The Signal (2007)

Horror

geregisseerd door David Bruckner (I), Dan Bush en Jacob Gentry
met Anessa Ramsey, AJ Bowen en Justin Welborn

Een mysterieus signaal weet er voor te zorgen dat mobiele telefoons, radio's en televisietoestellen mensen in weergaloze moordenaars veranderen, en ervoor zorgen dat niemand meer veilig is. The Signal bevat dit gruwelijke verhaal in drie delen, waarin het verhaal in elk deel weer vanuit een ander perspectief en op een andere manier wordt verteld.

avatar van vcrrr
Meer een horrorkomedie dan een horror, maar wel leuk

avatar van Carotte
kanjo schreef:
1.5uur van m'n leven verneukt

Voor een film die in 13 dagen gedraait is met een buget van 50000 dollar vind ik het zo slecht nog niet.

avatar van Near_Dark
Dit is een Horror-Thriller-Comedy van de regisseurs David Bruckner, Dan Bush en Jacob Gentry. Elk van deze beginnende regisseurs heeft een afzonderlijk hoofdstuk voor zijn rekening genomen. Maar dat ben je wellicht al te weten gekomen door voorgaande berichtjes te lezen

Yeppa, dat was een sfeervolle Thriller !

Het is overduidelijk low-budget gehouden maar dat kon de pret niet drukken.
Dit is zo'n "einde van de beschaving" film zoals er al zovele zijn gemaakt, maar deze steekt net iets boven de middenmoot uit door het absurd-komische verhaal en de fantastisch goeie, sfeervolle soundtrack.

Het begint heel serieus tot hij ergens halverwege overgaat in een soort slapstick-komedie om vervolgens weer aan te trekken tot een sfeervolle doemfilm, een vreemde mix die wonderwel werkt !

Er was overduidelijk niet genoeg geld voorhanden om de vele gewelddadige scènes sappiger in beeld te brengen, je ziet de handelingen wel gebeuren maar het "gore" gedeelte er van bevindt zich telkens nét buiten beeld. Het resultaat krijg je gelukkig wel te zien, het is tenslotte een Horrorfilm hè Naar het einde toe komt alles wél in beeld zoals het hoort, waarschijnlijk hebben ze toch wat geld opzij weten te zetten om even de "gore" kant op te kunnen gaan.

7/10.
Een geslaagde, sfeervolle Thriller die ik absoluut wil herbekijken.
Temeer omdat ik me nog herinner hoe hij begon, met al die vrouwen die werden gevangen gehouden door een sadist, de link met de rest van de film kan ik nu nog niet maken...?

Filmsite: http://www.doyouhavethecraz...

avatar van Karl van H.
Near_Dark schreef:
Een geslaagde, sfeervolle Thriller die ik absoluut wil herbekijken.

Was dat niet de film die de personages zelf keken, vlak voordat alles werd gegrepen door het signaal? Althans, zo vatte ik het op.

avatar van Near_Dark
Karl van H. schreef:

Ik weet het écht niet meer
Maar da's een uitstekende reden om hem nog een keer te bekijken
binnen enkele jaren

avatar van 606
Aardige film maar soms beetje langdradig.
Verders is het verhaal wel oke en doen de acteurs het verders aardig.

3 sterren

avatar van diaantje85
Ik had veel van deze film verwacht. Het begon ook erg leuk. Een film is naar mijn mening goed als ik de hele film geboeid en met spanning zit te kijken... Mijn aandacht verslapte al snel... daarom maar 2 sterren...

avatar van Laoslander
Er zitten af en toe wel interessante theorieën in deze film, maar de uitwerking is simpelweg niet goed genoeg. Als je een cultfilm wilt maken moet je er ook voor gaan.

avatar van voomzap
Laoslander schreef:

Reken maar dat dit een cult-film is met nu al een trouwe groep volgelingen Op steeds meer onafhankelijke blogs en sf/horror communities staan lovende reviews.

Je moet tegen rijkelijk vloeiend bloed kunnen, in combinatie met een flinke dosis zwarte humor. Ik ben er nog niet achter tot welk genre je deze film moet rekenen: het is absoluut niet enkel horror wat de klok slaat. Storend vind ik dat het verhaal in drie delen door verschillende regisseurs gemaakt is: het niveau neemt daardoor zienderogen af en het verhaal werd (voor mij) absurd en onlogisch. Hoewel de cast niet uit eerste klas spelers bestaat, wordt er met overtuiging gespeeld.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
The Signal is duidelijk een low budget film met weinig speciale effecten of visuele verrassingen. Maar de zwarte humor werkt wel en de film neemt zich gelukkig niet al te au serieux. Het overtallige bloed is is wel leuk en vooral het gedeelte met het verpeste feestje is prachtig. Interessante figuren, sterke humor en veel OMG-momenten. Veel is er aan deze film niet meer uit te leggen. Het is nu eenmaal geen hoogstaande film en zal bij weinig mensen in de smaak vallen. Maar als je van dergelijke zwarte humor houdt is dit wel een leuk tussendoortje. Geweldig gewoon.

avatar van Fryce
Met name het begin was erg sterk. Daarna werd hij helaas wat langdradig, alsnog een verassende film.

