The Tournament (2009)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Mann
met Robert Carlyle, Kelly Hu en Ving Rhames

Elke zeven jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 30 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.

avatar van steph b
Gewoon een leuke actiefilm! Heb me prima vermaakt!
Opvallend was de soundtrack; Everytime we say goodbye van Ruth
Jacott! En nog een paar onbekende nummers voor mij, maar wel door (aan de namen te zien) Nederlanders geschreven! Vond ik wel opvallend!

Een letterlijke non-stop-actie film, waardoor de personages en het verhaal op de tweede plaats komen en dus ook niet bijster interessant zijn. Behoorlijk geweldadig, behoorlijk bloederig, behoorlijk over the top en ook behoorlijk voorspelbaar. Maar allemaal wel erg vermakelijk. Sommige actiescenes zijn helaas wel te snel gemonteerd.

avatar van kalehein
Dit is een film die je eigenlijk moet kijken als "mannen onder elkaar"
Flesje bier erbij, zakkie chips, kijken voordat je met z'n allen gaat stappen.
Liam Cunningham speelt hier de organisator van het tournooi en het valt overduidelijk op dat we hier te maken hebben met een Engelsman die met Amerikaans accent moet spreken... geforceerd wel te verstaan
Kelly Hu is dan weer een mooi bloempje om te zien
Het verhaal gaat eigenlijk te snel om bij stil te staan, maar kijkt zeker lekker weg. Het is alleen jammer dat Anton Bogart al zo vroeg in het spel zijn zendertje verwijderd en in de koffie van een ander doet. Van de 30 spelers worden er eigenlijk maar een stuk of 10 bij naam genoemd en alleen Anton Bogart, Father MacAvoy, Lai Lai Zhen en Joshua Harlow zijn de spelers waar het om draait. De rol van Miles Slade is me eigenlijk een beetje onbekend... hij speelt een door-en-door-verdorven alles killer, die zelfs een onschuldige straat hond doodschiet. Waarschijnlijk speelt hij mee om de film iets meer verhaal te geven???? Het hele hoe en waarom wordt niet uitgelegd. Van de andere hoofdrolspelers wordt wel enigzins achtergrond info verstrekt
Het is dat de film nergens over gaat en puur om de aktie draaitm hiervoor dan ook 2,5*

avatar van Decec
Ik vond een goede actie film..
Allemaal moorden... maar ik vond "een geknipte vinger" overdreven (niet filmen..), tjonge.....
Bekende acteur Ving Rhames speelt goed..
Prima acteerwerk...

avatar van Justinvdk
Er zit totaal geen verhaal in. Het is gewoon verstand op nul en lekker knallen, slopen en moorden.
Dat is wat er gebeurdt en dat is ook gewoon prima om naar te kijken. Soms heb je gewoon zin in een non-stop actiefilm, en dit is daar een prima voorbeeld van.

dominion
Erg gewelddadig actiefilmpje .

Je moet ook echt geen goed verhaal verwachten alleen maar een hele grote slachtpartij waar genoeg hoofden aan flarden worden geschoten.
Het acteerwerk is nog niet zo slecht en Ving Rhames doet het best goed.
De special effects zien er ook best goed uit.
Maar als je zin hebt in een hersenloze actie film zit je hier goed.
En als je Punisher War Zone goed vond kan deze zeker niet misslaan en raad ik hem ook echt aan.

avatar van Gang_Star
Het verhaal van deze film is te simpel voor woorden. Eens in de 10 jaar worden de 30 beste huurmoordenaars deel van The Tournament. Deze 30 moordenaars hebben 24 uur de tijd om elkaar af te maken.
30 personen= 1 winnaar.

Wat volgt is een uiterst coole actieknaller van een film, waarin harde man tegen man gevechten afgewisseld worden met vuurgevechten.
De huurmoordenaars worden op de meest verschrikkelijke manieren om zeep geholpen.

