The Magnificent Seven (2016)

Actie / Western

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke

Met de stad Rose Creek onder dodelijk toezicht van goudbaron Bartholomew Bogue besluiten wanhopige stedelingen ter bescherming een groep huurlingen in te schakelen. Het betreft een groep van zeven buitenstaanders en premiejagers die de namen Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez en Red Harvest dragen. Terwijl de groep zich opmaakt voor de gewelddadige confrontatie, blijkt dat het gevecht niet enkel om het geld draait.

avatar van pietermi
Goeie ouderwetse film.
Heeft geen moment verveeld.
Veel actie.

avatar van AardeWerk
Heerlijk western, barstensvol spanning / actie, goed acteerwerk. En voor mij persoonlijk, als Kurosawa liefhebber, zeker niet slechter dan de 1960 versie en wederom een prima 'remake' van seven samourai. Het is gewoon het thema dat me zo aanspreekt. Als Marvel deze template gebruikt voor een nieuwe avengersfilm dan vind ik dat waarschijnlijk ook weer een hele goede film. Ik heb in elk geval een mooie filmavond gehad ...... (4,5*)

avatar van Alittleromance
Prachtige verfilming, knap gemaakt, zeer goed bedacht. Verveeld geen seconde.

avatar van Corcicus
Politiek-correcte remake van een oude westernklassieker.

Met een Chinees, een Mexicaan, een Afrikaan en zelfs een Indiaan zijn de Magnificent Seven een voor die tijd wel erg kleurrijk gezelschap en lijkt de samenstelling van het groepje eerder het begin van een slechte grap. Zo wordt de geloofwaardigheid van het hele gebeuren wel serieus ondergraven, desondanks blijft deze film dankzij de spetterende actie het bekijken waard.

avatar van hannes64
De originele is meestal de beste, maar Fugua heeft hier een ijzersterke western voorgeschoteld waar helemaal niks mis mee is.
Iedereen speelt op en top (Vooral D'Onofrio, die is altijd al veelzijdig, speelt hier waanzinnig goed.)
Denzel is top als Chisolm, zijn maatje Hawke ......ook geweldig.
Let ook op de zuid koreaan Byung-hun Lee, die geweldig speelde in 'I Saw The Devil'....en hier
zijn kunsten ook even laat zien, hopelijk zien we veel meer van deze zeer goed spelende, rustige acteur.
Maar de doorbraak laat nog even op zich wachten.
Een topper in `t vernieuwde western-genre.
Laat er nog maar een goeie, harde western komen met zulke acteurs.
Ik vond em geweldig, nu nog op bluray en ik ben compleet.

avatar van johnrambo
De hele film was na vijf minuten al helemaal te voorspellen, maar dat deed weinig af aan deze dijk van een western. Goede actie, mooi decor en een sterk acterende Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke. Ik werd er na één minuut al in getrokken en werd vastgehouden tot en met de laatste minuut. Zo moet een moderne western in mijn ogen zijn.

avatar van dvdfreak123
Fuqua geeft weer een prima film geleverd. Ondanks de voorspelbaarheid enzo is deze film puur genieten van begin tot einde. Geweldige sfeer deed veel ode aan de klassieke westerns. Echt spijtig dat er niet veel goede westerns meer worden gemaakt. Heb de klassieker ook liggen ga deze binnekort ook maar eens kijken. Geweldige cast die het prima deed. Muziek en setting waren ook prima. Veel actie. Gewoon dikke aanrader voor iedereen die van western houd.Deze komt zeker in huis op bluray! 8/10

avatar van Pazmaster
Een western met een simpel en vrij standaard verhaal dat het moet hebben van de ijzersterke cast, er wordt dan ook prima gespeeld. Het ziet er allemaal netjes uit en de vaart wordt er goed in gehouden, met lekkere actie waardoor het geen moment verveeld. Prima vermaak dus.

avatar van 84robkuh
Pazmaster schreef:
Het ziet er allemaal netjes uit .

