Evan Almighty (2007)

2,66 (1943)
1943 stemmen

geregisseerd door Tom Shadyac
met Steve Carell, Morgan Freeman en Lauren Graham

God (Freeman) vraagt nieuwbakken Congreslid Evan Baxter (Carell) om een Ark te bouwen om de wereld te redden van een tweede grote overstroming, net zoals Noach dat ooit kreeg opgedragen. Evan's familie denkt aanvankelijk dat hij mentaal ingestort is, maar na verloop van tijd blijken er wel degelijk Bijbelse motieven in het spel te zijn.

avatar van Marki_san
Steve carell is veel leuker dan Jim Carrey...en Lauren Graham is ook hartstikke leuk...

Bruce Almighty veel me erg tegen maar dit ziet er wel heel leuk uit

AHWA
Steve Carell is absoluut niet leuker dan Jim Carrey. Carrey kan veel meer dan alleen gekken bekken trekken, wat hem nog wel eens wordt verweten.

Plus het feit dat Carrey een veel beter acteur is dan Carell, die zich afgezien van Little Miss Sunshine nog maar moet bewijzen als drama-acteur.

Deze ga ik checken, Bruce Almighty was zeer grappig, dus tjah, moet deze dat ook zijn hoop ik

avatar van abeltjuh 25
Dit wordt volgens mij een leuke film..

avatar van Marki_san
AHWA schreef:

Steve Carell IS veel leuker

avatar van tukkerstein
Ik denk dat dit een erg slechte film wordt, het zoveelste vervolg op een kaskraker van Carrey waarin hij zelf niet in meespeelt. Maar ik kan het mishebben, ik zal hem wel eens op dvd huren.

Waarom heeft Jim Carey eigenlijk geweigerd om in het vervolg van Bruce Almighty mee te spelen???

avatar van -jack_sparrow-
waarshcijnlijk omdat dit vervolg niet meet gaat over bruce maar over evan.

-jack_sparrow- schreef:
waarshcijnlijk omdat dit vervolg niet meet gaat over bruce maar over evan.

Waarom is hij dan wel gevraagd voor de film? Hij heeft gezegd niet te willen meewerken aan het vervolg. Aan de hand daarvan hebben ze volgens mij de film gemaakt voor Evan

avatar van newG
Waarom ze hem gevraagd hebben? Volgens mij is dat puur om marketing redenen. Jim Carrey had dan een rol van 5min of zo gekregen maar zijn naam zal wel groot op de poster/DVDhoes prijken. Zo'n naam trekt de twijfelaars over de streep om de film te kijken.

Kaffeefiltjer
Computeranimatie is wat matig adhv de trailer,
maar ik vind het voor een vervolg een leuk uitgangspunt om een nieuwe 'chosen one' te nemen (en dezelfde god)

Eigenlijk vindt ik de trailer wel heel erg grappig Haha lijkt me echt een heerlijke komedie

Lijkt me wat matig..een tweede Ark van Noach klinkt erg saai en aan de trailer te zien bied de film niets nieuws. Echt kijken in een flauwe stemming volgens mij.

avatar van weaselweasel
Bruce Almighty was heel slecht (ondanks Jim Carrey, een fantastisch acteur).
Van deze film verwacht ik weinig beters. Beetje hetzelfde kaliber als deel 1 dunkt me.

avatar van Phoenix
The weirdo with the beardo!

Benieuwd of Carell Carrey kan doen vergeten.

avatar van Elementofone
Trailer ziet er uit als de Bruce Almighty. Een paar leuke grappen in de eerste helft van de film en vervolgens het sentimentele gedeelte.

En tsja, opzich denk ik dat Carrel zich wel red in zijn eentje, bovendien maakte hij in BruceA de leukste grap (wanneer Bruce zijn mond controleert)

Dit lijkt me leuke film als ik een avondje niks te doen heb.

jammer dat de trailer eigenlijk al alle grappen weergeeft en dat je ziet wat er in de film gebeurd dat je al weet dat er idd een overstroming is maakt het geheel niet echt 'spannend' meer

niet zo leuk als de eerste maar toch zeker de moeite van het kijken waard

avatar van wwelover
Ik vond deze film zeer geslaagd. Misschien niet zo leuk als deel 1, maar zeker niet stom. De grappen zijn leuk en het belangrijkste, Steve Carrel veel onder van Jim Carrey. Misschien iets minder maf. Alleen had ik toch gehoopt op een kleine rol voor Jim, jammer dat dat er niet in zat. Maar ja wel leuke film

avatar van donnie darko
Phoenix schreef:
The weirdo with the beardo!

Benieuwd of Carell Carrey kan doen vergeten.

Ik vond persoonlijk Carrey veel beter, maar hij kreeg ook gewoon meer de kans, want puur qua komedieacteur verkies is Carell ver boven Carrey, maar deze film is gewoon niet zo grappig als Bruce Almighty.

