Genre: Animatie / Romantiek
Speelduur: 106 minuten
Alternatieve titels: Your Name / 君の名は
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Makoto Shinkai
Met onder meer: Ryunosuke Kamiki, Mone Kamishiraishi en Ryo Narita
IMDb beoordeling: 8,4 (317.113)
Gesproken taal: Japans
Releasedatum: 2 november 2017
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Videoland
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via CineMember
- Bekijk via Viaplay
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Kimi no Na Wa.
"It was almost like seeing something out of a dream, nothing more or less than a breathtaking view."
Mitsuha is de dochter van de burgemeester van een klein bergdorpje. Ze is een studente die samen met haar zus bij haar grootmoeder woont. Ze is erg ongeïnteresseerd in de shinto-rituelen en heeft geen zin om haar vader te helpen met de verkiezingsstrijd. Ze droomt ervan om het saaie dorpje te verlaten en haar geluk te proberen in Tokio. Taki is een student in Tokio die parttime werkt in een Italiaans restaurant. Elke nacht heeft hij een vreemde droom waarin hij verandert in een meisje dat in een bergdorpje woont.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 317113)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Your Name. (MusicMeter)
- iTunes: € 4,99 / huur € 2,99
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op Cinemember
- Kijk op Viaplay
Social Media
Acteurs en actrices
Taki Tachibana (stemrol)
Mitsuha Miyamizu (stemrol)
Katsuhiko Teshigawara (stemrol)
Sayaka Natori (stemrol)
Tsukasa Fujii (stemrol)
Shinta Takagi (stemrol)
Yotsuha Miyamizu (stemrol)
Toshiki Miyamizu (stemrol)
Futaha Miyamizu (stemrol)
Taki's Father (stemrol)
Reviews & comments
Rico120
-
- 344 berichten
- 272 stemmen
dit is een van die film wat je even op een plaats moet zetten
er zijn wat dingen die me doet denken aan andere anime 's zoals geestelijk lichaam verplaatsing kwam dat tegen in kokoro connect en ruimt en tijd kwam ik tegen in Pokemon DP en het punt dat het misschien wel gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal
kortom je moet het een plaats geven maar hij is mooi deze film moest ook op punten een traan weg pingen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ben wel benieuwd. Het werd op het festival in San Sebastian gepresenteerd, hoewel het buiten de prijzen viel kreeg het daarna op Spaanse filmsites wel een hoge waardering, en de score op IMDb is ook niet mis.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Zag hem net voorbij komen in de top 10 van Mark Kermode. Gaat meteen op de lijst!
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Shinkai wil niet de nieuwe Miyazaki genoemd worden.
Ook interessant dat hij zijn film niet helemaal geslaagd vindt. Wat een verschil met menig regisseur die zijn laatste film uiteraard de beste vindt. Mijn interesse wordt er niet minder om!
Billy-Pilgrim
-
- 356 berichten
- 620 stemmen
Toch opvallend dat er zo weinig gestemd is op deze film. In Japan is dit een onverwacht kassucces geworden en er hangt een enorme hype omheen. Uiteraard ben ik daar te vinden waar de hype is, al was het maar om de cynische man te zijn die in het hoekje staat te ouwehoeren. Over Kimi no na wa hoef ik echter niet cynisch te doen. Het is een modern sprookje, met een verhaal dat al vaak verteld is, maar met personages waar je om geeft en beelden en muziek die de gevoelige snaar raken. Mooie thema's zoals tijdrijzen, de cyclische benadering van tijd en de spirituele verbondenheid tussen mensen worden behandeld in een setting die juist jongeren zal aanspreken. Ik heb genoten van de prachtige animaties, er hangt een warme, nazomerse gloed over deze film die mij melancholisch maakt en toch ook een beetje de hopeloos verwarde en onzeker tiener in mij aanwakkert. Echt wel de moeite waard voor, eigenlijk iedereen wel.
