• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.482 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.138 gebruikers
  • 9.379.535 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Mist (2007)

Horror / Mystery | 126 minuten
3,26 3.559 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Speelduur: 126 minuten

Alternatieve titel: Stephen King's The Mist

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Frank Darabont

Met onder meer: Thomas Jane, Marcia Gay Harden en William Sadler

IMDb beoordeling: 7,1 (370.569)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 februari 2008

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Mist

"Belief divides them, mystery surrounds them, but fear changes everything."

Nadat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton (Thomas Jane) en diens zoontje worden, net zoals vele andere dorpelingen verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Drayton vreest voor zijn leven en voor dat van zijn kind en probeert met alle macht te overleven...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Begrijp nog steeds niet dat mensen het einde zo goed vinden.
Ik vind het eigenlijk niet echt een kwestie van smaak.

Als je er goed over nadenkt, slaat het werkelijk nergens op.

Dat je er even niet op let dat er weinig benzine in een auto zit, begrijp ik best. Want je staat onder hoge stress enz..
Maar als vervolgens dan toch de benzine opgaat, neem dan eerst even je tijd. Mochten er ineens nog meer monsters opduiken, dan schiet je je zoontje alsnog overhoop. Want volgens mij liep alleen even die grote half dood voorbij en die had niet eens door dat ze in die auto zaten. Niet echt een bedreiging dus. Nou verder had hij beloofd dat zijn zoontje niet door zo'n monster gegrepen zal worden. Ja dat kan, maar dat heeft er verder niets mee te maken. Ok, probeer even gauw alles op een rijtje te krijgen en stap die auto uit en kijk even wat rond. Wellicht is het veilig waar ze op dat moment zijn en kunnen ze wie weet een andere auto vinden of een huis. Maar nee, hij neemt even binnen 1 minuut de beslissing om iedereen af te knallen. En wat ik zeg, er waren niet eens monsters die ze op dat moment aanvielen
Dat is toch te stom voor woorden.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

JacoBaco schreef:

Als je er goed over nadenkt, slaat het werkelijk nergens op.


Daar heb je volkomen gelijk in, maar het was eens iest anders dan een standaard happy Hollywood eind. en dat geeft dan weer een beetje hoop.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

JacoBaco schreef:

Als je er goed over nadenkt, slaat het werkelijk nergens op.


Dus je wilt zeggen dat het einde zoals een sprookje moest eindigen, zo een standaart happy end ? Heb je flink mis in zo een situatie was een happy end echt niet aan de orde kunnen komen, kom op zeg. Ik vind deze einde juist heel realistisch. Hoezo zo een einde afkraken terwijl het in het echt ook zou kunnen. Behalve die beesten enzo natuurlijk .
Als je een goed/leuke einde wilt ga maar naar een romatische film kijken ofso, maar bij deze film kan je natuurlijk zoiets gaan verwachten.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Resh schreef:
(quote)


Dus je wilt zeggen dat het einde zoals een sprookje moest eindigen, zo een standaart happy end ? Heb je flink mis in zo een situatie was een happy end echt niet aan de orde kunnen komen, kom op zeg. Ik vind deze einde juist heel realistisch. Hoezo zo een einde afkraken terwijl het in het echt ook zou kunnen. Behalve die beesten enzo natuurlijk .
Als je een goed/leuke einde wilt ga maar naar een romatische film kijken ofso, maar bij deze film kan je natuurlijk zoiets gaan verwachten.


't gaat niet om een happy end of niet, maar puur om de beweegredenen. Er was totaal geen directe aanleiding (er waren immers andere opties genoeg) om iedereen op dat moment door de kop te schieten. Maar ach, vrijwel alle beslissingen in de film sloegen nergens op.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

:?

Reinbo schreef:
(quote)


't gaat niet om een happy end of niet, maar puur om de beweegredenen. Er was totaal geen directe aanleiding (er waren immers andere opties genoeg) om iedereen op dat moment door de kop te schieten. Maar ach, vrijwel alle beslissingen in de film sloegen nergens op.