Waar ik later pas achter kwam is dat zelfs Scott Adkins nog een kleine rol heeft als moordenaar (ook wel bekend als Uri Boyka uit Undisputed II & III)

Cast doet het zeker vermakelijk en voor mij één van de meest toffe entree's is het moment als Harlow(Ving Rhames) in die club binnenkomt. Met bepaalde muziek erbij... tof.

De film is simpel ja. maar de actie is goed, goede gevechten en het geluid dondert nog in de wijk. Wat een Bas zit hier in. al met al een prima film. niet te serieus nemen en lekker weg kijken

de grafhond
Deze is nu te bewonderen op Film 1 action kanaal. Gisteravond gezien en wat mijn gevoel weer is, is dat het toernooi gebeuren mij persoonlijk altijd wel ligt!! Mortal Kombat, draak van een film, maar via de toernooiversie blijf ik geboeid. Bloodsport exact hetzelfde voorbeeld.
Mooie rol van "De Fransman" en ook de Texaan was een leuke karikatuur van zichzelf. Geen diepgang, geen emoties, puur vermaak!!!
Van mij een 4; iets hoger dan gemiddeld, maar heeft vooral te maken omdat je de film hoe dan ook af wilt zien!

+ non stop actie
+ het concept is leuk en goed uitgewerkt
+ echt hitman gevoel

- veel gevechten zijn niet origineel
- het heeft geen x factor
- het is niet speciaal goed geregisseerd en gefilmd

kijken als
> je een leuke film wilt zien
> van film houd met het concept vermoorden om te overleven

avatar van Mescalino
Doet een beetje denken aan battle royal maar heeft niet de klasse die die film heeft.
Verders wel een prima actie filmpje voor als er niks op TV is.

avatar van AmazingPP
Heerlijk over de top-actie filmpje die zichzelf niet al te serieus neemt en dat is erg vermakelijk! Wajan7 schrijft hierboven: - het is niet speciaal goed geregisseerd en gefilmd! Ga heen! Dat is het juist wel! Het is een zeer strakke regie en prachtige camera-shots maken de film tot een waar kijkgenot in zijn genre. Carlyle heeft zeer veel pret in zijn rol als priester en de rest van de cast zetten allemaal hele degelijke rollen neer. Ik heb me prima vermaakt met deze heerlijke actiefilm, alhoewel ik wel de neiging had om na de film te gaan douchen, met al die ontploffende acteurs!
3,5 *

avatar van Olifantenstaart
Mescalino schreef:
Verders wel een prima actie filmpje voor als er niks op TV is.

Daar is ie inderdaad op gebaseerd, maar Battle Royale heeft meer een 'episch' aspect.
De Japanse versie is bovendien duisterder, een aspect dat ik in The Tournament wat mis.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de film slecht is, allesbehalve. 't Is zeker een interessante actiefilm, maar bevat meer potentie als echte thriller. Voor over een aantal jaren miss?

avatar van blurp194
Actiefilm met meer dan genoeg actie en ook nog een beetje gore om het af te maken. Jammer dat het einde wat erg voorspelbaar is en zonodig nog wordt uitgelegd ook - alsof we dat zelf niet zouden snappen.
Verder prima gefilmd, mooie consistente beeldstijl die bij het verhaal past. Carlyle en Hu en ook de andere acteurs zitten goed in hun rol. En de stunts van Foucan zijn ook best leuk om te zien.

avatar van lagaiske
Doorsnee non stop actie film met filterdun verhaal en enorm voorspelbaar.
Als je eens een hersenloze actiefilm wilt zien dat zit je bij deze film op de juiste plaats.
Wordt nergens echt slecht,maar steekt er dan ook nergens boven het gemiddelde uit.
Vandaar2.5 sterren.

Het verhaal was al slap maar de film nog veel erger.
Na 5 minuten was ik er al klaar mee toch nog de hoop gehad dat het iets zou worden.
Helaas toch niet en halverwege dan ook gestopt met kijken.