Vooropgesteld, absoluut niet wat ik ervan verwacht had!

Zoals eerder opgemerkt begint het eerste deel als een redelijk serieuze horror film met enkele veelbelovende apocalyptische shots vanuit de straten, en plots bij het tweede deel kakt het geheel in...

Ik ben best te vinden voor zowel normale horror als een goede komedie/horror. Maar de hutspot van beiden door elkaar bevalt me niks. Zit je net lekker in de spanning van deel 1, trekken ze aan de handrem en word je overgoten met zwarte humor in deel 2, en net als je dat begint te waarderen begint deel 3 waar je weer volle bak moet brainstormen over plotten.

Als film roept het hierdoor een onvoldaan gevoel op, terwijl de delen afzonderlijk best goed waren (met het derde als minste deel). Ik negeer het eerste even en ga toch voor 4* gewoon omdat het kan

avatar van Shinobi
Niet helemaal geslaagd. De film bestaat uit drie delen met een ander perspectief, met name het eerste gedeelte was wel aardig en het komische tweede gedeelte.

Maar het is het toch allemaal net niet, de horror is niet al te bijzonder en toch net iets te weinig humor. Trouwens wel geinig gedaan is het pratende hoofd.

Nipt 2,0 sterren.

avatar van Corcicus
Een psychotische horrorfilm die vaak kant nog wal raakt en op de meest ongepaste momenten komisch uit de hoek komt. Er zit een niet onaardig sfeertje in de film, maar soms ontbreekt de drive en op het einde blijf je met veel vragen achter.

avatar van knusse stoel
Bij het bekijken van de eerste paar minuten van de film hadden wij eerst het idee dat we naar een "slachtersfilm" zatten te kijken en als dat het geval was geweest hadden we de film niet uitgekeken. Wij houden niet zo van het armpje en beentje afhakken, meer van de suspense horror/thriller.

Gelukkig bleek dat dus niet het geval te zijn ('slachtersfilm') en hebben we de film uit gekeken.
Helaas geen suspense maar toch wel wat spanning in het verhaal.
Maar......, we hoeven deze geen tweede keer te zien! Daarvoor is de film niet goed genoeg.

avatar van MovieMind
Gezien het budget...knap gemaakt.
Maar om nou te zeggen dat het een goede film is....nee dat niet.

avatar van notsub
Dit is best slecht. Het cult gevoel maakt al snel plaats voor teleurstelling. Daar dragen het matige acteerwerk, de mislukte humor en het eindeloos in herhaling vallen veel aan bij. Het bloed doet verwachten dat het goor is, maar dat is deze film maar zelden. Spannend is het al helemaal niet, eigenlijk doet de film helemaal niets met je, behalve hopen dat het niet zo lang meer duurt.

avatar van sinterklaas
Jammer dat David Bruckner (om er dan toch eens een regisseur eruit te pikken van het triootje die deze film gemaakt hebt) het toch maar verdomd om meer te doen met zijn regie-kunstjes. Zo heeft hij me laatst erg verrast met het segment "Amateur Night" in VHS en nu komt hij, samen met 2 andere regisseurs met dit pareltje. Tja, hoe kan je The Signal het beste omschrijven...

Het omvat 3 hoofdstukken (of segmenten of... ja, wat eigenlijk) in een wereld die dus door een malaise is getroffen, waarbij voornamelijk telefoons en tv's vage signalen geven, en ook dat iedereen gek is geworden en mekaar uitmoord... erg leuk om ook te weten dat het concept eigenlijk zo is dat het denkvermogen op een een of ander manier is uitgeschakeld bij de mensheid (op sommige na dan) en dat hier nu de oergevoelens een hoofdrol spelen. Het drieluik wordt hier ook op de meest absurde manier neergeschetst, de ene keer serieus, de andere keer lijkt het soms net op een cartooneske horrorkomedie, maar uiteindelijk pakt de twist wel erg gaaf en doordacht uit, en worden de dingen echt lekker goed verdraaid. Zou eigenlijk niet weten waar ik moet beginnen wat betreft de omschrijving van de inhoud... Je moet het gewoon zien om te geloven. Maar... de personage's en dan vooral die Lewis en Clark, (of was het nou omgekeerd) waren echt fenomenaal. Om nog maar te zwijgen over die ene oversekste kakker die alleen maar voor "het feestje" komt. Bij dat stukje dat: dat ene psychotische vrouwtje die dode gast verzorgd op zijn "verjaardag" deed me gelijk aan dat ene moeder-zoon moment van Dead End denken. En ohja, hoe je een afgehakte hoofd aan de praat krijgt...

