Evan Almighty (2007)

2,66 (1943)
1943 stemmen

geregisseerd door Tom Shadyac
met Steve Carell, Morgan Freeman en Lauren Graham

God (Freeman) vraagt nieuwbakken Congreslid Evan Baxter (Carell) om een Ark te bouwen om de wereld te redden van een tweede grote overstroming, net zoals Noach dat ooit kreeg opgedragen. Evan's familie denkt aanvankelijk dat hij mentaal ingestort is, maar na verloop van tijd blijken er wel degelijk Bijbelse motieven in het spel te zijn.

avatar van JorritS
Kunnen we deze inderdaad zien als een sequel?

avatar van De Nederlander
ben benieuwd

avatar van soom
Mc schreef:
Grappig dat je er zo over denkt, net toen ik de trailer keek dacht ik namelijk: zonder Carrey is er misschien nog wel wat meer van te maken dan het eerste deel.
Toen ik mijn bericht postte, had ik de trailer nog niet gezien, die na mijn bericht werd gepost. (Beetje vreemde zin..) Maar wat er in de trailer te zien is, is op zich wel grappig. En natuurlijk is Lauren Graham een goede bijrolactrice. Op zich lijkt me dit wel wat te worden, ook zonder Jim erbij.

avatar van stan
Ach ziet er wel leuk uit

avatar van Hilarious
Ik ga hem mss wel eens kijken voor Lauren Graham maar verder lijkt dit me niet veel.

aii, god is back in black!

avatar van nummervlinder
timbuikema schreef:
aii, god is back in black!

Begrijp ik dit verkeerd of is dit een racistische opmerking?

nummervlinder schreef:

Begrijp ik dit verkeerd of is dit een racistische opmerking?

nee, kijk nog maar eens naar bruce almighty!

avatar van nummervlinder
timbuikema schreef:

nee, kijk nog maar eens naar bruce almighty!

Ja, ik weet ook wel dat deze door Morgan Freeman wordt gespeeld en wie het is. Maar moet je dit nu echt zeggen, dat god black is, wat is daar zo abnormaal aan? Ik bedoel er zijn abnormaalder dingen aan die god, bv. dat hij zich zomaar onder de mensen bevindt.

nummervlinder schreef:

maar het is in die film de grap dat god zwart is!

avatar van JOHNNY DEPP(L)
ik denk niet dat dit een goede film gaat worden,
zonder jim carrey is die niet leuk

nummervlinder schreef:

Jezus overdrijf 's niet zo zeg, Morgan Freeman is ZWART in deze film is God ZWART in tegenstelling tot de (is het ook echt?) prequel! Waarom zou daar geen opmerking over gemaakt mogen worden. ZWART is gewoon een kleur, jij bent degene die het negatief interpreteert, weet je zeker dat je zelf niet een beetje rascistisch bent?

avatar van raymon
lijkt me toch wel leuk, had eerst mijn bedenkingen maar na de trailer te zien te hebben is het misschien toch net zo vermakelijk als 1.

Ik vond niet dat de trailer er veelbelovend uitzag,
deze humor heeft iedereen al gezien en zolang de film niets nieuws bijbrengt, zal het een film zijn zoals honderden anderen.

avatar van tukkerstein
suerte schreef:

Nog een keer het woord zwart in je mond leggen en je hebt een blok

Na, ik ben totaal niet benieuwd naar deze film. Ik denk dat dit een gigantische flop wordt. Ik denk dat er een soort Dumb and dumber-effect zal optreden.

avatar van serpico
God keert terug en vraagt Evan om een Ark te bouwen.

Ja, daar kan ik wel een film lang geboeid naar blijven kijken

avatar van Drezic
Nou dat zal me een goede film worden dit.

NOT

er is trouwens al een film gemaakt waar het plot draaide om iemand die die ark moest herbouwen van god...

avatar van Hanne
Mij lijkt ie wel leuk, ik vind Steve Carell best leuk. Alleen zonder baard issie nog leuker.

zal we een flop worden

avatar van Tun-89
Hé, de Letters van Evan Almighty zijn hetzelfde als die van
Bruce Almighty alleen andersom.
Die twee film's hebben verder tog niets met elkaar temaken?

avatar van thomzi50
Jawel.. Lees maar goed, en het antwoord zal snel boven water komen

avatar van moviefreak#1
Tun-89 schreef:
Hé, de Letters van Evan Almighty zijn hetzelfde als die van
Bruce Almighty alleen andersom.
Die twee film's hebben verder tog niets met elkaar temaken?

Ik hou wel van puzzels maar hoezo zijn de letters van Evan en Bruce hetzelfde alleen andersom

En behalve dezelfde regisseur, Morgan Freeman en Steve Carrell hebben de films natuurlijk niets met elkaar te maken ..

avatar van Chainsaw
moviefreak#1 schreef:

Ik denk dat hij het heeft over de kleuren. Bij Bruce Almighty is de naam Bruce blauw en Almighty is rood en bij Evan Almighty is dit precies andersom.

avatar van Tun-89
ja snap ik maar hij zegt dat Evan Almighty Bruce Almighty met elkaar te maken hebben. en ik vroeg me af wat dan precies? het is geen deel twee ofzo toch? want Freeman is weer God.

avatar van -jack_sparrow-
die poster ziet er wel leuk uit
ik hoop dat dez even goed gaat worden als bruce almighty.
wel jammer dat bruce ( Jim ) er niet in voor komt.

Lijkt me wel een leuke film! Trailer vond ik er in ieder geval grappig uitzien, kan misschien wel wat worden!

avatar van IcU
IcU
De trailer is al iets te 'over the top', naar mijn idee.

avatar van tukkerstein
Kosten van de film zijn een beetje uit de hand gelopen, het is nu al de duurste komedie ooit met 175 miljoen dollar, twee keer zoveel als Lord of the Rings 3.

avatar van Pauwl
nieuwe trailer

ziet er goed uit en leuk dat Steve Carell en Ed Helms (beide van the Daily Show) samen in een film spelen.
(ik ben waarschijnlijk één van de weinige die hierop zit te wachten )