Wild Hogs (2007)

1951 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Walt Becker
met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

Heerlijke simpele humor met een geweldige cast ( ze hebben het duidelijk na hun zin) en een zeer goede soundtrack, de vele gastrolletjes waren ook leuk, met als uitschieter Peter Fonda ( Easy Rider).

avatar van Chainsaw
Vanochtend in de bioscoop erg aangenaam verrast door deze film. Had niet echt hoge verwachtingen van Wild Hogs, mede doordat ik drie van de vier hoofdrolspelers niet bepaald hoog heb zitten. Ik ging de film dan ook voornamelijk zien vanwege William H. Macy. Maar de film heeft gelukkig meer leuks te bieden.

Naast de briljante Macy spelen ook Travolta, Allen en zelfs Lawrence aardige rollen. En verder hebben Stephen Tobolowsky, M.C. Gainey en de altijd hilarische John C. McGinley ook erg leuke bijrolletjes. En tuurlijk, de grappen zijn flauw en voorspelbaar, maar vond dat hier verre van storend. Verder heeft de film een heerlijk tempo, lekkere muziek en een hoge grapdichtheid. En tja, na een hoop mislukte komedies als Date Movie, Little Man, Mr. Bean's Holiday en Epic Movie is het luchtige, sympathieke en erg aangename Wild Hogs een rots in de branding voor filmjaar 2007.

3,5 sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
Haha ik heb hier van genoten. De film heeft echt alles om er een leuke komedie van te maken. Leuke, symphatieke hoofdpersonages, flauwe humor (positief bedoeld), een paar hele sterke grappen en het is weer eens anders dan andere films. Het plot was natuurlijk wat voorspelbaar, maarja, dat heeft elke film tegenwoordig wel.
4* voor dit prima vermaak.

Flauw gedoe, veel domme homo-grappen en een 13 in een dozijn Seven Samurai plotje.

Bij vlagen best lollig, met een stel leuke vondsten en knipogen. Jammer dat het niet iets meer z'n best deed om de genrecliche's op een leuke manier te ontwijken...

avatar van Demoniac
Redelijk luchtige, maar grappige film. Leuk vond ik ook dat in het begin William H Macy tegen een bord aanrijdt en aan het eind blijft hij op de motor zitten terwijl Travolta, Allen en Lawrence tegen een surfplank rijden. 3*

avatar van otherfool
Het bijzonder aangename eerste uur van Wild Hogs wordt danig verpest door de veel te grimmige slotakte waarin het lekkere sfeertje overboord wordt gegooid voor een hoop agressieve stoerdoenerij. Macy en vooral Allen zitten wel lekker in hun rol en John 'Scrubs' McGinley heeft een geweldig bijrolletje (jammer dat hij aan het eind niet terug komt). Zat absoluut meer in.

3*.

avatar van hellblazer93
Aardige, leuke komedie om eens op een zaterdagmiddag te kijken. Leuke personages en lachwekkende stukjes. Verder eigenlijk niets bijzonders aan de film. Van mij 3 sterren.

Flauw, met voor de hand liggende grappen en weinig verrassend.
Maar toch wel vermakelijke 'nonsens'.
Een krappe 3.

Film die nog net uit te kijken is maar na het laatste shot heb je zoiets van "mijn god hoe heb ik naar deze ellende kunnen kijken".

Het verhaal is gewoon te triest voor woorden en hetzelfde geld voor de humor. Het enige moment waar een glimlach op mijn gezicht verscheen was toen die gast op dat feest allemaal van die gay liedjes aan het zingen was. Er spelen veel bekende acteurs in mee maar geen enkele acteur bereikt zijn normale niveau. William Macy vind ik opzicht een aardige acteur maar in een humor film als deze past hij totaal niet en hij was ook nog eens niet grappig. In deze film speelde hij het stereotype waar de Amerikanen zo dol op zijn namelijk Nerd get's the babe (in dit geval Marisa Tomei, wat ik best een leuke meid vind). Ook John Travolta vond ik zwaar tegenvallen, ook hij past net zoals William Macy niet in dit soort films thuis.

Tim Allen en Martin Lawrence en pasten eigenlijk wel goed thuis in deze film want beiden zijn echte B-acteurs en ze acteerden net zo slecht als in andere films waarin ze meespeelden. Ray Liotta speelt de rol van slechterik in deze film, maar ook hij presteert zwaar onder zijn niveau.

Ik had mijn tijd beter kunnen spenderen dan aan deze film.

avatar van brabusRUS
Ik vond deze film een klein beetje tegen vallen. Ik ging vooral kijken omdat Martin Lawrence er in speelt.

Hij kijkt lekker weg en zoals velen zeggen: erg voorspelbaar.

