• 8.344.278 stemmen

Geregisseerd door: Anne Fletcher

Met onder meer: Katherine Heigl, James Marsden en Malin Åkerman

Releasedatum: 6 maart 2008

Plot 27 Dresses

"She's about to find the perfect fit."

Jane (Katherine Heigl) is een beeldschone jongedame die al 27 keer bruidsmeisje is geweest bij allerlei vrienden, vriendinnen en kennissen. Maar nu is zij het spuugzat, zeker wanneer haar zus haar verloving aankondigt met nota bene de man, waarop Jane al jaren heimelijk verliefd is geweest en waar zij eigenlijk nog steeds van houdt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van sperwer 27

sperwer 27

Deze film heb ik ondanks het feit dat hij bestempeld staat als 'vrouwenfilm' graag gezien.

Je moet de liefde altijd weer een kans geven. Slecht heel soms is er alles en ... meer.

Katherine Heigl is echt wel iemad om verliefd op te worden. Niet iedere verliefdheid hoeft iets te worden. Zo vond ik de kuspassage tussen George en Jane wel fijn. Asl het niet past, laat je het.

Je weet dan wat je te doen staat.

Aanbevolen romantische komedie (romcom).

avatar van sperwer 27

sperwer 27

(kleine 'aanvulling')

Morgen 27 oktober ben ik jarig. Een reden om deze film eruit te pikken...

avatar van shrink

shrink

• 1961 stemmen

Erg leuke film die precies voldoet aan het genre. Niets meer en niets minder. Erg geslaagd einde trouwens!!

Onderhond

Formulewerk.

Dit soort scriptjes worden volgens mij met 100en tegelijkertijd geschreven. Het verloop is eigenlijk al vanaf het begin bekend, de film stelt daarin ook niet teleur .. doet zelfs niet eens de moeite om eventueel wat verwarring te zaaien. Anderzijds, zo werken genrefilms nu eenmaal. Hetzelfde kan je zeggen van sci-fi, horror en comedy.

Heigl kruipt weer in haar typische rol, Marsden is ditmaal mannenvoer van dienst. Jammer dat het nooit echt geweldig botert tussen de twee. Ook met Akerman loopt het een beetje stroef. Sowieso al een erg beperkte actrice, als je haar dan nog eens in een irritante rol steekt blijft er niet veel meer vanover.

Fleurig en kleurrijk, het drama blijft beperkt en qua feel-good zit het op zich wel goed, maar qua comedy is het niet geweldig en romantisch gezien had het allemaal best wat vlotter gekund. Eentje voor de echte liefhebbers dus.

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/romantiek film..

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Bekende acteur James Marsden...

Goed achtergrond geluid/muziek met Dolby

Digital...

Goed HD kwaliteit breedbeeld (niet super)...

Goed camerabeweging...

Leuk, geen top...

avatar van IH88

IH88

“What about you? You don't have any needs?”

“No. I'm Jesus.”

Prima romcom. Heigl is eindelijk echt op haar plek, en haar energieke en geïnspireerde spel zorgt ervoor dat 27 Dresses genietbaar blijft. Dat komt ook door het samenspel met de andere acteurs. Vooral de chemie tussen Heigl en Marsden is sterk, en je gunt het Jane om eindelijk eens zelf die bruidsjurk aan te doen. Dat de film te lang is en voorspelbaar neem je dan maar op de koop toe.

avatar van Black Math

Black Math

Heigl schijnt persona non grata in Hollywood te zijn omdat ze naar verluid een nogal moeilijk karakter heeft, maar hier zet ze in ieder geval een prima rol neer. Een hoogtepuntje van deze verder matige film, want meer dan een standaard romantische komedie die het boekje trouw volgt is dit niet.

Diepgaand is het al helemaal niet, alleen al getuige van de ruzie tussen de zussen, die heel rustig uitmondt in zelfreflectie, wat verre van geloofwaardig is. Wel is het degelijk gemaakt, heel erg zoetzappig is het ook weer niet, en er zijn geen vreemde en geforceerde kunstgrepen om van de gebaande wegen af te wijken en dat maakt de film meer waard dan het minimum. 1,5*.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Tsja.

Niks nieuws onder de zon, deze 27 Dresses. Katherine Heigl doet haar best wel, maar eigenlijk valt er gewoon niets te maken van dit soort formulewerk. Nergens eens iets tof of inventief. Men volgt keurig het boekje, inclusief het nodige drama en de zelfreflectie zoals men al tot in den treure toe heeft voorgedaan ('I know I screwed up, but I love you... bla bla bla). Enige comedy blijft achterwege en van chemie tussen Heigl en James Marsden is evenmin sprake, iets wat dodelijk, maar helaas niet zeldzaam is in dit genre.

avatar van wvernooij

wvernooij

Gewoon best wel leuk.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niemendalletje is niemendalletje. Vond het vooral nog wel vermakelijk vanwege de bijrollen van vooral Melora Hardin, Judy Greer en Krysten Ritter. Duurde vrij lang voor dit genre, maar goed, het vermaakte.

Een kleine 3,0*.