Ben ik niet mee eens, op dat moment waren geen optie's meer voor hun behalve om op gegeten te worden door die monsters, of om uiteindelijk te verhongeren toch? of zie ik het nou verkeerd. Ze konden geen kant meer op. Of heb ik nou naar een andere film zitten te kijken . Dus ik kon het wel begrijpen uiteindelijk de keuze om iedereen dood te schieten, okal was het een schok . En dan wil ik van jou nu weten wat voor andere opties er waren (waren er toch genoeg ?) noem ze dan maar op wat voor andere opties ze hadden op dat moment op het einde .


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Uitstappen en te voet verder gaan? Vechten voor je leven? Verrekte watjes!


avatar van Erwinner

Erwinner

  • 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ramon K schreef:
Uitstappen en te voet verder gaan? Vechten voor je leven? Verrekte watjes!


Helemaal mee eens. Maar nee, hij moet zo nodig iedereen .....
inclusief zijn zoon.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Ramon K schreef:
Uitstappen en te voet verder gaan? Vechten voor je leven? Verrekte watjes!

Oke ahah je laat me daadwerkelijk lachen, zeker zou jij dat ook doen he in het echt, zie het al voor me . Maar nu ff serieus hoe zouden ze het konden opnemen tegen zulke grote beesten? Zeker met blote hand wil je zeggen? Ze hadden geen wapens niks. Als ze zouden uitstappen waren ze helemaal eraan gegaan.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Resh schreef:
(quote)

Ben ik niet mee eens, op dat moment waren geen optie's meer voor hun behalve om op gegeten te worden door die monsters, of om uiteindelijk te verhongeren toch? of zie ik het nou verkeerd. Ze konden geen kant meer op. Of heb ik nou naar een andere film zitten te kijken . Dus ik kon het wel begrijpen uiteindelijk de keuze om iedereen dood te schieten, okal was het een schok . En dan wil ik van jou nu weten wat voor andere opties er waren (waren er toch genoeg ?) noem ze dan maar op wat voor andere opties ze hadden op dat moment op het einde .



Wat dacht je van drie minuten wachten tot de militairen kwamen?


avatar van Nusi

Nusi

  • 45 berichten
  • 58 stemmen

The mist goeie film was spannend

alleen einde was kut :S de film is slecht afgelopen

ze hadden geen keus maar slecht afgelopen!


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Tuurlijk ga je te voet verder om daar te geraken waar je met de auto ook wilde komen. Je heb toch een survival-instinct? En waarom worden ze in de auto niet belaagd door de insecten? Vond ik erg vreemd. Je ziet enkel een passieve reus die voorbij komt. Waarom zouden ze dan wel belaagd worden op het moment dat ze uit zouden stappen? En ALS je dan over gaat op zelfmoord dan zijn er zat manieren om met 4 kogels 5 mensen te doden hoor. En nog iets: er HELEMAAL aan gaan????? Doodgaan is doodgaan en dan zou ik eerder kiezen voor de KANS om er aan te gaan dan voor de zekerheid om er aan te gaan (revolver door het hoofd)

Einde is erg dom. En ook nog eens gekunsteld en vals sentimenteel.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Reinbo schreef:
(quote)



Wat dacht je van drie minuten wachten tot de militairen kwamen?

aahhaa hoe moesten zij nou weten dat er 3 min. later millitaire te hulp kwam ?


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Ramon K schreef:
Tuurlijk ga je te voet verder om daar te geraken waar je met de auto ook wilde komen. Je heb toch een survival-instinct? En waarom worden ze in de auto niet belaagd door de insecten? Vond ik erg vreemd. Je ziet enkel een passieve reus die voorbij komt. Waarom zouden ze dan wel belaagd worden op het moment dat ze uit zouden stappen? En ALS je dan over gaat op zelfmoord dan zijn er zat manieren om met 4 kogels 5 mensen te doden hoor. En nog iets: er HELEMAAL aan gaan????? Doodgaan is doodgaan en dan zou ik eerder kiezen voor de KANS om er aan te gaan dan voor de zekerheid om er aan te gaan (revolver door het hoofd)

Einde is erg dom. En ook nog eens gekunsteld en vals sentimenteel.

