Wild Hogs (2007)

1951 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Walt Becker
met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

avatar van Film Fan
Erg leuke film. Heb hem voor het eerst in het vliegtuig gezien. Op een gegeven moment had ik in de gaten dat er mede passagiers naar me keken omdat ik zo hard aan 't lachen was..........

avatar van Wilderness
Na een 2e keer kijken is die lang zo leuk niet meer. Blijft verder wel een prima filmpje maar het houd niet echt over.

avatar van Film Fan
Ik heb 'm nu voor de derde keer gezien en hij blijft erg leuk. Niet in de laatste plaats door de sterke cast.

avatar van Zizzo
Aardig..... meer ook niet. Vond de humor wat flauw en kinderachtig. De meeste humor zat voor mij bij het korte filmpje bij de aftiteling. De cast is top travolta en Lawrence deden het erg leuk. Verhaal was zwakjes, had meer avontuur verwacht dan een wat simpele komedie met wat motoren. jammer.

avatar van Aapje81
Hele aarige film waarbij ik een paar keer hard gelachen heb. Vooral de cast is heel overtuigend met als hoogtepunt Macy.

Zizzo schreef:

't Stond hier ook boven: komedie / roadmovie en da's wat anders dan een avontuur.

avatar van Justinw
Toch wel een aardige cast. Ga maar eens een gokje wagen.

Leuke film. Een 3.0

avatar van AGE-411
Zaterdag 19 september om 20:45u op vT4

avatar van sinterklaas
Zalige feelgood-movie met nog een goede cast ook. Denk dat de meeste dit allemaal maar puberaal vinden maar nee hoor. Het is gewoon een heerlijke flauwe film die regelmatig werkt op je lachspieren maar je ook wel een warm gevoel weet te geven. Het is misschien wel een beetje een kruizing tussen een tienerkomedie en een gemiddelde komedie van de Coen Bros. De 4 hoofdspelers deden het ook fantastisch met ieder weer zijn eigen ding. En zoals gezegt werkt dit regelmatig op je lachspieren zoals bij: die homo-agent, die scene met die vijand-bikers en die bar die ze laten exploderen, die vechtscene en nog vele flauwigheden van de 4 burgerlullen-bikers.

Ook het eindfilmpje was een mooi slot.

Voor de rest een zalige film, je kan het een beetje een soort parodie van Easy Rider noemen.

avatar van MyOwnStyle
Aangename film zonder meer.

Koektrommel
bladerunner2007 schreef:
*knip*
Zojuist gezien dat Wild Hogs 2 eraan zit te komen, die zal wel slechter worden.........

Een of andere hoge pipo binnen Disney studios heeft rood licht gegeven voor het vervolg. Voor zover bekend is het hele project afgeblazen en zal het ook niet meer voortgezet worden.

Toch wel jammer, heb me kostelijk vermaakt met het eerste deel.

Een leuke wegkijker maar vond het verder niet veel bijzonders. Wilt niet zeggen dat het niet komisch was natuurlijk

avatar van huVILEub
Aardige komedie. Leuke cast, grappig verhaaltje. Enkele leuke grappen. Maar niet echt bijster goed. Wat voorspelbaar, simpel, en het einde, tja. In ieder geval een leuke komedie voor tussendoor. Kijkt lekker weg, maar je moet zeker niets verwachten.

avatar van Rosicky
Bah bah. Slappe lullen komedie die is opgetrokken uit twee soorten grappen: Grappen waarbij iemand ergens tegenaan rijdt en grappen met homo's. Dit gaat op den duur zo ontzettend irriteren dat het uitkijken van Wild Hogs een heel karwei wordt. John Travolta is bedroevend, al blijf ik hem eigenlijk een goede acteur vinden. Allen en Lawrence zijn redelijk, en alleen Macy toont zich een echt acteur, hij is het enige personage leuke humor en alleen met hem kunnen we meeleven. Al met al een vervelende 13 in een dozijn film, die alleen door William H. Macy van de 0.5* beoordeling wegblijft.

avatar van Minotaures
Leuk en komisch bikerfilm. Het is niet zo'n film waar ik spontaan de slappe lach kreeg, maar bij sommige stukjes werd er een glimlach op mijn kop getoverd.

Dudley was wel mijn favoriet waar ik vaak om kon lachen. Ik had toch telkens het gevoel dat Liotta een misplaatste rol had als badguy. Uiteindelijk kwam het gelukkig wel goed.

