Wild Hogs (2007)

1951 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Walt Becker
met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

avatar van Film Fan
Weer eens gekeken en het blijft lachen geblazen. In zijn soort blijft het een erg leuke film.

Toch wel een erg grappige film met een goede cast die het allemaal leuk brengt. Inmiddels tweemaal herzien en de film blijft vermaken. 3,5*

Zoals hieronder al een paar keer omschreven, kijkt de film lekker weg. Maar het is en blijft een soort kinderfilm met zogenaamde stoere "echte" boeven waar we dan allemaal bang van zijn....brrrrr.......Ik kan het het beste omschrijven als Ernst, Bobbie & de rest voor volwassenen.

avatar van roppet
heb em in het vliegtuig gezien.was de reis een stuk leuker door

erg komische film.goeie cast

roppet schreef:
heb em in het vliegtuig gezien.was de reis een stuk leuker door

erg komische film.goeie cast

Heb ik ook gedaan toen ie pas uit was. Meerdere keren zag ik de koppies van mijn mede passagiers omdraaien vanwege mijn lachen.

GuyB
Wild Hogs, baby, Wild hogs!

Een erg vermakelijke komedie.

Gisteren weer eens in de dvd-speler gestopt, moet nu al de 5e keer zijn. De cast is heerlijk, leek op voorhand een wat rare combinatie, maar wat vullen ze elkaar goed aan! Gewoon perfect zelfs. Travolta is leuk, in de Del Fuego's bar dat ie ff blind en doofstom tegelijk speelt . Lawrence speelt zeker ook sterk. Tim Allen beetje een ouwe zeurpiet, doet ook z'n deel. Macy is de kers op de taart, echt ongelooflijk die man: yep-a-rooney, gashendel, wegbord, vrouwenfobie, rare trekjes wanneer ie achteraan op de motor bij Travolta zit...

Film bevat veel humor, en allemaal niet zo subtiel, maar dat geeft niet. Bovendien leuke shots en locaties als ze met hun motoren rijden. Heerlijke komedie.

avatar van Film Fan
Ook erg leuk filmpje tijdens de end credits. Waarbij Jack (Liotta) van frustratie eerst stil is en daarna in huilen uitbarst.

TMP
Weer een standaard comedy, ook deze is niet grappig. Simpele en flauwe humor, een irritante Tim Allen. Geen moment grappig of origineel.

Film Fan schreef:
Ook erg leuk filmpje tijdens de end credits.
Dat is inderdaad by far het grappigste stuk uit de hele film

avatar van TimZor
Erg vermakelijke komedie. Vooral leuk waren de (hele) kleine rolletjes van Ty (als zichzelf) en niet te vergeten Paul Sr. & Jr.

avatar van Elineloves
Eindelijk, na jaren weer eens herzien, want ik heb altijd het gevoel gehad dat ik me hem minder goed herinnerde dan ie eigenlijk was.

En hij viel me in ieder geval niet tegen. De mannen op leeftijd zijn eigenlijk helemaal niet zo 'wild', eerder schattig. Sommige van deze 'oudere' mannen hebben zelfs nog jonge kids thuis rondlopen. De cast is in ieder geval al prima in orde, bestaande uit de drie middle-aged mannen Doug (Tim Allen), Woody (John Travolta), Bobby (Martin Lawrence) en Dudley (William H. Macy). Zijn toch niet de minste namen. Alle vier zijn de de dagelijkse sleur zat, en zouden ze toch graag nog eens jong zijn en alle dromen die ze hadden verwezenlijken. En dan krijgen ze natuurlijk het briljante idee om een roadtrip te houden. Niet echt origineel.

Het eerste gedeelte van de film is dan ook veel vermakelijker dan het tweede deel. Travolta blijft wel stabiel gedurende de film, maar veel nieuws heeft het niet onder de zon.

Toch is het vermakelijk en kijkt het lekker weg. Hoewel de grappen vaak erg 'plat' zijn vond ik dit nergens storend. Leuk om weer eens gezien te hebben.

avatar van xenne
vermakelijk. vond de humor wat platheid betreft wel meevallen. goeie cast

avatar van Lobster
Eén van de beste comedy's van de afgelopen jaren.
Fantastische cast!

avatar van martijn011
Een van de beste komedies die ik in jaren heb bekeken!