Nogmaals als je in de auto zit, dan ''zien'' ze je niet omdat als je in een auto zit beweegt de auto toch niet en dan is het volgens hun niet levend . En als je dan uit de auto stapt en dan als een kikker overal rond rent natuurlijk word je dan aangevallen door beesten of word je getrapt door een grote beest .


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Kom nou! die auto beweegt zich toch ook voort? Die bugs hebben echt niet op school gezeten in hun vrije tijd. Ze zouden op zijn minst tientallen pogingen doen de auto aan te vallen

Ik vind het dom, jij niet. Daar laten we het maar bij. Maar ik vind wel dat je dat wat krom is recht probeert te praten.


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Ramon K schreef:
Kom nou! die auto beweegt zich toch ook voort? Die bugs hebben echt niet op school gezeten in hun vrije tijd. Ze zouden op zijn minst tientallen pogingen doen de auto aan te vallen

Ik vind het dom, jij niet. Daar laten we het maar bij. Maar ik vind wel dat je dat wat krom is recht probeert te praten.

Daarom reden ze op het eind ook niet meer met de auto he, en een auto stoot waarschijnlijk niet zoveel warmte af als een mens
En ik vind dat jij juist dingen probeert krom te maken
maarja smaken verschillen natuurlijk dus einde discussie .
Prachtige film met een verrassende einde die je nooit tegenkomt


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Resh schreef:
(quote)

aahhaa hoe moesten zij nou weten dat er 3 min. later millitaire te hulp kwam ?


Nee 2 seconden nadenken en dan je kind voor z'n kop schieten dat is wijs...


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

Resh schreef:

(quote)

Daarom reden ze op het eind ook niet meer met de auto he, en een auto stoot waarschijnlijk niet zoveel warmte af als een mens

En ik vind dat jij juist dingen probeert krom te maken

maarja smaken verschillen natuurlijk dus einde discussie .

Prachtige film met een verrassende einde die je nooit tegenkomt

Kut film met een lachwekkend einde die je gelukkig nooit tegenkomt

Opties genoeg om deze film te eindigen, maar het moet zo nodig over dreven dramatisch.


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Oneens dat het vals sentimenteel is. Het was gewoon een geinige fuck you, die als je de film met het nodige humor hebt gekeken erg geestig is (dat meneer het geen volbloed komedie noemt in zijn interviews bewijst geen fluit, er zat duidelijk tong-in-cheek humor in).

En er zijn aardig wat mensen gruwelijk omgekomen in de mist, dat je er dan liever voor kiest om het gezamenlijk te doen is best te begrijpen, als je de film verder niet extreem kut vind, en je
daardoor niet meteen verblind bent voor een klein beetje meegaan in het verhaal.

Want niks is vervelender dan mensen die het nodig vinden om 200x te vertellen dat ze het kut vinden. Je punt is gemaakt move the fuck on!


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Want niks is vervelender dan mensen die het nodig vinden om 200x te vertellen dat ze het kut vinden. Je punt is gemaakt move the fuck on!

Tsjongejonge. Maar 2X mag toch wel van jou hoop ik? Zeker als we gewoon discussieren over andere logische(re) opties? Ik vind trouwens dat er geen greintje humor in de film te vinden is.


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

Ik vind het kut dat mensen het nodig vinden om 200x te vertellen dat ze de film zo goed vinden en dat er zogenaamd humor in zit


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3703 stemmen

O ik had het tegen Reinbo (niet geheel duidelijk moet ik toe geven), maar je mag alles van mij. Zeg alleen dat (ik) het soms wat vervelend (vind) is. Reinbo vindt het al drie pagina's kut. Cool niet geheel onterechte punten, maar als je wel in de film zit vallen die negatieve punten wel mee. Maar punt gemaakt dus, dan is het veld weer voor andere kijkertjes dacht ik zo.

