Wild Hogs (2007)

1948 stemmen

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Walt Becker
met John Travolta, Tim Allen en Martin Lawrence

Een groep vrienden van middelbare leeftijd met een doorsnee leventje brengt hun vrije tijd door met het rijden op hun stoere 'bikes' en het zich identificeren met de wereld van de échte motorrijders. Wanneer ze op een reisje per motor in New Mexico belanden en het daar aan de stok krijgen met de bende Del Fuegos, wordt het opeens allemaal een stuk minder leuk.

Ik heb zojuist een profiel aangemaakt en eigenlijk is dit vooral naar aanleiding van de film Wild Hogs.
Ik lees hier al jaren de reviews van mensen over films en af en toe wijkt het gros van de meningen af van wat ik van een film vind, daar is niks schokkends aan.
Maar op moment dat ik bij Wild Hogs het aantal stemmen en het gemiddelde daarbij zie dan verwacht ik een film waarvan op z'n minst mijn mondhoeken af en toe enigzins de neiging krijgen om het wat hoger op te zoeken.
Toegegeven, het is mijn genre niet maar jezus wat een slechte film was dit en wat hebben John Travolta en Ray Liotta zich ongeloofelijk verlaagd door mee te werken aan deze film.
Het heeft me wat betreft films wel of niet kijken naar aanleiding van het gemiddelde cijfer op moviemeter wel met de benen op de grond gezet want dat cijfer blijkt dus niks te (hoeven) zeggen.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar als je meer dan 2 sterren geeft voor deze film dan kan ik je echt niet serieus nemen.

avatar van Klara de Koe
Macey is leuk, als enige.

avatar van Pelagatti
Best een leuke film eigenlijk. Gewoon een wegkijkertje met een eenvoudig verhaal. De interactie tussen de vier vrienden is leuk en de film verveelde voor mij geen moment. Misschien wel meer een "mannenfilm"...

avatar van wimaroca
Travolta op zijn best !!
Zijn weinig acteurs die zo verschillend kunnen spelen
komisch,en als harde crimineel !!

avatar van lingoer
Ik ben nu een paar keer in de film gevallen en elke keer vind ik'm weer leuk.

avatar van ibendb
Een leuke film met een aantal grappige scènes, maar meer ook niet.
Verwacht geen billenkletsers en een diepgaand verhaal, want dit is een luchtig filmpje over vier mannen die even hun vroegere zelf willen zijn. John Travolta en Martin Lawrence spelen in deze film erg goed, maar William H. Macy vond ik best irritant. En wat Ray Liotta in deze fim deed vraag ik mij nog steeds af. 3*

avatar van Rodger
leuke komedie, gewoon een eenvoudig verhaal.. en wat goeie grappen.
2.5**

avatar van Re73
Vandaag nog maar een keer gekeken. Tja niet alles is leuk maar de valpartijen maken voor mij echt alles goed, zo voorspelbaar maar iklig echt in een deuk!
Het verhaaltje doet me overigens sterk denken aan Three Amigo's maar dan met zijn vieren.
Die vond ik overigens destijds ook geweldig.

avatar van oemoemenoe
na een weerzien iets mindere score /

Mijn vriend en ik vonden dit een hele leuke komedie.
Tof om gewoon te relaxen in de zetel op een luie regennamiddag.

Als je echt niks te doen hebt en geen zin hebt om na te denken is het best prima weg te kijken. Redelijk mooie beelden en ook redelijk geacteerd. Daar is dan ook wel alles mee gezegd want de verhaallijn is wel heel simpel en clichématig. Wat ik al zei: Als je niks te doen hebt prima weg te kijken maar verwacht niet meer dan dat.

avatar van panax
ik vind hem leuk,lekker wegkijken deze leuke aktiefilm,verder niet te serieus nemen volgens mij hebben de hoofdrolspelers dat ook niet gedaan,
macy is de leukste,meest onbekende maar leukste acteur,de rest vind ik niet slecht hoor maar hij was de beste,zowiezo vind ik macy altijd sterk spelen!!

avatar van sandero16
Matig...

Heb deze film paar jaar geleden gezien en toen vond ik hem veel leuker.

Nu zie ik toch vooral slecht acteerwerk. Sommige grappen waren wel leuk, maar het was zeker geen topper.

Ik irriteerde me dood aan die Dudley. Steeds dat klunzige gedoe, heel erg nep.

De personages brachten naar mijn idee te weinig om een goed cijfer te geven. Het verhaal was ook niet top, maar dat is vaak bij een komedie.

