The Tournament (2009)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Mann
met Robert Carlyle, Kelly Hu en Ving Rhames

Elke zeven jaar vindt er in een willekeurige stad 'The Tournament' plaats. Dit is een strijd tot de dood tussen de beste 30 huurmoordenaars ter wereld. De laatste persoon die overblijft krijgt een prijs van 10 miljoen dollar en de titel van 's werelds nummer 1. Dit gebeurt allemaal onder het toezicht van een select groepje miljardairs die gokken op een mogelijke uitkomst.

avatar van Onslaught
Niet echt een revolutionair verhaal zo te lezen, maar toch klinkt het wel leuk. Hopelijk kunnen zij een leuke film afleveren.

avatar van Prudh
Zolang het maar lekker trashy wordt (a la Smoking Aces) en niet zo pretentieus (a la The Condemned).

avatar van aryan
Trailer is hier te bekijken:

Veel actie, het acteerwerk is niet bijzonder

avatar van Nicolage Rico
Wel erg komisch dat die huurmoordernaresse zegt: "i don't want to hurt more any people." Dan had je geen huurmoordenaar moeten worden joh!!

avatar van WB
WB
Plot en trailer beloven een spectaculaire en harde film. Ben benieuwd.

avatar van BlueJudaskiss
Is het verhaal niet ontzettend gejaat van [titel weggeknipt-SB]?

[Voor die andere film is het een spoiler en echt zonde als je weet dat dat verhaal daarheen gaat, maar ja, het plot lijkt er vrij veel op-SB]

avatar van aryan
BlueJudaskiss schreef:
Is het verhaal niet ontzettend gejaat van [titel weggeknipt-SB]?

je bedoeld deze film:
[link verwijderd-SB]

als ik beide plots lees zie ik niet zo snel de overeenkomsten

avatar van Matthiasc88
beschrijving kan overeenkomen met The condemned, al hoop ik dat het beter wordt...

avatar van subwoofer henk
Goeie actie en kijkt lekker weg

Einde zuigt wel apenkloten

avatar van barcam
Verstand op nul, vette overdreven actie, maar zag toch liever Battle Royale

avatar van Filmkriebel
Non stop bloody action

Met non stop bedoel ik : geen moment pauze. De actie is er van begin tot het eind.
Met bloody bedoel ik : op het rand van het gore af. Het bloed spat rijkelijk rond en de ledematen vallen er af. Niet voor niks de opener op het Screamfest Horror Festival eergisteren.
Met action bedoel ik : echte actie. Dit is geen film die de pretentie heeft om een actiefilm te zijn, zoals Hitman, en die er dan niks van bakt. Nee, dit is rasechte actie. De vele onwaarschijnlijkheden vergat ik snel; dit is niet het soort films waar ik logica in zoek.

Wel een redelijk zwakke rol voor Robert Carlyle, een prima acteur nochtans. Hij wordt toevallig betrokken in het hele gebeuren en zorgt nu en dan voor een humoristische noot maar meestal is hij zielig als sidekick van Kelly Hu. Ook het schokkerige camerawerk zorgde vaak voor chaotische vechtscènes, maar over het algemeen vond ik dit een best te pruimen actiefilm.

avatar van joel2305
subwoofer henk schreef:
Goeie actie en kijkt lekker weg

Einde zuigt wel apenkloten

ik weet niet hoe je op die uitspraak bent gekomen.. maar hij is mooi

avatar van vranque
Lekker verhaal en lekkere film die ondanks de aanwezigheid van die eeuwig irritante zelfingenomen blik van Ving Rhames geen moment verveelde. Maar verder was het niet meer dan doorsnee vermaak. Niets mis mee.

Vermakelijke film die lekker weg kijkt en geen moment verveelt. Het einde was redelijk voorspelbaar maar wel bevredigend.

avatar van joel2305
Ik heb deze week tentamens, en dacht eens lekker een "afreageer film" te kijken. Vond de film alleen ietwat te soft in verhouding met het concept. Er zit genoeg actie en bloed in, maar ik had een emotieloze film verwacht. Dat bleek deze niet helemaal.
Hoe dan ook, de actie was leuk!
Nu weer blokken

Had er meer van verwacht. Maar het is in ieder geval wel een film die je niet na 40 minuten uitzet. Wilde het eind toch wel zien. Geen Topper, kan er mee door.

avatar van hannes64
Kan er zeker mee door.
Goeie wegkijker, veel bloed....non-stop actie....een paar ongelooflijke goede scene`s.
Vond Rhames goed spelen, en Carlyle als priester......altijd goed, de gek.
En ....Kelly Hu ............
1 om van te genieten.

avatar van SaNDuTjE
Lijkt me wel een leuk popcorn-filmpje...