Heb tegen Onderhond wel dingen opgeschreven die ik humoristisch vond. Lijken meerdere mensen wel met me oneens te zijn, ik en de gene waarmee ik was leek het overduidelijk, maar wellicht zien wij overal de humor van in want dat einde vonden we op een fucked up manier hilarisch. (Wel de fijnste manier om door het leven te gaan btw )

Overigens wou ik me mond al houden na de discussie met Onderhond, maar dit vond ik gewoon vervelend worden vandaar dat ik reageerde. Overigens vind ik het logischer dat je vaker positief schrijft over een film die je goed vindt, dan dat je een film die je slecht vindt omlaag blijft schrijven maar goed. Zo aan het hart gaat deze film me nou ook weer niet.


avatar van teaser

teaser

  • 210 berichten
  • 511 stemmen

Ik ben het er mee eens dat het einde, op zijn zachts gezegd, kort door de bocht was. er gebeurt de hele tijd dat ze in de auto zitten geen ene fluit, zelfs die reus die langs loopt zou het een worst wezen, en dan kies je, verhaaltechnisch, voor de eenvoudigste optie

Trouwens opmerkelijk dat er niemand proteseerde

De gebeurtenissen in de supermarkt worden goed gebracht. Ook ik begon een intense haat voor die vrouw te voelen


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

Prachtige einde

Het was gewoon zo prachtig . .

aaha

Oke maar nu ff serieus, kvind deze einde het allerbeste wat ik ooit heb gezien het raakt je gewoon echt diep vind ik en ik kan de andere wel begrijpen want na het zien van deze film ga je tog met een slecht gevoel verder .


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

O ik had het tegen Reinbo (niet geheel duidelijk moet ik toe geven), maar je mag alles van mij. Zeg alleen dat (ik) het soms wat vervelend (vind) is. Reinbo vindt het al drie pagina's kut.

Ik wilde eigenlijk niet weer reageren, maar als je ook de tussenliggende posts had gelezen dan zag je dat ik steeds tot verantwoording werd geroepen. Ik ben er nu wel klaar mee.


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Wanneer is trouwens de releasedate van de dvd? Kan nergens een datum vinden.

27 augustus 2008


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Resh schreef:
(quote)


Dus je wilt zeggen dat het einde zoals een sprookje moest eindigen, zo een standaart happy end ? Heb je flink mis in zo een situatie was een happy end echt niet aan de orde kunnen komen, kom op zeg. Ik vind deze einde juist heel realistisch. Hoezo zo een einde afkraken terwijl het in het echt ook zou kunnen. Behalve die beesten enzo natuurlijk .
Als je een goed/leuke einde wilt ga maar naar een romatische film kijken ofso, maar bij deze film kan je natuurlijk zoiets gaan verwachten.


Nou, ik zal 1 keertje reageren hierop.

Kijk er bestaat altijd nog zoiets als een middenweg. Dus van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan is nergens voor nodig. Een happy end is niet waar ik op doel.

Dat ze allemaal dood gaan vind ik prima, maar het is de manier waarop. Waarom is het realistisch om je eigen kind af te schieten? Dat even ter zijde. Hadden ze nu heel even de tijd genomen, want zoals ik al zei alleen dat hele grote ding liep voorbij. Liep voorbij, dus zodra die weg is, stap je op zn minst even die auto uit (verder waren er geen monsters te bekennen) en kijk je voor een eventuele andere optie. (andere auto, een huis waar het veilig is om in te verschuilen) Probeer sowieso gewoon zo lang mogenlijk op hulp te wachten. Nogmaals dat ze dood gaan vind ik best, maar ze hadden er veeeel meer aandacht aan moeten geven. Het einde is simpelweg afgeraffeld en komt zo zeer dom en onrealistisch over. En ik wil niet horen zeur niet zo, het is maar een film. Ook al is het maar een film, je mag altijd wel wat kritiek hebben vind ik.


avatar van Macmanus

Macmanus

  • 13726 berichten
  • 3703 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik wilde eigenlijk niet weer reageren, maar als je ook de tussenliggende posts had gelezen dan zag je dat ik steeds tot verantwoording werd geroepen. Ik ben er nu wel klaar mee.

