetje lomp, maar de film was zeker erg vermakkelijk. Ook voor mannen!

avatar van Jessen0wnt
Gisteren gezien op televisie. Ik ben ooit geïnteresseerd geraakt door Katherine door een best wel aangrijpende scène uit een serie waar zij inspeelde: Grey's Anatomy. Hoewel ik weinig met de serie zelf heb vond ik die scène heel erg sterk en heb ik daarna veel van haar gezien. Helaas heb ik geen acteer prestaties van haar gezien op het zelfde niveau, ook niet gister. Ze doet het leuk, maar het is allemaal wel wat standaard.

Het concept is allemaal leuk en aardig maar komt snel weer terug en het makkelijk romantische komedie jasje waar ze zich lekker innestelen en er helaas niet uitkomen. Werkelijk niks was echt nieuw of verrassend of ehm... creatief? Maar ach, wat kan ik dan verwachten bij de zoveelste chick flick.

Nee, het verhaal werd het nergens echt iets en ook de verdere aspecten zoals de acteurs, muziek, humor, het plaatje, werd nergens echt overtuigend. Jammer

Toch aardig vermaakt en zeker geen kwade film. Alleen soms word je gewoon moe van telkens hetzelfde liedje. Dit kon veel leuker, maar toch een, al eerder genoemde, vermakelijke film met een zacht zoetig verhaaltje wat je toch wel een kleine feel good mood geeft. 2 sterren, mede dankzij de mooie katherine.

avatar van Dennissssss
De inleiding van deze film sprak mij niet bepaald aan. De enige reden dat ik deze film toch ben gaan kijken is Katherine Heigl en ik moet zeggen: ik heb er geen spijt van! Een komedie is het niet, maar het is wel een leuke film! Voorbij voor je er erg in hebt.

Katherine Heigl is weer erg leuk en ook James Marsden speelt een leuke rol.

avatar van teaso
Dennissssss schreef:

Katherine Heigl is weer erg leuk en ook James Marsden speelt een leuke rol.

Daar zeg je in feite net wat voor mij het probleem is bij deze film. Ik vond dit ook geen komedie. Een slechte film is het niet, zeker niet. De film vliegt als het ware voorbij. Toch is het maar net voldoende uiteindelijk. Hoe meer ik persoonlijk van Katherine Heigl zie, hoe minder ik zeker ben van de kwaliteiten van haar als echter 'top'actrice.

avatar van Knisper
Matig formulewerkje, dat eigenlijk geen enkele originele inval heeft en dat het moet hebben van de tandpastaglimlachen van de acteurs en van grappen, die het niveau van struikelen door hoge hakken niet oversteigen. In tegenstelling tot sommige andere romcom's lijken de schrijvers ook niet te weten waar ze mee bezig zijn. Het verhaal schiet alle kanten uit, als ze uiteindelijk maar bij elkaar komen. Maar een emotioneel geheel wordt dat niet.

Niet aan te raden, zijn veel betere alternatieven voor deze film.

Redelijke karakters die een behoorlijk standaard verhaal neerzetten. Leuk voor een saaie doordeweekse avond, niet meer niet minder.

Matige romantische comedie waarin een meisje al vele malen het bruidsmeisje is geweest, maar nog nooit de bruid. Op zich een aardig uitgangspunt, maar de film is eigenlijk een aaneenschakeling van voorspelbare situaties en clichématige personages. Maar het kijkt op zich wel lekker weg, en mede door de sympathieke Katherine Heigl in de hoofdrol toch nog een nipte 3.0 sterren.

avatar van Awake78
Beetje flauw verhaal maar wat kan die Katherine Heigl toch acteren zeg; Juiste timing, perfecte grimassen, ze weet een scene briljant neer te zetten. Ook de chemie met James Marsden was super, maar dat lag meer aan Katherine, die hem in elke samen-scene meesleurde.

Film niet goed, acteerwerk prima.

Een echte feel good movie! De film is wel voorspelbaar, maar zoals al meerdere aangeven in hun reacties, is dit normaal voor dit genre. Ook vond ik de chemie tussen James Marsden en Katherine Heighl erg goed. Zoals ik al zei een echte feel good movie, ik heb me goed vermaakt!

avatar van Fran
Wat een leuke romcom is dit. Het zit wel vol met situaties die we veel vaker in dit soort films tegenkomen maar dat stoort me niet. Zolang het maar goed is uitgewerkt en dat is het. Katherine Heigl doet het heel erg goed en je kan lekker met haar meeleven. Wat een mooie vrouw is het ook. Gewoon een plaatje om naar te kijken.

Het is eigenlijk het standaard verhaal waarin de hoofdpersoon iets of iemand najaagt wat ze eigenlijk niet kan krijgen. En degene die voor haar neus en er altijd voor haar is ziet ze over het hoofd. Totdat alles inéén valt en ze opeens het licht ziet. Dit soort verhalen zie je wel vaker maar ik vind hem hier wel superleuk uitgewerkt.

Het begint al goed in de taxi. Als ze tussen twee bruiloftsfeesten pendelt en ze halsbrekende toeren uit moet halen om alles goed voor elkaar te krijgen. Dit is een leuke pittige scène en deze sfeer weet men in de rest van de film wel vast te houden. Het ziet er allemaal lekker vrolijk en kleurrijk uit en er wordt een lekker tempo aangehouden.

