The Signal (2007)

Horror

geregisseerd door David Bruckner (I), Dan Bush en Jacob Gentry
met Anessa Ramsey, AJ Bowen en Justin Welborn

Een mysterieus signaal weet er voor te zorgen dat mobiele telefoons, radio's en televisietoestellen mensen in weergaloze moordenaars veranderen, en ervoor zorgen dat niemand meer veilig is. The Signal bevat dit gruwelijke verhaal in drie delen, waarin het verhaal in elk deel weer vanuit een ander perspectief en op een andere manier wordt verteld.

Is hier al wat meer bekend van? Komt er nog een release van deze film in de bios?

avatar van Ravenstein
Deze krijgt op Rotten Tomatoes met 10 reviews een score van 80%.

Ben benieuwd naar deze film...

avatar van Brianna
ohw, wil deze zien, echt de trailer die ik er van heb gezien, super, kan niet w8en!!!!

avatar van Brianna
Zie net op www.afff.nl dat ie op 12 april om 14.00 draait in Tuschinski theater te Amsterdam

Vandaag gezien op AFFF en de verwachtingen die ik van de film had waren totaal verkeerd maar daardoor niet minder goed. Er zit namelijk een flink portie humor in de film, het is namelijk niet zo dat het signaal tot '28 days later' praktijken zorgt maar eigenlijk wordt het rationeel denken aangetast wat voor erg hilarische situaties zorgt. Drie regisseurs nemen ieder een apart deel voor hun rekening maar wat ieder goed op elkaar aansluit. Opzich is dit best leuk in elkaar gezet al merk je wel wat verschil in de interpretaties van de verschillende regisseurs, vooral bij het derde deel. Maar al met al is dit een erg vermakelijke en bij vlagen orginele film. Een goeie 3.5*!

avatar van beavis
zo, de stinissens halen deze film wel flink onderuit zeg! geheel onterecht overigens

avatar van Brianna
Ik had er veel meer van verwacht. Op zich helemaal geen verkeerde film, op zn tijd grappig.

avatar van Macmanus
Datvindjeleukhe

Ja dit vind ik leuk. Had na de trailer wel zin in deze film. Hoewel de film redelijk anders is dan de trailer deed vermoeden. Maar dat is eigenlijk niet zo erg.

De film begint als een slechte horror film waar vrouwen achterna worden gezeten door een enge man in het bos. En na een tijdje blijkt dat het een film is op tv die een stoor signaal doorkrijgt.

Door dit signaal blijken mensen elkaar af te gaan maken. Best spannend allemaal. De film heeft zo een jonge honden sfeer en aanpak zoals je ook wel meer tegen komt in "low budget" films als Primer, Pi of Donnie Darko. Verder niet te vergelijken met deze films hoor, ook qua uiterlijk niet echt. Maar je voelt dat het gewoon gemaakt is in alle vrijheid en er lekker aan gesleuteld is. Vooral het middenstuk in het huis is briljant en laat de film in de buurt komen van deze drie films. Heerlijke komische noot die echt werkelijk uit het niets kwam. Opeens komen er briljante karakters aankloppen en krijgen we ook nog eens een ode aan Irréversible zijn brandblus scene. These Boys Know There Classics, dat is duidelijk

Daarna komt de serieuze noot er weer in en krijgt het een aardig einde. Niet alles was even briljant en het loopt niet perfect door. Maar het is zeker een fris fijn Cronenberg achtige film. Maar dan met veel meer humor en meer gevoel voor moderne stijl.

Denk dat we van deze drie heren niet hun beste film hebben gezien. Wat misschien wel het geval is bij de drie heren van de eerder genoemde films.

4 sterren hiervoor. Laat maar weer eens zien dat 300000000 films kijken, je smaak er niet beter op maakt.

avatar van ralfsjam
met "the signal' blijkt maar weer dat het best nog kan! een combinatie van goeie acteurs, een goeie set, horror, humor en een waanzinnig verhaal dat ongeloofwaardig is maar je toch meeneemt. het verhaal is orrigineel en toch ook niet. het is zo danig in elkaar gezet, dat het klopt en geloofwaardig is. veel mensen zullen het niets vinden, maar voor mij was het een herondekking van horror in combi met zwarte humor. genoten van begin tot het einde. een dikke 4 voor deze film!

voor de mensen die hem na 2 minuten uit willen zetten... even wachten a.u.b.!!!

avatar van james_cameron
Onevenwichtig horror-drieluik, aanvankelijk nog wel spannend en intrigerend, maar al snel qua verhaal te simpel en qua uitvoering te bizar. Het begin is leuk gedaan, alsof je zit te kijken naar een goedkope splatterfilm uit de vroege jaren '70, inclusief lelijk camerawerk en vreselijke muziek. Daarna volgt het beste gedeelte van de film, met de introductie van de personages en het losbarsten van het geweld. Het tweede gedeelte is surrealistisch en meer komisch. In dit gedeelte besef je dat het verhaal erg 'klein' is en dat er weinig verrassingen meer zullen komen. Iets dat bevestigd wordt door het matte derde deel. Tja, een interessant uitgangspunt al met al, maar niet voldoende om een film lang te boeien.

hub_011
Opzich een goede film kijkt lekker weg.Deze raad ik je aan om te kijken!!!!

The Last
Het idee klinkt een beetje als dat van Maximum Overdrive.