Weet iemand wat de speelduur is?

avatar van Dutchmeister
Zelfs met het verstand op nul ergerde ik me af en toe..

2 *

avatar van mixmaster
verrassend goeie actiefilm met lekker veel bloed en gore.

zeker niet vervelend om naar te kijken.

echt heel veel actie en ook nog eens aardig acteerwerk.

avatar van GroovyDrummer
Heerlijke snelle actiefilm! Niet nadenken, gewoon kijken!

The tournament , of hoe je met een stom en simpel verhaal , een supergoeie en onderhoudende film kan maken.
Deze film is echt met passie en plezier gemaakt. Humor, gore , originele actie,..het komt er allemaal met de juiste proporties in.

Een onbekende parel en een must see.

Zeer simpele maar onderhoudende film, geen topper dus maar als je je verstand op nul kunt zetten dan kan je je er op een maandagavond nog wel mee vermaken.

Op zich zitten er nog aardig wat bekende acteurs in de film, maar aan de actie te zien hadden ze niet echt veel budget voor deze film. Bij elke actie scene werd er vaak rommelig en snel gefilmd om het eea spectaculairder te laten ogen, en op zich lukte dat redelijk, maar echt prettig om naar te kijken was het niet.

Het verhaal zelf, tja valt weinig zinnigs over te vertellen, maar dat is ook niet belangrijk bij zo'n film. Ik kan me echter nog een vergelijkbare film herinneren die eigenlijk precies hetzelfde was (inclusief plotwendingen), maar die plaats vond op een eiland en ipv huurmoordenaars het allemaal criminelen waren...die film was met hetzelfde onderwerp echter velen malen beter.

De film oogt allemaal wat goedkoop. het acteerwerk is niet heel slecht, maar zeker ook niet goed..

En voor een film die alleen maar over actie gaat, is de actie eigenlijk te slecht uitgewerkt, het was het allemaal net niet...

al met al 2 sterren voor de humor de paar vermakelijk stukjes die er tussen zaten.

avatar van Matthiasc88
pure actie, goed geacteerd, and a lot of heavy shit
=> excellent

go see it !

Vond het een prima actie film. Het verhaal is eigenlijk gewoon The Condemned maar dan niet op een eiland maar in de stad, vrij weinig speciaals dus. Maar goed daar kijk je deze film ook niet voor, je kijkt de film voor de actie. En die was er genoeg, lekkere harde en snelle actie dat lekker vlot in beeld is gebracht.

Alleen tegen het einde aan vond ik de film wat minder worden. Zo vond ik de muziek keuze bij een aantal scene's tegen het einde gewoon rond uit slecht. Die scene in een bus aan het eind had echt behoorlijk te lijden onder de slechte muziek vind ik persoonlijk. Ze hadden daar veel beter een stevig rock nummer of een techno beat onder kunnen zetten ofzo.

Verder vond ik het ook nogal slap om te zien hoe Kelly Huvan een keiharde killer naar een zware softie veranderde. Allemaal leuk en aardig enzo maar dat haalde de vaart er wel behoorlijk uit aan het eind

Jammer van de laatste 15 minuten ofzo want verder is het echt een zeer brute film.

avatar van Doublehelix
Kom op mensen, wat gebeurt hier??

Ik wilde deze actie een 2 geven maar nu ik zie dat hij zoveel 4en krijgt kom ik niet hoger dan een 0,5 punt!!
Stemmen er tegenwoordig 16 jarigen hier met achterlijke hoge cijfers??
Als je een vier geeft voor dit soort shit dan moet je je wel gaan afvragen of je wel eens een goede film hebt gezien!?
Low budget actie waarvan je vooral niet teveel mag zien omdat je anders meteen door hebt dat het bagger is!!

Het wordt weer tijd voor wat nieuws!!!

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Stem verwijderd. Geef gewoon wat je de film waard vindt, het is niet toegestaan om op deze manier het gemiddelde van de film te beïnvloeden.

avatar van cdman19800
amai, hier zaten echt serieuze fouten in.
Echt onmogelijke situaties die je zelfs met de beste fantasie nog niet kan goedpraten.

Vermakelijk ook niet meer dan dat, veel storende dingen en niet al te best acteerwerk. Toch weet de film je wel te boeien tot t eind.