Vrij waardeloos allemaal. T begint met de vier vrienden.. zelfs een blinde kan zien dat ze helemaal geen vrienden zijn. Naast dat er geen chemie te ontdekken valt, zijn het 4 clichetjes en zelfs de eeuwige loser Macy kan geen leuke draai geven aan zijn rol, het lijkt wel alsof zijn personage rechtstreeks uit revenge of the nerds komt. Tijdens de roadtrip gebeurt er niet heel veel lachwekkends, alleen McGinley zorgde voor een glimlach met een nichterige versie van 'zijn' Perry Cox.

Als de badguys in beeld komen wordt het iets vermakelijker. Ben behoorlijk fan van Liotta, en hij kan zich toch altijd goed inleven in een rol. In Narc (2001) lijkt hij bijvoorbeeld een jaartje of 60 en nu in 2007 is hij bijna weer het broekie uit Goodfellas. Niet dat hij zo bijzonder acteert hier, maar toch knap dat hij er nog wat van weet te maken.

Die chick waar Macy achteraan zit (ook zoiets..) is wel erg lekker, en het Extreme Home Makeover einde was dan wel een meer dan geslaagde grap.

Aantal plusjes, maar helaas veel te veel min.

2* En dan laat ik mijn aversie tegen Lawrence niet eens meewegen, heb maar gewoon gedaan alsof hij niet meedeed.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Deze komedie met sterrencast is geschikt voor het hele gezin, maar bevat alle cliché's op een stokje. Voorspelbaarheid troef en té verantwoorde grappen. Met name het hoge Disney-gehalte doet de film weinig goeds. Toch is e.e.a. vermakelijk genoeg. Echt goed wordt het helaas niet. Redelijk.

avatar van Spetie
Wild Hogs is een lekkere "wegkijk" film die wel een hoop clichés over vriendschap, zelfkennis en dat soort zaken bevat, maar door de humor, van vooral William H. Macy af en toe erg grappig is. Ook Travolta en Allen zijn goed op hun plaats, terwijl Lawrence er ook gezien zijn leeftijd toch een beetje buiten valt en hij voor de verandering wel eens een keertje een erg brave rol speelt. Ook de verwijzing naar motorklassieker "Easy Rider", omdat op het einde Peter Fonda in een cameo langskomt, is wel aardig. Kortom geen superfilm, maar gewoon hele aardige popcorn, die best leuk is om een keer gezien te hebben.

avatar van jumpstylemovie
Ik vind het altijd heerlijk om acteurs met vaak serieuze rollen te zien spelen in films als dit. Allen, Lawrence en Travolta (al vond ik Travolta vaak moeilijk te herkennen. Die word ook een dagje ouder) die leuke avonturen beleven in het leven als stoere Bikers. Ik heb me ontzettend vermaakt!

avatar van rep_robert
Leuke roadmovie!!

Wild Hogs is zo'n film die je altjd wel kan bekijken. Nergens is het een hoogvlieger, maar vermakelijk is het zeker.
De film begint grappig met de intro's van de hoofdpersonages, alle 4 hebben ze zo hun dingen en bepaalde redenen om uit hun dagelijkse sleur te ontsnappen.
De situaties waarin ze belanden zijn ook leuk en weten vaak een lach op je gezicht te toveren.
Dat daarbij een blik vol met sterren is opengetrokken helpt natuurlijk ook, alle 4 de heren(Travolta, Macy, Lawrence, Allen) zijn komisch genoeg om deze film te dragen. Ray Liotta als bad guy is hier ook een leuke vondst!

De film is eentje uit de Disney stal, dus je kan helaas ook weer de nodige sentimentele momentjes(liefdesperikelen van William H. Macy) en standaard grapjes(vb. met je kop tegen een bord aan knallen tijdens het motorrijden) verwachten. Die zijn vaak redelijk voorspelbaar, maar bij mij werkt het niet irriterend.
Ik wist immers waar ik aan begon.

De aftiteling is trouwens wel geniaal, dat Extreme House Makeover is bijzonder origineel bedacht en zorgt ook voor een goede lach aan het einde van de film.
Hierdoor blijf je niet met een kut gevoel achter zitten, in plaats daarvan heb ik het gevoel gekregen dat ik een goede film zat te kijken.

solide 3,5*

avatar van Lennert
Een film die eigenlijk pas leuk begint te worden vanaf het moment dat de vier vrienden bij Del Fuegos komen (briljante rol van Ray Liotta), maar vanaf dat moment ook geen moment echt verveelt. Travolta, Macy, Lawrence en Allen komen allemaal over als mensen waar je je in ieder geval mee zou kunnen identificeren en lijken ook lol in hun rollen te hebben, wat het kijkgenot alleen maar verhoogt.

