The Signal (2007)

Horror

geregisseerd door David Bruckner (I), Dan Bush en Jacob Gentry
met Anessa Ramsey, AJ Bowen en Justin Welborn

Een mysterieus signaal weet er voor te zorgen dat mobiele telefoons, radio's en televisietoestellen mensen in weergaloze moordenaars veranderen, en ervoor zorgen dat niemand meer veilig is. The Signal bevat dit gruwelijke verhaal in drie delen, waarin het verhaal in elk deel weer vanuit een ander perspectief en op een andere manier wordt verteld.

avatar van Boeikens
De horror en gore zijn in de film best wel goed en ook de tussendoorse humor valt goed mee maar de spanning en de uitwerking van het verhaal vielen wel erg tegen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijk originele horror die aan het begin en tegen het eind wat aan kracht inboet. Daartussen gebeurt er genoeg om de aandacht vast te houden. Bovengemiddeld.

furian schreef:
het plot lijkt een beetje op een verhaal van stephen king genaamd'" mobiel" dus ik ben benieuwd!

En die wordt ook nog verfilmd op het moment door Eli Roth. Beetje vreemd dat er dus een film snel op de markt gezet wordt met eenzelfde aanleiding in het verhaal.

avatar van brucecampbell
Leuke onconventionele horrorkomedie!
De pluspunten zijn vooral de score en het feit dat je niet weet wat er na elke scene zal gebeuren.
Het einde is echter wel onbevredigend.
Maar al bij al ben ik wel blij om eens iets anders te zien dan de doorsnee horrorfilm.

Ik zet de film aan en dacht: OMG wat heb ik nu weer gehuurd. Ik kreeg al spijt dat ik niet even gewacht had tot MM weer online was, maar gelukkig was het geen campy 70's horror.

De manier van monteren verhuld het eenvoudige verhaal enigzins omdat je op bepaalde momenten je hersenen weer moet inschakelen om te begrijpen wat er gebeurt. Deel twee was leuk bedacht met de overgangen van de personages om de geschifte gedachtengang van Lewis uit te beelden. Jammer alleen dat die buurvrouw ze ook niet meer allemaal op een rijtje had. Alleen valt deel twee uit de toon door het gebruik van humor.

Deel 1 was een sterk begin. En in deel drie, tegen het einde, had ik net als Lewis moeite om het te volgen. Misschien was dat ook wel de insteek.

Ik vond alleen dat het thema wel heel erg op Stephen King's Cell lijkt.

avatar van rcksn
eerste scene van de film zag er erg goedkoop uit waardoor ik de film bijna uitgezet had, toen de film uiteindelijk begon vond ik het eerste deel best goed(het hele flatgebouw gebeuren) het 2e deel heb ik snel weer doorgespoeld want dat was zo anders dan het eerste deel, het 3e deel van de film vond ik dan ook weer best oke en paste ook beter bij het goede 1e deel van de film(alhoewel het vrij onduidelijk was).
de gore in de film vond ik zwaar tegenvallen, maar zag er wel goed uit voor een low budget film wat dit overduidelijk is aangezien (las op wikipedia dat het budget van deze film maar $50,000 was)
een 2,5 omdat het eerste deel goed was en het er voor 50,000 sommige scene's er best gelikt uitzien.

jeroentjuhhhhh schreef:

Gemiddeld: 3.33..... dus dan word het maar een 3.5*

En nu nog even stemmen...

avatar van fappie
slaat nergens op deze film:P!

avatar van Arabyus
wat een gare film is dit. deze wil je echt niet zien mensen.

avatar van barcam
Zeer bizarre film. Mix tussen horror (massa's bloed en gore), slapstick en zwarte komedie. Zeer origineel, verhaal is door drie verschillende regisseurs gemaakt die er elk een eingen toets aan geven.

avatar van finaldestiny
beetje vreemde film

finaldestiny schreef:
beetje vreemde film

amen

avatar van Elineloves
Wat een vreselijke film.. had me verheugd op een lekker avondje in bed met een spannende film, al vrij snel werd duidelijk dat deze film dan eeen verkeerde keus was.. Wat een onzinnig gedoe, het begin sloeg werkelijk waar nergens op, en die 'zwarte komedie' vond ik al helemaal niet te pruimen. Ik heb hem na 50 minuten afgezet, de volgende dag toch nog een poging gewaagd om hem af te kijken, maar ook daar had ik al snel spijt van.

Jammer, het verhaal leek me zo spannend.
1.0

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik blijf het raar vinden, dat de film zo sfeervol begint...en dan zo veranderd :S
Gemiste kans toch

avatar van jeroentjuhhhhh
Oops sorry dubbel post xD

Toen ik hoorde dat de film in drie delen opgesplitst is, ging ik er vanuit dat ook deze film weer uit drie dezelfde delen bestond die hetzelfde verhaal vertelden, maar vanuit een ander perspectief.

Gelukkig was dat hier niet het geval. Het was een goede film vol met gore en een aardig boeiend verhaal, dat behoorlijk onconventioneel verteld werd. Af en toe dnek je dat je er geen barst van begrijpt, maar het mooie aan deze film is dat de karakters datzelfde probleem hebben.

Voor de mensen die een film willen kijken welke een aparte manier van verhaal vertellen heeft plus een redelijke hoeveelheid gore en spanning, is dit absoluut geen slechte keuze.

