Revenge of the Nerds III: The Next Generation (1992)

geregisseerd door Roland Mesa
met Robert Carradine, Ted McGinley en Curtis Armstrong

De nerds controleren het leven op de universiteit weer, maar een nieuwe golf sporters arriveert. Deze zullen de school weer terug moeten veroveren op de nerds; het hoofd van de school, helpt hen daarbij en de nerds krijgen het dus weer zwaar te verduren. Harold Skolnick kan wel wat hulp gebruiken van zijn oom Lewis, de held uit de vorige twee films. Lewis staat echter niet te springen om zijn neef te helpen, maar na lang aandringen - onder meer van zijn vrouw - worden de klassieke nerd-trucs toch weer uit de kast gehaald.

Chrizzlle
Okej, 1 en 2 waren flauw, maar leuk om een keertje te kijken. Deze was gewoon echt niet leuk en maar 1 ster waard...

avatar van Drs. DAJA
zonde van de tijd

Prissie
een was leuker

film_kaza
eigenlijk exact hetzelfde als deel 1.

3 sterren

avatar van Dennis Evahi
Wel leuk hoor!

***-sterren

een 1,0. tsja dit is echt gewoon zonde

Ik snap echt niet waarom deze film weer op tv word uitgezonden.
Zouden ze voor altijd van de tv moeten bannen,

veron35
Beste deel tot nu toe. Ik heb deel 4 nog niet gezien, maar deze lijkt me sowiso beter. De rechtzaak was wat te simpel, maar dat haalt de rest van de film niet naar beneden. Ik vond deze nog beter dan deel 1. De poster is wel verschikkelijk.

avatar van Sven Vermant
Deel 1 was nog wel aardig, daarna gaat het per deel snel bergafwaarts.

Deze krijgt 1,5* en dat lijkt me ruim voldoende.

avatar van jumpstylemovie
niks aan
1.0*** voor de kleine leukig heid

avatar van Die Hard,Willis
Deel 1 was redelijk deel 2 was slecht deel 3 is slechte troep.

Helemaal op geen enkel moment grappig en ik snap ook niet dat sommige mensen hier humor in vinden!

Heel slecht.

avatar van matthijs_013
Ik heb toch aardig van deel I & II genoten, dus ik ging er vanuit dat het gemiddelde toch lichtelijk overdreven zou zijn. Maar het sloeg de plank volledig mis. Er zat totaal geen verhaal in en de sfeer zonder Carradine als trotse nerd was gewoon helemaal niets. Wel grappig dat er al bijna 300 stemmen zijn uitgebracht en ik pas het 12e bericht plaats.

avatar van tommykonijn
Nou ik snap ik eigenlijk niet waarom ze doorgaan tot een Deel 4 van deze Films want ik vond dit gewoon echt niet grappig, Alweer geen een moment kunnen lachen onder deze Film en dat wil bij mij toch echt wel zeggen dat het een flopfilm is.

avatar van Mr. Chiel
Na het lezen van de reacties had ik me er HELEMAAL NIKS van voorgesteld, slechter dan deel 4 zou het gewoon niet kúnnen worden. Maar het was niet best, al heb ik nog wel zo'n 5 keer moeten lachen. *1

De eerste was hilarisch
De tweede was minder
De derde was nog minder
De vierde was niets.

avatar van Spetie
Waardeloos derde deel in de Revenge of the Nerds reeks Ten opzichte van het eerste en tweede deel wordt helemaal niets origineels meer bedacht en de grappen zijn ook bijna allemaal te flauw voor woorden en helaas totaal niet leuk. Ook destijds wisten ze blijkbaar al goed hoe ze een bepaalde reeks moesten uitmelken. Net als met de Police Academy reeks loopt het vanaf hier hard naar beneden!

avatar van dave
Dit derde deel is wel erg diep gevallen. De film is helemaal niet goed uitgewerkt en kan op geen enkel moment echt boeien. Dachten de makers nu echt dat ze nog indruk konden maken door alweer datzelfde moraaltje voor te schotelen?