Echt overdreven goed wordt de film nergens, daarvoor blijft het toch allemaal wel erg netjes, maar een aantal scenes zijn leuk verzonnen (Extreme House Makeover was briljant). Een aantal zeer voorspelbare grappen of situaties ten spijt heb ik me in ieder geval goed vermaakt. Geen topper, maar een leuk avondverdrijf.

avatar van DonOswaldo
beetje cliché allemaal, maar heb toch genoten..

de film kwam wel een beetje moeilijk op gang naar mijn mening

avatar van Metalfist
Four guys from the suburbs hit the road... and the road hit back

Ik weet nog toen de film juist in de cinema kwam en dat ik hem eigenlijk vrij graag wou zien. Jammer genoeg is dat er nooit van gekomen en ook in de videotheek heb ik hem nooit eens meegepakt. Gelukkig zond VT4 deze gisteren uit en kon ik er na 2 jaar toch eens aan beginnen.

De reden waarom ik zo benieuwd was naar deze Wild Hogs was vooral de sterrencast die film bevatte. Travolta die jammer genoeg wel een aantal mindere films op zijn naam heeft staan, William H. Macy die ik toen de film uitkwam een glansrol had zien vertolken in de Coen broertjes hun Fargo en natuurlijk Ray Liotta. Die kop alleen al is een reden om naar een film te zien. Het is alleen spijtig dat Wild Hogs bol staat van de clichés. Het eerste deel van de film is direct dan ook het saaiste. De introductie van de vier bikers is op zich wel leuk maar de film komt pas echt op gang wanneer de Del Fuegos verschijnen, vooral de combinatie Travolta - Liotta is bij wijlen hilarisch. Bij de acteurs zit dan ook meteen de kracht van de film. Liotta speelt zijn rol uitstekend maar ook Travolta, Macy, Lawrence en Allen zijn ideaal gecast. Wat het allemaal nog net wat leuker maakt is de mooie Marisa Tomei, die trouwens vrij hard op de Belgische actrice Sandrine André trekt en natuurlijk de verschijning van Dennis Hopper op het einde van de film. Hoe zo een vette knipoog naar Easy Rider?

Qua grappen is het allemaal ook redelijk standaard. Langs de ene kant heb je de 'normale' grappen die al van tijd tot tijd in verschillende andere films (soms beter) te zien zijn zoals in het begin van de film waar Macy tegen een verkeersbord rijdt maar tegelijkertijd heb je ook een groot aantal aan leuke en originele grappen. Hoogtepunt speelt zich dan ook af tijdens de aftiteling van de film waar de Del Fuegos even worden geïntroduceerd in Extreme Make Over Home Edition waar Ty Pennington zijn programma even zelf te zeik zet. Alleen is het ergens jammer dat de film vaak aan een 'homo-situatie' begint maar dan besluit om die nooit ten volle te benutten. Een goed voorbeeld hiervan is de Highway Patrolman, leuke rol trouwens van John C. McGinley.

Subtiele humor moet je hier niet verwachten maar toch is dit allemaal bijzonder vermakelijk.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verhaal deed me denken aan een versie van The A-Team (Seven Samurai dus eigenlijk) met 4 verschillende types die een dorpje moeten beschermen tegen een wilde bende. Alleen is het een vrij ongeloofwaardige cast. Enkel Macy komt wat tot z'n recht, de rest past niet zo in z'n karakter volgens mij. Af en toe wel eens een glimlach, maar de humor is verder soms wat mager en cliché. Gewoon wat licht uitgevallen deze film.

avatar van movie acteurs
Hou meestal wel van deze luchtige komedie's. Leuke Komedie die prima wegkijkt. Hoef hem alleen niet meer dan twee keer te zien. 3,0.

avatar van Film Fan
Erg leuke film. Heb hem voor het eerst in het vliegtuig gezien. Op een gegeven moment had ik in de gaten dat er mede passagiers naar me keken omdat ik zo hard aan 't lachen was..........

avatar van sinterklaas
Zalige feelgood-movie met nog een goede cast ook. Denk dat de meeste dit allemaal maar puberaal vinden maar nee hoor. Het is gewoon een heerlijke flauwe film die regelmatig werkt op je lachspieren maar je ook wel een warm gevoel weet te geven. Het is misschien wel een beetje een kruizing tussen een tienerkomedie en een gemiddelde komedie van de Coen Bros. De 4 hoofdspelers deden het ook fantastisch met ieder weer zijn eigen ding. En zoals gezegt werkt dit regelmatig op je lachspieren zoals bij: die homo-agent, die scene met die vijand-bikers en die bar die ze laten exploderen, die vechtscene en nog vele flauwigheden van de 4 burgerlullen-bikers.