Haat666
Typisch geval van like it or not... en toch zit ik er tussenin.

avatar van guylopez93
zeer tegenvallende film
het verhaal klonk wel aangenaam en spannend. Het eerste half uur vond ik het op een spannende horror film lijken en het leek ook de goeie kant op te gaan (het gedeelte in het appartementencomplex) maar daarna toen er een gebeurtenis afspeelde in dat huis toen dacht ik van: ''what the hell'' het sloeg gewoon nergens op, helemaal niet gepast bij de film en het was gewoon te langdradig en de humor vond ik ook zeer onder de maat. Daarna werd het alleen maar slechter en onrealistischer
heel erg jammer

eerste halfuur: 3,5 spannend en bloederig
tweede halfuur: 0,5 onrealisch, saai, langdradig en niet gepast
laatste hlafuur: 0,5 slecht en maf einde

4,5 : 3 = 1,5*

Klinkt een beetje als de "pulse"

avatar van Halcyon
brucecampbell schreef:
Leuke onconventionele horrorkomedie!
Het einde is echter wel onbevredigend.

Kan me hier volledig in vinden, behalve dan dat ik toch liever een doorsnee horrorfilm zie. Zo, meer heb ik er niet over te zeggen.

SanderSander88
Een hele vervelende film, er werd teveel rondom scenes gehangen en de personages waren zeer storend (behalve die buurman met ze zieke grappen).

Van deze prent, waarvan ik de trailer en korte samenvatting toch interessant vond, valt me toch tegen.
Het begon allemaal veelbelovend, maar na 20 minuten heb je het wel gezien, en valt de film terug in eindeloze herhalingen en nietszeggende scènes.
Ook het verhaal, het hoe en waarom van het 'Signaal', wordt nergens duidelijk.
De acteurs zijn onbekend en dat is eraan te merken, als ze zulke acteerprestaties blijven uitvoeren, vrees ik voor hen dat ze ook onbekend zullen blijven.
Ik had veel verwacht van deze horrorprent, maar buiten het feit dat hij zeer bloedering is, is er voor de rest niet veel aan en dus een grote tegenvaller.

Ik dacht een horrorfilm te gaan zien maar vond er toch vrij veel humor inzitten. Vond het ook mooi dat alles door elkaar liep en toch samenkomt.
Prima vermaakt door deze film heen

avatar van Friday the 13 th
Lang geleden dat ik een film niet afgekeken heb, maar bij The Signal was dat weer het geval. Een koude douche deze film. Ben gewoon op het plot afgegaan, een plot dat mij doet denken aan The Invasion, The Faculty en zoveel andere films. Een stad vol paranoia mensen, je weet niet wie goed of slecht is. Prachtig zulke films.

Ik blijf me verbazen dat iemand zulke rioolfilms durft maken, laat staan financieren. Een klap in het gezicht om steeds opnieuw vast te stellen dat horror een prachtig genre is, maar helaas ook bekladderd met enorm veel rotzooi. De film draait helemaal nergens om en valt constant in herhaling, herhaling en nog eens in herhaling. Dodelijk saai.

De poster is wel erg mooi en vooral erg misleidend, maar hier kan ik geen punten voor geven.

Friday the 13 th schreef:
Lang geleden dat ik een film niet afgekeken heb, maar bij The Signal was dat weer het geval. Vreselijk !!
Ik blijf me verbazen dat iemand zulke rioolfilms durft maken, laat staan financieren. Een klap in het gezicht om steeds opnieuw vast te stellen dat horror een prachtig genre is, maar helaas ook bekladderd met enorm veel rotzooi. Ben gewoon op het plot afgegaan, een plot dat mij doet denken aan The Invasion, The Faculty en zoveel andere films. Een stad vol paranoia mensen, je weet niet wie goed of slecht is. Prachtig zulke films. Helaas kan The Signal dit gegeven helemaal niet goed uitwerken. Het plot is te rommelig voor woorden, de snel flitsende scènes, de niets boeiende personages en dan die omschakeling naar flauwe humor. Vreselijk !! 0,5

Alsof Horror aan vastgestelde normen moet voldoen. Dit is gewoon een geniale zwaar gefreakte en hallucinante film waar het plezier van het maken vanaf druipt en waar een groot aantal kijkers zeer aangenaam mee is verrast. Allemaal gek op 'riool fims' omdat een nóg groter aantal kijkers zit te wachten op horror en actie volgens een keurige standaardformule en hier geen bal van begrijpt? Een ding is zeker: Eindelijk weer een film die niet leent en kopieert,. Alleen daarom al het bekijken waard. Bij mij staat tie in ieder geval in m'n top-10 want ik vind dat deze independend film de big blockbusters met vlag en wimpel ontstijgt en zich naast de grootste cult-klassiekers kan scharen.

SanderSander88 schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan.

avatar van Observator
Te slap voor horror en te weinig humor voor een komedie. Een film die zich kenmerkt door 'net niet', en dat meerdere malen opgestapeld resulteert in een lage beoordeling.

Het idee van de drie transmissions vanuit verschillende vertelperspectieven is op zich leuk, maar voegt uiteindelijk weinig toe aan het verhaal. Waar in transmissie één de horror nog aardig opgebouwd werd, op weg naar een hoogtepunt, verdween die in de tweede transmissie totaal naar de achtergrond en veranderde het verhaal in een slechte komedie, waardoor de horrorclimax uiteindelijk helemaal achterwege blijft. De derde transmissie is de afsluiting van het verhaal en stelt verder niets voor.
De personages zijn af en toe wel lekker fucked-up, daar heb ik me wel mee vermaakt.

avatar van voomzap
De poster is wel erg mooi en vooral erg misleidend

Mee eens. Deze past beter

Een keer kijken en weg gooien,
het leikt meer aan engelse troep dan Hollywood film.