Hier heb je helemaal gelijk in en dit stoorde mij dus het meest. De film speelt zich af in het wilde westen. In een tijd van stof en zand. Of er nu op paarden gereden werd, een dorp aangevallen wordt of wat dan ook, alle spelers komen er met stof/zandvrije kleren uit. Waarbij deze kleren op en top netjes zijn gestreken en voorzien zijn van mooie accessoires. Ik mis wat dat betreft de simpele en stoffige kleding uit de films van vroeger... Verder worden de 7 altijd netjes op volgorde in beeld gebracht. Het lijkt mij niet handig dat je met z'n 7e op een rij gaat staan als je een aanvalsplan moet bedenken. Mooi voor de camera, maar niet geloofwaardig. Ook vond ik de film een te groot James bond gehalte hebben. Ofwel: omringt door vijanden, maar nog niet de moeite nemen om je te verschuilen voor de kogelregen, maar gewoon zonder te knipperen met je ogen 1 voor 1 rustig iedereen neerschieten. Of een woning binnenlopen en meteen de vijand weten te vinden. Heb me ook zeker niet verveeld, maar huidige western zijn naar mijn mening niet meer zo geloofwaardig als vroeger, omdat spectaculaire beelden belangrijker zijn geworden dan geloofwaardigheid.

avatar van Left4Dead
Ben geen echte western-fan, het begin deed me gruwelen door het slechte acteerwerk. De scene in de kerk stond me er echt een partij slecht op. Een remake waarvan ik het origineel niet gezien heb, een regisseur die een leuke staat van dienst heeft maar voor mij slecht twee echte klappers gebracht heeft. Een paar flinke namen heeft de man kunnen strikken voor dit werk, was daardoor erg nieuwsgierig geworden.

Wordt het acteerwerk naarmate de film vordert iets beter, van het script kan ik niet hetzelfde zeggen. Vele dialogen die ik met verveling door moest zien te komen, waarom zoveel weinigzeggende tekst tussendoor toch? De prent neemt zijn tijd om de zeven hoofdpersonen voor te stellen, sowieso neemt de regisseur zijn tijd want de film duurt maar liefst 132 minuten. Gelukkig dat er na een klein uur een prima shoot-out is, ik zat namelijk te wachten op echte actie.

De personages zijn niet sterk te noemen, vooral teleurgesteld in Hawke en D'Onofrio waar ik normaal prima mee kan leven. Maar de kroon spant Haley Bennett, wat een drama van een acteerprestatie. Washington deed het redelijk maar hij kan echt zoveel beter, mat noem ik hem in deze film. De mix stoere mannen met zo nu en dan dat Amerikaanse softy gedoe werkte voor geen meter bij mij en de humor was om te huilen zo goedkoop. Natuurlijk moet er ook nog wat liefde uit gehoond worden en het verhaal is compleet.

Voor de ultimate shootout ben ik blijven kijken, ik moet toegeven dat het een behoorlijke klus was om gefocust te blijven tot dat moment. Het verhaal is erg mager en het script is niet echt veelzeggend te noemen. Regie en camerawerk niet bijzonder en de muziek matig tot redelijk. Wel ben ik enorm tevreden over het geluidspoor, die stond er heerlijk op. Al met al is er niets maar dan ook niets bijzonders of vernieuwend uit de prent te halen, Fuqua heeft een behoorlijk veilige weg genomen met deze prent. Standaard, en daarmee goedkoop in mijn ogen.

Nee ik heb weinig genot uit dit werk kunnen trekken, één keer maar niet weer.
2,5**

avatar van limelight73
Left4Dead schreef:

Nee ik heb weinig genot uit dit werk kunnen trekken, één keer maar niet weer.
2,5**

mmmmm grappig, ik moet zeggen dat je dit erg goed verwoord. Je hebt in mijn ogen eigenlijk wel helemaal gelijk. maar ik vind die rooie wel zo verschrikkelijk lekker dat ik toch 3 * geef.

avatar van cor1946
Goede western, hou ik van. Mensen kijken naar films met een vergroot glas. Ik zeg maar het is een film om te ontspannen.

