The Signal (2007)

Horror

geregisseerd door David Bruckner (I), Dan Bush en Jacob Gentry
met Anessa Ramsey, AJ Bowen en Justin Welborn

Een mysterieus signaal weet er voor te zorgen dat mobiele telefoons, radio's en televisietoestellen mensen in weergaloze moordenaars veranderen, en ervoor zorgen dat niemand meer veilig is. The Signal bevat dit gruwelijke verhaal in drie delen, waarin het verhaal in elk deel weer vanuit een ander perspectief en op een andere manier wordt verteld.

Geweldig leuke film, heb ervan genoten van begin tot eind!

BMW-M5 schreef:
Een keer kijken en weg gooien,
het leikt meer aan engelse troep dan Hollywood film.

Absoluut Hollywood......
Engelse doet dit veel subtieler.
Eén keer kijken is echter ruim voldoende, ben ik met je eens...

avatar van TimoGoedhart
Beetje een krankzinnige film, maar met een gave boodschap die je in The Mist ook ziet. Het idee dat anderen om je heen gek worden door een signaal maakt dat jij jezelf ook gek gaat maken. En dat zie je heel goed terug. Oke deze film had veel beter kunnen zijn dan ie is, maar desondanks heb ik met grote ogen naar alle bloederige scenes zitten kijken. Mijn vriendin vond de film minder. 3.0

avatar van deft0nes
Wat een geweldige film! Ik heb me helemaal kapot gelachen! Misschien is dit niet als komedie bedoelt, maar ik vond hem vooral erg grappig. Ik houd wel van die donkere en absurde komedie.

avatar van voomzap
Natuurlijk is dit ook als zwartgallige komedie bedoeld

Redelijke film, ik zou er geen hoogtepunt van het weekend van willen amken. Eerste half uur is zeer goed en belooft veel, daarna zakt de film snel weg en veranderd in een komedie met zwarte humor. Ook dan is de film nog best te pruimen met enkele hoogtepunten maar sommige stukken worden te lang uitgesmeerd zoals dat 'feestje'...

avatar van Cyberator
Had hem helemaal anders verwacht. Verhaal leek zeer goed. Maar eigelijk kom je niets te wete, gebeure er maar dinge die op niets slage. En dan da begin , en die tussen tittels, is net een grindhouse film ( wat de film helemaal niet is). Da paste er gewoon niet bij. EN dan die flashbacks... je weet gewoon nie zeker na ne tijd of het een flashback of gewoon is. En dan zijn da allemaal flashbacks die een uurtje gelede gebeurt zijn. werkte gewoon niet!

Okey de film gaat over mense die flippe, ma kvin da de film ook flipt ze.

Als ze da grindhouse wannabe eruit smijte, flashbacks eruit, en een verhaal geve ... zou hem goed zijn. maar helaas. zen teleurgesteld.
Mss te hoge verwachtinge van gehad.

Wat een kut film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

1.5uur van m'n leven verneukt

avatar van voomzap
Het signaal slaat nu ook bij de argeloze kijker toe zo te lezen

avatar van Ralf81
Dit is meer horror/komedie. De hele film staat verder bol van het slechte acteerwerk en is ook helemaal niet spannend. Op de één of andere manier boeit het je totaal niet wie blijft leven en wie er sterft. Het is af en toe ook te absurd voor worden wat er allemaal gebeurt. Dingen die gewoon absoluut niet geloofwaardig zijn (bijvoorbeeld dat hoofd in die bankschroef) Ik was blij toen de film was afgelopen.

Kleine pluspuntjes zijn het uitgangspunt van de film (best angstaanjagend idee) en de manier waarop het verhaal wordt verteld (in 3 delen). Helaas wegen deze puntjes niet op tegen de rest.

Nee dank je, volgende keer weer een fatsoenlijke film!

een horror die al snel in een mislukte komedie omslaat is niet mijn cup of tea, ook de settings getuigen van een low budget, omdat tijd me dierbaar is restte mij geen keuze dan deze film versneld te kijken met de fast forward-knop- zelfs dat viel me zwaar..

avatar van Chris0478
Ieder zn cup of tea naar de reacties gezien. Maar ik vond m eigenlijk wel sterk. Lijkt mij niet als comedy bedoelt, maar ik vond m verdomd grappig!!

Dacht eerst dat het net zoiets als het boek cell van stephen king zou zijn, maar totaal niet blijkt achteraf. Das dan weer wel jammer.

avatar van Ace Hanlon
Volslagen onzin, maar ergens toch best spannend.

avatar van Baldur
Het eerste deel van de film is best goed, en de komische scènes in bijvoorbeeld het huis vond ik best briljant. Helaas ging het daarna helemaal bergafwaarts en werd het nogal wazig, langdradig en saai... Over het geheel gezien een vrij afwisselende film, maar wel één die een slechte indruk achterlaat. 2*

avatar van DVD-T
Wat een laag gemiddelde hier, een beetje onterecht imo.

The Signal is een film verdeeld over drie hoofdstukken. Elk hoofdstuk heeft een eigen insteek en kijk op het verhaal. Het eerste deel is een stukje horror. Er hangt een mysterieus sfeertje. Niemand weet wat het signaal is en waar het vandaan komt. Daar is ook geen tijd voor, want al snel beginnen de bewoners van een stad compleet door het lint te gaan, door iedereen te vermoorden. Dit zorgt voor wat spannende momenten, en ook de gore is goed verzorgd. Het tweede deel gooit het over een heel andere boeg en laat de humor en waanzin wat meer naar voren komen, en dan vooral de humor. Een leuke geslaagde mix tussen horror en komedie. Enkele geslaagde grappen, humoristische situaties en vreemde personages komen langs. Persoonlijk vind ik dit het beste gedeelte, en is het zelfs best briljant te noemen. Het derde deel is meer een conclusie op het eerste gedeelte, waar het meer om het vreemde signaal gaat, en wat het doel daarvan is. Niet een erg sterk deel, en een beetje overbodig door de zwakke verhaallijn.

