Dunya & Desie (2008)

Nederland
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Dana Nechushtan
met Maryam Hassouni, Eva van de Wijdeven en Theo Maassen

Dunya is Marokkaans, opgegroeid met ramadan, imams en Mekka. Desie is zo Hollands als kaas en tulpen. De vriendinnen zijn inmiddels 18; tijd voor het echte leven. Op haar verjaardag krijgt Dunya van haar ouders te horen dat ze wordt uitgehuwelijkt aan een Marokkaanse neef. Daar heeft ze weinig trek in. Desie raakt zwanger van haar rijschoolleraar die haar in de steek laat. Desie weet niet of ze het kindje wil houden. Ze besluit op zoek te gaan naar haar eigen biologische vader. Als blijkt dat die in Marokko woont, biedt dit een vluchtmogelijkheid voor beide vriendinnen en gaan ze samen naar hem op zoek.

avatar van rokkenjager
Heb vroeger een aantal afleveringen gezien, best vermakelijk.....(alhoewel ik niet echt zo op de film zit te wachten).

trailer online:

trailer Dunya & Desi

Het camerawerk ziet er geweldig uit en het lijkt me ook een leuke film maar ik vind de trailer zelf te lang.

Net als de serie; bij vlagen erg leuk, maar in z'n geheel helaas niet heel bijzonder.

avatar van PaulieWalnuts
Maryam Hassouni

Die is enorm cute, dat dan weer wel...

Hóóóói....

avatar van niethie
Vroeger op school en later op de buis de serie zeker tien keer in zijn geheel gezien heel erg leuk, kijk dus wel uit naar de film...

Waar heb je hem gezien gotti ??

Vroege persvoorstelling.

avatar van raymon
De film is verkocht aan Japan op het Berlijnse filmfestival.

avatar van Olivia
De serie vond ik altijd best wel heel erg leuk, dus misschien is de film ook wel wat. Het verhaal klinkt iig wel okay.

avatar van darkjaap
de serie was soms wel leuk maar echt goed niet echt..
ik ga hem wel kijken denk ik

avatar van mruzbeck212
Beslist een aardig filmpje. Maar niet meer dan dat...

avatar van N811
he gatverdamme, klinkt als zo een film die perse probeert de culturen bij elkaar te krijgen, Iets wat voorlopig toch niet gaat gebeuren.

avatar van chiel
tja, er worden toch wel meer films gemaakt over dingen die niet meteen gebeuren, daarom zijn 't "films" hè?

avatar van jasper_1989
Hahahahhaha

avatar van Drezic
N811 schreef:

Die culturen leven op die manier al jaren samen. Dat sommige mensen dat niet kunnen is hun probleem; laat ze dat lekker voor zichzelf houden. Wat mij betreft kunnen zulke mensen stikken.

Ik ben benieuwd naar deze film; de serie was niet onaardig, wat ik mij kan herinneren.

avatar van Ayaka
tv serie was super!!! zo realistisch gespeeld allemaal..
ga hier met mijn zusje heen zodra hij uit is:P

Na mate het einde van de film in zicht kwam werd het net allemaal wat minder , toch een zeven omdat ik me goed heb vermaakt.

avatar van Vinokourov
Erg wisselvallig script, maar het is wel goed te doen met wat leuke grappen her en der. Gelukkig is een deel in Marokko opgenomen, wat weer eens wat anders is. En ohja, Theo Maassen is weer geniaal bezig met wederom een prachtrol.

Teleurstellende film waarbij gerust gezegd kan worden dat de serie beter is. Ze halen er allemaal oppervlakkige en clichématige verhaallijnen bij die ronduit slap zijn. Als ze in Marokko zijn stapelen de clichés zich helemaal in rap tempo op.
De zoektocht naar hun identiteit verloopt dan ook uiterst voorspelbaar, en verder dan oppervlakkige scene's over hun identiteitscrisis komen ze niet. Op het einde wordt alles afgeraffeld en is tenenkrommend.

Er valt ook wel wat positiefs te melden. De twee meiden worden weer prima neergezet, er zit nog best wat humor in zit cinematografisch goed in elkaar met mooie settings.
De overige castleden zijn overigens karikaturen, met als hoogte/ dieptepunt Theo Maassen. Ja het is weer lachen met zijn rol waarin hij zichzelf speelt, maar het slaat nergens op.

avatar van PersianKill
raymon schreef:
De film is verkocht aan Japan op het Berlijnse filmfestival.

En aan Duitsland, Zweden, Finland en Noorwegen

Ga er zeker heen!

afschuwelijk.
ik vond de serie ook altijd 10x niks

Vandaar dat je meteen naar de film gaat als hij uit is.

avatar van valerio2003
ik ga er zondag heen,ik ben benieuwd
maar volgens mij is het wel een hele leuke film

Als je de serie leuk vond dan zit je bij de film goed

avatar van darkjaap
morgen met mn zusje deze film bekijken
ik ben benieuwd

raymon schreef:
kan iemand mij hier vertellen hoe het nummer heet wat als soundtrack dient voor de teaser??

teaser Dunya & Desie

"I Rely" - Dennis.

cornelis schreef:

"I Rely" - Dennis.

dank je! zocht echt lang naar dit nummer...

N811 schreef:

Ik kan het prima vinden met mensen uit die zogenaamde andere cultuur hoor....voor jezelf praten dus

avatar van darkjaap
gister bekeken en hij viel me erg mee
een goede roadmovie en nog redelijk goed geacteerd.
de serie ken ik niet maar deze film heeft me de volle 90 minuten weten te vermaken

avatar van valerio2003
topper deze film