• 8.564.258 stemmen

• Ziggo On Demand Bekijk via Ziggo
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Scream

"Someone has taken their love of scary movies one step too far."

Sidney Prescott wordt het doelwit van een moordenaar die al één van haar klasgenotes heeft vermoord. Een journalist en presentatrice van een tv-programma is vastberaden om de waarheid te achterhalen, en denkt dat de man die de moeder van Sidney heeft vermoord dezelfde is als degene die haar nu achterna zit. De vriend van Sidney wordt echter de voornaamste verdachte.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

Na het zien van Scary Movie is deze film niet meer serieus te nemen,Niet dat het daarvoor ook al was.De film is wel super leuk en ik heb me de hele tijd rot gelachen met stukken zoals Behind You Behind You maar volgens mij is de bedoeling om de kijker te laten schrikken wat volgens mij niet zo goed is gelukt
Ik geef het een 3.0 hoewel ik liever een 2.7 had gegeven want ik heb me toch goed geamuseert tijdens deze film.

avatar van blurp194

blurp194

Supergrappig en volgens mij bedoeld als parodie op het hele horrorgenre - en dan vind ik dat ook nog eens heel goed gelukt.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Had deze voor het eerst in 2003 gezien en afgelopen week eindelijk eens de triologie gekocht op Marktplaats. En deel 1 herzien. En het was me weer een portie topvermaak. Eng is het natuurlijk niet echt maar de spanning en de ironie stijgt er wel vanaf en de onliners van de Ghostface zijn geweldig en niemand is veilig. Neve Cambwell vond ik een stoere meid en ook erg goed acteren. Daarnaast vond ik David Aquette ook harstikke goed. Met zijn humoristische uitstraling. En voor de rest is het gewoon weer een lijn horrorvermaak met zijn vele onvergetelijke momenten en een verrassend einde.

Maar verder zit de film gewoon voltreffelijk inelkaar.

avatar van sabsabsab

sabsabsab

TragieStar.* schreef:

Nou, ik weet niet of dat juist wel echte horror is. Je hebft 3 films met het genre horror in jouw top 10 en die stammen alle 3 uit de jaren 0. Ik kan me niet voorstellen dat, dat erg eng is ofzo.

Ik zelf vind de horror films uit de jaren 60,70 en veral 80 veel beter dan die van tegenwoordig met al die special effecten en die overdreven snelle beelden.

Tegenwoordig zit er geen verhaal meer in en is de sfeer ook minder, de films uit de jaren 80 hadden altijd een goeie achtergrond soundtrack veral bij films zoals Nightmare on elm street en toen zat de sfeer er ook wat beter in.

Bij de moderne horror films vind ik zelf dat het gevoel er een beetje is uitgehaald en dat je die films alleen goed en eng kan vinden als je geen horror gewend bent.

Maarja iedereen zijn eigen smaak.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Vreemde veralgemenisering, gewoon goed zoeken sabsabsab . Probeer House of the Devil etc..

avatar van rep_robert

rep_robert

Dan noem je er ook 1 hoor Jeroen, want House of the Devil is praktisch een jaren 80 film vanwege de sfeer en het uiterlijk van de film

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Ja daarom juist . Goed voorbeeld dat niet alle klassieke invloeden zijn verwaterd. Al heb je natuurlijk genoeg films die het ook met mindere mate blijven doen.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Leuke horrorthriller, die tegenover andere films in het genre duidelijk beter is. Scream begint met een zeer sterke openingsscène, waarin vooral het telefoongesprek enorm amusant is. Voor de grote acteerprestaties moet je een horrorthriller niet zien, dus heb ik mij niet meteen gestoord aan het feit dat niet elke acteur/actrice het even goed deed. Wel een minpuntje: soms vond ik de seriemoordenaar nogal klungelachtig overkomen, wat de spanning in de film niet meteen ten goede kwam (al was dat geklungel wel te verklaren als je te weten kwam wie de daders waren).

sweinsteiger

Scream vond ik een heel raar filmpje. Te beginnen met het sfeertje, het is echt zo'n griezelige film, maar terwijl toch zo grappig.De beginscene is filmgeschiedenis. Ghostface is een van de beste horrorpersonages (of zelfs de beste) (op de 2de plaats : Leatherface) (op de derde plaats : Jigsaw). De acteurs waren grappig en dom. PS: deze film maakt de interesse voor horrorfilms hoger.

avatar van lagaiske

lagaiske

De begin scene van deze film is en blijft een klassieker.Verder is deze film niet veel beter dan een doorsnee slasher.Wie de uiteindelijke moordenaar is ligt ook nogal voor de hand vind ik!

avatar van Mr.Ghostface

Mr.Ghostface

Geweldige horrorfilm. De fouten die de slachtoffers in andere horror films maken worden hier een beetje belachelijk gemaakt. Eigenlijk vind ik de film meer een thriller dan een horror. Dit zou zo in het echt kunnen gebeuren terwijl iets zoals iemand in zijn/haar dromen vermoorden niet kan (A nightmare on elm street).

