Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Valkyrie (2008)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Oorlog

geregisseerd door Bryan Singer
met Tom Cruise, Kenneth Branagh en Bill Nighy

Claus von Stauffenberg (Tom Cruise) staat dichtbij Hitler en is een dienaar in diens Derde rijk. Maar Stauffenberg walgt van de misdaden van de nazi-regering. Hoe langer hij de gruwelijke misdaden meemaakt, des te meer hij inziet dat Hitler een enorm gevaar vormt. Hij besluit samen met enkele andere officieren Hitler om te brengen door een aanslag op hem te plegen.

Dit is toch geen scènefoto? Lijkt me eerder een promotie-still. (Er is nog niet begonnen met draaien?)

avatar van IcU
IcU
Ik vindt wel dat Cruise duits moet praten..

avatar van De Mees
Volgens imdb is de taal Engels/Duits een mix dus en dat zal waarschijnlijk de film geen goed doen.

avatar van aryan
Quido schreef:

op imdb staat dat ze wel al begonnen zijn met het filmen

avatar van Pieter Montana
Ontzettend hoge verwachtingen van. Krijgen we hier weer zo'n goede ouderwetse oorlogsfilm à la Where Eagles Dare, Guns of Navarone,...?
Tom Cruise, wat hij in zijn privéleven uitsteekt interesseert mij niet, heeft al meermaals bewezen dat hij een uitstekende acteur is.

avatar van Quentin
Ze zijn begonnen, maar dit is duidelijke een promotiefoto. Kan best wat worden, ondanks Cruise.

avatar van catweasel
Afgezien van Cruise, ziet de cast er veelbelovend uit. Vooral Bill Nighy en Tom Wilkinson maken het project voor mij interessant.

veron35
Tom Cruse is een matige acteur (hij heeft ook wel een paar goede rollen), maar Kenneth Branagh en Carice van Houten zijn heel erg goed. Ik ga deze dus zeker nog kijken.

Barrie vd Laan
veron35 schreef:

Cruise is geen matig acteur. Ik vind zijn rollen meestal gewoon goed verzorgd. In de firm, magnolia en vooral in a few good man steelt hij de show. In de mission impossibles is het meer stuntwerk en is er minder tijd voor dialogen. Maar zelfs in die spaarzame dialogen is hij niet verkeerd. Het is niet de aller beste acteur maar zeker een goede.

veron35
Zoals ik al zij heeft hij idd wel een paar goede rollen, maar vaak doed hij het niet geweldig.

avatar van jordybeukeboom
Dit wordt de doorbraak voor Carice

avatar van Quentin
Volgens mij is het niet zo'n grote rol hoor.

avatar van jordybeukeboom
Als je gelijk hebt dan is die derde plek achter "met" dan ook wel wat chauvinistisch. Maar niettemin: misschien kan ze in die kleine rol toch de aandacht trekken. Ik vond haar in Zwartboek overigens niet eens zo goed, maar ik ben wel (deels) overtuigd van haar kwaliteiten en ze heeft een aparte en sprankelende persoonlijkheid

avatar van stephan73
Quentin schreef:
Volgens mij is het niet zo'n grote rol hoor.

Ze speelt de vrouw van Tom Cruise, lijkt me toch wel een grote rol!

Qua screentime echter niet.

Quido schreef:
Qua screentime echter niet.

Antoni hopkins had ook maar 10 min. screentime in tsotl.

De rol an sich is natuurlijk niet onbelangrijk, maar denk dat Quentin op de screentime doelde met zijn opmerking.

Barrie vd Laan
De rol is klein heb ik al gehoord. Dus ze zal niet heel veel opvallen.

avatar van Quentin
Opvallen kan natuurlijk wel.

Diesel
De Duitsers zijn er, zacht uitgedrukt, niet blij mee dat nationale volksheld Claus von Stauffenberg door Tom Cruise wordt gespeeld, las ik in de krant.

Ook Halina Reijn in Tom Cruise-film

AMSTERDAM - Actrice Halina Reijn speelt ook een rol in de film Valkyrie. Ze is te zien naast haar Nederlandse collega Carice van Houten en de Amerikaanse acteur Tom Cruise. Dat liet haar management maandag weten.

De opnames voor de speelfilm van Bryan Singer (X-Men, The Usual Suspects) zijn onlangs begonnen in Berlijn. De film vertelt het waargebeurde verhaal van een moordaanslag op Adolf Hitler tijdens de Tweede Wereldoorlog. Valkyrie moet augustus volgend jaar in de bioscoop gaan draaien.

Reijn is dit najaar nog te zien in de film Nadine en in de tv-serie De Prins En Het Meisje.

Ik las het net. Leuk voor Halina. (en ook voor Carice trouwens, aangezien dat haar beste vriendin is)

avatar van Werwolf
Hier is toch al eens een film over gemaakt? En volgens mij ook van redelijk niveau. Desalniettemin kijk ik hier wel naar uit.

Bedoel je deze ?

Er is trouwens een ongelijk gebeurt tijdens de opnamen waar een aantal personen gewond zijn geraakt....

Oftewel de publiciteitsmachine draait op volle kracht. Bij elke zucht of scheet zal er een persbericht de wereld in worden gestuurd.

Gebeurt wel vaker dat ze dat doen...
Maar ik ben benieuwd of het een goede film wordt!

Ik hoop dat ze Claus von Stauffenberg Duits laten spreken. Maar hier vrees ik voor. (alhoewel ik niets weet over Tom Cruises Duits)

Nou, ik heb het voorgevoel dat Cruise niet de hele film Duits zal praten, maar ik wil me wel laten verrassen.

RealMovieFan schreef:

Half Zwartboek doet onderussen mee....