Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 122 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Steven Spielberg
Met onder meer: Harrison Ford, Cate Blanchett en Shia LaBeouf
IMDb beoordeling:
6,2 (511.487)
Gesproken taal: Engels, Duits en Russisch
Releasedatum: 22 mei 2008
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
"The adventure continues..."
1957. De Koude Oorlog is op zijn hoogtepunt. Nadat hij op een afgelegen vliegveld ternauwernood ontsnapt aan een groep snode Sovjet-agenten, ontmoet de avontuurlijke archeoloog Indiana Jones de jonge, opstandige Mutt die zijn hulp nodig heeft bij een persoonlijke missie. In ruil daarvoor maakt Indy grote kans op het vinden van de Crystal Skull van Akator, een legendarisch en fascinerend voorwerp omringd door bijgeloof en gevaar. Indy en Mutt reizen naar de uithoeken van Peru, maar merken al snel dat zij niet de enigen zijn die de Crystal Skull zoeken.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,2 / 511487)
- Trailer (YouTube)
- Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 8,99 / huur € 3,99
- Kijk op SkyShowtime
Social Media
Acteurs en actrices
Indiana Jones
Irina Spalko
Marion Ravenwood
Mutt Williams
George 'Mac' McHale
Professor Harold Oxley
Dean Charles Stanforth
Antonin Dovchenko
Russian Suit
Russian Suit
Reviews & comments
Gabe Walker
-
- 121 berichten
- 374 stemmen
Harrison Ford is terug van weg geweest! en hoe! Een van de weinige uit de Star Wars Trilogie die een cariere overhield, en dat heeft hij zeer zeker verdiend! Eindelijk terug in een van zijn beste rollen ooit en ook dit keer stelt hij niet teleur!
Na die hooguit vermakelijke soortgenoten á la National Treasure, The Mummy en het oh zo teleurstellende Tomb Raider is er eindelijk weer een waardige nakomeling in dit genre!
Al vrij vroeg heb je het Indiana Jones gevoel te pakken en door de vlotte actiescenes en de gevatte humor heb je weinig moeite om de film uittekijken.
De muziek van John Williams zorgt er daarnaast voor dat je weer helemaal in de film zit zoals dat 20 jaar geleden ook gebeurde. Het kost moeite om niet mee te neurien: Tatadaataaa Tadadaaa !
Het is heerlijk om allemaal dingen terug te zien, het voelt aan alsof je zaken terugvind die je jaren kwijt bent geweest: zijn vasthoudendheid aan zijn hoed, de angst voor slangen, een glimp van een oude bekende kist die in een eerder deel voor vele problemen zorgde en niet te vergeten een foto van een jongere Sean Connery!
Zelfs nieuwe gebeurtenissen voelen oud en vertrouwd: een gigantisch mierennest die mensen opeet, de nieuwe vijand en natuurlijk de zoektocht in oude graven en tempels
Het enige minpunt, helaas, is alsof Lucas en Spielberg een beetje ver zijn meegenomen door hun eigen typische eigenschappen:
Zo gaat Lucas vaak net iets te ver in actiescenes als hij met behulp van de CGI een actie naar voren wil toveren die uniek moet zijn. Het ziet er allemaal fantastisch en mooi uit, maar het heeft verder geen toegevoegde waarde. Sterker nog, het haalt de film een beetje onderuit. Waar zijn de oude vertrouwde stunts die ook echt uitgevoerd werden door stuntmannen?
Scenes zoals de nucleaire explosie en de Tarzan Imitatie hebben geen enkele toegevoegde waarde en konden makkelijk uit de film gehouden worden. Het voelt eerder aan alsof Lucas zijn spierballen wil laten zien op onnodige momenten.
Spielberg haalt daarnaast weer zijn liefde voor het buitenaardse naar voren. Hij doseert dit mooi maar aan het eind van de film lijkt hij er haast door overgenomen te zijn. De climax op het einde veranderd hierdoor in een anti-climax die meer met lachen ontvangen wordt dan met bewondering. De soms wat onlogische scenes laten we verder maar buiten beschouwing.
Indiana Jones and the kingdom of the Crystal Skull is een waardige opvolger van de trilogie! Helaas haalt hij niet het niveau van een "Raiders of the lost Ark" of een "Last Crusade" die in hun tijdsgeest en zelfs nu nog als absolute toppers gerekend worden! Hoe dan ook is dit een uiterst vermakelijke film die lekker wegkijkt, het oog streelt met schitterende beelden en de lachspieren ook nog aan het werk zet. Vergeef Spielberg en Lucas hun drang naar een absoluut meesterwerk want dan heb je een fantastische film!
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
De muziek van John Williams zorgt er daarnaast voor dat je weer helemaal in de film zit zoals dat 20 jaar geleden ook gebeurde. Het kost moeite om niet mee te neurien: Tatadaataaa Tadadaaa !