Toch een hele prestatie hebben de regisseurs neergezet om met een heel beperkt budget met deze film op de proppen te komen. Nergens is af te zien dat deze film maar met 50.000 dollar gemaakt is. Het camerawerk en de belichting zijn goed, waarin het vanzelfsprekend veel hand-held is. De effecten zien erg bovengemiddeld uit vooral die maffe scène met dat pratend hoofd . Ook de muziek is heel fijn. Acteerwerk is niet van een al te hoog niveau, maar daar kan ik deze film niet echt op afrekenen, want het is een erg geslaagd project. Een leuke mix tussen horror en een vleugje humor.

orbit
Bij herziening vond ik hem ook wel wat beter, maar geniaal wordt het niet..

avatar van newG
De 1ste minuten van de film zijn inderdaad belachelijk slecht, maar eens de echte personages voorgesteld worden komt ie echt wel lekker op dreef, wanneer de actie pas echt begint ging ik er als kijker helemaal in op. Enkele echt spannende momenten, goeie horror,gore enz. Het acteren zat ook echt perfect. De film voeld af en toe wel wat raar aan idd, maar das echt de bedoeling van de makers en ik vond het persoonlijk echt goed. Af en toe heb ik enorm moeten lachen, vooral dan met die kerel op het feestje De film heeft misschien ergens 10min overbodige speelduur waar ie nogal begon te vervelen, maar al bij al durf ik toch wel 4* geven.

Tja, je moet er van houden. Ik vond het een film met weinig smaak, rare scènes, rare personages en bovenal een raar complot.

Je hoort mensen wel eens zeggen: "weer een paar uur van mn leven verspilt". Eerder dacht ik dan dat dat een beetje overdreven was, maar deze film bewijst dat het echt kan, wat een slechte film, raar verhaal, het is onduidelijk waar het nou eigenlijk om draait en de scene overgangen zijn ronduit amateuristisch.

Bij het lezen van de beschrijving had ik het gevoel dat het niet anders kon, dit moet een lekkere horror film worden, ik heb me hier aanzienlijk in vergist en vond het meer een slechte komedie.

Conclusie: Absoluut geen aanrader

avatar van Aapje81
Op zich is het idee achter deze film best aardig en het eerste half uur overtuigt best wel maar daarna wordt het allemaal een beetje onzinnig en stuurloos. Hierdoor verslapt de aandacht en wordt het allemaal te langdradig. Alleen de ode aan Joy Division vond ik wel aardig.

avatar van Laoslander
De tweede regisseur begeeft zich op gevaarlijk 'linch-achtig" domein.
Ik hou wel van experimentele films, maar nu niet dat deze echt de meest geslaagde was.

avatar van WessRocks
Vond hem niet zo geslaagd, het verhaal leek me enig, maar de uitvoering is helaas slecht. Er gebeurd contant hetzelfde en op den duur ben je het wel beu gezien.

avatar van AmazingPP
In al mijn 41 levensjaren, waarvan ik er toch al zeker 35 film kijk, kom ik nog steeds van die verrassingen tegen en dit is er eentje van. Ik heb met verbazing zitten kijken hoe deze film zich ontwikkeld en ik moet zeggen dat ik het een erg goede horror-film vond. En ja: er zitten komische stukken in, maar dat vond ik juist de film een stuk luchter maken. Prima verhaalopbouw, prima acteerwerk, prima opbouw van de film zelf en zelfs een bevredigend einde! Ik vond het één van de verrassingen van 2009! 4 *

avatar van deft0nes
Wat een heerlijke film is dit toch. Ik moet al lachen als ik er aan terug denk

AmazingPP schreef:

Helemaal mee eens!

had niet veel verwacht van deze film. MAAR het bleek een hele goeie te zijn. De sfeer was erg goed neergezet. Ik kreeg een raar gevoel bij deze film en dat ts positief bedoeld. enkele komische scenes gaven een welkome afwisseling. kortom: TOP!

4.0

avatar van Cyberator
Na 2de keer zien... toch 0.5 erbij

Deze film was gemaakt met een low budget (ik meen iets van 500.000 dollar) in een tijdsbestek van 13 dagen. Dat is ook wel te zien maar ondanks dat is het wel een vermakelijke film. Hij blinkt nergens in uit en men heeft ook bepaalde dingen uit andere film (o.a. the Shining) overgenomen. De acteer prestaties zijn ook niet echt je van het maar dat ligt natuurlijk ook aan het budget. Ondanks al deze tekort komingen heb ik me er wel mee geamuseerd. Het leukste gedeelte van de film vond ik deel 3 in het huis van die vrouw die een feestje wilde geven. De film deed me overigens denken aan "Pulse".

avatar van nightbreed
Theunissen schreef:

Het was 50.000

avatar van Karl van H.
The Signal begint als een veel te serieuze horrorthriller, maar slaat gelukkig algauw om een horrorkomedie, die het absurde verhaaltje toch nog wat weet te relativeren. Het tweede gedeelte van The Signal is dan ook veruit het beste (al verdient het pratende hoofd uit het derde deel een eervolle vermelding ): spanning, gore en absurde humor wisselen elkaar in hoog tempo af, en dan... zakt de film weer terug naar het serieuze toontje dat eerder was aangeslagen. Het eind is niet om aan te zien, maar desondanks weet deze film gedurende de volle lengte te boeien, met hier en daar een uitschieter richting de gezellige vermakelijkheid. De regisseur van deel twee mag er wat mij betreft nog eentje maken