Deze pagina begon jij wel met het vuurtje aan te stoken maar goed,. Zo ernstig is het niet. Maar we kunnen natuurlijk ook bij bepaalde b-films die jij te gek vindt, onlogisch heden vinden, die jij door de vingers zag omdat je feeling had met de film. Wat je met deze film dus duidelijk niet hebt. Best maar dat zegt verder niks over de mensen die dat wel hadden.


avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

  • 6568 berichten
  • 2315 stemmen

Het einde is zeer goed met prachtig muziekwerk. de film zelf kan beter maar deze is zeker beter dan andere rampenfilms. Deze film is eerder thriller dan horror


avatar van Resh

Resh

  • 701 berichten
  • 609 stemmen

JacoBaco schreef:
(quote)


Nou, ik zal 1 keertje reageren hierop.

Kijk er bestaat altijd nog zoiets als een middenweg. Dus van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan is nergens voor nodig. Een happy end is niet waar ik op doel.

Dat ze allemaal dood gaan vind ik prima, maar het is de manier waarop. Waarom is het realistisch om je eigen kind af te schieten? Dat even ter zijde. Hadden ze nu heel even de tijd genomen, want zoals ik al zei alleen dat hele grote ding liep voorbij. Liep voorbij, dus zodra die weg is, stap je op zn minst even die auto uit (verder waren er geen monsters te bekennen) en kijk je voor een eventuele andere optie. (andere auto, een huis waar het veilig is om in te verschuilen) Probeer sowieso gewoon zo lang mogenlijk op hulp te wachten. Nogmaals dat ze dood gaan vind ik best, maar ze hadden er veeeel meer aandacht aan moeten geven. Het einde is simpelweg afgeraffeld en komt zo zeer dom en onrealistisch over. En ik wil niet horen zeur niet zo, het is maar een film. Ook al is het maar een film, je mag altijd wel wat kritiek hebben vind ik.

Ben ik opzich wel met je eens hoe je het uitlegd, maar op zo een situatie kon je denk ik niet beter weten. Hulp van de millitaire leger leek op dat moment in verre toestanden. En dan is begrijpelijk dat je dan geen andere keuze hebt. Of je word dan opgegeten door zo een beest of je gaat een ''rustige dood'' tegemoet, misschien had hij allleen het beste voor zn zoon (okal was het wreed) Naar een huis vluchten ofso leek me ook geen goed idee want dan krijg je net zo een situatie als ze bij de supermarkt hadden. Toch moet je dit punt van een andere perspectief kunnen bekijken hoezo hij op dat moment in gedachte had om iedereen behalve zichzelf te doden met een kogel. En ja het is wel heel overdreven in beeld gebracht maar zeg nou zelf heb je ooit zo een einde gezien als deze? Bij het zien van de einde voel je gewoon alle emoties alsof je het zelf meemaakt, en het blijft dagen in je hoofd spoken. Ik vind het gewoon origineel en ik had het noooit in mn hele leven deze einde kunnen verspellen. Je zou deze einde niet alleen proberen te afkraken maar ook de ''mooie'' ervan kunnen zien;). Hoewel ik de standpunt van de ''afkrakers'' best wel kan begrijpen. Toch vond ik de einde wel de hoogtepunt van de film hoewel ik derest van de film eigenlijk niet zo goed vond voor een 3.5


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

27 augustus 2008

Thnx trouwens! Zal m dan aanschaffen. Erg benieuwd wat herziening zal doen.