Revenge of the Nerds II: Nerds in Paradise (1987)

geregisseerd door Joe Roth
met Robert Carradine, Curtis Armstrong en Larry B. Scott

Louis en zijn schoolkameraden trekken naar Florida om hun school te gaan vertegenwoordigen op een conferentie. Bij hun aankomst blijkt hun reservering in het hotel geannuleerd te zijn en moeten ze op zoek naar een andere plaats om te overnachten. Ze komen er achter dat ze niet gewenst zijn door een andere studentenvereniging, die ervoor gezorgd heeft dat hun reservering in het hotel werd geannuleerd. Maar Louis en zijn bende zijn niet van plan om met zich te laten sollen.

avatar van Dee Al
Ik denk dat deze film (naast dat sommigen hem misschien echt niet leuk zullen vinden) toch ook wel op veel vooroordelen stuit. Vanwege de titel, het vele gebruik van stereotyping en het verhaal denk ik dat veel mensen deze film gaan kijken met de verwachting een slechte film te gaan zien (dat dacht ik eerst ook) en ik denk dat sommigen zelfs denken dat ze de film laag moeten beoordelen omdat het anders hun reputatie op MovieMeter schaadt. Maar zo slecht is Revenge Of The Nerds ( deel 2) helemaal niet. Want in het genre komedie vind ik deze film zeker wel geslaagd. Want wat me wel opvalt is dat sommigen (in verhouding best veel) bij deze film, wanneer ze een laag cijfer geven, het kennelijk niet nodig vinden om dit te onderbouwen. Dat heeft denk ik heel veel met het onderwerp van de film te maken.

Hij wist me, nog beter dan deel 1, van begin tot eind te vermaken. Er zit leuke humor in en de stereotypes zijn ook niet zo overdreven dat ik me eraan erger. Net genoeg om grappig te zijn. Ik vond vooral het einde met Ogre die lid van de Tri Lambda wordt erg leuk. Ik vind zowel deel 1 en deel 2 best goed in hun genre. Ik snap in ieder geval niet echt waarom hij in de flop 100 staat. Ik heb veel slappere films gezien, die denk ik enigszins gespaard worden doordat hun genre serieuzer genomen wordt.

In het genre komedie krijgt deze van mij een 3.5

avatar van maxroelofs
Ik vond het toch reuze meevallen met deze film.

Het hele concept is natuurlijk al duidelijk uit deel een. In deel 1 verwachtte ik een flop. Dat deel viel me heel erg mee en vond ik een leuke originele komedie. Doordat mijn verwachtingen bij deel 1 zo erg waar werden gemaakt kreeg ik ook wel zin in deel 2. Ik heb besloten de negatieve reacties en lage scores gewoon te laten voor wat het is en deze film maar gewoon op te zetten.

Het verhaal komt wel een beetje gerekt over. In het begin heb ik me regelmatig afgevraagd of dit niet een overbodig deel was. Ik kom dan al wel snel tot de conclusie dat de nerds gewoon te grappig zijn en het erg jammer was geweest als ze ons achter hadden gelaten met maar 1 deel als filmvoer.

De grappen zijn ook wat minder dan in het eerste deel. In deel 1 had het verrassingseffect nog een grote rol. Hier wist je al veel van de grappen. De lach van de bekendste nerd is hier een goed voorbeeld van. In deel 1 was hij hilarisch alleen hier werd hij alleen maar herhaald.Er zaten ook wel geslaagde grappen in zoals de hotel scène. Ik miste alleen de constante melige sfeer die in deel 1 aanwezig was.

Er wordt volop geëxperimenteerd met een aantal nieuwe dingetjes in deze film. Waar de setting in het eerste deel wat eenzijdig was werd er in dit deel veel mee gevarieerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Jungle en eiland scène.

Al met al iets minder dan deel 1 maar desalniettemin een erg leuke komedie die de liefhebber van het eerste deel zeker zal kunnen waarderen. Deze heeft mij in ieder geval nieuwsgierig gemaakt naar het 3de en 4de deel.

Vond de "Revenge of the Nerds" films vroeger als tiener nog best vermakelijk. Hoogstaand is het natuurlijk nergens en de humor is ook geregeld flauw net zoals het verhaal overigens. Maar al met al keken deze films zich nog best aardig weg en dat was vooral te danken aan de cast hoe slecht zo eigenlijk ook waren (m.u.v. Robert Carradine die het eigenlijk altijd wel leuk deed). De meeste hoofdpersonages uit het eerste deel deden ook in deze film weer mee waardoor veel bij hetzelfde bleef. Deze film is overigens wel minder dan het eerste deel omdat het leuke er wel een beetje vanaf was en het verhaal ook minder is.

avatar van BlueJudaskiss
Schandalig.

De eerste Revenge of the Nerds scoort nog altijd hoog in het lijstje van favoriete komedies: zo'n film die leuk is als jeugdsentiment maar ook tien jaar later nog altijd meer dan genietbaar is. En dan zo'n deel 2. Karaktereigenschappen van personages als Boger vergroot tot in het irritante, het stiekem-toch-wel-leuke naakt non-existent en bijpersonages die het eerste deel wat meer sjeu gaven verdwenen.

In plaats daarvan krijgen we vals sentiment, een naar karaktertrekje van Lewis, nieuwe, irritante jocks en heel veel onderbroekenlol zonder het venijnige randje van het eerste deel. Vreselijk, heel erg vreselijk.

ipman-99
"There could be a nuclear war; there'd be nothing left but cockroaches and nerds." ... " !!!

Heerlijke Sequel !!! Opnieuw is dit heerlijk genieten van deze
heerlijke komedie (sequel) ! Heerlijke absurde komische situaties volgen elkaar ('weer') op een leuke manier op.
De film neemt zichzelf geen seconde serieus en kent leuke en flauwe toestanden ..., dat maakt het zo wijs !
Heerlijk entertainment deze komedie die niks meer wil zijn dan leuk vertier.

avatar van Phantasm
Deze film is overigens een stuk slechter dan het eerste deel omdat het leuke er wel een beetje vanaf is, erg weinig grappen, tegenvaller.

avatar van Proeneke
Al die negatievelingen zijn gewoon nerdbashers!

4.749.681.998 bottles of beer on the wall...

NEHEEEEUUUHEEUUUU!