avatar van mcdaktari
Het is een aardige western maar ook niet meer dan dat. Hij haalt bij lange na niet het niveau van de Tarantino westerns bijvoorbeeld. Maar wel leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Alathir
Antoine Fuqua, de zoveelste film die ik van hem zie. En de meeste vind ik erg goed. Hij is enorm goed in vermakelijke films te maken en hier doet hij dat ook, hoewel het verhaal echt heel dun is, zit het voor de rest wel goed. Ik denk dan aan de soundtrack en de shots die hij maakt waarvan er zeker een aantal zijn typisch voor westerns. Er wordt ook goed geacteerd met hier en daar een wat vreemd accent oa van D'Onofrio en Pratt. Ik vond de meeste personages van de Magnificent 7 wel leuk, Denzel eigenlijk de minste, maar ligt misschien aan het script.

Ideaal om is te kijken als ontspanning. Ik vond het einde met de vele actie eigenlijk zowat het minste van de film. Het begon zelfs wat te vervelen en repetitief te zijn.

avatar van schumacher
Goeie film maar ik heb nog beter gezien dan deze.

avatar van hoffhaan
Hij viel mij eerlijk gezegd tegen. Had er meer van verwacht. Voldoende maar dat is het dan ook. 3.0

Op zich een behoorlijke western. De bijna onvermijdelijke vergelijking met het klassieke orgineel Seven Samurai(1954) of de eerdere groteske Amerikaanse remake(1960) valt duidelijk in het nadeel uit voor deze update. Fuqua legt wat meer de nadruk op de actie(die met name in de laatste drie kwartier overweldigend oogt) waar bij de andere genoemde versies vooraleerst goed werd verzorgd dat de zeven helden een eigen gezicht kregen, waardoor je bij de eindafrekening in die eerdere films zowaar veel empathie voelde bij de gebeurtenissen. Deze 2016 versie oogt technisch beter, maar is mij tevens wat te mechanisch en mist de echte ziel. Wat overblijft is een goed gemaakte western. Leuk om een keer te zien, maar geen film die je je over een flink aantal jaren op zeker nog herinnert.

Aardige ietwat EO-achtige remake van de The Magnificent Seven Western film uit 1960 (welke ik een paar jaar geleden nog heb herzien), die je ook wel kan omschrijven als de "The Expendables" in het Western tijdperk.

Het eenvoudige, clichematige en voorspelbare verhaal (draait om wraak, hulp en gerechtigheid) weet wel te vermaken en zit opzicht ook wel aardig in elkaar (inclusief de sfeer), maar het duurt wel erg lang voordat de climax (het gevecht) nadert op het einde (laatste 30 minuten van het verhaal) en er dan ook eindelijk actie (lees heel veel pief poef paf schiet actie en o.a. met een Gatling machinegeweer) in voorkomt. Daarvoor worden de The Magnificent Seven één voor één (inderdaad politiek correct gekozen met o.a. een Mexicaan, Chinees, Indiaan en Neger, die het ook bijna allemaal overleven op eentje na) op een leuke manier geïntroduceerd en zie je hoe het stadje Rose Creek wordt getraind om de slechte goudbaron Bartholomew Bogue (gespeeld door Peter Sarsgaard) en zijn mannen te bestrijden, die dit stadje in hun wurggreep hebben. Eerlijk gezegd vond ik dat gedeelte wat langdradig en saai en is ook wat EO-achtig.

Overigens zit er behalve op het einde van het verhaal tussendoor ook wat actie in en o.a. als de The Magnificent Seven voor het eerst in het stadje Rose Creek aankomen en daar de aanwezige slechteriken (zogenaamde hulp-sheriffs) uitschakelen. Slecht is deze remake zeker niet en het verhaal weet zeker ook te vermaken en kijkt zich ook lekker weg. Ook met de uitvoering van het verhaal zit het wel goed en het werd ook visueel fraai in beeld (o.a. de landschappen) gebracht en zeker wat betreft de laatste 30 minuten van het verhaal, waarbij ook de The Magnificent Seven iets meer dan gehalveerd worden.

