Taking Care of Business (1990)

Alternatieve titel: Filofax

geregisseerd door Arthur Hiller
met Jim Belushi, Charles Grodin en Mako

Jimmy (James Belushi) zit in een gevangenis en moet nog twee dagen, maar wint kaarten voor een fantastische honkbalfinale bij een telefoonspelletje. Omdat de directeur hem niet wil laten gaan probeert hij een laag-risico ontsnapping. Onderweg vindt hij een filofax van een zakenman, wiens hele leven in de pagina's besloten ligt. Zodra hij de waarde van de filofax inziet zal hij de zaken voor de eigenaar waarnemen.

Meneer Bungel
Je mag er best een half sterretje jeugdsentiment af dénken, maar ze blijven staan.

Goeie film waarin een ontsnapte gevangene de agenda van een succesvol zakenman vindt. Het veel gebruikte mistaken identity-opzet is vermakelijk uitgewerkt hier en de film zakt nergens in. De personages zijn wellicht wat voorspelbaar maar leuk neergezet door James Belushi en Charles Grodin. Tevens het filmdebuut van J.J Abrams (later bekend als regisseur, maar hier als schrijver). Een nipte 3.5 sterren.

avatar van HarmJanStegenga
Super leuke film!

avatar van missl
Vermakelijke klucht film die de hele speeltijd leuk blijft en zichzelf niet zo serieus neemt.