Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000)

Horror

geregisseerd door Joe Berlinger
met Kim Director, Jeffrey Donovan en Erica Leerhsen

Vier jongeren hebben zich bij de handige Jeff Patterson ingeschreven voor een tour door de bossen van Black Hills rond Burkittsville. Ondanks zijn dubieuze reputatie is zijn bedrijf een gat in de markt. Vlakbij het vervallen huis dat ooit toebehoorde aan de kindermoordenaar Rustin Parr, en waar de camera's en de filmblikken van de studenten zijn teruggevonden, slaan ze hun kamp op. Een nacht die verstrekkende gevolgen heeft. Donkere uren, waarvan de bizarre symbolen in hun huid gekerfd staan. Geen van hen kan zich de volgende ochtend echter iets van de gebeurtenissen herinneren. In het oude pakhuis van Jeff, aan de rand van Burkittsville, proberen ze deze nacht te reconstrueren.

avatar van Jordy
Een erg slap aftreksel van het eerste deel. Niet spannend, niet origineel, de hele eerste film wordt door deze eigenlijk een beetje belachelijk gemaakt. De film krijg nog een half puntje bij de oorspronkelijke score vanwege het redelijk goede einde: 2 sterren voor Blair Witch 2

Ga aub niet naar deze film...

Blair witch 1 is beter!

Ik vond het wel heel vaag dat ze zogenaamd naakt aan het ronrennen waren, maar op de camera had dat wijf opeens een slipje aan ??

Saai, egt saai, ik vond Blair Witch 1 egt best eng dus ik dacht jippie Blair Witch 2 maar dit is egt een onwijs slechte film. Wel vaag trouwens dat 1 zo goed is en 2 zo slecht

Hele leuke film. Niet zo eng als deel 1 maar wel erg spannend !
Wel leuker dan deel 1. Van deel 1 krijg je hoofdpijn als je hem 50 x gezien hebt.

Ik vond het een slechte film, vergeleken deel 1

Yak
Was dit een film geweest die had voortgebouwd op TBWP (zoals "I know what you did last summer" had voortgebouwd op "Scream"), dan was hij nog best te pruimen en zelfs redelijk origineel geweest. Maar dat dit een vervolg mag heten vind ik echt schandalig en levert gelijk een dikke vette puntenaftrek op. Een grove fout van Sanchez en Myrick om hiermee akkoord te gaan.

avatar van Zidaan
Ik vond deze film wel leuk,
maar ik dacht nu worden alle antwoorden beantwoordt die je wou weten in TBWP.
niet dus
3sterren is we lokee met mij.

BW1 was echt top, maar deel 2 is waardelozer dan waardeloos. 0,5*... en zelfs dat is eigenlijk teveel!

Yak

er zou nog ooit een derde deel komen van de oorspronkelijke makers van 'the blair witch project', maar dat is door deze film en nog wat andere 'misverstanden' waarschijnlijk om zeep geholpen. thanks, hollywood.

IDD zonde dat de makers van het origineel (BW1) door deze dooddoener waarschijnlijk de moed hebben verloren om een BW3 te maken... had graag hun vervolg-plot/lijn willen zien... Dan toch maar de tv-serie "the Hunt" volgen???

avatar van NERD
"the hunt"???? ken ik niet! is die op tv? (in nederland??)

avatar van Sparkle

BW3 is maand of twee geleden aangekondigd.

Vond deze film voor een sequel geslaagd; en waar BW1 een film is van "gezien, kan ik weer tegen voor een tiental jaar" is dit ve

avatar van Sparkle
dubbele post

Yak
BW3 is maand of twee geleden aangekondigd.

BW3 stond eigenlijk al op de wishlist sinds het onverwachte succes van The Blair Witch Project, totdat Artisan en Joe Berlinger er met hun grote poten doorheen kwamen walsen. Maar ik had nog niet vernomen dat er een doorstart was gemaakt met deze prequel. Puh-lease laat Sanchez en Myrick weer de totale artistieke vrijheid krijgen bij het maken ervan.

avatar van Pugsley
Hiermee is echt bewezen dat een sequel zeker wel beter kan zijn dan het voorgaande deel. "The Blair Witch Project" was vernieuwend maar niet spannend. Ik denk dat heel veel mensen teleurgesteld zijn in deze film omdat de makers een hele andere weg zijn ingeslagen. Persoonlijk vind ik alles aan deze film beter dan het eerste deel. Onbegrijpelijk dat de meeste mensen weer uitkeken naar een vervolg dat op dezelfde manier als deel 1 alleen maar geneuzel liet zien en dat ons weer zou opzadelen met zo'n onbevredigend einde. Ik ben echt heel benieuwd wat er van het derde deel terecht gaat komen...
Iemand enig idee???

avatar van Macmanus
Damn dit deel suckzzzzzzzz hard ook al vond je het eerste deel nix, helemaal geen reet aan.
En als je dit een bewijs vind zul je denk ik geen rechtzaak winnen.