joolstein
-
- 9157 berichten
- 7611 stemmen
Met kinderen in huis, heb ik zo'n beetje elke Disney, Pixar en Dreamwork tekenfilm wel gezien. Echter een rating geven doe ik ze meestal nooit. Helaas komt het er bijna nooit van om een Anime te kijken. Dit keer kwam het er wel van en dat was niet verkeerd! Mitsuha een meisje van het platteland en de jongen Taki uit Tokio wisselen tijdens hun slaap bij tijd en wijle van lichaam. En nee, het is geen Japanse tekenversie van films alla BIG. Het is vooral een zeer vernuftig liefdesverhaal.( het deed me denken aan Eternal sunshine...) Ze leren elkaar kennen via tekstberichten op hun mobiele telefoon en handen en armen. Later blijkt dat er een tijdsduur van drie jaar tussen beide zit en dat elkaar ontmoeten nog niet zo makkelijk is. Nu kom in de film de uitdrukking "Kataware doki" voor, wat kan worden uitgelegd als het moment voordat de dag veranderd in de nacht. En dat gevoel, dat moment omschrijf de film misschien wel perfect! (alleen hoe leg je zoiets uit?) Your Name was een onverwacht groot succes in Japan, waar het weken op 1 stond. En geen wonder ook want het is een zeer mooie film, goed getekend met een sterk verhaal.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Binnenkort te zien op het HAFF in Utrecht. DVD release is pas gepland voor dit najaar.
Pkunk
-
- 287 berichten
- 1076 stemmen
Ik heb het gevoel dat ik iets bijzonders gezien heb. Da's al weer een tijdje geleden.. even laten bezinken hoor..
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Visueel een feest. Geen idee of ik het nu goed vond, daarvoor was het plot soms écht wel wat te rammelend.
Het gevoel doet me ergens aan La La Land denken. Op alle vlakken schiet de film (schijnbaar) raak. Enorme hype ook blijkbaar in en buiten Japan.
M'n eerste anime op het grote doek. Dat dan weer wel.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Waar zag jij deze dan gisteren, timmienoelie?
Edit: ah, over de grens
oup
-
- 300 berichten
- 2508 stemmen
M'n derde Shinkai. En wat zag het er weer schitterend uit. Soms lijk het wel alsof je helemaal niet naar een animatiefilm zit te kijken. Gelukkig niet tè gelikt, zoals Koto no Ha no Niwa [The Garden of Words] dat in mijn ogen wel was. Ook al was dat een zeer kort filmpje, op een gegeven moment gingen bij mij de 'overdreven' perfecte beelden bijna storen.
Het verhaal in Kimi No Na Wa. zit goed in elkaar, al gaat het soms wel echt alle kanten op en heeft het er de schijn van dat Shinkai iets teveel hooi op zn vork wil nemen. Als je je hoofd erbij houdt komt dat ook wel weer goed. En zit je gewoon weer het zoveelste pareltje uit Japan te aanschouwen. Vier verdiende sterren!
Thomas83
-
- 3718 berichten
- 3363 stemmen
Wat een film. Aanvankelijk kon ik nog niet helemaal in de hype meegaan. Mede door al de lichaamsverwisselingen en het daardoor springen van de ene naar de andere locatie gaat de film wel een beetje alle kanten op, ook in toon. Het ene moment is alles mooi melancholisch en sereen, dan krijg je weer die ietwat melige splitscreenmomentjes waarbij Taki en Mitsuha in koor praten.
Daarnaast is het ook een erg volle film waarin een hoop gebeurt. Maar dat is misschien ook wel grotendeels noodzakelijk omdat het een mooi rookgordijn optrekt voor wat ijzersterke en welverdiende wendingen. De twist halverwege de film, als Taki ontdekt dat het dorpje waar Mitsuha woonde een paar jaar geleden is weggevaagd door een meteoor, is echt verbluffend. Lang geleden dat ik zo verrast werd door een twist, die ook nog eens niet als een goedkoop trucje voelde.