Ook het eindfilmpje was een mooi slot.

Voor de rest een zalige film, je kan het een beetje een soort parodie van Easy Rider noemen.

avatar van huVILEub
Aardige komedie. Leuke cast, grappig verhaaltje. Enkele leuke grappen. Maar niet echt bijster goed. Wat voorspelbaar, simpel, en het einde, tja. In ieder geval een leuke komedie voor tussendoor. Kijkt lekker weg, maar je moet zeker niets verwachten.

avatar van Minotaures
Leuk en komisch bikerfilm. Het is niet zo'n film waar ik spontaan de slappe lach kreeg, maar bij sommige stukjes werd er een glimlach op mijn kop getoverd.

Dudley was wel mijn favoriet waar ik vaak om kon lachen. Ik had toch telkens het gevoel dat Liotta een misplaatste rol had als badguy. Uiteindelijk kwam het gelukkig wel goed.

Gelukkig zijn het motoren voor de veteranen - de Davidson's, want als ze met Yamaha's en Ducati's aankwamen zag het er niet uit Laat dat maar aan de jonge mannen over.

Het is een beetje hetzelfde als Road Trip, maar dan niet met tieners en geen auto's, maar lekker met de motor; de open weg en wind in de haren

avatar van tommykonijn
Eindelijk.. Na lange tijd nog eens een lekker leuke komedie gezien. Maar ook een geweldige cast: Travolta, Allen, Macy en Lawrence. Leuke scenes zijn bijv. in het water, en als Travolta wraak neemt op die bende (en zij weer op hem). Best veel gelachen. Een geslaagde film, die ik zeker kan aanraden voor de Zaterdagavond.

avatar van Drs. DAJA
Was met het oog op de cast nog enigzins geinteresseerd in wat dit zou worden maar het werd al snel duidelijk dat we niet met een uniek stukje entertainment te maken hebben. De introducties van de personages zijn simpel en oneffectief, terwijl deze juist de vrijheid biedt voor wat leuks. Het geheel is allemaal nogal clichématig en je bereikt al snel een dieptepunt wanneer je niet alleen het verloop van de film maar zelfs het precieze verloop van een scene direct kunt voorspellen. [i]Wild Hogs[/i[ is een typische stukje formuletroep waarin de creativiteit ver te zoeken is.

TMP
Weer een standaard comedy, ook deze is niet grappig. Simpele en flauwe humor, een irritante Tim Allen. Geen moment grappig of origineel.

avatar van Elineloves
Eindelijk, na jaren weer eens herzien, want ik heb altijd het gevoel gehad dat ik me hem minder goed herinnerde dan ie eigenlijk was.

En hij viel me in ieder geval niet tegen. De mannen op leeftijd zijn eigenlijk helemaal niet zo 'wild', eerder schattig. Sommige van deze 'oudere' mannen hebben zelfs nog jonge kids thuis rondlopen. De cast is in ieder geval al prima in orde, bestaande uit de drie middle-aged mannen Doug (Tim Allen), Woody (John Travolta), Bobby (Martin Lawrence) en Dudley (William H. Macy). Zijn toch niet de minste namen. Alle vier zijn de de dagelijkse sleur zat, en zouden ze toch graag nog eens jong zijn en alle dromen die ze hadden verwezenlijken. En dan krijgen ze natuurlijk het briljante idee om een roadtrip te houden. Niet echt origineel.

Het eerste gedeelte van de film is dan ook veel vermakelijker dan het tweede deel. Travolta blijft wel stabiel gedurende de film, maar veel nieuws heeft het niet onder de zon.

Toch is het vermakelijk en kijkt het lekker weg. Hoewel de grappen vaak erg 'plat' zijn vond ik dit nergens storend. Leuk om weer eens gezien te hebben.

Zéér matig.

Een film die door z'n luchtige sfeertje nog wel makkelijk uit te zitten is, maar het gejammer van de midlife crisis crowd was mij soms toch net iets te deprimerend.

Macy wel perfect voor z'n rol hier, vond hem ook het best uit de verf komen. Allen vind ik een vreselijk acteur, Lawrence is onopvallend en Travolta ... z'n foute rolletje past hem wel, maar erg geinig is hij ook weer niet.

Beetje voorspelbare grapjes, Liotta als leider van de biker gang loopt een beetje verloren in deze film en verder zie je veel clichés voorbijkomen. Maar de zonnige setting en het gebrek aan langdurig drama zorgen voor een redelijk vlotte film met een degelijk weinig-aan-de-hand sfeertje.