Ewoks: The Battle for Endor (1985)

Familie / Avontuur

geregisseerd door Jim Wheat en Ken Wheat
met Wilford Brimley, Aubree Miller en Warwick Davis

In het begin van de tweede Ewokfilm worden de broer en de ouders van Cindel vermoord door Terak. Terak is de koning van de Marauders, een gemene groep ruimte-zwervers die in een verlaten kasteel op de maan van Endor wonen. Cindel en Wicket de Ewok ontsnappen als de Marauders de Ewok Village aanvallen. Gelukkig krijgen ze hulp van een oude man, Noa (Wilford Brimley), die net als Cindel ook op Endor gestrand is.

Bij herzien vielen die Ewokfilms be behoorlijk tegen.

waar kan je deze huren?

avatar van as
as
gremlin gizmo schreef:

waar kan je deze huren?
Wat dacht je van een videotheek? Moeten we je nou alles verklappen?

gremlin gizmo
welke videotheek!!! filmclub soest heeft hem nie en videoland soest nie welke dan?

avatar van pjotr
Videokring Europa in de Verlengde Herenweg.....

avatar van as
as
gremlin gizmo schreef:

Soest proest er niet veel films uit, He?

as schreef:

Soest proest er niet veel films uit, He?

wel juist ik heb het eerste deel gekocht bij videoland

avatar van streeter
Ik woonde vroeger in Soest, en ongeveer tien jaar geleden hadded ze beide films bij Silver Star te huur. Geen idee of ze ze nu nog hebben.

Ik vind trouwens beide Ewok films heel goed. Beter dan Episode I en II.

"Ik vind trouwens beide Ewok films heel goed. Beter dan Episode I en II."

dat gaat snel...

ik vraag me af wanneer deze films uitkomen op DVD!!!

ik heb trouwens van deze film een poster in men kamer hangen die echt vet cewl is (van vroeger nog uit de videotheek),
maar het toffe er aan is, dat er in het midden van de poster een knul staat met een gun, die in de hele film niet voorkomt!!! hahahah!!! echt tof gewoon!!!

avatar van feanaro surion

Ja zeker cool??? die ene poster van lord of the rings met in het midden james bond met een laser zwaard is ook echt vet wreed ???

avatar van SmuttWars
"I love you for sentimental reasons" (Sam Cook)
***

avatar van danuz
Heb deze erg lang geleden gezien. Heb hem ook nog op VHS staan, opgenomen Zag hem laatst ineens ergens op DVD liggen, moet ik toch maar is in huis halen, als geld me toelaat .

avatar van Ravenstein
Caravan of Courage vond ik een zeer matige film, maar ik weet nog goed dat ik indertijd Battle For Endor een zeer leuke film vond die ik meermaals bekeken heb, al is dat ondertussen al jaren geleden.

avatar van SmuttWars
evilll_nelus schreef:
"

Ehm? Dat is die broer. Die zit er wel degelijk in! Gaat snel dood in het begin van de film.

waar kan ik de dvd van the ewoks kopen ik ben daar al heel lang naar aan het zoeken en vind die maar nergens

Kan iemand mij helpen?

avatar van danuz

Daar is hij te vinden, Star Wars - Ewok Adventures.

Bedankt!
ik vind het echt een mooie film dat een aanrader is om op dvd te hebben want ja heb de op video maar is al zo oud dat die nu aan het verslijten is vind ik heel spijtig
Nu kan ik die dan op dvd kopen hé

Over jeugdsentiment gesproken! Direct besteld!

avatar van psycholamp
Dat je dit vroeger als kind pikte, zeg! Ik beschouwde deze film gewoon als een aflevering van Star Wars, en als je het nu terugziet...

Maar ja, jeugd sentiment, he?

als kond?

avatar van Baggerman
Door echte fantasy en Star Wars-fans nog wel te pruimen.

Ik vond deze film een beetje Star Wars voor kleuters....

Gelmir
Baggerman schreef:
Door echte fantasy en Star Wars-fans nog wel te pruimen.

Ik vond deze film een beetje Star Wars voor kleuters....

Het zijn ook voor televisie gemaakte kinderfilms...