Gelukkig zijn het motoren voor de veteranen - de Davidson's, want als ze met Yamaha's en Ducati's aankwamen zag het er niet uit Laat dat maar aan de jonge mannen over.

Het is een beetje hetzelfde als Road Trip, maar dan niet met tieners en geen auto's, maar lekker met de motor; de open weg en wind in de haren

avatar van Arabyus
Film Fan schreef:

Toen ik een paar uur geleden dit berichtje las dacht ik: Wat een pannenkoek. Maar nu ik deze film gezien heb kan ik idd zeggen dat het best wel een grappige film is.

rose
Grappig was deze zeker. Er zat ook lekker een tempo in waardoor de flauwe grappen die je al van ver zag aankomen helemaal niet stoorde.

avatar van bollepeer
aardige film die geen moment verveeld. natuurlijk een topcast met vooral travolta die top speelt. prima film om je te vermaken.

ben ik ook mee eens het is een aardige film

avatar van tommykonijn
Eindelijk.. Na lange tijd nog eens een lekker leuke komedie gezien. Maar ook een geweldige cast: Travolta, Allen, Macy en Lawrence. Leuke scenes zijn bijv. in het water, en als Travolta wraak neemt op die bende (en zij weer op hem). Best veel gelachen. Een geslaagde film, die ik zeker kan aanraden voor de Zaterdagavond.

avatar van van duijn
Vond dit echt een leuke comedy. Wel jammer dat ze travolta voor deze rol hebben neergezet. Als je die in the taking of pelham en from paris with love heb zien spelen komt hij als een loser zeer slecht over. .

Maar voor de rest is het een goede film

avatar van stkolaf
ik snap werkelijkwaar niet waarom deze film zo'n hoge waardering kan krijgen... wat een k*tfilm met slechte acteerprestaties van nog niet eens zulke slechte komedie-acteurs... de grappen zijn te uitgekauwd en voorspelbaar voor woorden.
ik zou een halve ster willen geven, maar ik geef toch nog een halfje extra voor de mooie landschappen waar de 4 mannen door rijden, en nog een halfje voor de mooie dames die de heren zien als ze aan de westcoast aankomen... verder is travolta een enorme miscast, omdat hij een veel te groot charisma heeft voor de loser die hij behoort te spelen... het verhaal is ook gewoon slecht en goedkoop, sorry...

krappe 1,5*

pumpking
Jouw smaak, jouw keuze, maar John Travolta is hier een soort 'leider', dus mag ie best wel wat charisma vertonen vind ik.

Slechte acteerprestaties ben ik ook niet mee akkoord.

Meneer Bungel
Tsja... Met m'n vader gekeken, omdat hij de Harley's wilde zien en horen en ik omdat ik hoopte op een leuke komedie(heel hoog waren de verwachtingen alvast niet)... Voor mijn vader's smaak véél te weinig motorengeronk en wat mij betreft toch een matige dijenkletser. Lawrence, Allen en Travolta heb ik wel eens leuker bezig gezien(resp. bv. 'National security', 'Galaxy quest' en 'Get shorty'/'Pulp fiction'), maar dan waren de grappen en het script ook sterker. Macy vond ik al een stuk beter en natuurlijk mag ook Marisa Tomei er zijn. Af en toe echt wel leuk, het bull-slapping bijvoorbeeld, maar verder... Nou, vooruit:

2,5*.

pumpking
Macy vond ik het beste aan de hele film, echt grappige rol als 'Dudley'.

avatar van oemoemenoe
hahahaha....zeer grappige film.
heb meerdere malen tranen gelachen , dat komt heel weinig voor.
laatste keer was met Captain Yellowbeard.

avatar van Drs. DAJA
Was met het oog op de cast nog enigzins geinteresseerd in wat dit zou worden maar het werd al snel duidelijk dat we niet met een uniek stukje entertainment te maken hebben. De introducties van de personages zijn simpel en oneffectief, terwijl deze juist de vrijheid biedt voor wat leuks. Het geheel is allemaal nogal clichématig en je bereikt al snel een dieptepunt wanneer je niet alleen het verloop van de film maar zelfs het precieze verloop van een scene direct kunt voorspellen. [i]Wild Hogs[/i[ is een typische stukje formuletroep waarin de creativiteit ver te zoeken is.

avatar van sofripa
Meestal flauw, soms grappig. Laatst gezien, nu alweer vergeten. Zegt voldoende. 2,5 sterren

vond het een leuke relaxte film om te kijken, kijkt lekker weg.