The Warriors (1979)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Walter Hill
met Michael Beck, James Remar en Deborah Van Valkenburgh

Cyrus, de charismatische leider van de straatbende Gramarcy Riffs, wil de volledige controle over New York. Hij heeft daarvoor de hulp nodig van de andere bendes. Wanneer ze zich verenigen, zijn ze drie keer zo talrijk dan de politie en kunnen ze over de stad regeren. Cyrus maakt zijn plan bekend tijdens een nachtelijke vergadering in de Bronx, waar elke bende negen ongewapende vertegenwoordigers naartoe gestuurd heeft. Iedereen is enthousiast en bereid de krachten te bundelen. Maar dan wordt Cyrus neergeschoten door Luther, de aanvoerder van de Rogues. Hij beweert echter dat de moord door een van de Warriors gepleegd werd. Meteen wordt het bestand opgeheven en de Warriors vogelvrij verklaard.

Acteren is bij deze film niet belangrijk.
Dit blijft nu nog steeds een topper!
De sfeer van deze film is geweldig goed!
Zeker weten 5 sterren, je hebt een gebrek aan opvoeding gehad als je deze film niet gezien hebt.

Nou nou, zo goed is deze nou ook weer niet!

De film ademt zeker een donker sfeertje uit en de muziek helpt daar goed bij maar 5*??

van mij krijgt hij er 3,5..

frosty schreef:
Nou nou, zo goed is deze nou ook weer niet!

van mij krijgt hij er 3,5..

Ik geef er ook vijf. Geweldig staaltje cinema.

avatar van xangadix
"Acteren is bij deze film niet belangrijk."

Dat wordt vast de uitspraak van het kwartaal..!

xangadix schreef:
"Acteren is bij deze film niet belangrijk."

Dat wordt vast de uitspraak van het kwartaal..!

Je moet niet te veel op acteren letten bij dit soort films.
De sfeer was veel belangrijker.

Opgeschoond. En nu weer normaal doen graag.

GogigaGo
GogigaGo schreef:
"Warriors..come out to playyyyyyy"

Mijn favoriet was toch de "lul" van de Warriors. Hij was een zeikerd en had een grote bek tegen de leden van zijn eigen gang. Maar toen hij samen met een lid op de vlucht sloeg voor een plaatselijke gang en zijn maatje moe werd, was hij totaal niet bang en sloeg de hele gang aan gort.
Fantastische kerel!

Effe zoeken en...........James Remar !
Dat was die vent van vroeger

My hero! (destijds)

avatar van ewalk
Kan me herinneren dat er in m'n toenmalige woonplaats, eind 70 begin 80, een aantal oudere jongens waren die allerlei rottigheid uithaalden en overla op de grond en op muren "the warrios" achterlieten. Later pas begreep ik dat ze geinspireerd waren door "the Warriors" en slecht hadden opgelet bij de Engelse les.

Cult Film. Vroeger ook op de basisschool gezien met vrienden, vonden het een prachtfilm en hebben de volgende dag een soortgelijke groep opgericht. (niet de warrios)

avatar van mikey
Iedereen heeft wel eens in een groepje gezeten dat zichzelf de warriors noemde. zelf ik.

avatar van ewalk
Wouter schreef:
Eh... ik niet, hoor.

eh.......ik ook niet. Wel de bende van de rode pijl. We hadden zelfs een logboek. Wat daar in stond weet ik niet meer.

avatar van mikey
Wouter schreef:

Onze warriors bleef 1 uur bij elkaar. Bij gebrek aan rivaliteit

ert
jessis schreef:
Acteren is bij deze film niet belangrijk.
Dit blijft nu nog steeds een topper!
De sfeer van deze film is geweldig goed!
Sorry ben nieuw hier als ik wat fout doe hoor ik het graag.
Nou ik weet dat het een cult film is maar toch zou ik hem graag nog eens willen zien .
En ja deze film hoord wel bij je opvoeding!

avatar van Redlop
ert schreef:
...En ja deze film hoord wel bij je opvoeding!

Net als schrijven en lezen.

ert
GogigaGo schreef:

Effe zoeken en...........James Remar !
Dat was die vent van vroeger

My hero! (destijds)

die gozer heet ajax , ja zal een hoop mensen doen in krimpen maar was wel een binkie.
Kan de film jammer genoeg niet meer terug vinden maar ja hij staat in je koppie he

avatar van ToNe
Rockstar brengt binnenkort een spel uit, gebaseerd op de film. Old-school brawlen a la Final Fight, dus.

Ook las ik het volgende:

As is the trend in Hollywood, MTV Productions is planning to release a 'reworking' of The Warriors in 2006. It promises to be completely different from the original film with an emphasis on martial arts. Whereas the original film was free of product placement, one can only imagine that the new version will be commercially orientated, uninspiring and packed full of the most banal rap music - very much like MTV.

Ai...

avatar van BoordAppel
Waar heb je dat stuk tekst vandaan? Bij Gamepsy waren ze een stuk enthousiaster en daar heb ik zo meer vertrouwen in. Het goede aan het spel is dat ze niet de film in spelvorm gieten maar het universum van de film pakken en daar op uit bouwen. Het spel speelt zich af voor de gebeurtenissen in deze film.

Het is ook wel Rockstar waar we over praten, verantwoordelijk voor een van de beste spellen aller tijden.

avatar van ToNe
Ik was ook nergens negatief over Rockstar en het spel. Integendeel.

avatar van Quentin
Er komt volgend jaar een remake van Tony Scott.

avatar van gemaster
Film gekeken omdat ik het spel wilde gaan spelen. Ik snap dat mensen hier een cultklassieker inzien, maar dat had ik totaal niet. Door de hemeltergend slechte muziek vond ik het nooit echt spannend worden. De acteerprestaties waren inderdaad erg slecht, maar dat boeide me eigenlijk niet zo. Wat me wel stoorde was het einde. Ik zat de hele tijd te wachten op een écht goed gevecht, maar in plaats van een grote ass-whoop werd het een lauwe climax.

Leukste acteur vond ik de badguy, Jerry Horne uit Twin Peaks.

avatar van De GeuS
Dan vind ik je nog mild met 3*....

avatar van gemaster
Nou ik heb me opzich nog wel vermaakt. De film was niet oeverloos lang en de vaart zat er redelijk in. Bovendien was het gevecht in de wc wél goed gedaan.

avatar van gemaster
Ben overigens nu alweer gestopt met het spel, saai button bash spelletje met een irritante cameravoering.

Ik heb er wel vertrouwen in dat Tony scott er iets moois van maakt.
het origineel was fantastisch, De nieuwe zal ook zeker niet beter worden maar ik ben wel benieuwd wat het wordt. Want ik persoonlijk vind scott een goeie regiseur.
maar zoals ik al zei is warriors moeilijk te evenaren

avatar van Quentin
Kwa sfeer, cinematografie, montage en muziek is deze film uitstekend maar schiet, net zoals Hill's "Streets of fire", op gebied van verhaal te kort. Het verhaal doet te vaak gedateerd en soms zelfs saai aan. 3*

de pulp/cult klassieker.
de film was te geweldadig toen hij uit kwam!
ken je na gaan.

de look, sfeer en muziek maken dit tot een classic

Quentin schreef:
Kwa sfeer, cinematografie, montage en muziek is deze film uitstekend maar schiet, net zoals Hill's "Streets of fire", op gebied van verhaal te kort.*

Ik vind het verhaal juist geweldig.
het is overigens gebaseerd op De Anabasis van Xenophon (of eigenlijk op het boek van Sol Yurick dat op De Anabasis is gebaseerd.)