Bubble Boy (2001)

geregisseerd door Blair Hayes
met Jake Gyllenhaal, Swoosie Kurtz en Marley Shelton

Hoewel hij al zijn hele leven opgesloten zit in een beschermende plastic ballon, onder het immer waakzame oog van zijn overbeschermende moeder, heeft Jimmy nooit het idee gehad dat hij iets miste. Tot zijn buurmeisje ervandoor gaat om bij de Niagara watervallen te trouwen! Nu de bruiloft binnen enkele dagen zal plaatsvinden heeft Jimmy geen andere keus dan een mobiele plastic ballon te maken. Daarin zal hij dwars door het land reizen om de bruiloft tegen te houden, en haar de liefde te verklaren!

Lekker absurde film met grappige typetjes en een aantal leuke momenten. Geen topper, maar wel leuk

avatar van DVD-T
Hele leuke film jake gyllenhaal doet het toch wel erg leuk.Heb af en toe echt in een deuk gelegen vooral om die 500 dollah!!!!,die vent in dat bus hokje was ook leuk gedaan.
En Danny Trejo deed het ook weer goed

avatar van Rancid
Een paar behoorlijk goede grappen, fijne muziek, een hoop bizarre figuren, Danny Trejo en een aardig verhaaltje: leuk vermaak.

avatar van Edwin Pindahaai
Ben niet zo'n comedy-fan, maar deze is toch wel heel erg leuk en lachen. Soms hield ik het niet meer. Ook wel wat foute grappen zoals die van jimmy's moeder over dat joden toch veel meer geld zouden vragen of dat de man aan de andere kant van de telefoon teelbalkanker kan krijgen.

avatar van superred
Deze viel me erg mee. Ik verwachte er zeer weinig van, want het verhaal klinkt nogal dom, maar ik vond het best grappig. Vooral die moeder...kwam niet meer bij af en toe. En dat met die koe was best grof natuurlijk, maar ik vond het wel comisch.

avatar van s0njaa
bloedirritant..
wat heb ik me geergerd..!
het enige leuke was idd 500 dollaahh

avatar van Lavigne
die 500 dolaaahh was indd grappig ^^

Dit vind ik echt een heerlijke film 2x gezien nu, afgelopen maandag heb ik em maar opgenomen voor het geval ik em weer wil zien je wordt er gewoon blij van! En het einde is echt superlief Goeie film! Ik geef *****

avatar van Clerks
Uber Grappig!

zeker met de Freaks

Clerks schreef:
Uber Grappig!

zeker met de Freaks
Dit is toch een film die ik erg slecht vindt en een beetje eentonig (eigenlijk zo'n alledaagse 'Amerikaanse' comedy) maar ik moet je gelijk geven; die Freaks waren echter wel hilarisch.

avatar van JohnWilliams
Zo'n rot film...echt niet grappig.
En die acteur haat ik met zijn stomme lachje. Alleen die tweeling was wel grappig.

nokkie335
de film was een beetje saai, had zo z'n hylarische momenten maar jake gyllenhaal krijgt nog een punt extra hij is zo leuk!!

3 sterren

avatar van Artemis
Een paar "grappige" momenten en Jake voor de rest is het een flut film. 1.5*

Kevin13
500 Dollah!

avatar van Airliner95
hahaha grappige film maar voorspelled*2.5

haha die film net gezien. zaaalig absurd en anarchistisch. en met den jack!

avatar van Miami Heat
Voor een comedy vind ik het maar een magere film
Op de '500 dolla' grap, mini me en Trejo na viel er maar weinig te lachen eigenlijk

En zo'n typische Hollywood einde als hij toch wel ineens een immuunsysteem blijkt te hebben, en dat mens uiteindelijk met hem trouwt zag ik al van mijlenver aankomen

0,5 voor de film
1,0 voor Danny Trejo (omdat hij toch 1 van m'n favoriete acteurs is)

avatar van xenne
ik zie niet graag naar komedie maar deze was toch vrij aardig, vooral in het eerste deel. gaandeweg werd de film soms wat te druk voor mij. vooral vermakelijk door de opéénstapeling van leuke typetjes . concept leek me origineel, maar is het dus niet (zie The Boy in the Plastic Bubble). muziek was ook wel leuk. 't bekijken zeker waard

miami heat, ge pakt da veel te serieus....wat gewoon not done is bij deze film..
dat einde zegt toch genoeg. 'oh ben ik dan niet dood?' lol.
nee, ge interpreteert de film op een andere manier...

