Bubble Boy (2001)

geregisseerd door Blair Hayes
met Jake Gyllenhaal, Swoosie Kurtz en Marley Shelton

Hoewel hij al zijn hele leven opgesloten zit in een beschermende plastic ballon, onder het immer waakzame oog van zijn overbeschermende moeder, heeft Jimmy nooit het idee gehad dat hij iets miste. Tot zijn buurmeisje ervandoor gaat om bij de Niagara watervallen te trouwen! Nu de bruiloft binnen enkele dagen zal plaatsvinden heeft Jimmy geen andere keus dan een mobiele plastic ballon te maken. Daarin zal hij dwars door het land reizen om de bruiloft tegen te houden, en haar de liefde te verklaren!

avatar van as
as
Toch wel aardig. Gewoon een film die je weer vergeet zodra je hem hebt gezien (pjotr, geen grappen graag, ik weet waar je heen wilt)Met opper Donnie Darko in the lead.

avatar van wackyboy
Vrij slechte film vond ik zelf.
Een soort parodie op een film die in feite al een parodie was. Ga "the Boy in the Plastic Bubble" maar eens kijken (beroemde t.v. film starring John Travolta!) als die nog eens een keer op t.v. komt. Je komt niet meer bij.

avatar van moviefreak#1
Echt een hartstikke leuke komedie met een geniale hoofdrol van Jake Gyllenhaal en Swoosie Kurtz als overbezorgde moeder. Die gast bij het busstation en de chinees in Vegas waren hilarisch. 500 DOLLA !! 3 sterren .

Doet me aan een Seinfeld-aflevering denken

avatar van pascal83
kos schreef:

Doet me aan een Seinfeld-aflevering denken

Een erg leuke Seinfeld-aflevering

Diesel
Debiele nerd komedie die snel verveelt. Hier en daar een paar leuke grappen maar meer dan 2 sterren is dit zeer zeker niet waard..

Nog nooit van gehoord(nou ja, niet echt). Leuke verassing, blij vlagen erg grappig, voor de rest vermakelijk. Gyllenhaal heeft er lol in. Leipe karakters, phreaks en leuke bijrolletjes(Fabio als cultleider...humor). 3.5*

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Jake erin = toch even kijken. Ook dit. En het was best te doen. Melige comedy vol maffe personages, niet super, maar leuker en lolliger dan veel bekendere comedy's.

Jake erin = bij mij altijd zeker weten kijken! haha!

En omdat ik gek ben op komedies dacht ik dat deze film ook wel weer heel leuk zou zijn. En ja, het was ook zo!

Ik heb gewoon echt scheef gelegen om deze film. De chinezen waren nog het machtigs van allemaal, echt iets om weken later nog ff te imiteren prachtig! 4*

En die koe is ook te grappig .. *met alle respect natuurlijk*

avatar van SuperSideSwipe
Best een lief filmpje dit. Wist totaal niet watvoor kwaliteit film ik moest verwachten, alleen dat het erg flauw zou zijn.

De film is me erg meegevallen. Zaten een hoop geinige typetjes in zoals die freaks, de vato en zijn gang, de happy people, die indier, pipi en papi twee 100+ jarigen en zijn rare auders.

Het is allemaal best in hoog tempo gedaan, waardoor het je wel weet vast te houden. Maar je moet deze film zeker niet serieuzer nemen dan zijn titel klinkt, het is Dumb and Dumber niveau aan realiteit.

Knap dat zo een plastic bubbel een brandend huis, een rotsige waterfal, door een houten reclamebord vallen, uit verschillende rijdende voertuigen vallend op het asfalt enz overleeft en op het eind van de film nog netjes glimt.

Wel de moeite waard om te kijken.

Zoals meer mensen hebben gezegd: Jake erin = kijken.
Ik had nooit van deze film gehoord, maar ik vond hem via Jake op internet. Daarom moest ik het wel bekijken, en het is me niet tegengevallen. Het is echt een typische standaard hollywood komedie, maar wel een erg goed gelukte. Het heeft zeker mijn voorkeur als films zoals american pie en scary movie bijvoorbeeld.