Conclusie: Af en toe leuke grappen, maar de acteerprestaties en het verhaal zijn matig.

avatar van Kondoro0614
Wild Hogs

Ik moet eerlijk zeggen dat Wild Hogs me erg is mee gevallen! Ik had hem namelijk slechter verwacht. Wild Hogs is een motor "bende" die op een soort road trip gaan naar Celafornie .. Met z'n vieren.. Om even onder de problemen uit te komen. Doug Madsen (Tim Allen) de slimme tandarts, Woody Stevens (John Travolta) de stoere gast uit de bende, de stoer doet maar niet is , Bobby Davis (Martin Lawrence) de man met een soort "probleem" familie... Martin Lawrence vind ik een erg leuke acteur dus was blij dat hij er in voor kwam en tot slot Dudley Frank ( William H. Macy ) de oen van de groep, rijd tegen alles op en heeft altijd wel pijn. Ze rijden naar een stadje toe genaamd "Madrid" maar daar komen ze een andere motorbende.. Met als leider (zoverre ik zag) Ray Liotta ook wel Jack.. Ze krijgen ruzie met elkaar en dan komen alle problemen eraan. Het verhaal vond ik leuk en ze konden ook wel goed acteren! Leuk wegkijkertje voor in de middag! De grappen waren meestal geslaagd! Alleen een beetje een saai in elkaar gepropt einde...

avatar van Filmkriebel
Ietwat flauwe bikercomedy over vier vrienden die hun midlife crisis even ontvluchten door opnieuw hun bikes boven te halen en door Amerika te trekken. Dudley (W. Macey Jr) was wel de grappigste van de bende... alleen met zijn hoofd al moest ik al lachen.. beetje een Stan Laurel type die alles moet ondergaan. Ook Travolta viel mee maar de twee anderen vond ik zwak. De schmierende Ray Liotta als aanvoerder van een gevreesde motorbende is typisch; de man is met zo'n rollen groot geworden, zie ook bvb Something Wild uit 1986. De moppen waren niet vergezocht; deze met het naaktzwemmen en de stier hadden een hoog déjà vu gehalte. Goed voor een keertje.

Leuke film over 4 mannen in midlife crisis die een leuke motorrit plannen welke anders verloopt na confrontatie met klungelige motor bende, William H Macy zorgt voor de grappige momenten, Travolta wil stoer zijn maar is het niet, Kortom, leuke wegkijk film die weergeeft waar vele mannen met midlife crisis van zouden dromen.

Een roadmovie (vier mannen, midden veertig, in de midlifecrisis die de Amerikaanse droom wilden vervullen), die op een schoolreisje leek, voorzien van melodramatische levenslessen, zonder verrassingen en met humor die niet meer van deze tijd is. In de eerste plaats waren de (misplaatste) homofobe scènes mij een doorn in het oog (het was tenminste nog leuk geweest als John Travolta voor zijn vermeende homoseksualiteit uitgekomen was), en hetzelfde gold voor de onacceptabel racistisch getinte grappen.

avatar van martijn011
Na jaren maar weer eens herzien. Deze film stond me bij als een leuke komedie en na herziening kan ik dat nog steeds bevestigen. Alhoewel ik m'n score wel met een halfje verlaag blijft dit toch een vermakelijke film.

De vier hoofdrolspelers zijn erg goed gecast, waarvan William H. Macy echt de show steelt. De film kent een aantal leuke scènes en bevat een prima tempo en dito sfeer.
Ray Liotta z'n rol is wel heel erg aangedikt, maar wat geeft het in een film die als doel heeft om grappig te zijn en het ook daadwerkelijk is.
Voldoende.

avatar van DjFrankie
Leuke comedy. Fijne film om te kijken.

avatar van Phantasm
Standaard tussendoortje voor als je niets te doen hebt.

avatar van gizzegiz
Heel plezante film

Eigenlijk was deze film gewoon een lange aflevering van The A-Team .
Het begin viel nog wel mee
4/10 van mij dus.

Eigenlijk was deze film gewoon een lange aflevering van The A-Team .
Het begin viel nog wel mee
4/10 van mij dus.

avatar van Sergio Leone
Standaard.

Wild Hogs is een wat gezapige komedie. Wellicht leuk voor de familie, maar het verhaaltje - moppen incluis - is veel te veel volgens verwachtingen. De film verrast nergens en dat hoop ik toch altijd wel van ongeplande tussendoortjes.

avatar van Vidi well
Destijds zag ik Wild Hogs in de bioscoop met een goede vriend, en we lagen dubbel van het lachen. Onlangs de film weer eens herzien om te kijken of dat nog steeds zo is.

Nou, dubbel van het lachen was er niet meer bij, maar toch heb ik me prima vermaakt met deze flauwe biker-satire. Het zijn voor mij met name de varianten op typische biker-elementen (gesprekken over tattoo’s, de rugpatches, wel of geen GPS, een vaste route of niet) die de film erg goed maken. De klunzigheid waarmee deze brave mannen proberen stoere kerels te zijn is aandoenlijk en wellicht ook gewoon heel herkenbaar voor deze ook niet zo stoere biker. Het theatrale dat om de bikerscene hangt wordt hier dus op ludieke wijze belachelijk gemaakt.

Wild Hogs is gewoon een erg grappige film over 4 mannen met een midlifecrisis die hun ware ik moeten weer vinden. En als dat een film oplevert met prachtige landschappen, dikke motoren, veel humor en een ontspannen sfeertje kan ik daar wel mee leven.