Hierna wordt de film spannender en meeslepender, emotioneler, en valt alles steeds meer op zijn plaats. Het mooie is dat je ook eens echt beide betrokken geliefden leert kennen en hoopt dat ze elkaar ontmoeten. Die uiteindelijke echte ontmoeting in de allerlaatste scène is echt perfect en een van de meerdere echte kippenvelmomentjes in de film. Al neemt een er van, de soort van eerdere ontmoeting op de berg, wel een klein beetje van de lading van de slotscène weg voor mijn gevoel. Maar het laatste deel van de film is zo intens dat het de film nauwelijks deert.
Overigens vind ik de film eigenlijk veel sterker in het juiste gevoel oproepen en zijn verhaal vertellen en hints geven met zijn beelden dan met zijn woorden. De acteurs hadden af en toe wel beter gekund. In visueel opzicht is de film oogverblindend mooi. Het is bijna uitsloverig hoe geweldig alles eruit ziet. Zowel dat dorpje als Tokio zien er zo aantrekkelijk uit en worden op een mooi dromerige manier in beeld gebracht. Ik denk dat dit de mooiste animatiefilm is die ik heb gezien wat de animatie betreft. En de muziek is ook echt wat, op de soms wat te opgewekte en sentimentele popmomentjes na. 4.0*.
D'naarige
-
- 24 berichten
- 25 stemmen
Op zoek naar een Japanse anime, kwam ik bij toeval bij Kimi no Na Wa terecht. Ik ben geen groot fan van anime, maar van tijd tot tijd bekijk ik wel eens een anime. Alle bekende anime heb ik gezien en ook eerder werk van Shinkai. En wat ik ben ik blij dat ik deze film bij toeval trof!
Wat een prachtige film. Visueel een spektakel! Al moet ik eerlijk dat ik sommige delen in de film pas begon te snappen nadat ik de film meerdere malen had gezien. Zo begreep ik pas na research op internet waarom dat haarkoord zo belangrijk is en waarom ze na ontmoeting op de krater zo snel elkaars naam en herinneringen vergeten. Wat blijkt wanneer Mitsuha, zusje en oma de sake gaan offeren in de 'onderwereld', verteld de oma: In ruil om terug te keren vanuit de onderwereld moeten ze het meest dierbare achterlaten. In Taki's en Mitsuha's geval is dat elkaars herinneringen
Kimi no Na Wa heeft terecht een plek verdient in mijn lijst van all-time favourites.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Het nadeel bij mij tijdens het bekijken van de films van Makoto Shinkai is dat ik mij volledig focus op de doorgaans schitterende animaties - en die liegen er niet om! - maar het verhaal van ondergeschikt belang vind. Dat overkwam mij ook bij het zien van deze laatste film van Shinkai, toch wel een van mijn favoriete regisseurs op animatiegebied. Als ik de recensies zoal lees blijkt dat deze film qua verhaal wel degelijk iets te vertellen heeft. Een en ander is mij dus ontgaan. Misschien deze film dus toch maar eens opnieuw bekijken maar dan wel met een filosofische bril op.
Minpuntje bij deze film is de score die toch niet in de buurt komt van de prachtige score van Tenmon bij Byôsoku 5 Senchimêtoru, voor mij nog altijd Shinkai's meesterwerk. Over de sentimentele popdeuntjes zullen we het maar niet hebben.
4.0*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Weer erg mooi.
Een realistische setting met wat lichte fantasy elementen zorgen voor een origineel romantisch probleem. Da's zo'n beetje de kern van deze film en waarin Shinkai zich nogmaals volledig kan uitleven.
Visueel is het nog een stapje hoger, waarbij het vooral opvalt dat zowel de landelijke als de stadsscenes een duidelijk schoonheid bevatten. Vooral met dat laatste ben ik blij, want hoe leuk ik het landelijke Japan ook vind, er werd de laatste tijd wat overdreven (iedereen wil Ghibli zijn). Visueel verder grotesque gedetailleerd en prachtig geanimeerd.
Soundtrack is iets ingetogener, maar wie allergisch is aan J-Pop heeft nog steeds pech. Verhaaltje kent verder een paar leuke twists, maar draait uiteindelijk toch vooral om de twee hoofdpersonages en hun zoektocht naar elkaar.
