Mahanagar (1963)

Alternatieve titels: The Big City | মহানগর

India

geregisseerd door Satyajit Ray
met Anil Chatterjee, Madhabi Mukherjee en Jaya Bhaduri

Als de familie van Subrata Mazumdar niet kan rondkomen van zijn beperkte salaris, besluiten zij dat zijn vrouw Arati ook gaat werken. In het Calcutta van 1960 kan dit door de omgeving echter maar moeilijk geaccepteerd worden, zeker als Subrata zijn baan verliest en de hele familie dus afhankelijk is van Arati.

avatar van Poisonthewell
Deze film is nu op R2 dvd in een box van Artificial Eye samen met Charulata en Nayak!

avatar van Katharina
Mooie film. Wel erg traag (ook de conversaties). Maar het einde vond ik errug mooi!

avatar van kevin_vp
Beste Ray tot dusver. (Nog maar 6 gezien)
Overtreft het vergelijkbare tokyo story met gemak.