De chemie tussen de twee hoofdpersonen was zeker goed te noemen en het was leuk om met ze mee te leven naar het punt toe dat ze (natuurlijk) uiteindelijk toch bij elkaar komen. Ik had van dat samenkomen wel iets meer verwacht dan het slot waar voor gekozen is. Ze komen dan wel samen op een bruiloft wat heel toepasselijk was. Maar ik had het toch nog iets romantischer verwacht. Dat vind ik nou eenmaal horen bij dit soort films.

avatar van Spetie
Een erg leuke romkom, wat ook grotendeels te danken is aan de twee hoofdrolspelers, die het beiden goed doen en samen voor de leukste momenten zorgen.

Voor Katherine Heigl heb ik altijd wel een zwak gehad. Ze heeft een lieve onschuldige uitstraling, en een goede komische timing, die prima past in dit soort films. James Marsden heb ik wat minder vaak gezien, maar ik vind hem hier erg grappig. Ook een goed gevoel voor timing en daarnaast heeft hij een prima chemie met Heigl.

Het verhaaltje is verder best vermakelijk. Natuurlijk is het wat voorspelbaar, maar dat is bij romkoms altijd wel het geval. De aankleding is prima en het zijn vooral de kleine details die 27 Dresses net iets beter maken dan de gemiddelde romkom. De aftiteling is bijvoorbeeld erg origineel en je ziet daar ook duidelijk dat er met veel liefde en zorg aan gewerkt is.

Weinig verwachtingen en toch veel gekregen, zo valt dit voor mij wel samen te vatten.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke film die vooral goed bij m'n vriendin in de smaak valt.
Een typische romantische comedy die meestal een voorspelbaar verhaal hebben, maar nergens gaan vervelen.
Ik moet eerlijk bekennen dat deze film best te doen was.
Zolang ik ze maar niet te vaak kijk.

27 Dresses vertelt grotendeels het verhaal over Jane die helemaal gek is op bruiloften, en al 27 diverse jurken heeft aangetrokken.
Helaas zit haar eigen bruiloft hier niet bij.
Wel heeft ze een oogje op haar baas George, maar durft ze verder geen stappen te ondernemen.
Haar jonge zus Tess is hier niet bepaald bang voor, en weet op een slinkse wijze het vertrouwen van George te winnen.

In het echte leven is actrice Katherine Heigl een paar maanden jonger dan Malin Akerman.
Beide dames zetten een leuke rol neer waardoor de film redelijk wegkijkt.

2,5 *

Formulewerk.

Dit soort scriptjes worden volgens mij met 100en tegelijkertijd geschreven. Het verloop is eigenlijk al vanaf het begin bekend, de film stelt daarin ook niet teleur .. doet zelfs niet eens de moeite om eventueel wat verwarring te zaaien. Anderzijds, zo werken genrefilms nu eenmaal. Hetzelfde kan je zeggen van sci-fi, horror en comedy.

Heigl kruipt weer in haar typische rol, Marsden is ditmaal mannenvoer van dienst. Jammer dat het nooit echt geweldig botert tussen de twee. Ook met Akerman loopt het een beetje stroef. Sowieso al een erg beperkte actrice, als je haar dan nog eens in een irritante rol steekt blijft er niet veel meer vanover.

Fleurig en kleurrijk, het drama blijft beperkt en qua feel-good zit het op zich wel goed, maar qua comedy is het niet geweldig en romantisch gezien had het allemaal best wat vlotter gekund. Eentje voor de echte liefhebbers dus.

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek film..
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur James Marsden...
Goed achtergrond geluid/muziek met Dolby
Digital...
Goed HD kwaliteit breedbeeld (niet super)...
Goed camerabeweging...
Leuk, geen top...

avatar van IH88
“What about you? You don't have any needs?”
“No. I'm Jesus.”

Prima romcom. Heigl is eindelijk echt op haar plek, en haar energieke en geïnspireerde spel zorgt ervoor dat 27 Dresses genietbaar blijft. Dat komt ook door het samenspel met de andere acteurs. Vooral de chemie tussen Heigl en Marsden is sterk, en je gunt het Jane om eindelijk eens zelf die bruidsjurk aan te doen. Dat de film te lang is en voorspelbaar neem je dan maar op de koop toe.

avatar van Black Math
Heigl schijnt persona non grata in Hollywood te zijn omdat ze naar verluid een nogal moeilijk karakter heeft, maar hier zet ze in ieder geval een prima rol neer. Een hoogtepuntje van deze verder matige film, want meer dan een standaard romantische komedie die het boekje trouw volgt is dit niet.

Diepgaand is het al helemaal niet, alleen al getuige van de ruzie tussen de zussen, die heel rustig uitmondt in zelfreflectie, wat verre van geloofwaardig is. Wel is het degelijk gemaakt, heel erg zoetzappig is het ook weer niet, en er zijn geen vreemde en geforceerde kunstgrepen om van de gebaande wegen af te wijken en dat maakt de film meer waard dan het minimum. 1,5*.

avatar van Sergio Leone
Tsja.

Niks nieuws onder de zon, deze 27 Dresses. Katherine Heigl doet haar best wel, maar eigenlijk valt er gewoon niets te maken van dit soort formulewerk. Nergens eens iets tof of inventief. Men volgt keurig het boekje, inclusief het nodige drama en de zelfreflectie zoals men al tot in den treure toe heeft voorgedaan ('I know I screwed up, but I love you... bla bla bla). Enige comedy blijft achterwege en van chemie tussen Heigl en James Marsden is evenmin sprake, iets wat dodelijk, maar helaas niet zeldzaam is in dit genre.