Weer een prachtige Shinkai, het went. Vind het niet z'n beste werk, maar het zit er zeker niet ver vanaf. Geen wonder dat deze film het zo geweldig goed gedaan heeft, al heb ik de volgende keer toch weer liever een film waar ik geen heel jaar om moet wachten.
4.5* en een uitgebreide review
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Geen wonder dat deze film het zo geweldig goed gedaan heeft, al heb ik de volgende keer toch weer liever een film waar ik geen heel jaar om moet wachten.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Of vliegen met KLM
Vind het al jammer genoeg dat ik hem niet op groot scherm gezien heb
tbouwh
-
- 5651 berichten
- 4966 stemmen
Zou je kunnen stellen dat je veel anime gezien moet hebben om deze echt voor de volle honderd procent op waarde te kunnen schatten?
Visueel bijna weerzinwekkend goed, maar het verhaal pakte me totaal niet, hoe innemend e.e.a. ook wordt uitgewerkt. Kwam er niet in, en dat laat zich ook niet forceren. De popliedjes die een rol spelen naast de verstillende pianoscore werkten daarbij afleidend. Mede daardoor ging het geheel drukker en volgepakter aanvoelen dan ooit de bedoeling zal zijn geweest.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Mijn derde Shinkai, en de eerste waarbij het de visuals lukt om de waardering net naar een 4* te trekken.
Over Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007) schreef ik destijds al hoe beeldschoon de animatie was. Koto no Ha no Niwa (2013) gisteren deed daar nog een schepje bovenop. Kimi No Na Wa gaat er echter helemaal mee aan de haal. Het MovieMeter taalcliché 'ieder frame kun je zo ingelijst aan de muur hangen' is niet gelogen; met name wat Shinkai doet met detail, belichting, reflectie en kleurenpalet kent voor zover ik weet geen gelijke. Het is duidelijk dat Shinkai de computer niet schuwt, maar in dit geval is dat meer een constatering over de gebruikte gereedschappen, dan een aanmerking of commentaar. Op visueel vlak is Your Name een huzarenstukje.
Maar hoe zit het dan met de rest? Is alleen dat genoeg om box office records te verpulveren en een niet onaanzienlijke positie in de top 250 te bemachtigen? Shinkai bewerkte zijn eigen roman samen met de Japanse band Radwimps, mede om de muziek optimaal aan te laten sluiten bij het verhaal. En dat is een van de punten waar voor mij de schoen toch wat wringt: het Body-swap verhaaltje is zo vaak gedaan dat je er toplijsten van kunt maken. Gelukkig geeft Shinkai er een behoorlijke twist aan in de tweede helft, maar het blijft in essentie een verhaal over tienerliefde die hindernissen overwint, al weet hij hier wel enig gewicht aan te geven. Er is hier en daar tevens ruimte voor een komische noot, al werkte die voor mij zeker niet altijd. Voor mij blijven expressies als grote verbazing of schrik vaak nogal overdreven in anime. Niet alleen qua animatie, maar ook qua voice-acting. Als je pech hebt, haalt zoiets je net uit het verhaal.
Wat me bij de bovengenoemde andere twee Shinkai films ook al niet zo kon bekoren, zijn de j-pop songs die gebruikt worden. Bij 5 Cm per Second voelde dat zo out of place dat de film gelijk zijn 4* waardering verloor. Bij The Garden of Words was ik erop voorbereid, maar trok het einde de film sowieso al naar een zeventje terug. Helaas gooit Shinkai er hier ook tijdens de film (bij de begintitels zelfs al) meermaals zo'n vreselijk popliedje in, maar het hoort er schijnbaar bij. Voor mijn gevoel help een visueel kunststukje als een Shinkai-film daarmee bijkans om zeep: het wordt zowat kitsch. Zonde, want de rest van de score was echt heel mooi.