5 sterren omdat dit voor mij echt jeugdsentiment is. een film waar ik jaren lang echt van genoten heb zowel dit deel als het andere deel.

je moet er wel allemaal een beetje doorheen kunnen kijken natuurlijk, want de film is best oud, maar het is een prachtig avontuur dat echt de moeite waard is.

ik heb hem gisteren nog eens bekeken en het blijft een topper voor mij !!

avatar van baspls
Geweldig! De lay-out van The Battle for Endor is echt geweldig, het verhaal is prachtig. de Ewok film is iets meer fantasy dan Star wars. Star wars is meer SF. de effecten zijn voor een tv-film van die tijd heel erg goed. Terak word gespeeld door de nederlandse Carel Struycken (zie hier). Oké het is wel een beetje kinderachtiger dan Lucas eigenlijk wou maar een goede kinderfilm is ook mooi!

avatar van baspls
Andere poster

avatar van Metalfist
Good-bye not good

Met die hype rond de nieuwe Star Wars episode lijkt het misschien wat raar om me te gaan concentreren op andere films uit het universum, maar Episode I - VI heb ik op zich genoeg gezien om episode VII te kunnen meepikken. De Ewok films had ik echter nog nooit gezien en dit leek me dan wel een leuke manier om me klaar te stomen voor The Force Awakens. Caravan of Courage was amusant maar kende wel wat missers dus benieuwd wat The Battle of Condor ging brengen.

Aangenaam om te zien in ieder geval dat een groot deel van de minpunten hier al niet meer aanwezig zijn. De voice-over komt er gewoon niet aan te pas (handig natuurlijk dat Cindel de tijd heeft gehad om Wicket wat Engels te leren, maakt de communicatie wel wat handiger) en Mace verdwijnt al na luttele minuten uit de film. Hoewel de Ewok films op zich voor een jonger publiek is gemaakt dan de Star Wars franchise, vind ik wel dat er hier en daar een wat hardere scène inzit. De afslachting van de familie van Cindel is daar een mooi voorbeeld van. Voor de rest ook een vlotter tempo dan zijn voorganger. Het plot rond een power source, een slechterik die die power source perse wil hebben en een gestrande Noa omvat weliswaar teveel elementen die slecht (of überhaupt niet) worden uitgelegd, onder andere de dood van Terak met de ring van Charal, maar het resulteert wel in een betere dynamiek tussen de personages. Deze keer enkel Wicket in de hoofdrol (Deej krijgen we nog wel te zien) samen met Cindel en dan twee nieuwe personages in de vorm van Noa en Teek. Dat loopt toch net iets beter dan de groep uit Caravan of Courage.

Aubree Miller zou nooit in iets anders meedoen dan de twee Ewok films. Geen idee waarom maar mocht er ooit nog een derde film komen, dan hoop ik dat ze toch een terugkeer naar de wondere wereld der cinema zou maken. Of zou de toevoeging van Warwick Davies aan Episode VII misschien betekenen dat de Ewoks terugkomen en kunnen we haar in een cameo nog verwachten? Dat zal de nabije toekomst uitwijzen maar het mag in ieder geval duidelijk zijn dat ik de combinatie Miller - Davies wel geslaagd vond. Wilford Brimley is als Noa één van de nieuwe personages en dat duurt even eer die zich thuis lijkt te voelen. Dan was de imposante Carel Struycken als Terak beter op zijn plaats.

De algemene tendens is dat The Battle for Endor beter is dan zijn voorganger en dat kan ik enkel beamen. Sowieso ook enorm sfeervol, al slagen Lucas en de zijnen hier en daar toch nog steeds de bal mis. De soort van dinosaurus-achtige beesten waar Terak en zijn handlangers op rijden ziet er vandaag de dag toch wel vrij slecht uit.

avatar van Metalfist
evilll_nelus schreef:
feanaro surion schreef:
SmuttWars schreef:
Het zijn oude berichten natuurlijk, maar er is een Duitse poster waar om de één of andere reden Noa niet te zien is en een man (toch niet Mace denk ik?) in het midden staat.

avatar van mjk87
Ik moest bij die schurken denken aan Rita Repulsa, Goldar en al die andere mafkezen op dat paleis op de maan, met dat verschil dat Power Rangers nog jeugdsentiment heeft. Nee, deze tweede Ewok-film vond ik echt helemaal niks. Echt een kinderfilm, op de slechte manier. Voor mij nergens geloofwaardig, matig verhaal, saai gefilmd, nergens spannend en beroerd geacteerd. En waar de eerste Ewok-film nog een klein beetje sfeer uit Star Wars had, is dat hier ook volledig afwezig. 0,5*.

avatar van Phantasm
Deze is stukken beter dan zijn voorganger, zit veel meer aktie in. Kijkt lekker weg.