Evan Almighty (2007)

2,66 (1943)
1943 stemmen

geregisseerd door Tom Shadyac
met Steve Carell, Morgan Freeman en Lauren Graham

God (Freeman) vraagt nieuwbakken Congreslid Evan Baxter (Carell) om een Ark te bouwen om de wereld te redden van een tweede grote overstroming, net zoals Noach dat ooit kreeg opgedragen. Evan's familie denkt aanvankelijk dat hij mentaal ingestort is, maar na verloop van tijd blijken er wel degelijk Bijbelse motieven in het spel te zijn.

avatar van Pantoffel
Lang niet zo goed als Bruce.
Ik heb maar een keer moeten lachen en dat was met die Rita.

Nomak
Stukken beter dan Bruce Almighty.

Morgan Freeman is weer van de partij en Steve Carell is hier echt geweldig als een soort Noach die van God de opdracht krijgt om een ark te bouwen. De film bevat heel wat grappige momenten en er zijn geen vervelende personages. Mooi verhaal, prachtige dieren, geslaagde grappen en goede special effects. Wat wil je nog meer?
Evan Almighty is één van de beste komedies die ik ooit heb gezien.

avatar van Kr!kke
Ik ben het eens met de meerderheid, dwz dat ik bruce almighty (een tikkeltje) beter vond. Deze was een pak minder grappig, al was er wel een leuk verhaal.

avatar van barcam
Vond Bruce Almighty beter maar deze valt al bij al nog mee.
Goede special effects maar mager verhaaltje.
Gelukkig redden de beestenboel de boel nog wat.

avatar van barns
Wat een smakeloze troep

Heb werkelijk geen enkele lachspier kunnen vertrekken met dit gedrocht. Evan Almighty bezit werkelijk in geen enkel opzicht orignele grappen of hilarische situaties die er echt toe doen. Bovendien zit er echt gewoon veels te veel vervelende herhaling in de film en is het weer te zoetsappig voor worden. De bad guy krijgt op het einde zijn pakkie slaag, alles komt weer helemaal goed met zijn gezin ... komop, hoe standaard kan het?

Waar in Bruce Almighty het onderwerp nog wel te pruimen was was het hier enkel de ark die hij moest bouwen. Dit bouwen zorgde ook alleen weer voor over-the-top situaties die me echt lieten janken.

& dat dansje hebben we nou ook wel gezien na 2 keer.

Tja dat alles goed komt en de bad guy zn pak slaag krijgt had je natuurlijk wel kunnen verwachten . Er zijn al honderden familiefilms zo gemaakt, en er zullen er nog honderden gemaakt worden met hetzelfde standaard einde. Dat hoort er nou eenmaal bij en hoeft niet te betekenen dat een film slecht is. Voor de rest ben ik het wel met je eens.

avatar van Richard_Voorhees
Minder dan Bruce, maar toch nog wel vermakelijk. Carell blijft nog altijd een grappige acteur en Morgan Freeman is nog steeds wel leuk als onze God Almighty.

avatar van kaholiic
Grappig.

Maar veel te moralistisch. Morgan Freeman & Steve Carell dragen de film. Maar Lauren Graham & Wanda Sykes maken het wel erg zwaar. Wanda is gewoon erg irritant en Lauren kan gewoon niet acteren. Waar Jennifer Aniston die rol nog enigzins kan waarmaken, faalt Graham groots. En het lijkt veel te veel op Bruce Almighty. Maar soms is het ook erg grappig. Het bouwen van de ark is erg vermakelijk en de soundtrack is zeker dragelijk.

Goed.

avatar van MovieHolic
Bruce Almighty is beter maar dit is ook best komisch en vermakelijk

avatar van Wilderness
Steve Carrel maakt toch nog wel wat goed maar kan de film lang niet redden. Erg jammer, maar een paar keer kunnen lachen. 2,5

avatar van bennyboy
ik vind er in ieder geval niks aan. de enige grap die geweldig was was het stukje met die baard en het naakt lopen dat stukje dat ie een ruige baard hebt en een discussie krijgt over et scheren is echt geweldig

avatar van rroossiiee
1000 maal beter als bruce almighty maar ja dat vind ik

avatar van Jessen0wnt
Geen idee waarom ik de eerste kijkbeurt deze met een lage 2 sterren heb getrakteerd. Vandaag verhoogd naar 3. Erg leuk en origineel verhaal. De film moest het niet hebben van zijn geweldige humor of de special effects, maar het was gewoon heel aangenaam naar te kijken. Jammer dat ie zo ''Hollywood-achtig'' is, er had van mij veel meer drama bij gekund. Ik leefde mee met Evan, haha. Leuke film =)

avatar van 606
Was helemaal niet verkeert deze almighty film.
Wel leuk dat de nieuwslezer uit deel 1 hier verder gaat en dat doet hij leuk.
De dieren en al erbij was prachtig.