In het geval van Kimi No Na Wa echter, was ik toch genoeg gegrepen door het verhaal en zó verbluft door de looks van de film, dat de 4* blijven staan. En mocht een toekomstige Shinkai weer eens op het animatiefestival hier draaien in Nederland, dan zal ik hem dán wel mee pakken. Dat wachten nu tot hij eindelijk (niet) uitkwam, en het moeten doen met VOD of Blu-ray beviel me maar niets.
4*
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Groot nieuws want vandaag hoorde ik dat hij is aangekocht door distributeur Periscoop Film. De eerste van Shinkai die in Nederland een release krijgt. Ben heel benieuwd.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Groot nieuws want vandaag hoorde ik dat hij is aangekocht door distributeur Periscoop Film. De eerste van Shinkai die in Nederland een release krijgt. Ben heel benieuwd.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat hij alsnog een release krijgt, maar waarom niet iets tijdiger? Is dat een geldkwestie? Dat de film een succes is, is immers al zowat een jaar bekend. Je gaf recentelijk aan dat ze soms films al aankopen op scriptbasis of naam van de regisseur. Dit was een kaskraker. Maar er gebeurde niets. Hoe kan dat?
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
De Nederlandse distributeur wou Your Name al heel lang aankopen en uitbrengen maar de Japanners hielden het tegen voor redenen die we nooit zullen weten. Afgelopen maand kreeg hij eindelijk het bevrijdende telefoontje. Vervolgens nam hij meteen contact op met Pathé echter die zaten tot en met de herfst helemaal vol dus even afwachten wanneer die in release gaat. Maar de schuld - zoals gewoonlijk - ligt niet bij de distributeur(s).
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Dit lijkt me ook meer iets voor de filmhuizen dan voor Pathé, toch?
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
maar de Japanners hielden het tegen voor redenen die we nooit zullen weten.
Kijkende naar hoe ze met de film omgesprongen zijn verbaast het me niet echt. Het heeft ook een vol jaar geduurd alvorens er in Japan een home release kwam, vermoedelijk (en zeker niet onterecht) uit angst voor piraterij.
De uitrol van deze film is ook zéér secuur gebeurd. Volgens mij hebben ze zowat alle Aziatische markten apart één voor één aangepakt. Vermoedelijk dat ze in het Westen festivals prefereren boven een bios-release (daar komt écht geen kat op af). Allicht dat het Belgische animatiefestival en Imagine (heeft hij daar gedraaid) wat roet in het eten hebben gegooid voor een "snelle" bioscoop release?
Verder is het een best commerciële film, maar Japans en animatie maakt dat het hier waarschijnlijk eerder in een arthouse bios terechtkomt.
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Kijkende naar hoe ze met de film omgesprongen zijn verbaast het me niet echt. Het heeft ook een vol jaar geduurd alvorens er in Japan een home release kwam, vermoedelijk (en zeker niet onterecht) uit angst voor piraterij. De uitrol van deze film is ook zéér secuur gebeurd. Volgens mij hebben ze zowat alle Aziatische markten apart één voor één aangepakt.
Alleen hem nu alsnog in theaters uitbrengen, pas als hij elders al op Blu-ray is gereleased (en dus doorgaans ook te downloaden), past mijns inziens niet helemaal in zo'n strategie. De buzz is ook al wat voorbij zoveel tijd later. En ik denk dat als er een doelgroep is die heeft moeten leren downloaden om veel films überhaupt te kunnen zien, dat het wel de animeliefhebbers zijn. Al is het volgens mij nu beduidend makkelijker dan 5-10 jaar geleden.
Is een film met zulke accolades echt zo moeilijk te marketen (omdat het geen Miyazaki of Ghibli is)?
Bedankt voort de toelichting, Verhoeven. De logica in die gedachtegang van de Japanners ontgaat me wat, maar het zij zo. Ik zou zeggen probeer hem in zoveel mogelijk gebieden in theaters te releasen, vóórdat hij ook maar ergens op dvd/Blu-ray/VOD uitkomt. Maar goed, misschien zie ik obstakels over het hoofd. Als een programmering al helemaal vol zit (ik had geen idee dat het zó strak volgeramd zat), dan wordt het natuurlijk ook lastig.