Zal in dit geval dan blijkbaar niet veel goeds zijn.

het plot lijkt een beetje op een verhaal van stephen king genaamd'" mobiel" dus ik ben benieuwd!

lijkt wel een beet je op de film The Happening

avatar van jeweet
was een leuke film ze gebruikte veel dingen om elkaar te vermoorden en er kwam veel bloed voor was wel gezelig om naar te kijken maar kent iemand die lied die voor komt

Dit is onsmakelijke horror, ik ben een fan van horror films maar deze film vond ik afgrijselijk, een slecht verhaal en onzinnig geweld.
Hopenlijk komen er hier geen vervolgen op, die ga ik zeker nooit zien.

De film begint de eerste 20 minuten wel sterk, maar daarna... rare film, kon me niet blijven boeien en eerlijk gezegd vond ik 'm nergens op slaan. Jammer na het best sterke begin.

saaie film !! ik geef er een 0,5

Begin is boeiend, maar dan wordt het steeds saaier en saaier

Raffael77
Het eerste gedeelte is leuk, midden stuk is satire horror en dat is niet echt leuk, derde gedeelte ging wel weer.

avatar van voomzap
Zigzaggend tussen serieuze horror en gitzwarte komedie. Laat je niets wijsmaken als je van sleezy, psychedelische films houdt - Wees je vrienden voor en mis deze toekomstige cult-klassieker niet! Verder geen gezanik, een dikverdiende 5.

avatar van mckiller
Ravenstein schreef:
Deze krijgt op Rotten Tomatoes met 10 reviews een score van 80%.

Ben benieuwd naar deze film...

nu krijgt ie nog maar 54 %

avatar van voomzap
Omdat ook de meer mainstream georienteerde kijkers lucht kregen van de lovende woorden der dwazen - En vervolgens niet wisten waar ze nou naar eigenlijk naar keken...

Milan07
Dit is toch wel een dieptepunt uit de filmgeschiedenis. Wat een ongeloofelijke rommelige en weinig boeiende film. Het begint allemaal nog vrij eenvoudig en spannend. Maar bij het tweede hoofdstuk wordt het steeds ongeloofwaardiger en gaat het alle kanten op.

avatar van voomzap
Dieptepunt? Klassieker in spé!

wei
Apart concept, 3 regisseurs mogen elk een akte regisseren en op z'n eigen manier vormt het nog een geheel ook. Goed is het niet, maar het is bij vlagen wel charmant. We switchen van een soort zombiefilm naar zwarte komedie naar serieuze horror. Plot is een beetje een gimmick en dient niet serieus genomen te worden. Soms saai, maar voordat je het weet is die akte/mini-film weer voorbij, dus heel vervelend wordt het niet. Geinig tussendoortje.

avatar van dulcinea
De overgang van het eerste deel van de film naar het tweede film ging er bij mij echt niet in. Het begint allemaal sfeervol en best wel spannend en dan ineens zit je in een soort komedie, totaal misplaatst en vreemd. Ik heb hem na 40 minuten afgezet, had echt geen zin om er nog meer tijd aan te verspillen. Wel nog ff doorgespoeld naar het einde maar het leek me niet echt beter te worden.
1,5 voor de eerste 20 minuten

avatar van jeroentjuhhhhh
De film bestaat uit 3 delen:

Deel 1: Werkelijk waar in 1 woord Prachtig!
De film begint ijzersterk, de scene in de parkeer garage laat je al achter met een bepaald gevoel, en daarna in die gangen werd dat gevoel alleen maar versterkt.
De beelden van de straten gevuld met lijken, en moordende mensen waren prachtig.
De hele sfeer in het 1e deel, en ik ben waarschijnlijk niet de enige, deed me sterk denken aan 28days later, en dat is een compliment.

Deel 2: een soort overschakeling naar komedie/humor
Je volgt het verhaal via een paar andere mensen, die niet helemaal goed snik zijn.
Het is geen slecht deel, dat zeker niet. maar ik snap niet waarom ze dit er tussen doen, in het 1e deel krijg je het idee van een bepaald soort film (En het lijkt heel goed te worden) en dan schakelt het over naar dit.
De humor is leuk, er is nog wat bloed, alleen mijn grootste ergenis toch wel (aan deze film) is dat het de rest van de film leunt op 1 iemand, en dat is die lewis (Slecht in namen, maar de man van maya)
De rest van de film vluchten ze alleen nog maar voor hem..
En ik had veel liever gezien dat er hordens mensen die moordlustig waren buiten rondrende, en hun achterna zaten (Of zoiets dergelijks)
Dat zou de sfeer hebben doorgezet, en de film toch beter hadden gemaakt (In mijn ogen)

Deel 3: Hier word deel 2 doorgezet, maar dan zonder de humor.
Het einde werd me allemaal een beetje ingewikkeld, en het boeide me niet meer zo..
Er zaten geen echt toffe scene's mee tussen, dus deel 3 vond ik toch wel het minst..

Totaal:
De + punten
-Sfeer in het eerste deel fenomenaal!
-De muziek, echt geweldig (Vooral die scene in de gang)
-Het verhaal
-De humor (In het 2e deel, ben zelf fan van horror/komedie's)

De - punten
-Hij zwakt af na het 1e deel
-De personages (Sorry...ze boeide me niet)
-Het verhaal neemt een andere wending dan ik had verwacht, en het is er niet éen die ik vet vind

Al met al wel een vette film, maar dan is het toch vooral het 1e deel dat het hem doet..

Voor het 1e deel 5*
Voor het 2e deel 3*
Voor het 3e deel 2*

Gemiddeld: 3.33..... dus dan word het maar een 3.5*

avatar van apolicum
Macmanus schreef:

Die man was totaal niét eng? Het was eerder het brave huisvader-type