Het is zeker de moeite waard om te kijken, zeker als je zin hebt in een makkelijke komedie.

avatar van otherfool
Ongein van het zuiverste water, Gyllenhaal zal zich nog wel eens achterop het hoofd krabben als-ie het terug ziet lijkt me zo. Wat me opvalt is dat de film (gegeven het bizarre uitgangspunt) feitelijk erg conventioneel is; het gaat toch weer over ware liefde, opgroeien en familie.

1* voor Pippy en 1* voor Pappy maakt 2* voor The Bubble Boy.

Heel gewaagde rol van Jake Gyllenhaal. Gewaagt hoeft niet altijd slecht te zijn. ( kijk maar naar johnny depp in pirates of the carribbian) Alleen is dit een gemiste kans.
Deze film heeft te weinig ontroering, diepgang, verhaal, om tot 'goed' te worden beschouwd, maar te weinig onderbroeken lol om bij het grote publiek aan te slaan (zoals bvb american pie)
Alleen kijken als je niks beters te doen hebt of MEGA fan bent van Gyllenhaal

avatar van wingman8888
ik heb hem net gekeken!
echt lol
een 4,5

BlueSword
vond het wel een aardige film, maargoed! ik was ook stoned, in het begin was het wel lache, vooral met die cheerleaders, maar later werd de humor niet echt zo grappig meer, kwam misschien omdat ik moe werd...XD
maar een 3.0*!

avatar van murtcelP
Best leuke road-movie, met veel bekende gezichten. Lijkt een standaard liefde-verhaaltje, maar gaat ook vooral over het ontsnappen van een geïsoleerde positie. Paar leuke grappen.
***

orbit
Eigenlijk geen-hol-aan! Had beter een cartoon kunnen zijn..

Martinator
de film zelf was niet zoveel aan,
maar jake gyllenhaal is altyd goed

avatar van Eny
Eny
otherfool schreef:

1* voor Pippy en 1* voor Pappy maakt 2* voor The Bubble Boy.

Geen andere uitspraak kan mijn mening over deze film beter omschrijven als deze.

avatar van IcU
IcU
Verassend leuke film. Vooral door zijn gedurfde, spottende soort humor. Ik vond er leuke vondsten in zitten, en hij verveelde geen moment. 3½*

avatar van Martijnnn
de film oogt een beetje stom en flauw, maar als je hem gaat kijken zul je zien dat er erg leuke grappen en typetjes in zitten.
vind alleen dat stuk in die trein zwaar irritant

Usual Suspect
Een tijdje terug op de BBC gezien, en ik moet zeggen dat het best een vermakkelijk filmpje is om een keer te kijken.
De film heeft een aantal leuke grappen en Gyllenhaal in zijn ballon zorg voor een aantal hilarische situaties.
Verder is het einde wel weer standaard, maar past het prima bij de sfeer van de film.

3***

avatar van Ché Cliché
Ik kon hier helemaal niets mee. Ik heb geen moment gelachen, niet eens en glimlach. Oerdomme film.

avatar van abberline
ik vond het wel een leuke grappige film, zeker *** waard

avatar van skysouthpark
hij komt vanavond op tv, maar toen ik deze beschrijving las lach ik wel even vet in een deuk. ik ben benieuwd hoe die is. al verwacht ik een lachwekkende (op de verkeerde manier) prutsfilm.

avatar van Martijnnn
skysouthpark schreef:

Hij is lachwekkend op de goede manier.

deTuinman
whaha 500 dollah!!!

avatar van Inland Rabbit
Melige film. Grappig gegeven, dat van die luchtbel. Leuk uitgewerkt ook, maar er word nog vaak terug gegrepen naar mierzoete moraaltjes. Was dat niet gebeurd, had de film nog wel een halfje meer gekregen Ach, heb me wel vermaakt. 2.5*

avatar van Arabyus
Dat stukje van 500 dollah was idd grappig hehe.