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11925 berichten
- 5329 stemmen
is dat niet eerder een gebrek aan inspiratie?
davidov
-
- 3466 berichten
- 2171 stemmen
Persoonlijk vind ik dit een saaie film. Spanning en geloofwaardigheid gaan bij samen. Zonder geloofwaardigheid is er simpelweg geen spanning. Voor mij is een film als Indiana Jones als een voetbalwedstrijd waarbij je de uitslag al weet. En het gaat mij echt niet om het fantasie of avontuur aspect van de film, het is namelijk één van mijn favoriete genres. Het blijkt maar weer dat het fantasie en avontuurgenre moeilijk op een goede manier te verfilmen is.
Naar mijn idee ben je te kritisch. Niet dat ik het voor deze film opneem gezien ik de film ook maar zo-zo vond.... Maar als je niet van een avontuur kan genieten omdat het niet realistisch is dan klopt er iets niet. 99% van de films in de bioscoop zijn onwerkelijk, onwaarschijnlijk, of gewoon onmogelijk.
Indiana Jones is voor een enorm groot deel eigenlijk fantasie. VInd het dan wat kort door de bocht om te claimen dat het niet een goede film is want het is niet realistisch.
Bovendien vind ik "de film is niet realistisch" eigenlijk het slechtste argument dat je kan bedenken. Dat zijn ze namelijk vrijwel nooit.
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
De score van John Williams (ja hoor, ik ben een liefhebber) vond ik in deze aflevering toch wel vrij teleurstellend. Buiten het overbekende thema, viel er op geen enkel moment een muzikaal hoogtepunt te beleven en ook tijdens grootste scènes kwam het maar niet echt uit de verf.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
De score van John Williams (ja hoor, ik ben een liefhebber) vond ik in deze aflevering toch wel vrij teleurstellend. Buiten het overbekende thema, viel er op geen enkel moment een muzikaal hoogtepunt te beleven en ook tijdens grootste scènes kwam het maar niet echt uit de verf.
Wel joh!
Hij had een prachtig theme geschreven voor Irina. Het Indiana Jones Theme was er ook weer bij en je hoorde ook het Mario Theme van deel 1. Het Theme van Mutt wat lekker druk was, vond ik ook goed. Het enige wat minder was waren de thema's van de Tempel. Maar daar hoorde je ook mooie melodietjes in dus wat mij betreft weer een geslaagde score van Williams!
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
is dat niet eerder een gebrek aan inspiratie?
Nee.
Want het Raiders Theme hoort erbij zonder dat zou de film minder leuk zijn.
Parisa
-
- 605 berichten
- 925 stemmen
Bond is de originele, de rest zijn allen op een bepaalde manier afstammelingen. En als er 1 karakter het nonchalante heeft uitgevonden, incl de grappige opmerking na een spannende actiescene dan is het Bond.
Dan is Indiana Jones gemaakt als tegenhanger van James Bond. Met als inspiratie Bond. Met deze statement kan ik leven.