Ik weet nog dat toen ik klein was ik altijd helemaal gek was van monsters en enge dingen en maskers. Toen ik deze film had gezien wou ik toen ook alles hebben wat met scream te maken had (dit was niet alleen zo met scream). Ik heb hier nu nog een masker liggen van ghostface van Easter unlimited. Ben blij dat ik die heb bewaard.

4/5 *

lagaiske schreef:

Had je ook verwacht dat er 2 moordenaars waren?

avatar van TimF

TimF

Vette slasher, en heb deel 4 net 4 sterren gegeven, dus kom ik bij deze op 4.5, ook al is dat misschien ietsje overdreven..

avatar van lagaiske

lagaiske

sweinsteiger schreef:

Had je ook verwacht dat er 2 moordenaars waren?

Ja omdat er een bepaalde scene inzit de hij zich nooit zo snel zou kunnen verplaatsen indien zij of hij een buddy had!

sweinsteiger

Maar misschien had Billy er niets mee te maken.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Zeker een bovengemiddelde slasher en veel gegoochel met clichés uit de horrorfilm. De openingsscène is een stukje filmgeschiedenis en de verwijzingen naar andere horrorfilms zijn een waar feest voor de filmliefhebber. Het is ook de reden waarom deze film leuker wordt met elke herziening. Deze over Elm Street heeft me wel doen lachen, dat alleen het eerste deel goed was, de rest was niks goed wetende dat Craven zelf geen enkele sequel regisseerde, en ook de plotse vermelding in de dialoog van ene Wes Carpenter . Ik wist door vorige kijkbeurten al wie de moorden bekokstoofd had maar de film bleef er niet minder spannend om. Ook vindingrijk vond ik dat subplot met de valselijk beschuldigde Cotton Weary en de vermoorde moeder van Sidney . Het voegt een zekere logica toe op het einde. Dit eerste deel is helemaal goed.

avatar van Roxane

Roxane

Het is geen 'enge' film wat ik er wel van verwacht had. Ik moest er namelijk om lachen? Dat vind ik geen horrorfilm. Maar op een of andere manier is het toch een leuke film. De acteurs kunnen ook goed acteren: Bravo!

avatar van HoneyRyder

HoneyRyder

weet iemand wie honey in deze film speelde?

avatar van movie-edje

movie-edje

de beste..............

de orginele................

de rest is uitgemolken.

avatar van SlasherMovieMan

SlasherMovieMan

Is Scream een giller van een horror klassieker of misschien zo cheesy als de haters zeggen?

Ik weet nog goed dat ik de film voor het eerst zag. Het creepy sfeertje, enge Ghostface en ook aardig nog wat gore voor een slasher flick uit 1996. Maar laat ik het maar gelijk uit m'n strot douwen: Scream is een van mijn favo klassieke horror slashers. Het typische verhaal voor een slasherfilm en toch zo donders creepy!! Brrrrr.... Wes Craven heeft hier weer een horror classic bijgemaakt. Binnenkort is het ook weer halloween night en dan moet ik hem samen met nog een paar andere horror favorites in de nacht opzetten!

avatar van mnrk

mnrk

Everybody is a suspect....

Nog steeds een prima en leuke thriller/horror film van Wes Craven...

De opening van deze film is nog steeds zeer sterk (leuke rol van Drew Barrymore) en wat volgt is ook prima en wordt op een leuke en soms spannende manier gebracht.

Ook de gehele cast in deze film is zeker in orde (leuke rol van Henry Winkler), de cast zorgt ook voor een prima chemie tussen de spelers...

En nog steeds hebben we een "ghostface" masker liggen op zolder ...

avatar van mikey

mikey

Britten zijn altijd wat ordi.

avatar van Angelo2

Angelo2

Lekkere film die het genre wat nieuw leven in blies. Met een paar memorable scenes. Leuke horrorparodie met veel cliches uit het genre. Zeker de wat jongere kijkers kunnen deze film nog best eng vinden.

avatar van puckb96

puckb96

wes craven's best!!

Scream is echt mijn lievelings film ,nog niet zo heel oud, en fantastische Ghost Face momenten! Ik heb deze film al zo'n 7 keer gezien en hij blijft super!

avatar van VforVictor

VforVictor

nikkilikeshorror schreef:

waarom staat ie niet in je top 10 dan?

avatar van Vascago

Vascago

VforVictor schreef:

waarom staat ie niet in je top 10 dan?

Volgens mij begrijpt ie het nog niet helemaal. Hij heeft The Grudge op nr 4 in zijn top 10 en die geeft ie 1 ster

avatar van VforVictor

VforVictor