The Signal (2007)

Horror

geregisseerd door David Bruckner (I), Dan Bush en Jacob Gentry
met Anessa Ramsey, AJ Bowen en Justin Welborn

Een mysterieus signaal weet er voor te zorgen dat mobiele telefoons, radio's en televisietoestellen mensen in weergaloze moordenaars veranderen, en ervoor zorgen dat niemand meer veilig is. The Signal bevat dit gruwelijke verhaal in drie delen, waarin het verhaal in elk deel weer vanuit een ander perspectief en op een andere manier wordt verteld.

avatar van Macmanus
Datvindjeleukhe

Ja dit vind ik leuk. Had na de trailer wel zin in deze film. Hoewel de film redelijk anders is dan de trailer deed vermoeden. Maar dat is eigenlijk niet zo erg.

De film begint als een slechte horror film waar vrouwen achterna worden gezeten door een enge man in het bos. En na een tijdje blijkt dat het een film is op tv die een stoor signaal doorkrijgt.

Door dit signaal blijken mensen elkaar af te gaan maken. Best spannend allemaal. De film heeft zo een jonge honden sfeer en aanpak zoals je ook wel meer tegen komt in "low budget" films als Primer, Pi of Donnie Darko. Verder niet te vergelijken met deze films hoor, ook qua uiterlijk niet echt. Maar je voelt dat het gewoon gemaakt is in alle vrijheid en er lekker aan gesleuteld is. Vooral het middenstuk in het huis is briljant en laat de film in de buurt komen van deze drie films. Heerlijke komische noot die echt werkelijk uit het niets kwam. Opeens komen er briljante karakters aankloppen en krijgen we ook nog eens een ode aan Irréversible zijn brandblus scene. These Boys Know There Classics, dat is duidelijk

Daarna komt de serieuze noot er weer in en krijgt het een aardig einde. Niet alles was even briljant en het loopt niet perfect door. Maar het is zeker een fris fijn Cronenberg achtige film. Maar dan met veel meer humor en meer gevoel voor moderne stijl.

Denk dat we van deze drie heren niet hun beste film hebben gezien. Wat misschien wel het geval is bij de drie heren van de eerder genoemde films.

4 sterren hiervoor. Laat maar weer eens zien dat 300000000 films kijken, je smaak er niet beter op maakt.

avatar van james_cameron
Onevenwichtig horror-drieluik, aanvankelijk nog wel spannend en intrigerend, maar al snel qua verhaal te simpel en qua uitvoering te bizar. Het begin is leuk gedaan, alsof je zit te kijken naar een goedkope splatterfilm uit de vroege jaren '70, inclusief lelijk camerawerk en vreselijke muziek. Daarna volgt het beste gedeelte van de film, met de introductie van de personages en het losbarsten van het geweld. Het tweede gedeelte is surrealistisch en meer komisch. In dit gedeelte besef je dat het verhaal erg 'klein' is en dat er weinig verrassingen meer zullen komen. Iets dat bevestigd wordt door het matte derde deel. Tja, een interessant uitgangspunt al met al, maar niet voldoende om een film lang te boeien.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Redelijk originele horror die aan het begin en tegen het eind wat aan kracht inboet. Daartussen gebeurt er genoeg om de aandacht vast te houden. Bovengemiddeld.

avatar van Elineloves
Wat een vreselijke film.. had me verheugd op een lekker avondje in bed met een spannende film, al vrij snel werd duidelijk dat deze film dan eeen verkeerde keus was.. Wat een onzinnig gedoe, het begin sloeg werkelijk waar nergens op, en die 'zwarte komedie' vond ik al helemaal niet te pruimen. Ik heb hem na 50 minuten afgezet, de volgende dag toch nog een poging gewaagd om hem af te kijken, maar ook daar had ik al snel spijt van.

Jammer, het verhaal leek me zo spannend.
1.0

avatar van Observator
Te slap voor horror en te weinig humor voor een komedie. Een film die zich kenmerkt door 'net niet', en dat meerdere malen opgestapeld resulteert in een lage beoordeling.