3,5 ster

Suffe film, waarom komen die dieren voor een kleine boot tocht.

avatar van Ilse212
De film over Bruce was beter. Daar had je echte lach momenten en hier waren het meer gniffel momenten. Ook was het nut van alle dieren niet duidelijk. Het was niet nodig. Dus 2 sterren.

Ilse212 schreef:

Lees de Bijbel eens, dan begrijp je het misschien. Oke, lees het verhaal van Noach.

tjoppie schreef:
Suffe film, waarom komen die dieren voor een kleine boot tocht.

TIP: READ THE BIBLE!!!!

Het gaat volgens mij over het principe van 2 dieren of te wel een paar dieren en niet over de lengte van de tocht...

Ennu, Morgan Freeman rules

avatar van nachtschade
Mwoh, het aanzien wel waard, maar gelachen heb ik niet. Aardige familiefilm, maar m.i. te moralistisch. Ieder z`n meug.

AchmedATM
Gewoon een leuke manier om de bijbel te voeren aan de kids. Waar Bruce het goed deed voor alle doelgroepen, komt deze niet hoger dan de 12-14 jarige.

groente12
Vermakelijke film. Leuke personages, aardige scenes en een goede einde. Het Verhaal zelf is erg slecht of het kon echt een stukje beter maar dat verpest de pret niet.

Melvin Udall
Redelijke film die net onderhoudend genoeg is voor een voldoende. God geeft iemand de rol van Noach. Het gegeven in voorganger Bruce Almighty was natuurlijk eindeloos beter. Met name het misbruik maken van zijn krachten leidde in die film tot een aantal hilarische scenes.
Ik vond Carell de rol van Evan een beetje mat neerzetten, de overige personages weinig memorabel en er viel voor een komedie niet echt veel te lachen. De special effects met ark en dieren zijn wel erg mooi en gelukkig blijft de speelduur binnen de perken. Geinige eindcredits trouwens

88Fabian
Dit is zo'n ongeloofelijk saaie film,pfffff echt typisch USA humor.

avatar van Justinw
Erg hollywoodiaans,

Zeker minder als zijn voorganger Bruce, alhoewel ik zowel Carrel als Carrey waardeer. Maar erg veel grappen zijn inkoppertjes. En erg simpel, clicheheid overheerst en dan is de film alweer afgelopen.

Erg standaard allemaal en voor 1 keer leuk. Maar deze film biedt te weinig om boven de standaard hollywood film uit te steken.

Eerlijk gezegd viel Evan Almighty mij helemaal niet tegen, natuurlijk zijn de grappen een beetje corny en het gaat verder helemaal nergens over natuurlijk. Maar ach zo vreselijk slecht is het allemaal niet.

avatar van m1701
Geweldige film!!!
Vele malen leuker dan deel 1 met Jim Carrey
Deze film heeft tenminste een verhaal..... echt heerlijk om naar te kijken. Het einde natuurlijk wel weer lekker cliché
Echt hele leuke film!

avatar van Franklin1975
Bruce Almighty was en is geweldig en gisteren deze film voor het eerst gezien, op tv. Niet zo slecht als ik destijds had gedacht, maar vermoeiend flauw soms. Al die dieren die Evan telkens volgen bijv.
En lang niet zo slapstick als Bruce. Maar gelukkig meer dan genoeg Lauren Graham in de film om naar te kijken

avatar van Ilse212

Dat verhaal heb ik gelezen, goed verhaal. En ja ik snap ook hoe en waarom dat terug komt. Maar voor zo'n kleine boottocht, waarbij er geen diersoort in gevaar komt, vind ik het een beetje overdreven.

Ilse212 schreef:

Denk niet dat je deze film te serieus moet nemen, en je moet er denk ik ook vooral niet te diepzinnig over denken. Evan dacht dat er een wereldramp zou plaats vinden, en waarschijnlijk voelde de dieren dat ook aan: vandaar dat iedereen in paren kwam enzo.

avatar van elayz
deze film was veel minder leuk. dan bruce.
in het begin veelte veel gelul en langdradigheid. in het laatste half uur gaat het pas regenen en gebeurd er wat. erg jammer.

een 2 maar dan houd het op ook, zeker omdat het verhaal niet klopt wat er in de Bijbel staat.
Maak je een film over Noach, doe het dan goed! want is slaat nergens op. een piep kleine overstroming..