Cutthroat Island (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk / Italië / Duitsland
Avontuur / Actie

geregisseerd door Renny Harlin
met Geena Davis, Matthew Modine en Frank Langella

Jamaica, 1668. Morgan Adams' vader was een illustere piraat. Van hem heeft ze op zijn sterfbed de helft van een kaart gekregen, waarop de coördinaten staan waar een schat begraven ligt. Maar Morgan heeft ook nog een ander doel: ze wil de dood van haar vader, die door zijn broer Dawg Brown werd omgebracht, wreken. Om aan beide missies te kunnen beginnen, probeert ze de bemanning van haar vaders boot te overhalen om met haar mee te varen naar Cutthroat Island, waar de schat begraven ligt...

avatar van Jediron
Belachelijk die slechte commentaren hier. Heb mij nml. uitstekend vermaakt, dit is vooral een geweldige amusementsfilm voor de jeugd. De vaart zit er in, de sfeer is goed, het verhaal is oke en de wisselwerking tussen de twee hoofdpersonen vind ik zeer vermakelijk.

Eerlijk gezegt vind ik deze flim prettiger wegkijken dan POTC, daar de fantasy daarin het een klein beetje verbruid bij mij; net iets te overdone. Deze film geef ik dan ook vier sterren!

Indiana007
Heerlijke film.
Echt een film om te kijken als je uit je humeur bent.
Geena is heerlijk om te zien .
Heerlijke sfeer, lekkere muziek.
Perfect.
Vind Harlin goed regisseur.
Cliffhanger, Nightmare en nu Skiptrace.
Allemaal heerlijke films

avatar van des1
Theunissen schreef:
Deze film kwam uit op een moment dat niemand zat te wachten op een piraten film. De film schijnt behoorlijk veel verlies te hebben gemaakt.

Persoonlijk vond ik de film nog niet eens zo slecht.

Om 'm maar eens na 9 jaar te beantwoorden. Kosten 100 miljoen USD, opbrengst 10 miljoen USD. Volgens de Volkskrant.

Gewoon een goede film

avatar van larsk0
Geen wonder dat het genre een dip had...man man man. Lachwekkend slecht. Terecht de allergrootste flop ooit.

avatar van Kondoro0614
Cutthroat Island

Een erg saaie productie van Renny Harlin met daarbij weinig gevoel voor pit, noch goeie actie scenes en het acteerwerk was gewoon mateloos. Zoals ik vooraf al las is er geen chemie tussen de hoofdrolspelers, ik was er al bang voor maar ook ik ondervond dat er echt totaal geen chemie is, iedereen staat een beetje op zijn plekje en het voelde niet gesmeerd. Daarbij is mijn ontmoeting met Geena Davis al niet geslaagd bij ‘ The Long Kiss Goodnight (1996) ‘ en nu bij Cutthroat Island laat ze maar weer eens zien dat het niet mijn favoriete actrice gaat worden maar, voor haar eenenzestig jarige leeftijd op de dag van vandaag ziet ze er nog reten knap uit en dat mag ook gezegd worden! Cutthroat Island is geen geslaagde filmervaring geweest en mijn voorliefde voor ‘Pirates of the Caribbean’ blijft helaas groter.

Dit is tevens alweer de zevende film van de twaalf die ik heb mogen lenen van mijn collega. Ik heb er nu nog vijf klaarliggen waarvan ik denk dat het echt mijn toppers gaan worden. Voornamelijk rampen en horror films liggen er nog klaar, grote titels. Vandaag was ‘Cutthroat Island’ aan de beurt en zoals je al eerder kon lezen het is geen geslaagde ervaring waarvan ik toch vind dat dit na ‘Godzilla (1998)’ de een na slechtste film van de twaalf is die ik mee gekregen heb en dat vind ik zeer spijtig. Gelukkig wist de uitstraling van de boten, kledij en wapens nog wat over te dragen om het nog een beetje interessant te vinden maar het is voornamelijk 124 minuten droog en moeilijk weg kauwen waarvan ik ook vind dat de film wel wat korter gekund had.

Het verhaal is redelijk, Morgan is er bij wanneer haar vader vermoordt word en ze staat erop om een schat te zoeken en wraak te nemen op de moordenaar. Wanneer ze een crew heeft gevonden gaan ze met zijn allen naar Jamaica waar ze Shaw van de markt kopen, voor veertig pond nog wel. Eenmaal op weg naar Cutthroat Island moeten ze nog zorgen voor twee andere delen van de kaart en ze staan voor veel gevaren. Eenmaal op het eiland aangekomen vinden ze de schat en willen deze meenemen totdat Dawg hun staat op te wachten, na een hevig gevecht krijg Morgan toch de schat en eindigt de film.

Nee, Cutthroat Island is geen geslaagde film, snel vergeten en door gaan en hopen dat Geena Davis nog eens een keer wat goeds naar mij gaat brengen, iets echt goeds bedoel ik dan!

avatar van rep_robert
Kondoro0614 schreef:
nu bij Cutthroat Island laat ze maar weer eens zien dat het niet mijn favoriete actrice gaat worden maar, voor haar eenenzestig jarige leeftijd ziet ze er nog reten knap uit en dat mag ook gezegd worden!

Euhh... Je weet dat de film uit 1995 komt en ze hier nog geen 40 jaar oud was he....

avatar van Kondoro0614
rep_robert schreef:

Ik bedoelde dit ook meer als de dag van vandaag, zal het zo even editten!

avatar van rep_robert
Is dat relevant voor deze film dan

avatar van Jediron
Wat een stelletje azijnpissers hier. Dit is minstens een 3 sterren film, laat je niets wijsmaken door deze galblazen....hahaha.