Het idee van de drie transmissions vanuit verschillende vertelperspectieven is op zich leuk, maar voegt uiteindelijk weinig toe aan het verhaal. Waar in transmissie één de horror nog aardig opgebouwd werd, op weg naar een hoogtepunt, verdween die in de tweede transmissie totaal naar de achtergrond en veranderde het verhaal in een slechte komedie, waardoor de horrorclimax uiteindelijk helemaal achterwege blijft. De derde transmissie is de afsluiting van het verhaal en stelt verder niets voor.
De personages zijn af en toe wel lekker fucked-up, daar heb ik me wel mee vermaakt.

avatar van DVD-T
Wat een laag gemiddelde hier, een beetje onterecht imo.

The Signal is een film verdeeld over drie hoofdstukken. Elk hoofdstuk heeft een eigen insteek en kijk op het verhaal. Het eerste deel is een stukje horror. Er hangt een mysterieus sfeertje. Niemand weet wat het signaal is en waar het vandaan komt. Daar is ook geen tijd voor, want al snel beginnen de bewoners van een stad compleet door het lint te gaan, door iedereen te vermoorden. Dit zorgt voor wat spannende momenten, en ook de gore is goed verzorgd. Het tweede deel gooit het over een heel andere boeg en laat de humor en waanzin wat meer naar voren komen, en dan vooral de humor. Een leuke geslaagde mix tussen horror en komedie. Enkele geslaagde grappen, humoristische situaties en vreemde personages komen langs. Persoonlijk vind ik dit het beste gedeelte, en is het zelfs best briljant te noemen. Het derde deel is meer een conclusie op het eerste gedeelte, waar het meer om het vreemde signaal gaat, en wat het doel daarvan is. Niet een erg sterk deel, en een beetje overbodig door de zwakke verhaallijn.

Toch een hele prestatie hebben de regisseurs neergezet om met een heel beperkt budget met deze film op de proppen te komen. Nergens is af te zien dat deze film maar met 50.000 dollar gemaakt is. Het camerawerk en de belichting zijn goed, waarin het vanzelfsprekend veel hand-held is. De effecten zien erg bovengemiddeld uit vooral die maffe scène met dat pratend hoofd . Ook de muziek is heel fijn. Acteerwerk is niet van een al te hoog niveau, maar daar kan ik deze film niet echt op afrekenen, want het is een erg geslaagd project. Een leuke mix tussen horror en een vleugje humor.

avatar van Aapje81
Op zich is het idee achter deze film best aardig en het eerste half uur overtuigt best wel maar daarna wordt het allemaal een beetje onzinnig en stuurloos. Hierdoor verslapt de aandacht en wordt het allemaal te langdradig. Alleen de ode aan Joy Division vond ik wel aardig.

Deze film was gemaakt met een low budget (ik meen iets van 500.000 dollar) in een tijdsbestek van 13 dagen. Dat is ook wel te zien maar ondanks dat is het wel een vermakelijke film. Hij blinkt nergens in uit en men heeft ook bepaalde dingen uit andere film (o.a. the Shining) overgenomen. De acteer prestaties zijn ook niet echt je van het maar dat ligt natuurlijk ook aan het budget. Ondanks al deze tekort komingen heb ik me er wel mee geamuseerd. Het leukste gedeelte van de film vond ik deel 3 in het huis van die vrouw die een feestje wilde geven. De film deed me overigens denken aan "Pulse".

avatar van Karl van H.
The Signal begint als een veel te serieuze horrorthriller, maar slaat gelukkig algauw om een horrorkomedie, die het absurde verhaaltje toch nog wat weet te relativeren. Het tweede gedeelte van The Signal is dan ook veruit het beste (al verdient het pratende hoofd uit het derde deel een eervolle vermelding ): spanning, gore en absurde humor wisselen elkaar in hoog tempo af, en dan... zakt de film weer terug naar het serieuze toontje dat eerder was aangeslagen. Het eind is niet om aan te zien, maar desondanks weet deze film gedurende de volle lengte te boeien, met hier en daar een uitschieter richting de gezellige vermakelijkheid. De regisseur van deel twee mag er wat mij betreft nog eentje maken

avatar van Near_Dark
Dit is een Horror-Thriller-Comedy van de regisseurs David Bruckner, Dan Bush en Jacob Gentry. Elk van deze beginnende regisseurs heeft een afzonderlijk hoofdstuk voor zijn rekening genomen. Maar dat ben je wellicht al te weten gekomen door voorgaande berichtjes te lezen

Yeppa, dat was een sfeervolle Thriller !

