The Tournament (2009)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Mann
met Robert Carlyle, Kelly Hu en Ving Rhames

Elke zeven jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 30 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.

avatar van Pistons
Verre van origineel idee natuurlijk (Battle Royale), maar redelijk kijkbaar als je het niet te serieus neemt en als een tv-aflevering ziet.

avatar van Ajax&Litmanen1
The Condemned 2.0

Praktisch alles is gejat van The Condemned. Het internet aspect, de kans om van afstand opgeblazen te worden bij overtreden van de regels, het drama subplotje....
Maar gelukkig is ook The Tournament wel leuk om te bekijken. Dit is nou zon filmpje waarbij men zegt ''verstand op 0 en kijken maar''. Soms is dat best prettig.

Het verschil met The Condemned is dat daar de strijd gehouden werd op een verlaten eiland en dat in The Tournament de strijd plaats vind in de ''normale wereld'' met onschuldige omstanders erbij. Persoonlijk vond ik het 1e idee leuker, maar oke...
Er wordt lekker non stop geknald en gevochten en voor anderhalf uur is dat best leuk. De scene met Ving Rhamed die met een vrachtwagen achter de bus van Kelly Hu aan gaat was trouwens wel cool!

Helaas blinkt er niemand uit in zijn rol, maar is het wel te doen. Ving Rhames vond ik best aardig en Kelly Hu idem. Robert Carlyle irriteerde vooral als priester met persoonlijke problemen. Dat einde was helemaal triest met zon moraal erin. Net of iemand dat wil zien in een actiefilm als deze

Prima actiefilmpje voor de liefhebber.

saaie en voorspelbare film

kijk dan condemned, is veel beter in zijn soort

avatar van Sunday
Na the Condemned en Death Race weer een afvalrace'je. En dit maal wel een matige hoor. 30 Huurmoordenaars nemen het tegen elkaar op voor een grote berg geld die een paar verveelde rijkaards op ze in gezet hebben. De eerste 25 prototype's vallen al snel af. Tot je nog een zeikende irritante Robert Carlyle als priester hebt, een Ving Rhames die een beetje retarded overkomt, een snelle Fransman, een onbelangrijke Rus die even snel door een passerende bus onder de voet gereden wordt en -het enige hoogtepuntje- de Chinese lieverd Lai Lai.

Totaal voorspelbaar en niet origineel.

avatar van gi30171
Wat verwacht je van zo'n film : actie-veel doden, dus ok als je een liefhebber bent

avatar van MovieHolic
Een prima actiefilm met dus ook de nodige doden
De film heeft wat losse eindjes en daarom dus ook 3.5*

avatar van DragQueen
Een voorspelbare, maar toch best vermakelijke actiefilm. het verhaal is niet echt origineel, en het concept is al vaker gebruikt. maar verder wel redelijke rollen van rhames, hu en carlyle. 2,5 ster, voor de aardige actie.

kijkt gewoon lekker weg deze film

avatar van Martijnnn
Ajax&Litmanen1 schreef:
The Condemned 2.0

Dat is niet helemaal eerlijk om te zeggen, de opnames van deze film zijn al begonnen in 2007, ongeveer gelijk als dat The Condemned uitkwam, het script voor deze film zal grotendeels al klaar zijn geweest.

De reden dat ik hier achter kwam was omdat ik net heb zitten te zoeken of er van deze film een gecensureerde versie in omloop was of dat iemand de versie die ik net heb zitten te kijken zelf verknipt heeft. Elke keer als er gore te zien was (afgesneden vinger, opgeblazen lichaam) zat er een waas overeen, ook waren sommige scenes heel raar verknipt, kon me ook al niet voorstellen dat dat zo bedoelt was. Toch raar, dat je voor je hobby films gaat censureren.

avatar van JeroenStaarink
De acteurs waren er, het budget was er en het idee was in eerste instantie goed. Toch is het een kunst hoe slecht het verhaal vordert en wat een slecht einde je aan een film kan plakken. Originaliteit zwaar bagger. Ian had wel een grappige rol.

avatar van chevy93
Nou ja, budget. Ze hebben 'maar' £3.600.000,- gehad hoor. Dat is redelijk weinig in de filmwereld.

avatar van eltorro
Zo'n budget zou in ieder geval in Nederland geen probleem zijn om te krijgen voor een film.

Magru
Ik vond he wel een aangename film.. vond het in eerste instantie best verrassend dat het toernooi zegmaar gewoon in de stad enzo gehouden werd....

Ik dacht zelf dat er gewoon een groepje mensen apart gezet werden in een of andere loods en het spel gingen spelen...
Vooral na de openingsscene (het toernooi van 7 jaar eerder) dacht ik dit....
Maar dat was misschien wel een leuke verrassende wending, voor mij iig..

3,5 ster (leuk voor 1x, maar verder....)

avatar van JeroenStaarink
Ik moet toegeven dat ik het echte budget niet heb opgezocht. Mijn aan name was dat dit wel goed zat door de toch aardige actie, leuke settings en aardige acteurs. Foute aan name dus. Toch kon er uit deze film veel meer gehaald worden dan dat voor mij deed.

avatar van eltorro
De film zelf had wat origineler kunnen zijn en het verhaal kon beter, maar ik moet zeggen dat ik gezien het budget aardig werd verast op actie gebied in deze film.

avatar van b00ts
Veel actie...... maar verder niet van een echt hoog niveau. die oldskool actie met dat paar schoenen....dan een huurmoordenaar die in een auto twee anderen probeert dood te rijden....en dan vervolgens zelf ligt te janken.....dan de tietenbar....als je ziet hoeveel oorlogstuig daar mee naar binnen is gegaan.....beetje sterk hoor... spugen met die alcohol....zo voorspelbaar. Dan wordt er zelfs nog een vermoord met een plastic zak over het hoofd. Zeker handiger dan met een anti-tankwapen? Joshua komt uiteindelijk (als de Terminator) nog uit een ontplofte tankwagen kruipen.....eindelijk samen met Lai Lai. Dat was ook al geen verrassing.....wel de manier waarop het eindigt..