I mean, what were they thinking?

Dit is één van de flauwste films ooit gemaakt. Werkelijk geen enkele grap werkt. Meestal is de grap zelfs niet van belang en focussen ze alleen op die typische lach van de nerds, hetgeen onderhand meer irriteert dan amuseert.

Er zitten een heleboel dwaze momenten in deze janboel. De rap-scène die vanuit het niets tot stand kwam toen ze voor het eerst het studentenhuis bezochten, Lewis die zijn lach probeert te onderdrukken, de scènes in de rechtzaal, allemaal voer voor de vuilbak.

De intrede van de nieuwe nerds is misschien wel het slechtste idee dat ze gehad hebben. Elk personage is gewoon compleet overbodig. Ze halen de film echt enorm naar beneden. Waarom werden ze überhaupt opgenomen in het script, als alles uiteindelijk toch om Lewis en Dean Gable gaat?
"The Next Generation" is een misleidende titel, misschien maar goed ook.

Acteerprestaties zijn lamzalig, zoals ongeveer al de rest. Regie, soundtrack. Zucht. En net toen ik dacht alles gezien te hebben komt de oude cast nog eens op de proppen. Mens, wat is die Gilbert dik geworden.

Flop.

avatar van frekio
deel 1 & 2 waren bijzonder goed, deze valt echt heel zwaar tegen

avatar van lars-pixar
Weer het zelfde verhaal als het 2de deel.Lijkt me matig maar als er zo veel films van zijn dan moet je wel een goeie fantasie hebben!!

avatar van lars-pixar
Andere acteurs en het zelfde verhaal als deel 1 ik ben nou niet zo Altansjast over deze film, het verhaal wat ik al zij lijkt precies op deel 1 en nou heeft het alle maal verpest deel 1 was namelijk een leuke film met dat verhaal en nu deel 3 met het zelfde verhaal nee jammer.

Het acteren boeide me gelijk ook niet want de acteurs van het eerste deel zaten er nog eens niet in.De humor was zo vaag ik heb niet kunnen lachen, misschien was het Amerikaanse humor en daar kan ik al hellemaal niet om lachen.

avatar van DragQueen
De koe is hier wel uitgemolken, wat mij betreft. Gewoon een overbodig vervolg. De humor is geforceerd, en komt niet uit de verf. Verder is het verhaal slappe hap, en beginnen de personages te irriteren. 0,5 Ster.

Bij deze film haakten veel hoofdrolspelers van de eerste twee delen van de "Revenge of the Nerds" af. Eigenlijk bleven alleen nog Robert Carradine en Curtis Armstrong als de meest bekenden uit de vorige delen deze film nog trouw. Maar al met al was deze film wel een trieste bedoeling en grappig werd het eigenlijk ook nergens. Het leuke van deze film was nog het meespelen van Ted McGinley o.a. bekend van de serie "Married with Children". Hij redde deze film nog een heel klein beetje maar veel stelt het allemaal niet voor.

ipman-99
"The nerds gave me pimples!" ... " !!!

Vermakelijk 3-de deel !!! Opnieuw is dit heerlijk vermaak zonder meer.
Heerlijke absurde komische situaties/dialogen volgen elkaar op een leuke manier op.
Robert Carradine alias Lewis Skolnick is weer van de partij. Julia Montgomery alias Betty Childs/Skolnick
is ook opnieuw weer van de partij !
Heerlijk fout waarmee ik me prima heb vermaakt en daar gaat het toch om !
En voor alle duidelijkheid ..., je kan bv 3 op 5 geven aan dit soort genre films, maar je kan en
mag dit niet vergelijken met een andere 3 op 5 in een ander genre !
Dit even gezegd zijnde heb ik hier van genoten !

avatar van Phantasm
Aardige komedie die lekker wegkijkt.