Waarom zou je als kijker op het puntje van je stoel moet zitten tijdens deze film, er raakt zelfs niemand gewond als ze van 3 megawatervallen met rotsen vallen terwijl ze een paar honderd Russische kogels moeten ontwijken. Dan heb ik het nog niet eens over iemand als het karakter van John Hurt die "parttime" gek is.
Waarom roept iedereen dat niemand gewond is geraakt na de watervallen? Dat is niet waar. Er was toen iemand geestelijk gewond. Marion, die met haar post-traumatische verdriet haar stuur vasthield. Dat was na de knuffel van Indy weer goed. Dat laatste is zeer geloofwaardig. Ik vind het wel vreemd dat niemand iets heeft gebroken, want het was daar ineens zo ondiep.
Lol, dat grapje dat John Hurt parttime gek is heb ik ook in de bios gemaakt. Hij is daar trouwens behoorlijk goed op getraind. Heb je The Skeleton Key weleens gezien?
Ik hoop op nog veel meer nieuwe, lange recenties die het helemaal met me oneens mogen zijn.
thunderball
-
- 5885 berichten
- 1414 stemmen
Nee.
Want het Raiders Theme hoort erbij zonder dat zou de film minder leuk zijn.
Ja, ok!
Maar toch maakten ook bij mij ALLEEN de Raiders March, het Mariontheme en nog wat korte fragmentjes van de vorige films indruk, of beter gezegd de rest van de muziek viel of nauwelijks op, of ik dacht: dit is best wel slecht.
Wanneer alleen de oude gerecyclede muziek goed overkomt, is er toch niet echt sprake van een zeer goede nieuwe soundtrack.
Jij bent zo'n fan, dat je mss niet heeel objectief bent? 
PS: "Het begin in de auto's met die afgrijselijke muziek" ????????
Je hebt het wel over The King! Ga je mond spoelen!
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
99% van de films in de bioscoop zijn onwerkelijk, onwaarschijnlijk, of gewoon onmogelijk.
Indiana Jones is voor een enorm groot deel eigenlijk fantasie. VInd het dan wat kort door de bocht om te claimen dat het niet een goede film is want het is niet realistisch.
Bovendien vind ik "de film is niet realistisch" eigenlijk het slechtste argument dat je kan bedenken. Dat zijn ze namelijk vrijwel nooit.
Het gaat mij om het woord geloofwaardigheid. Hoe iets gepresenteerd wordt. Films gaan over personages, als personages niet geloofwaardig zijn, dan kan je als kijker niet meeleven en identificeren met het karakter. Kortom, de film wekt dan geen emoties op en is....saaiii. Neem de films van Werner Herzog. Grizzly Man, Fitzcarraldo en Aguirre allen avonturenfilms, allen buitengewone verhalen, maar ook alle 3 op een voor mij geloofwaardige en interessante manier gebracht.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de Indiana Jones-films niet gezien, maar wat ik er over lees ed, denk ik dat je dit soort films totaal niet serieus moet nemen en dus ook niet naar de geloofwaardig ervan moet kijken. Maar goed, dat is uiteraard imo, ik kan het ook fout hebben.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Wel joh!
Hij had een prachtig theme geschreven voor Irina. Het Indiana Jones Theme was er ook weer bij en je hoorde ook het Mario Theme van deel 1. Het Theme van Mutt wat lekker druk was, vond ik ook goed. Het enige wat minder was waren de thema's van de Tempel. Maar daar hoorde je ook mooie melodietjes in dus wat mij betreft weer een geslaagde score van Williams!
Ik heb de Mario theme niet gehoord hoor in deze film
.
thunderball
-
- 5885 berichten
- 1414 stemmen
Het gaat mij om het woord geloofwaardigheid. Hoe iets gepresenteerd wordt. Films gaan over personages, als personages niet geloofwaardig zijn, dan kan je als kijker niet meeleven en identificeren met het karakter. Kortom, de film wekt dan geen emoties op en is....saaiii. Neem de films van Werner Herzog. Grizzly Man, Fitzcarraldo en Aguirre allen avonturenfilms, allen buitengewone verhalen, maar ook alle 3 op een voor mij geloofwaardige en interessante manier gebracht.