Veel actie, veel geweld, geen prachtig verhaal. Ik vond deze film toch aardig vermakelijk, ik heb me niet verveeld en was achteraf toch blij hem gekeken te hebben. Als je van goede verhalen, goede afwerkingen en puur realisme houdt is dit waarschijnlijk geen aanrader..
Voor mij toch 3.5*.

avatar van free_jk
was de eerste keer dat ik zo'n film zag!
vond hem goed en leuk om kijken
voorspelbaar, dat is zeker maar leuk om zien!
een zeven

avatar van Mr. Green
Matig tot slecht acteerwerk, vreselijk camerawerk, 0 verhaal (wat ik dan nog door de vingers kan zien)
Pluspunt is de harde actie. Daarvoor een 1.5

Voor de rest knudde.

avatar van Martijnnn
De achtervolging scene met de bus en de vrachtwagen is inderdaad wel briljant!

Wat ik me dan wel afvraag waarom de meeste auto's en de vrachtwagen het stuur aan de verkeerde kant hebben zitten (links dus ) Het toeristen seizoen zeker.

avatar van Cleanshot
B film, maar enorm bloederig.
Zou hem niet gekeken als ik iets beters had liggen atm

avatar van Achilles
Het voelde inderdaad als een B-film die tegen een A aanzat. Verhaal zeer matig, acteerprestaties matig, camerawerk redelijk, actie zeer redelijk

Vandaag nog maar eens The Tournament gekeken. Hij blijft in mijn ogen toch wel erg goed. Natuurlijk is hij wat voorspelbaar maar voor de rest blijft het een goede film

avatar van Fryce
Lekkere actie film die op een gegeven moment een zijn tempo wat verliest, wat jammer is.

avatar van Rosicky
Matig actiespektakel dat wel erg voorspelbaar is. Verder heeft te film te kampen met matige acteurs (alhoewel Rhames best een held is), een erg matig plot - hoewel je bij dit soort films ook niet zit te wachten op logica en realisme - en simpelweg met het gegeven dat als je dertig moorden mag plegen met dertig huurmoordenaars dat dat er dan veel vetter uit kan zien dan wat we nu zagen. Ja, een enkele moord links en rechts is origineel en een aantal hitmen zijn best aardig, maar hier zat absoluut meer in.

avatar van rotjuh
Deze film een keer totaal onbevangen in de dvd speler gestopt.
en damn wat een adrenaline rush is deze film zonder verwachtingen vooraf!
Je mag hopen dat dit soort zaken fantasy is en vooral blijft!
Hard, bloedig, grof.....
Zoals het de meeste actiefilms betaamd op veel plaatsen wat overdreven speciale effecten en soms wat knullig acteerwerk.
Het verhaal, de actie en de manier waarop vorm gegeven wordt aan de film KLOPT wel helemaal.
Als er alleen actie films waren kreeg hij 5 sterren.
Omdat er meer films zijn en er vergelijk moet wezen 4* van mij en dik verdient, aanrader dus voor actie fans!

avatar van Al DeNiro
Goede actiefilm.

Bijzonder is dat de deelnemers gevolgd worden door camera's en dat er gegokt wordt door rijkelui die ze volgen.

De film is ook spannend, omdat een nietsvermoedende dominee door het slikken van een implantaat opeens doelwit wordt.

Maar het beste blijft natuurlijk de verschillende deelnemers en de snelle actiescenes met veel kogels, bloed en explosies.

Ten slotte is Kelly Hu weer erg sexy

avatar van Abe_Sapien
voorspelbare, maar leuke wegkijkfilm! Het verhaal is geplukt van Battle Royale alleen dan met wat nieuwe technische snufjes

ik geef het 3 sterren

avatar van Timba69
Een 3* voor mij.

Genoeg actie en ook vermakelijk genoeg om weg te kijken. Maar hij komt bij mij niet boven een krappe voldoende uit. En dat kwam vooral door de irritante gaten in het script.

Wat mij vooral meteen stoorde in de film was het gegeven van werelds beste huurmoordenaars en de tracker device en hoe dat in de film tot uiting kwam. Waardeloos dus. De huurmoordernaars konden elkaar zien via de bleeps, maar werden ondanks dat toch nog verrast door plotseling verschijnende concurrenten. Dus iemand opwachten in een buitenstaande auto terwijl je zelf op scherm te zien bent....come on!

Ik kan best wel wat hebben. Een persoon die door een kogelregen loopt en z'n tegenstanders uitschakelt, de meest onwaarschijnlijke acties die niemand zou overleven of zelfs het te zien zijn op alle camera's. Maar bij huurmoordenaars verwacht je slimme trucs en geslepen actie.

Amel M.
Ja, dat iedereen een sensor had was het grootste probleem van deze film, ik denk dat ze daarom de fransman zijn tracker weg hebben laten halen. Dat geeft dan nog een beetje spanning voor de kijkers. Van meesten moordenaars verwacht je ook dat ze hun doel verassen en ze onverwacht vermoorden. Bijvoorbeeld de eerste kill, die man vermoord een medewerker om zijn kleren te jatten, uiteindelijk is het overbodig aangezien hij toch door het raam naar binnen klimt. Had hij net zo goed alleen zijn trolly kunnen stelen.