Vond deze wel te doen. Niet echt mijn soort films, maar het concept van een x aantal spelers en 1
winnaar(overlevende) bevalt me altijd wel.
Hersenloze film die, zoals al gezegd, inderdaad erg voorspelbaar is (vooral het laatste halfuur). doordat er een paar spelers veeeel meer in beeld zijn weet je al dat zij het sowieso het langst volhouden. Zorgt er ook voor dat de andere 24 je niet meer boeien.. Dat is wel jammer, dat zorgde ook deels voordie voorspelbaarheid

avatar van patrick17
Brute film!
Ik had hem hier al een hele tijd liggen, en had het niet eens in de gaten!
Wou hem eigenlijk gaan kopen tot ik hem tegenkwam.
Prima film waar de actie liefhebber gigantisch op zijn plaats zit.
Vooral brute geweld wordt niet geschuwd in deze film. Het komt de film alleen
maar ten goede. Ving Rhames is een van mij favorieten acteurs geworden.
Vooral na de films als Animal 1 / 2 Back in the Day oa.
De prima vermaakt meer dan behoorlijk.

avatar van DMDude
Leuke en vermakelijke film.
Lekker verstand op nul en knallen maar.
Die schietscene in die striptent was geweldig.

avatar van DiKKe_OsCaR
Ongelofelijk matige actiefilm, met in mijn ogen eigenlijk weinig actie. En daarbij zeer slechte acteerprestaties. Geen verhaal (niet vereist in actiefilms, maar normaliter erger ik me daar niet aan.. nu dus wel, dus dat zegt genoeg), geen gevoel voor personages, er wordt weinig tot niets uitgewerkt.. Ik heb de film gisterenavond gezien en moet echt moeite doen om terug te denken aan wat er ook al weer gebeurde in de film.

En nogmaals: wat een belabberde acteerprestaties!

Ik snap eigenlijk niet waarom ik een film als dit ben gaan kijken, want in die anderhalf uur had ik veel betere films kunnen kijken.

avatar van SPT
SPT
Het is één grote geweldsorgie. Weinig inhoud, maar we leuk .

avatar van Daan258
lekkere actie film.

Gewoon een lekkere snelle harde actie film die lekker bloederig is en een simpel verhaal erbij.

Heb gehoord van paar mensen dat dit wel een leuk filmpje was dus zoou hem binnenkort wel even gaan bekijken.

lijkt dit niet op hungergames, alleen dan een hardere versie?

avatar van Pim1993
Leuke film zeg. Sterk concept maar ik vond hem minder goed uitgewerkt helaas! Heb me wel uitstekend vermaakt,

avatar van david bohm
Voorspelbare verstand-op-nul-film die er aardig uitziet en zeker in het begin weet te boeien. Op een gegeven moment komen de one-liners van de host en zijn crew echter de neus uit. Gevechten waren aardig, film is matig.

avatar van The Beast
Simpele actiefilm toch origineel verhaal, verstand op nul hoeft nog geneens vind ik, acteurs speelde hun rol goed, alleen vond ik het jammer dat op een gegeven moment alles versnelt werdt dat het aantal huurmoordenaars van 27 naar iets van 6 ging in een keer, dat je een soort korte samenvatting kreeg van hoe iedereen werdt vermoord, erg jammer, had beter moeten worden uitgewerkt.
Had het beter zijn uitgewerkt had ik een 3.5 gegeven, Toch een vermakelijke film, 3

Kyna
Vermakelijke actiefilm die me enigszins doet denken aan the running man. The tournament kan echter geen beroep doen op de kleurrijke personages uit bovenvermelde film, waardoor het op ten duur een beetje erg eentonig wordt.

Deze film steekt met gemak moeiteloos uit boven 90% van de actiefilms in Hollywood van de laatste paar jaren. Ik geniet steeds meer van dit soort DTV actiefilms, die vaak met leukere ideeën komen, maar bovenal een betere uitwerking hebben. Ze zijn niet allemaal even goed, maar elk jaar zitten er veel interessante titels tussen.

avatar van Robertdeniro
Waardeloze, gewelddadige shitfilm. Ongelooflijke pulp voor zieke geesten. Soms iets normaals, meestal absurd: niet kijken is mijn advies.