Die films zijn niet met elkaar te vergelijken en is dus ook vrij onzinnig.
De derde titel ken ik niet, maar Grizzly Man en Fitzcarraldo zijn op ware gebeurtenissen gebaseerde films en hebben wel iets avontuurlijks in zich, maar vallen absoluut niet onder de noemer avonturenfilm. Bovendien vond ik -vooral de tweede- een ongeloofelijke, langdradige, saaie film, waar geen eind aan leek te komen en de tweede was meer een docu over een zot. Kunnen ze nog zo geloofwaardig zijn.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Mensen, het is hier wel een enorme slachtpartij geworden, zeg! De ene groep vind deze film weer geweldig en de andere groep slecht. Leuk om alle berichten te lezen van deze strijd.
Ik denk dat dat gewoon op een enkel antwoord rust: meningsverschillen.
Films zijn er in alle soorten en maten, er zijn fantasie films voor de mensen die van fantasie films houden en er zijn documentaires voor degenen die daar weer van houden. Iedereen heeft zo zijn genre waar hij of zij van houdt.
Wat mij namelijk opvalt is dat deze Indiana Jones nog overdrevener is dan de vorige Indiana Jones films. Dit komt natuurlijk omdat de filmmakers het niet kunnen laten om de trucendoos open te maken. Veel mensen die deze film een vrij laag cijfer geven hebben iets meer met wat realistische fillms, zoals thrillers en drama's. Mensen die een hoog cijfer geven hebben meer iets met overdreven actie en fantasie films zoals deze. Maar, wat ik nu dus wil zeggen is, dat iedereen zeg maar een grens heeft qua overdrevenheid zeg maar. Dus de ene kan totaal niet tegen overdreven films terwijl de andere een film nog geweldig vind als Indiana Jones van twintig watervallen af zou glijden. Kijk, de vorige Indiana Jones films overschreden de grens van de mensen die meer van realistische films houden net niet, maar omdat deze nog overdrevener is, overschrijdt deze de grens van de "realistische mensen" wel. En daarom geven ze denk ik een lager cijfer.
Mensen zoals ik houden van overdreven actie en fantasie films. Kijk maar in mijn top 10, bijna bij iedere film is het genre, fantasie, actie of avontuur. En ik heb deze film ook een hoog punt gegeven.
Dus ik heb hier een gouden tip voor mensen die deze film nog willen bekijken. Als je meer van realistischere films houdt, ga hier dan niet naar toe en wacht totdat hij op dvd is ofzo.
Ook nog even over JohnWilliams (de gebruiker niet de componist), sorry, ik vind je een leuke gast, maar ik vind ook wel dat je een beetje bent van: het is gecomponeerd door John Williams dus is de muziek geweldig. Niet alles van John Williams hoeft persé geweldig te zijn hè. Zo vond ik de muziek van de vorige Indy's toch beter, met een duidelijker hoofdtheme erin. Alhoewel ik de muziek uit deze toch ook heel mooi vind. Alleen houdt ik meer van moderne popmuziek, dan van filmmuziek. Dus ik mag er ook niet al te veel over zeggen, vind ik.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Die films zijn niet met elkaar te vergelijken en is dus ook vrij onzinnig.
De derde titel ken ik niet, maar Grizzly Man en Fitzcarraldo zijn op ware gebeurtenissen gebaseerde films en hebben wel iets avontuurlijks in zich, maar vallen absoluut niet onder de noemer avonturenfilm. Bovendien vond ik -vooral de tweede- een ongeloofelijke, langdradige, saaie film, waar geen eind aan leek te komen.
Wat mij betreft zijn het avonturenfilms van de bovenste plank. Grizzly Man is de definitie van een ultiem avontuur, de vraag of hij een zot was lijkt mij hier niet van toepassing. Het was gelukkig geen zot zoals Ox. En jouw beschrijving van Fitzcarraldo zou zomaar mijn beschrijving kunnen zijn van deze Indiana Jones. Maar om Albus te citeren:
