Evan Almighty (2007)

2,66 (1943)
1943 stemmen

geregisseerd door Tom Shadyac
met Steve Carell, Morgan Freeman en Lauren Graham

God (Freeman) vraagt nieuwbakken Congreslid Evan Baxter (Carell) om een Ark te bouwen om de wereld te redden van een tweede grote overstroming, net zoals Noach dat ooit kreeg opgedragen. Evan's familie denkt aanvankelijk dat hij mentaal ingestort is, maar na verloop van tijd blijken er wel degelijk Bijbelse motieven in het spel te zijn.

avatar van matthijs_013
Ben benieuwd
Is er al een trailer ofzo?

BlueSword
lijkt me niks maar ik wacht af...

avatar van newG
Ik ben ook wat bang voor deze film

Een Jim Carrey film zonder Jim Carrey komt nooit goed, kijk maar naar Son of the mask.

En die Steve Carell is ook enkel leuk in een bijrol. Vond hem niet goed genoeg om de film 40 year old virgin op z'n eentje te dragen. We zien wel wat deze geeft...

Het eerste deel was verschrikkelijk en nu zelfs zonder Carrey. Gedoemd te mislukken, lijkt me...

avatar van Mc
Mc
Vind Carrell vaak wel vermakelijk en ik kijk er dus wel naar uit. Morgan Freeman is altijd goed te doen, en op zich is het verhaaltje zo slecht nog niet. Wie weet, hoge verwachtingen heb ik niet, maar benieuwd ben ik wel...

avatar van moviefreak#1
Het was een kwestie van tijd

avatar van BlueJudaskiss
Diepe, diepe zucht...

AHWA
Lauren Graham is het enige pluspuntje wat ik hierin kan ontdekken

Maar die kan ook aan flauwe producties meewerken. Hoe dan ook, als Freeman hier licht in ziet, kan het niet al te slecht zijn. Hij was het lichtpuntje in Bruce Almighty. Maar het blijft wel een ordinaire film die gokt op geld.

avatar van newG
Alles en iedereen gokt op geld in deze wereld. We zullen er ons bij moeten neerleggen.
Als het goed entertainment is zit ik er niets mee in.

avatar van Drs. DAJA
Ik vond Bruce Almighty erg matig, maar die film ging ook van de humor van Carrey uit. Ik neem aan dat als ze carell nemen ze, de regisseur/script-schrijvers, zelf meer aan de humor doen. Ook geeft deze film dezelfde situatie als in deel 1, Carell speelt dus niet de rol van Carrey (Wat finaal mis gaat lees: "The Son Of The Mask" en "Dumb And Dumber deel 2").

Bovendien denk ik niet dat Morgan Freeman voor een slechte film een rol zal aannemen.

Kaffeefiltjer
Bruce Almighty was niet top, maar toch vermakelijk.
Ik schat deze kansen van deze 'sequel' hoog in,
omdat het een totaal ander gegeven gaat bespelen, denk ik. (Evan gaat geen superkrachten hebben, Noah had die ook niet)

avatar van D-ark
Klinkt redelijk hopelijk geen son of the mask...

avatar van kinjutsu
Drs. DAJA schreef:

Wat dacht je hiervan?

avatar van Drs. DAJA
Tsja, officieel is hij nog voldoende

Maar ik heb Dreamcather nog nooit gezien dus kan niet oordelen of ik hem goed of slecht vind.

avatar van moviefreak#1
En deze dan ?

Klik

Nog even deze dan om het lijstje af te maken: The Sum of All Fears

avatar van johanm3
Vond Carell erg leuk in The 40 year old Virgin. Ben dan ook best benieuwd naar deze film. Denk dat ze met het verhaal wel leuke dingen kunnen uithalen

Mc schreef:
Morgan Freeman is altijd goed te doen, wel...
Meestal wel, maar als hij een even grote rol krijgt als in deel 1 zal het niet veel soeps zijn, want daar was zijn rol toch niet al te groot en belangrijk. Hopelijk voor hem wordt het geen flop, waar het er wel naar uit ziet...

newG schreef:
Nog even deze dan om het lijstje af te maken: The Sum of All Fears

en deze, met nog een andere oude bekende ( hint: neo)

avatar van Esteban
Wie Carell kent uit het amerikaanse 'the Office' of zijn periode bij 'the Daily Show', wéét dat we met een énorm komisch talent hebben te maken. 'the 40 Year Old Virgin' was dan een opvallend kalme Carell. Persoonlijk vond ik hem in 'Anchorman' en 'Bruce Almighty' het beste uit de verf komen. Het is trouwens ook uitkijken naar zijn vertolking in het veelbelovende 'Little Miss Sunshine'.

Enfin, laat 'Evan Almighty' gerust komen. Hij moet Carrey niet vervangen, dus daar gaat het al niet mis en het verhaal brengt iets totaal anders, wat ook meebrengt dat dit een geheel nieuwe film is waarin ook de humor op iets totaal anders kan uitdraaien.

kiriyama
Vond bruce almighty al niks, dit zal wel heel triest gaan worden.

avatar van tukkerstein
Vervolgen op films waarin Carrey speelt zijn altijd slecht (vervolgen op Dum and dumber, the mask, enz.). Ik kan me niet voorstellen dat dit een goede film wordt.

avatar van De Nederlander
of het is een dikke flop of echt bruut ben benieuwd

TimD
Ben het met de Nederlander eens.

avatar van edejong
apart verhaal, ben benieuwd

jack-sparrow
is hij niet met jim carrey.
wel jammer , ik denk niet dat hij zo grappig gaat zijn zoals bruce almighty .
en is dit nu een sequel of niet , ik denk van niet.
maar ik kijk er wel naar uit

avatar van soom
Lauren Graham, Morgan Freeman..
Jammer alleen dat Jim Carrey er niet aan meedoet.. Die had er meerwaarde aan kunnen geven met zijn komische talent.

Trailer is leuk, meer niet. Kan op zich wel wat worden.

avatar van Mc
Mc
soom schreef:
Lauren Graham, Morgan Freeman..

Grappig dat je er zo over denkt, net toen ik de trailer keek dacht ik namelijk: zonder Carrey is er misschien nog wel wat meer van te maken dan het eerste deel. Vind Freeman geweldig, en Steve Carrel heeft zich ook echt wel bewezen, Carrey vind ik alleen met vlagen echt goed.