Mik
Van deze film had ik echt helemaal niks verwacht, waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik dacht dat de makers vooral het grote geld roken ofz..

In ieder geval is het me ongelooflijk meegevallen, ik vond de film erg goed!

Yak
Ik ben echt heel benieuwd wat er van het derde deel terecht gaat komen...

Iemand enig idee???

Myrick en Sanchez zouden in eerste instantie een 'prequel' maken van de Blair Witch, althans: daar drongen de stropdassen van Artisan op aan. Nadat TBWP was afgerond zijn de regisseurs bijna direct begonnen aan 'Heart of love', wat een totaal bizarre comedy zou moeten worden. Om redenen mij onbekend ligt dat project vaker stil dan dat er echt iets gebeurt. Artisan kon niet wachten en heeft achter de rug van Myrick en Sanchez 'Book of Shadows' laten maken, daarmee gelijk ook de plannetjes voor een goede prequel in de war schoppend. Of, om Jeff Johnsen even te citeren: "they fucked it all to hell".

Wat mij betreft komt deel 3 er nooit en vergeten we collectief het bestaan van Book of Shadows.

Ik heb eerst deel 2 gekeken en vond er niet echt veel aan.
Ik had zoeist van nou deel 1 is echt onwijs eng en je schrikt je rot ik denk nou deel 2 zal dan wel hetzelfde zijn, maar dat viel dus tegen.

Ik heb eerst deel 2 gekeken en vond er niet echt veel aan.

hahaha prachtig die logica, dus je hebt eerst deel 2 gekeken nadat je deel 1 had gezien

lindastuurman
Dit is de enige film waarbij ik in de bios in slaap ben gevallen!
Vreselijke verschijning, maar het was zo saai...ik moet toegeven dat ik al erg moe was, maar toch...

Mik
Dan moet je wel heel moe geweest zijn, ik vond het echt een 100% meevaller!

lindastuurman
Klopt, toen ik hem een jaar later terugzag vond ik hem best spannend.

gimli f
Ik heb hem een hele tijd geleden met een groep gezien. Iedereen zei dat de film tegenviel, maar dat was volgens mij alleen om een beetje stoer of interessant te doen.

Natuurlijk is de originaliteit en verrassing van de eerste film weg. Maar deze film kan nog prima op zichzelf staan. Er zitten genoeg aardige dingen in.
**** Gimli's dus!

tovenaar
Ik vond het ook meevallen hoor Gimli! Ik had een enorme kutfilm verwacht, zowat de farce van het jaar had ik verwacht, maar dat viel me enorm mee

Misschien wel juist door die verwachting, maar toch, ik heb me goed geamuseerd.

Heeft iemand van jullie trouwens de DVD? We stonden laatst in de videotheek en daar stond op die hoes: de 1 geurDVD ooit!. Ik dacht: damn.. wat een bullshit, tot ik er aan rook! Je ruikt echt een afgebrand bos ofzo, heel cool gedaan .

Lijkt me ook heel erg moeilijk om op BW1 een vervolg te maken. Dat blijkt want het werd niets. Iedereen verwacht weer ongeveer hetzelfde concept, wat misschien wel aangeslagen had, maar het wordt een doodgewone saaie horrorfilm. Jammer maar helaas 1 ster

Linda
Deel 1 vond ik erg spannend maar dit deel was dat absoluut niet! Ik vond de hele film erg onduidelijk en snap hem eigenlijk nog maar half.
Waren ze nou allemaal behekst ofzo?

Ook erg jammer dat het creepy sfeertje uit deel 1 hier nergens was. 2 sterren

Maverick
Bijna net zo erg als Children of the corn 666:Izaak,s Return.Er zit echt geen spannende sfeer in en in dat huis hoor je alleen maar hysterisch gebler!!Als je deze film goed vond, moet je maar eens effe goed gaan nadenken of je wel lekker bij je hoofd bent.Deel 1 was spannend,vermakelijk en goede acteerprestaties.Geen van deze factoren is in deze film terug te vinden.een halve ster voor een BUT film.