Het is overduidelijk low-budget gehouden maar dat kon de pret niet drukken.
Dit is zo'n "einde van de beschaving" film zoals er al zovele zijn gemaakt, maar deze steekt net iets boven de middenmoot uit door het absurd-komische verhaal en de fantastisch goeie, sfeervolle soundtrack.

Het begint heel serieus tot hij ergens halverwege overgaat in een soort slapstick-komedie om vervolgens weer aan te trekken tot een sfeervolle doemfilm, een vreemde mix die wonderwel werkt !

Er was overduidelijk niet genoeg geld voorhanden om de vele gewelddadige scènes sappiger in beeld te brengen, je ziet de handelingen wel gebeuren maar het "gore" gedeelte er van bevindt zich telkens nét buiten beeld. Het resultaat krijg je gelukkig wel te zien, het is tenslotte een Horrorfilm hè Naar het einde toe komt alles wél in beeld zoals het hoort, waarschijnlijk hebben ze toch wat geld opzij weten te zetten om even de "gore" kant op te kunnen gaan.

7/10.
Een geslaagde, sfeervolle Thriller die ik absoluut wil herbekijken.
Temeer omdat ik me nog herinner hoe hij begon, met al die vrouwen die werden gevangen gehouden door een sadist, de link met de rest van de film kan ik nu nog niet maken...?

Filmsite: http://www.doyouhavethecraz...

avatar van 606
Aardige film maar soms beetje langdradig.
Verders is het verhaal wel oke en doen de acteurs het verders aardig.

3 sterren

Je moet tegen rijkelijk vloeiend bloed kunnen, in combinatie met een flinke dosis zwarte humor. Ik ben er nog niet achter tot welk genre je deze film moet rekenen: het is absoluut niet enkel horror wat de klok slaat. Storend vind ik dat het verhaal in drie delen door verschillende regisseurs gemaakt is: het niveau neemt daardoor zienderogen af en het verhaal werd (voor mij) absurd en onlogisch. Hoewel de cast niet uit eerste klas spelers bestaat, wordt er met overtuiging gespeeld.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
The Signal is duidelijk een low budget film met weinig speciale effecten of visuele verrassingen. Maar de zwarte humor werkt wel en de film neemt zich gelukkig niet al te au serieux. Het overtallige bloed is is wel leuk en vooral het gedeelte met het verpeste feestje is prachtig. Interessante figuren, sterke humor en veel OMG-momenten. Veel is er aan deze film niet meer uit te leggen. Het is nu eenmaal geen hoogstaande film en zal bij weinig mensen in de smaak vallen. Maar als je van dergelijke zwarte humor houdt is dit wel een leuk tussendoortje. Geweldig gewoon.

avatar van Shinobi
Niet helemaal geslaagd. De film bestaat uit drie delen met een ander perspectief, met name het eerste gedeelte was wel aardig en het komische tweede gedeelte.

Maar het is het toch allemaal net niet, de horror is niet al te bijzonder en toch net iets te weinig humor. Trouwens wel geinig gedaan is het pratende hoofd.

Nipt 2,0 sterren.

avatar van sinterklaas
Jammer dat David Bruckner (om er dan toch eens een regisseur eruit te pikken van het triootje die deze film gemaakt hebt) het toch maar verdomd om meer te doen met zijn regie-kunstjes. Zo heeft hij me laatst erg verrast met het segment "Amateur Night" in VHS en nu komt hij, samen met 2 andere regisseurs met dit pareltje. Tja, hoe kan je The Signal het beste omschrijven...