Misschien een idee voor een topic: distributie en (bioscoop)releases? Ik vind dat erg interessant.
tbouwh
-
- 5651 berichten
- 4966 stemmen
Gezien de film hier al op HAFF draaide had ik 'em eigenlijk al afgeschreven voor een reguliere release, zeker ook omdat het draagvlak voor anime hier in NL volgens mij echt miniem is. Lijkt me enkel positief dat YN nu alsnog uit wordt gebracht, ook al is daar de nodige tijd overheen gegaan.
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Duidelijk de beste film van Shinkai tot nu toe.
Visueel waren al zijn films tot nu toe meer dan bijzonder, met name door de adembenemende achtergronden, maar zelfs daar was nog ruimte voor verbetering getuige deze film, waarin er nog meer aandacht voor details lijkt te zijn, en waar de "camera" een stuk vrijer rond beweegt. De natuur is prachtig weergegeven, maar ook de stad is fraai geanimeerd, met name de shots van de bewegende treinen op het station. Absolute visuele hoogtepunten zijn de beelden van de komeet en de droom in de grot.
Ook op het narratieve vlak z'n beste werk. Beyond the Clouds was behoorlijk incoherent, 5 cm/s en The Garden of Words waren vrij oppervlakkig, terwijl Children Who Chase Lost Voices from Deep Below aanvoelde als een incoherent overdreven episch samenraapsel van andere anime. De verwisseling van lichamen is niet nieuw, maar de draai die Shinkai eraan geeft is dat wel, wat ook voor de nodige spanningsbogen zorgt, met als gunstig bijeffect dat de typische Shinkai romantiek, die zoals gebruikelijk wat naïef aanvoelt en opzwelt tegen het einde, wat naar de achtergrond gedrukt wordt.
Zijn andere films kwamen bij mij nooit boven de 4* uit. Deze film bevat grote gedeelten die het absolute maximum waard zijn. Wat me dan toch tegenhoudt om dat maximum uit te delen, is mijn grootste pijnpunt bij zijn films dat ook deze keer weer opspeelt: de muziek. Zolang er niet gezongen wordt, is het niet storend (wat iets anders is dan mooi), maar het gehalte gezongen J-pop is in deze film helaas erg groot. Waar in de andere films het liedje pas op het einde kwam, en dan alle sfeer kapot maakte, heb ik als ik goed geteld heb in deze film vier (!) liedjes voorbij horen komen. Ik blijf het herhalen: Shinkai doet er goed aan om de J-pop achter zich te laten en eens een fatsoenlijke componist aan te trekken. Ik vrees alleen dat dat nooit zal gebeuren.
Eindscore: voor het eerst een 4,5* voor Shinkai.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Pre- en sequels
Suzume no Tojimari
2022
15 reacties
Tenki no Ko
2019
38 reacties
Koto no Ha no Niwa
2013
48 reacties
Hoshi o Ou Kodomo
2011
56 reacties
Het laatste nieuws
Oscarwinnaar Louis Gossett Jr. (87), die historische prestatie neerzette, overleden
Netflix-gebruikers streamen massaal nieuwe misdaadfilm 'Rest in Peace', kijkcijfers stijgen snel
Misdaadfilm 'Catch Me If You Can' met Tom Hanks en Leonardo DiCaprio vrijdagavond op televisie
Kijkers ontdekken 'Too Old to Die Young' met Miles Teller op Prime Video: 'De beste serie van dat jaar'
Bekijk ook
So-won
Drama, 2013
26 reacties
Sen to Chihiro no Kamikakushi
Fantasy / Animatie, 2001
1.114 reacties
Gekijôban Furandaasu no Inu
Animatie / Drama, 1997
56 reacties
Hotaru no Haka
Animatie / Oorlog, 1988
720 reacties
Gisaengchung
Drama / Komedie, 2019
343 reacties
Mononoke-Hime
Animatie / Fantasy, 1997
274 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.