De cast die bestaat uit een aantal bekende acteurs, doet het overigens wel verdienstelijk en vooral natuurlijk Denzel Washington in de hoofdrol van Sam Chisolm (die zeg maar de leider is van de The Magnificent Seven), die persoonlijk ook nog een appeltje te schillen heeft met Bartholomew Bogue en dat vanwege wat hij hem en zijn familie (moeder en twee zussen) heeft aangedaan in het verleden (maar dat krijg je pas op het einde te horen tijdens het eenzijdige gevecht tussen hem en Bartholomew Bogue). Vanwege hun manier van vechten, was het ook vooral genieten van Byung-hun (in de rol van de Chinees Billy Rocks, die zeer goed overweg kan met messen) en Martin Sensmeier (in de rol van de Indiaan Red Harvest, die zeer goed overweg kan met pijl en boog).

De overige cast vond ik eigenlijk te clichématig spelen zoals Chris Pratt (in de rol van Josh Faraday, waarvan ik eigenlijk wel verwachtte dat hij het zou overleven), Ethan Hawke (in de rol van Goodnight Robicheaux, die enigszins laf is geworden) en Vincent D'Onofrio (in de rol van Jack Horne). De laatste moest eigenlijk ook zorgen voor wat humor, maar eerlijk gezegd vond ik dat nergens geslaagd. Ook vond ik zijn persoonlijkheid en die van Ethan Hawke, de minst leuke van de The Magnificent Seven. Degene waar ik me regelmatig aan stoorde was de irritante Haley Bennett in de rol van Emma Cullen, die hulp vraagt aan Sam Chisolm om hun te helpen.

Al met al een aardige en vooral vermakelijke remake van The Magnificent Seven uit 1960, maar qua niveau kan deze film daar net niet aan tippen en dat komt door het EO gehalte in dit verhaal en ook door een aantal leden van de The Magnificent Seven, die ik niet echt leuk vond. Zij gingen gelukkig dan ook allemaal dood tijdens het gevecht op het einde.

avatar van madmax1
Goed gemaakte Amerikaanse western prima acteerwerk van de gehele cast
Heerlijke sfeer met een prima sound,het scrip is anders als in de originele verzie (meer actie)
Al met al is het voor de western freaks wel te behappen.

avatar van Barry83
Geweldige remake van het origineel! Sfeer is uitstekend en ook qua actie kom je niks tekort in deze prima western film

avatar van filmkul
Aardige Western die helaas niet het niveau haalt van wat van de regisseur en cast zou verwachten. Het verhaal is standaard en de uitwerking is zeer braafjes. Het ziet er allemaal net iets te netjes uit en er zijn verder geen verrassingen. Het vertrouwende paden worden keurig bewandeld zonder maar enigszins af te wijken van de formule. De actie is verder prima en de vaart zit er lekker in. Je wordt ook uitstekend vermaakt met een kleurrijke cast. Origineel...nee, maar wel vermakelijk. 3.0/3.5

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Leuke maar toch wel doorsnee western. De remake van de remake had ik niet zien aankomen. Al leek het idee me wel leuk. Zeker omdat op de affiche grote namen staan als Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke. Chris Pratt is niet echt een aangename acteur, die helaas tegenwoordig in een reeks franchise op de voorgrond komt. De Tom Hardy van de Aldi zullen we maar zeggen. Denzel en Ethan is dan weer anders. Zij redden dan ook nog een stuk de film.

Het is weinig verrassend. Net als in de originele Amerikaanse versie (en deels ook de Japanse originelere versie) gaat een groot deel van de film naar het zoeken van de 7 mannen. Alhoewel de 60's versie 7 blanke mannen toonden en hier meer diversiteit aan bod komt (buiten de vrouwen dan) worden de figuren hier net veel meer clichés dan in de originele film. Er is ook weinig sympathie met de karakters en nog minder met de mensen van het dorp. De vijand is dan ook niet bepaald indrukwekkend.