Het omvat 3 hoofdstukken (of segmenten of... ja, wat eigenlijk) in een wereld die dus door een malaise is getroffen, waarbij voornamelijk telefoons en tv's vage signalen geven, en ook dat iedereen gek is geworden en mekaar uitmoord... erg leuk om ook te weten dat het concept eigenlijk zo is dat het denkvermogen op een een of ander manier is uitgeschakeld bij de mensheid (op sommige na dan) en dat hier nu de oergevoelens een hoofdrol spelen. Het drieluik wordt hier ook op de meest absurde manier neergeschetst, de ene keer serieus, de andere keer lijkt het soms net op een cartooneske horrorkomedie, maar uiteindelijk pakt de twist wel erg gaaf en doordacht uit, en worden de dingen echt lekker goed verdraaid. Zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen wat betreft de omschrijving van de inhoud... Je moet het gewoon zien om te geloven. Maar... de personage's en dan vooral die Lewis en Clark, (of was het nou omgekeerd) waren echt fenomenaal. Om nog maar te zwijgen over die ene oversekste kakker die alleen maar voor "het feestje" komt. Bij dat stukje dat: dat ene psychotische vrouwtje die dode gast verzorgd op zijn "verjaardag" deed me gelijk aan dat ene moeder-zoon moment van Dead End denken. En ohja, hoe je een afgehakte hoofd aan de praat krijgt...

En ja, nu nog de hamvraag. Waar heb ik nou naar zitten kijken?

avatar van FillumGek
Ik had gehoopt op een wat grootsere aanpak. De situatie in The Signal doet sterk denken aan 28 Days Later... maar na een boeiend eerste deel wordt het allemaal kleinschalig gehouden. Ik zie nu pas dat het budget extreem laag was dus ergens is het wel logisch. Zelfs een beetje knap.

Maar helaas ebt de spanning daarna weg en is het tijd voor Comedy Capers. Anna en Clark waren even leuk, maar in zijn totaliteit was het niet leuk genoeg. Het verhaaltje wordt ook meer een warboel van heden, verleden en hallucinaties. Echt ingewikkeld wordt het echter nooit.

Er zitten wel een paar lekker harde scenes in, maar van je stoel geblazen werd ik zeker niet. Die ontknoping was ook wel erg makkelijk. Had meer in gezeten.

Tegenvallertje.

Sowieso niet zo makkelijk om drie verschillende stijlen in één film te verenigen, maar dat is het probleem niet van deze film. Het begint wel redelijk allemaal, beetje klassiek indie, dat wel, maar het sfeertje zit toch wel goed.

Visueel is het karig, de gore ziet er ook wat goedkoop uit, maar het begint vooral te ontsporen in het tweede stuk. De sfeer wisselt en er wordt gepoogd humor te brengen, maar dat gaat echt serieus fout. Het moet redelijk trippy en gestoord overkomen, maar de acteurs voldoen niet en het is gewoon niet geschift genoeg, waardoor het effect redelijk belachelijk is.

Derde deel moddert een beetje voort, maar dan was het kalf al lang verdronken. De sfeer was er helemaal uit, veel horror zat er niet meer in en de afwikkeling boeide ook niet echt meer. Had meer ingezeten denk ik, vooral als het middendeel er integraal uit was gehaald.

avatar van Insignificance
Verschillende hoofdstukken, verschillende toontjes. Dan wordt zo'n filmpje al snel grillig, daar ontkomt deze ook niet aan. En dat met een neergaande lijn. De eerste transmission is nog veelbelovend met een sinistere noot, maar die raakt het volledig kwijt in het tweede bedrijf. Een afslag naar geflipte, donkere humor. Daar zit wel eens wat leuks tussen, net zoals er wel eens een bloederig tafereel voorbij komt dat er mag zijn, maar het is wat te weinig en niet puntig genoeg om het draaiende te houden. Personages zijn het ook allemaal net niet. Het derde deel krijgt het dan ook niet meer aan de praat. Close, but no cigar. Zoiets.

Tarkus schreef:
Van deze prent, waarvan ik de trailer en korte samenvatting toch interessant vond, valt me toch tegen.
Het begon allemaal veelbelovend, maar na 20 minuten heb je het wel gezien, en valt de film terug in eindeloze herhalingen en nietszeggende scènes.
Ook het verhaal, het hoe en waarom van het 'Signaal', wordt nergens duidelijk.
De acteurs zijn onbekend en dat is eraan te merken, als ze zulke acteerprestaties blijven uitvoeren, vrees ik voor hen dat ze ook onbekend zullen blijven.
Ik had veel verwacht van deze horrorprent, maar buiten het feit dat hij zeer bloedering is, is er voor de rest niet veel aan en dus een grote tegenvaller.

Een tweede keer bekeken, en het is me iets beter bevallen dan de eerste maal. Maar een topper zal het nooit worden.