En ja, nu nog de hamvraag. Waar heb ik nou naar zitten kijken?

avatar van Halcyon
Schijnt aan de wieg te staan van de mumblegore.

ontzettend vaag en daardoor heel apart en grappig

avatar van FillumGek
Ik had gehoopt op een wat grootsere aanpak. De situatie in The Signal doet sterk denken aan 28 Days Later... maar na een boeiend eerste deel wordt het allemaal kleinschalig gehouden. Ik zie nu pas dat het budget extreem laag was dus ergens is het wel logisch. Zelfs een beetje knap.

Maar helaas ebt de spanning daarna weg en is het tijd voor Comedy Capers. Anna en Clark waren even leuk, maar in zijn totaliteit was het niet leuk genoeg. Het verhaaltje wordt ook meer een warboel van heden, verleden en hallucinaties. Echt ingewikkeld wordt het echter nooit.

Er zitten wel een paar lekker harde scenes in, maar van je stoel geblazen werd ik zeker niet. Die ontknoping was ook wel erg makkelijk. Had meer in gezeten.

avatar van mikey
Film lijkt wat op 'the screwfly solution', gezien het budget is hij best aardig gedaan. De day after sfeer was aanwezig. Helaas werd op den duur gekozen voor torture en 't constant rationaliseren van alles wat met het signal te maken heeft door idioten (mumblegore? OMG). Een praatfilm dus (vanwege het budget?). Wordt na verloop van tijd tamelijk saai.

avatar van housemoviewatch
The signal

Aardig verhaal helaas ontbreken er veel belangrijke punten. Waar willen ze met verhaal naar toe? Is het een zoektocht? Hoe is het eigenlijk ontstaan? Het mist te veel inhoudelijk! Het is eigenlijk een zooitje. Het begin is prima maar al gauw word het tamelijk saai.

De slacht partijen werden ook buiten beeld gelaten. Gezien het budget logisch maar met het verhaal is ook te weinig gedaan inhoudelijk. En dat maakt de film na 20 minuten erg saai.

Acteerwerk zit wel goed. Is niet veel op aan te merken.

Een film waar helaas te weinig mee is gedaan. Ik ben er van overtuigd als het budget wat hoger was en het verhaal inhoudelijk was verbeterd dit een toppertje geweest zou zijn. Dit mag helaas nu niet zo zijn. Krappe voldoende voor dit filmpje.5,5 (2,5*)

Tegenvallertje.

Sowieso niet zo makkelijk om drie verschillende stijlen in één film te verenigen, maar dat is het probleem niet van deze film. Het begint wel redelijk allemaal, beetje klassiek indie, dat wel, maar het sfeertje zit toch wel goed.

Visueel is het karig, de gore ziet er ook wat goedkoop uit, maar het begint vooral te ontsporen in het tweede stuk. De sfeer wisselt en er wordt gepoogd humor te brengen, maar dat gaat echt serieus fout. Het moet redelijk trippy en gestoord overkomen, maar de acteurs voldoen niet en het is gewoon niet geschift genoeg, waardoor het effect redelijk belachelijk is.

Derde deel moddert een beetje voort, maar dan was het kalf al lang verdronken. De sfeer was er helemaal uit, veel horror zat er niet meer in en de afwikkeling boeide ook niet echt meer. Had meer ingezeten denk ik, vooral als het middendeel er integraal uit was gehaald.

avatar van Insignificance
Verschillende hoofdstukken, verschillende toontjes. Dan wordt zo'n filmpje al snel grillig, daar ontkomt deze ook niet aan. En dat met een neergaande lijn. De eerste transmission is nog veelbelovend met een sinistere noot, maar die raakt het volledig kwijt in het tweede bedrijf. Een afslag naar geflipte, donkere humor. Daar zit wel eens wat leuks tussen, net zoals er wel eens een bloederig tafereel voorbij komt dat er mag zijn, maar het is wat te weinig en niet puntig genoeg om het draaiende te houden. Personages zijn het ook allemaal net niet. Het derde deel krijgt het dan ook niet meer aan de praat. Close, but no cigar. Zoiets.

Tarkus schreef:
Van deze prent, waarvan ik de trailer en korte samenvatting toch interessant vond, valt me toch tegen.
Het begon allemaal veelbelovend, maar na 20 minuten heb je het wel gezien, en valt de film terug in eindeloze herhalingen en nietszeggende scènes.
Ook het verhaal, het hoe en waarom van het 'Signaal', wordt nergens duidelijk.
De acteurs zijn onbekend en dat is eraan te merken, als ze zulke acteerprestaties blijven uitvoeren, vrees ik voor hen dat ze ook onbekend zullen blijven.
Ik had veel verwacht van deze horrorprent, maar buiten het feit dat hij zeer bloedering is, is er voor de rest niet veel aan en dus een grote tegenvaller.

Een tweede keer bekeken, en het is me iets beter bevallen dan de eerste maal. Maar een topper zal het nooit worden.