Ik denk dat dat gewoon op een enkel antwoord rust: meningsverschillen.
thunderball
-
- 5885 berichten
- 1414 stemmen
Dat sowieso.
Ik moet er wel bij bekennen dat ik Fitzcarraldo niet heb uitgekeken. Ik was er benieuwd naar vanwege de connectie met Mick Jagger (hij zou er in mee spelen) en heb jaren geleden bij Zomergasten er een fascinerende docu (of gedeelte er van) gezien. Hij kwam op Duitsland en het begin was erg saai en viel er letterlijk haast bij in slaap. Die andere film was een vreemd soort van docu over een kompleet doorgedraaide natuurfreak (Martin Gaus valt dan nog wel mee!). De hoofdpersonen zijn wel avonturiers, maar dat maakt de films nog geen avonturenfilms.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
De hoofdpersonen zijn wel avonturiers, maar dat maakt de films nog geen avonturenfilms.
Een beetje off-topic, maar wat zijn dan wel avonturenfilms en waarom hoort Fitzcarraldo daar niet bij en Indiana Jones wel?
Bart Tönjann
-
- 344 berichten
- 79 stemmen
Om even terug te komen op de soundtrack: deze vond ik goed, maar beduidend minder dan in de vorige, omdat het niet echt een eigen sfeertje had zoals het wel had in de oude Indy films. Er is ook niet echt een moment waarop de muziek de film leidt. Zo vond ik in de oude Indy's de muziek bijzonder mooi op het eind van zowel Crusade als Raiders. Bij deze film zaten wat minder van die "Wow" momenten waarbij de muziek de film leidde. Dus wel een beetje een teleurstelling. Voor de zwart-wit kijkende mensen: Dat betekend niet dat ik de score niet leuk vond. Sterker nog, ik vond het een zeer mooie score, met vooral Spalko's theme. Maar niet echt spectaculair.
JohnWilliams, stuur me maar een PM als je dit als man op man uit wilt vechten.
diedier
-
- 87 berichten
- 61 stemmen
Vandaag was het zover ik ging de nieuwe Indiana Jones film eindelijk zien.Met gemengde gevoelens ging ik naar de cinema,omdat er veel kritiek op de film was.Na de film was ik eigenlijk verast en een beetje teleurgesteld.
Min Punten:
- Een Saai begin,niet zo een spectaculaire opening.
- Wat een ongeloofelijk raar en ongeloofwaardig einde.Ik dacht zit ik wel in de juiste zaal.Zit ik niet bij E.T?
- De muziek:Ik had de muziek al beluisterd voor de film en was zeer fel onder de indruk.Maar tijdens de film moet je al heel goed luisteren om de muziek mee te kunnen volgen.
Plus Punten:
- De Actie scéne met de motor,1 woord:geweldig! Echt waar een zalig geluid,geweldig gefilmd en mooie actie en mooie acteerprestaties.
- De junglerace:Types Indiana jones,Ongeloofwaardig maar toch zalig om naar te kijken!
Een kort besluit: Een goede avonturen film met mooie actie momenten.Een redelijk maar toch speciaal verhaal.Alleen spijtig van het zwakke begin en het vreselijke slechte einde.Maar toch een 3.5*
neo
-
- 15435 berichten
- 10044 stemmen
- De muziek:Ik had de muziek al beluisterd voor de film en was zeer fel onder de indruk.Maar tijdens de film moet je al heel goed luisteren om de muziek mee te kunnen volgen.
Dat zal dan vooral bij actiescenes soms zo zijn. Daar is, zoals zo vaak, de mix zo gedaan dat geluidseffecten toch vaak meer naar de voorgrond treden. Verder prima en duidelijk te volgen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Films zijn er in alle soorten en maten, er zijn fantasie films voor de mensen die van fantasie films houden en er zijn documentaires voor degenen die daar weer van houden. Iedereen heeft zo zijn genre waar hij of zij van houdt.
Er zijn echter ook slechte fantasiefilms voor mensen die van fantasiefilms houden.
Wat een onzin zeg.
Alhoewel je dit vervolg wel een fantasiefilm kunt noemen, zijn de voorgaande delen toch echt 'avonturenfilms', daarin zit een verschil.