Magnificent Seven is een hapklare blockbuster geworden, maar staat duidelijk in de schaduw van z'n voorganger(s). Jammer, want het concept werkt duidelijk gezien de vele vervolgen en copycats.

avatar van deRappe
Super....verveelde me geen moment!

avatar van mixmaster
Leuke western met een goede cast, wel voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.
Alles ziet er prima uit en er wordt prima geacteerd.

Goede, ouderwets aandoende western. Veel westerns worden er niet meer gemaakt en die er gemaakt worden zijn veelal erg matig (uitzonderingen daargelaten). Vooral visueel en qua karakters wordt de plank vaak misgeslaten. Deze film heeft daar niet onder te leiden. Het verhaal wordt rustig opgebouwd met (net) voldoende aandacht aan de karakters, waarbij Washington de film met verve draagt.
Prima bijrollen van de goede cast, mooie setting (voortreffelijk in beeld gebracht) en goed gemonteerde actiescenes.

avatar van Antonev
De drie sterren worden nét gehaald, maar dan ook echt nét. De acteerprestaties en een paar fraaie scenes redden deze rechtlijnige, weinig verrassende en bij vlagen vervelende western. De echte westernsfeer wordt nergens gehaald.

Een western zoals een western behoort te zijn.
Soms lomp, soms rauw en heel veel actie. En natuurlijk wraak is de rode draad.
Al dan ook nog eens de acteurs hun beste beentje voor zetten en de film er goed geschoten uit ziet, sommig beelden betreffende omgeving zien er fraai uit, heb je simpelweg een toppertje op je scherm.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vroeger had ik een hekel aan westerns, vandaag de dag absoluut niet meer. De mooie natuur, de rust, de clichématige personages, de ouderwetse shoot outs, de kleding; altijd fijn. Ook bij deze Magnificent Seven zit dat allemaal hartstikke goed. Wel jammer dat de film veel te lang duurt voor zo'n standaardverhaal en dat zit een hoger cijfer absoluut in de weg. Laatste half uur is wel het beste, met overdreven veel shoot outs en geweld, wat ik ook wel zocht bij een filmpje als deze. Prima acteerwerk verder, maar geen rol zal me na vanavond bij blijven. Daarvoor zijn de personages te nietszeggend.

avatar van john mcclane 2
Oerdegelijke western,,en alles wat daarbij komt kijken.
Als daar vervolgens Denzel bij komt,,,kan er weinig mis gaan.
Een western hoort normaal gesproken een lange speelduur te hebben.
En dus ook hier,al was dat niet super noodzakelijk .
Maar de finale maakt het dan ook meer dan waard.
ik vond wel zo'n machine geweer echt een afbraak doen aan de man tot man gun fight

Erg sterk,,,had er net even wat hogere verwachtingen van.
toch ruime voldoende.

avatar van toetje1977
Waar gekeken: thuis op het bankje

Held van de film: Chris Pratt, of zoals zijn personage heet Josh Faraday. Met name de reactie als de dorpelingen aankomen: "Oh good, they brought their pitchforks. We may stand a chance after all." Hilarisch . Al is Billy Rocks ook een leuk personage.

Chickie van de film: eh... Haley Bennet dan maar?

Soundtrack: Mooi, passend bij de film. Deed me denken aan de oude westerns.

Film vermakelijk gedurende de hele zit: 100%. De opbouw was leuk om te zien, de personages worden allemaal geintroduceerd, het groepje zwelt aan tot 7, tussendoor al wat shootouts, geluid klinkt lekker. Op het einde gaat de film lekker los. Ik heb me twee uur lang niet verveeld in ieder geval.

Films die ik naar aanleiding van deze film / regisseur / acteurs wil gaan kijken: Brooklyn's finest had ik nog nooit van gehoord. Die wil ik wel een kans geven.

Verder nog opmerkingen: Gekke rol van Vincent d'Onofrio met zijn verspringende stemmetje. Veelzijdig acteur die man. Vond hem als Kingpin in Daredevil ook al geweldig.

Conclusie: Een van de leukere films van afgelopen jaar. Grote kans dat deze in mijn top 10 lijstje van 2016 komt. 4 *