Revenge of the Nerds (1984)

Alternatieve titel: De Nerds Slaan Terug

geregisseerd door Jeff Kanew
met Robert Carradine, Anthony Edwards en Timothy Busfield

Een aantal 'nerds' - sociaal in laag aanzien staande schoolfrikken met geen schijn van kans bij de meisjes - formeert een collegedispuut dat het tijdens jaarlijkse competitie tegen meer atletisch ingestelde jongensclubs opneemt.

avatar van Horrordude
Jammer, gecanceled lees ik net.

een simpele typische amerikaanse tienerkomedie. hij was zo slecht dat ie daardoor weer grappig was

2 ster

veron35
Ik heb wel een paar keer kunnen lachen. Vooral om die flikker. Erg voorspelbaar dat wel, maar ze hebben er wel een paar goede acteurs in zitten zoals John Goodman. Gewoon een erg leuke film. Police academy humor.

Nog net 3,5*.

avatar van niethie
Ach een standaard filmpje weer, moest een hoop scenes aan een andere film denken, een beetje achterhaalde humor a nerd saw me naked en dat soort dingen maar bovenal een voorspelbaar maar grappig uitgangspunt.
vooruit een kleine 3 sterrentjes

top filmpje, lekker luchtig en lachen

haha foute film natuurlijk, maar best lachen: 3 sterren

vond dit een aardige komedie met leuke grappige stukken 3* vanavond deel 2 ff zien

avatar van sateck
Ik kan wel lache om die gasten

avatar van jumpstylemovie
ik vind het het leukste deel uit de reeks
niet veel gelachen maar wel erg leuk om naar te kijken
3.5***

Een echt goeie film is het niet, maar wel leuk op gezien te hebben!

avatar van Die Hard,Willis
Het leukste deel van de serie maar als losstaande komedie een beetje saai en de grappen vallen erg tegen.
Buiten dat vind ik de film raar genoeg wel leuk om te kijken..

The Last
Vergeten op te stemmen. Dit eerste deel valt nog best mee, de sequels zijn eigenlijk alleen maar herhaling (stoere sporters tegenover de nerds).

Dit is zo' n teenage comedie die echt fucking onorigineel is. Want zeg nou eerlijk; hoeveel van deze films hebben we al gezien?

Dirigent
Ik vind de Revenge of the Nerds serie zeer irritant, niet grappig en ik vind ook dat er niet geweldig in geacteerd wordt, het kan aan je smaak liggen maar ik vind er in ieder geval niks aan .

avatar van BlueJudaskiss
lesamurai schreef:

'Fucking onorgineel'...toe maar! Vergeet niet dat dit in die tijd nog redelijk nieuw en spannend was.

avatar van tommykonijn
Deel 1 is nog de beste van ze allemaal en zelfs die is nog Slecht als je het mij vraagt, Ik vind de acteerprestaties en het Verhaal van ''Revenge Of The Nerds'' echt heel Slecht en dat is echt bij elk deel vind ik.

avatar van Spetie
Dit eerste deel is niet eens zo slecht. Een paar aardige grappen zorgt ervoor dat de film zeker niet verveelt. Helaas zijn de vervolgen verre van origineel en eigenlijk alleen maar een herhaling van zetten.

Vermakelijke comedy, die matig begint maar erg leuk eindigt.

avatar van nightbreed
Destijds was dit DE tienercomedy.
Onderhoudend, soms grappig maar over het algemeen nogal laag van niveau.

avatar van mrwhite
ik vind dit één van de beste komedie's ooit gemaakt echt een klasieker

avatar van otherfool
Jaren '80 klassieker uit het rijtje Porky's, Police Academy en Weekend at Bernie's. Van niveau is nauwelijks sprake maar ik heb hem toch al met plezier een keer of 3 gekeken (misschien wel vaker...).

3*.

Lekkere jaren 80 humor. Best leuk om eens gezien te hebben.

vermakelijk alleen zeker geen goede film.

avatar van heinonlein
de regisseur was zeker ook niet van plan om hier 'n cinematisch hoogstandje van te brouwen. hij is precies in z'n doelstellingen geslaagd: zo'n gruwelijk droge b-film dat 't heerlijk is om te kijken.

'n welverdiende drie-en-'n-half! hoezee!

avatar van dave
Ik meen me te herinneren dat ik vroeger een tamelijk grote fan was van de 'Nerds'. Vooral de gekke bek van Carradine blijft me bij.

Bij deze herziening heb ik me eerlijk gezegd op geen enkel moment verveeld. Hij kijkt aardig weg, ondanks het clichématig verhaalverloop. Er komen relatief weinig geslaagde grappen in voor, maar deze film is gewoon amusant op zich, zonder dat iedereen moet bulderlachen.

De typische 'sound of the 80's' en een paar geestige scènes zoals de slaapzaal in het gymlokaal en het uitermatige plezierig optreden van de nerds op het einde geven deze film wat meer ruggegraat.
Overigens leuke bijrollen van Armstrong als Booger en Goodman als Coach Harris.

Het is duidelijk dat er vooral werd gericht op onschuldig vermaak.
Het verhaal is echter zo typisch en voorspelbaar dat dit de voorgaande positieve punten in de weg gaat staan. De moraal die op het einde onvermijdelijk wordt verkondigd zag je al vanaf het begin aankomen.

Niet bepaald een hoogvlieger, maar verdiend allezins een voldoende.

avatar van movie acteurs
Gewoon een heerlijke jaren 80 komedie met een onverdiende score. 3,5.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ooit gezien met een hoop vrienden. Een grote vergissing om deze film te kiezen. Gewoonlijk was de keuze 'beter' met films van Jackie Chan of nostalgische humor als Waynes World en Ted & Bill's excellent adventure (we waren jong...). Dit was gewoon verschrikkelijk en eigenlijk een American Pie avant la lettre met een hoop sexistische grappen die niet echt werken. Zeer foute 80's film die ik toen gelukkig kon wegspoelen met enkele pinten.

avatar van Re73
klassieker en videohit voor mij uit de jaren 80, juist door deze film is het begrip "nerd" bekend geworden.
Heerlijke film ik zag hem zojuist op tv weer voorbij komen en de glimlach kwam weer op me smoel hoewel de film natuurlijk hedentendage minder goed zou vallen, blijft dit voor mij een topper in de komedie uit de eighties! 3.5 ster

avatar van rep_robert
Eigenlijk is alles hier zo ernstig fout aan, veel stereotype personages en hele foute humor.

Gelukkig kleeft hier een brok sentiment aan vast en zitten er een hoop bekende namen in die destijds nog niet zo bekend waren. Leuk om hun te zien.

Niet goed, maar door het sentiment toch nog te verteren.

avatar van moviemafketel
Ik heb me toch moeten ploeteren voor de herziening allemachtig.
Vroeger huurden we zo vaak dit soort films en lagen we geloof ik nog dubbel ook, maar luttele jaren later zit je te kijken met een kop van "he waar is in godsnaam de humor gebleven?"
De nerds zijn ook te overdreven nerds net zoals bij beauty and the nerd bijvoorbeeld. Om nog eens even extra de verschillen tussen de populaire mensen en de nerds te laten zien. En dan de verschillende inhoudsloze zogenaamde typetjes. De Aziaat, de neuspeuterende zogenaamde stoere nerd, de lilliputter, de homofiele neger-nerd etc.
Het verhaal is ook echt flinter en flinterdun. Ja en een Komedie is toch bedoeld om af en toe even je mondhoeken op te kunnen trekken, maar het was echt
Dat ik dit uberhaupt ooit wat aan vond, schaam me diep. Half sterretje.