Op dvd wordt ie er waarschijnlijk niet beter op.
james_cameron
-
- 7020 berichten
- 9800 stemmen
Een mengelmoes van de vorige drie films, met de aktiescenes van Raiders, de over de top-elementen van Doom en de onderkoelde humor van Crusade. Begint erg sterk met veel leuke verwijzingen naar American Graffiti van George Lucas en een spectaculaire openingsscene. Halverwege zakt het geheel helaas wat in (met hier en daar wat futloze en vooral flauwe momenten tussen de personages), waarna het niet helemaal meer goedkomt met de film. De nonstop-aktie van de tweede helft is regelmatig een beetje teveel van het goede en het verhaal gaat uiteindelijk een richting op die ik niet zo kon waarderen. Ook krijgen de special effects regelmatig de overhand. Jammer, want Ford, Labeouf en Blanchett zijn erg op dreef. Onderhoudend is de film gelukkig zeker. Conclusie: beter dan Temple Of Doom, maar minder dan de twee andere.
starwars321
-
- 167 berichten
- 915 stemmen
5 ik heb em gister in de bios gezien in een woord gewoon geweldig
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Vanavond nog een keer kijken op *kuch*dvd*kuch*.
Dan zal ik misschien mijn stem verlagen en zal ik kritischer zijn.
Je moet van die films houden.
Lui (crew films)
-
- 3492 berichten
- 11926 stemmen
hmm Ford heeft zijn beste tijd ook wel gehad.. ik vond alles een beetje onrealistisch.. vooral dat stukje met die koelkast. maargoed, daarvoor is het ook indiana jones.. toch ook prachtige achtervolgingen door de jungle enz.
markCL007
-
- 26 berichten
- 42 stemmen
Gister in de bios gezien.
Moet zeggen dat het best wel een leuke film was.
Jammer dat de film wat inzakt op het einde, maar buiten dat heb ik me niet verveeld.
Dus 4.5 ster
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11925 berichten
- 5329 stemmen
Wat mij namelijk opvalt is dat deze Indiana Jones nog overdrevener is dan de vorige Indiana Jones films. Dit komt natuurlijk omdat de filmmakers het niet kunnen laten om de trucendoos open te maken. Veel mensen die deze film een vrij laag cijfer geven hebben iets meer met wat realistische fillms, zoals thrillers en drama's. Mensen die een hoog cijfer geven hebben meer iets met overdreven actie en fantasie films zoals deze. Maar, wat ik nu dus wil zeggen is, dat iedereen zeg maar een grens heeft qua overdrevenheid.
Dus de ene kan totaal niet tegen overdreven films terwijl de andere een film nog geweldig vind als Indiana Jones van twintig watervallen af zou glijden. Kijk, de vorige Indiana Jones films overschreden de grens van de mensen die meer van realistische films houden net niet, maar omdat deze nog overdrevener is, overschrijdt deze de grens van de "realistische mensen" wel. En daarom geven ze denk ik een lager cijfer.
Dus ik heb hier een gouden tip voor mensen die deze film nog willen bekijken. Als je meer van realistischere films houdt, ga hier dan niet naar toe en wacht totdat hij op dvd is ofzo.
Het mag best overdreven zijn, maar zorg er dan in godsnaam voor dat het er mooi uitziet. Deze film zat zo tjokvol lelijke computereffecten dat ik er op een gegeven moment gewoon niet goed meer van werd. De vorige films waren ook heel overdreven, maar door gebrek aan geavanceerde computertechniek was men toen nog gedwongen om inventief te zijn. Dat ontbreekt nu en daarom zien we overal lelijke CGI. En de film had trouwens sowieso een halve punt aftrek vanwege die keiharde leugen van Steven Spielberg dat hij geen CGI wilde gebruiken, en het feit dat Harrison Ford niet tegen aliens wilde vechten. LEUGENS!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11925 berichten
- 5329 stemmen
Nee, maar ze komen er wel degelijk in voor. Even erg.
Pre- en sequels

Indiana Jones and the Dial of Destiny
2023
351 reacties

Indiana Jones and the Last Crusade
1989
418 reacties

Indiana Jones and the Temple of Doom
1984
392 reacties

Raiders of the Lost Ark
1981
833 reacties
Gerelateerd nieuws

Netflix voegt binnenkort de eerste vier films uit de beroemde 'Indiana Jones'-reeks toe

De eerste vier Indiana Jones-films staan binnenkort weer op Netflix: 'Spannend, avontuurlijk, op elk punt geslaagd'

'Indiana Jones 5' krijgt heel nieuw script
Bekijk ook

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Fantasy / Sciencefiction, 1980
723 reacties

Star Wars
Fantasy / Sciencefiction, 1977
1.066 reacties

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Fantasy / Sciencefiction, 1983
706 reacties

Back to the Future
Sciencefiction / Komedie, 1985
735 reacties

Raiders of the Lost Ark
Actie / Avontuur, 1981
833 reacties

Indiana Jones and the Last Crusade
Actie / Avontuur, 1989
418 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