Het succes zit em volgens mij om te beginnen in de cast.. 4 acteurs die en kunnen acteren en ook nog grappig kunnen zijn.
Voor mij springt H. Macy er wel bovenuit hoor. Ik vond hem in Fargo ook al geweldig als komisch figuur, maar hier zet hij evenwel een prachtrol neer!
Fantastische, hilarische situaties zoals de dichtklappende deur wanneer hij de motorbende eens even een lesje wil leren, z'n klungelige omgang met z'n motor, het versieren van het meisje enzovoort

Ook Martin Lawrence mag ik graag zien, hier ook in 1 van z'n beste rollen die ik van hem ken.
Zijn stem is al grappig, gecombineerd met z'n jofele hoofd een rasechte komediant.
Travolta en Allen deinen prima mee in deze film zodat je 1,5 uur met een brede glimlach op je gezicht deze film zit te bekijken!
Leuke rol voor Ray Liotta als bad-guy trouwens!

Kortom, eindelijk weer eens een komedie gezien die me soms deed bulderen van het lachen en in ieder geval de hele speelduur prima heeft vermaakt!

avatar van night rider
ik vind het een leuke film met wat voorspelbare humor wat toch wel goed overkomt....en ja,H.macy speelt de leukste rol

William H. Macy was juist vreselijk (het dieptepunt) in deze film. Hij speelde als een debiel, man wat heb ik me geërgerd aan zijn achterlijke rol. Aan de rest van deze flut komedie trouwens ook

avatar van night rider
dat lieg je

Nee niet echt.

Zéér matig.

Een film die door z'n luchtige sfeertje nog wel makkelijk uit te zitten is, maar het gejammer van de midlife crisis crowd was mij soms toch net iets te deprimerend.

Macy wel perfect voor z'n rol hier, vond hem ook het best uit de verf komen. Allen vind ik een vreselijk acteur, Lawrence is onopvallend en Travolta ... z'n foute rolletje past hem wel, maar erg geinig is hij ook weer niet.

Beetje voorspelbare grapjes, Liotta als leider van de biker gang loopt een beetje verloren in deze film en verder zie je veel clichés voorbijkomen. Maar de zonnige setting en het gebrek aan langdurig drama zorgen voor een redelijk vlotte film met een degelijk weinig-aan-de-hand sfeertje.

avatar van Bottleneck
Redelijke road-komedie, of beter gezegd halve road want de tweede helft gaat over een bikersgroep op 1 a 2 plekken, duurde lang waardoor de flauwe grapjes in dezelfde trant bleven hangen (burgermannetjes versus echte bikers). De leuke, genante momentjes zaten dan ook in het begin, vooral het optreden van die dokter uit Scrubs. Verder zo doorsnee en braaf als wat met Macy als lichtpuntje

5 sterren voor mij, en dat is omdat dit een humor film is die goed geacteerd is en bordevol zeer flauwe maar geniaal in beeld gebrachtte grappen. Beter dan de normale "Amerikaanse puber-komedie" crap.

Een volwaardige comedy!

avatar van AjaxRulezzz
Voorspelbaare film. Er zaten redelijke grappen bij en het was niet altijd best geacteerd. Het was allemaal een beetje te cliché. Zo'n film waar je wel 10000 dezelfde van hebt. Niet erg origineel en het verhaal was voorspelbaar, niet echt spannend. Leuk om een avondje te kijken, maar niet meer dan dat.

avatar van tn2543
Ik vond de film wel grappig. Inderdaad ... Het plot is voorspelbaar.... Maar de film kijkt toch wel lekker weg....

avatar van El_Cascador
Deze Wild Hogs ging ik kijken zonder al te grote verwachtingen en zie, dan komt een mens nog vrij tevreden uit de filmzaal gestapt! Een luchtige en vrij vlotte komedie die anderhalf uur ontspanning biedt, zo simpel mag het soms zijn.

3 sterren.

avatar van rossi46
Ik vind het een draak van een film, dan heb ik wel betere films gezien qua humor.

avatar van hjcool
De trailer was veel belovend! maar na 2x kijken daalt je cijfer toch wel! waar ik vooral een hekel aan heb is dat er in bijna elke film een romance in wordt gepropt en deze romance was heel raar want die acteur kan nooit zo'n jong bloempje krijgen alleen als je met een koffer met geld aankomt!

erik1677
Een heerlijke comedie deze Wild hogs.
Ik heb hem al 2 keer bekeken en blijft ijzersterk.
De hele cast is uitmuntend en je kunt zien dat er met plezier aan de film is gewerkt.

avatar van Fran
Ik zag het al helemaal zitten ... en film met deze cast. Op zich heb ik soms wel gelachen maar over het algemeen vond ik de humor toch wel een beetje flauw. Best een leuk filmpje maar meer niet.

avatar van TimmyOskam
gewoon een goeie komedie, een van de beste na mijn zegge.
goeie muziek, mooie motoren.
helemaal mijn soort film

avatar van bozzy
vond deze film maar een slappe hap,totaal niet grappig.
2 sterren voor de aftiteling en de mooie motoren.