otherfool schreef:
Ongein van het zuiverste water, Gyllenhaal zal zich nog wel eens achterop het hoofd krabben als-ie het terug ziet lijkt me zo. Wat me opvalt is dat de film (gegeven het bizarre uitgangspunt) feitelijk erg conventioneel is; het gaat toch weer over ware liefde, opgroeien en familie.

1* voor Pippy en 1* voor Pappy maakt 2* voor The Bubble Boy.

nee, echt totaal ni..ik vind het eerder een anarchistisch sfeertje hebben. die jezushoudende moeder wordt hier toch compleet belachelijk gemaakt.
en ware liefde is conventioneel? right:-)

avatar van Betamax
Zeker geen topper maar gewoon leuk!

avatar van Dreamboy
heb genoten van deze film, maar dat komt omdat ik jake fan ben en van gekke typetjes hou,

Leuke film voor een keer. Het is een apart verhaal. Jake Gyllenhaal speelde wel goed.

Flauwe komische roadmovie waarin een jongen genoodzaakt in een plastic bubbel leeft en onderweg van de ene in de andere bizarre situatie belandt. Het slaat allemaal nergens op en het is ook allemaal niet echt grappig. Begin van de film had nog wel wat potentie, maar als het hoofdpersonage eenmaal op weg gaat, wordt het allemaal wel erg flauw. Klein pluspuntje is wel dat de film zeker niet te lang is.

avatar van Decec
Ik vond een flauwe komische film...
Geen goede acteerwerk...
Géén avonturenfilm...
Geen slechte film...
Het is wel een grappig luchtbel...

avatar van Aapje81
Koddige film met een aandoenlijke Gyllenhaal en verassend leuke Kurtz. Het merendeel van de film is erg flauw maar door het sympathieke en lieve karakter scoort deze film toch een voldoende. Ow en niet te vergeten Marly Shelton is hier werkelijk een plaatje .

Niet geweldig maar wel leuk.

avatar van Fran
In het begin had ik er weinig vertrouwen in dat ik deze film leuk zou gaan vinden. Het kwam allemaal zo simpel en flauw over. Maar hoe verder we in het verhaal kwamen, hoe absurder het werd. Op een gegeven moment krijg je echt zoiets van "wie verzint in godsnaam zoiets". Het hoofdpersonage kwam iedere keer in zulke bizarre situaties terecht. Bijvoorbeeld de motorbende die in een ijs / curry kar achter een bus van een sekte zitten. Of die treinwagon vol met freaks, of de sekte die geleid werd door Fabio, of die twee ouwetjes die samen dezelfde liefde genaamd Punani hebben. In wat voor geestestoestand bevind je je om zoiets te bedenken ha ha. Wij hebben er uiteindelijk allemaal hartelijk om moeten lachen.

avatar van david bohm
Matige film, het concept van die bubbel is wel aardig maar de uitwerking flauw.Had ook gelijk zoiets van die gozer is vast niet ziek.Paar redelijke grappen.
Twee sterretjes

avatar van MovieHolic
Nee veel te kinderachtig uitgewerkt.
Flauwe grappen die niet aanslaan... Niet veel soeps.

avatar van Nicolage Rico
Het begin was nog wel aardig en verzorgd. Leuk uitgangspunt. Jammer dat Blair Hayes het totaal verprutst. Dit is voor kinderen gemaakt. Anders neemt Hayes zijn publiek totaal niet serieus.

Het kan niet de bedoeling zijn dat ik het meest moest lachen om de donkere versie van Herman van Idols. Veel beroerde grappen en die scènes met die sekte zijn angstaanjagend slecht.

Op het eind worden er nog een aantal losse endjes aan elkaar geknoopt, maar zo beroerd dat 'ie zo weer los is.

Chaotisch tot en met (maar dat was op momenten stiekem nog best leuk).

2*.