Valkyrie (2008)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Oorlog

geregisseerd door Bryan Singer
met Tom Cruise, Kenneth Branagh en Bill Nighy

Claus von Stauffenberg (Tom Cruise) staat dichtbij Hitler en is een dienaar in diens Derde rijk. Maar Stauffenberg walgt van de misdaden van de nazi-regering. Hoe langer hij de gruwelijke misdaden meemaakt, des te meer hij inziet dat Hitler een enorm gevaar vormt. Hij besluit samen met enkele andere officieren Hitler om te brengen door een aanslag op hem te plegen.

Logisch toch?

Wouter schreef:
Logisch toch?

Ik denk dat we het toch niet eens gaan worden hiermee!
Voetbal heeft niks met films te maken in deze context!

Jawel!

avatar van tyleet11
De featurette van Valkyrie, maar dan in HD formaat:
www.apple.com/trailers/mgm/valkyrie/hd/[/url]

Jeetje, da's vroeg. Een trailer die langer dan een half jaar voor release uit komt, dat is erg ongebruikelijk.

Ben nog niet echt gepakt.

Onknown hero!
Daar ben ik het niet mee eens. Dit is volgens mij een van de bekendste aanslagen geweest op Hitler met de daaropvolgende reacties!

avatar van Quentin
Meer screentime voor Carice dan ik had verwacht.

Lijkt tot nu toe wel heel erg veel op de tv-productie Stauffenberg.

Mmm.... Mja, het lijkt me nog steeds een erg interessante productie, maar Tom Cruise is weer eens heel erg 'zichzelf'. Kan die man nooit eens acteren?

avatar van Clueless Dork
Nee dat kan hij niet echt. Ik hoop niet dat deze film word verpest door Cruise verheerlijking.

Lijkt me een goede film maar ik hoop niet dat het té Amerikaans wordt.

avatar van raymon
het eerste echte engelse woordje van Carice van Houten
Goeie trailer, ik wil er graag naartoe!

Barrie vd Laan
I know

Clueless Dork schreef:

Dat is inderdaad nog het enige waar ik bang voor ben...

Alleen jammer dat ze in de trailer ook al allemaal engels spreken hoop dat het in de film wel anders is!!!!

Barrie vd Laan
Magnolia-fan schreef:

Dat is inderdaad nog het enige waar ik bang voor ben...

Tom Cruise is een topacteur.

raymon schreef:
het eerste echte engelse woordje van Carice van Houten

In Suzy Q doet ze ook een paard woordjes engels, hoor....

avatar van nightbreed
Barrie vd Laan schreef:

Tom Cruise is een topacteur.

Nee, jij haalt topacteur en Hollywoodster door elkaar.

Wouter schreef:
Ben nog niet echt gepakt.

Had je dat dan verwacht van een Tom Cruise vehikel?

Artifact
Nee, maar kwa opzet leek het me wel interessant. Trailer valt echter vies tegen, beetje saai.

Tom Cruise met ooglapje.

avatar van HarmJanStegenga
Reinbo schreef:
Tom Cruise met ooglapje.

Mist ie een oog ofzo?

avatar van Clueless Dork
Magnolia-fan schreef:

Dat is inderdaad nog het enige waar ik bang voor ben...

Ik heb net de trailer gezien en ben er bang voor dat ik gelijk ga krijgen. Erg simpele rol voor Cruise die zo graag die ene Oscar boven zijn openhaard wilt hebben.

Een nazi die tegen hitler is en zijn eigen leven ervoor zou geven om hem uit de weg te ruimen en daarme zijn eigen gezin op moet geven? Zie de tranen van het popcorn publiek nu al over de wangen rollen en Oprah die brult dat Cruise zo waanzinnig geweldig zijn rol neerzet in deze film en dat iedereen maar dan ook iedereen deze film moet zien.

Amirite?

nightbreed schreef:

Nee, jij haalt topacteur en Hollywoodster door elkaar.

En jij denkt dat sterren geen topacteurs kunnen zijn. Cruise zat vaak in films die weinig van hem vroegen, maar heeft een aantal keer wel degelijk laten zien echt iets te kunnen.

Reinbo
Dat dan wel erg sporadisch. Wat mij betreft enkel zijn rol in Magnolia. Maar dat lijkt hier verre van te staan.

Eyes Wide Shut & Born on the Fourth of July horen ook wel in dat rijtje thuis.

Reinbo
Vooruit. In EWS is hij perfect gecast als enigzins suffe echtgenoot.

HarmJanStegenga schreef:

Mist ie een oog ofzo?

Von stauffenberg is tijdens de tweede wereld oorlog in noord-afrika onder vuur komen te liggen en hierdoor is die zijn hand en een oog kwijt geraakt!
Hij herstelde in duitsland in een ziekenhuis aan zijn verwondingen en trad later weer in dienst toen die genezen was!
Hierdoor is zijn haat onstaan tegen hitler en is hij gaan pannen van een aanslag op hitler met de bijbehoorde machtsovername.
Na de machtsovername was het de bedoeling geweest om gelijk te kapituleren aan de amerikanen en engelsen!