Vond deze deel zeer geslaagd . een goeie opvolger van deel 1 , alleen klopte het verhaal niet altijd helmaal , wel lag ik dubbel van het lachen .Steve Carell heeft deze rol goed neergezet .

een 3,5 voor het lachen

avatar van Esteban
SecretW schreef:

Geen van de bovenstaande antwoorden kloppen. Eerst zou Jim Carrey als Bruce opnieuw benaderd worden door God om de ark te bouwen, ditmaal. Maar Carrey, die ooit zei nooit nog vervolgfilms te doen omdat er zoveel nieuws in de plaats is, heeft zich na enige twijfel aan zijn eigen belofte gehouden en uiteindelijk bedankt voor de eer. Toen kwam Steve Carell als logische opvolger.

De eerste 45 minuten vond ik nogal matig. Na die 45 minuten wordt de film een stuk leuker. Ik heb een paar keer moeten lachen. Dus naar mijn mening is bruce almighty toch net wat leuker. Al met al is het een zeer geslaagde opvolger.

avatar van MStreeter
Verschrikkelijke film die me geen minuut heeft geboeid. Flauwe grappen als er al een grap is. Wanda Sykes komt elke 10 minuten met een one-liner die maar 25% van de tijd grappig is en ze heeft verder totaal geen rol in de film.

avatar van Captain Pervert
Tegenvallende film, als sequel op Bruce, maar ook als komedie op zich. Dat ligt in het geheel niet aan Carell, maar aan de matige, eentonige grappen. De film moet het hebben van Evan die steeds overal van af valt tijdens het bouwen van de ark, hoe anderen reageren op zijn baard en dat vogels de hele tijd iedereen onderpoepen. Dat was de humor wel zo'n beetje. Het einde is best spectaculair maar kan de film niet redden.

2 sterren

nicoot
Je maakt toch geen vervolgfilm zonder het hoofdpersonage, nou ja, toch zeker niet waar de protagonist niet weggelaten kan worden??

avatar van Esteban
Steve Carell bewijst zich een uitstekende komische leading-man, maar de échte grappen ontbreken. De vinger kan makkelijk op de wonde worden gelegd, het belegen bandwerk-script van Steve Oedekerk. Voorspelbaar en een groot gebrek aan creativiteit. Als komedie komt 'Evan Almighty' dus nooit echt van de grond, maar als familiefilm heeft dit best wel z'n charme.

avatar van -jack_sparrow-
wanneer komt hij uit in de cinema's , want ik wil hem zien , maar hij staat nog nergens op de site van Utopolis.

BS
De trailer is gewoon leuk en de film is dat ook
Zoals gewoonlijk zit onderhand al het leuks van de film ook in de trailer.
Valt er dan niet te lachen? Nou, het is wat flauwe humor en gelukkig word er hier en daar een kruis verkracht en doen andere dingen zichtbaar pijn. Daarbuiten is het meer grappig als een dijen-kletser.

Steve Carell heb ik altijd maar een flauwe vent gevonden.Niet echt een type voor echt leuke humor. Toch brengt hij het goed en zijn rol als moderne Noah doet hij goed.
Daarbij wil ik even melden dat Goodman eigenlijk een rol speelt die niet echt op hem geschreven is.De 10/11 jarige Jimmy Bennett daarintegen is een veteraan en kan hier gewoon het kind spelen. Das handig want dat issie ook Maar dat we veel meer van hem gaan horen is zeker en dat blijf ik zeggen !
Freeman is wederom God en ook verreweg de beste van de hele bende ! Heerlijke rol om te spelen lijkt me zo.

Esteban zei het eigenlijk wel goed, het komt niet echt van de grond als komedie maar best wel goed uit de verf als familiefilm.
Feel good movie is het eigenlijk met een grappige twist.
Nou ja, ik kan nog wel wat verzinnen maar je snapt het idee.

Gewoon een leuke film dus !

OKe, dan moeten we het toch even hebben over Bruce. Want dit is dus gewoon een soort vervolg-verhaal.Bruce had bij mij 3 sterren. Jim had deze rol denk ik ook niet kunnen spelen zoals Carell het gedaan heeft.Das eigenlijk een soort compliment ... voor zo'n flauwe vent is dat best knap.

Niet direct een orgineel verhaal maar dat snapje je al als je een beetje info verzamelt had. Aangezien we dat wisten stoort het niet en kan het prima door als vervolg.

3,5 * ( de halve is voor de goede maar niet over-de-top feel good )

avatar van stan
Ik heb me echt rot gelachen met deze film!

Erg leuk om Morgan weer terug te zien als de rol van god en Steve Carell als zijn slachtoffer. Steve zet zijn rol erg goed neer maar zoals al word gezegt is het soms een beetje flauw.
Ik heb deze keer de trailer niet gekeken voor de film. had de trailer wel is gezien maar was alles alweer vergeten dus de pret werd zeker niet bederft.

Ik werd wel een beetje gek van die Congresman Long ofzoiets, hij spreekt ook de stem in van Sully in Monsters Inc. dus elke keer als ik het personage niet zag dacht ik dat Sully aan het praten was

Buiten dat valt er niks slechts over de film te zeggen, het zag er prima uit (soms wat te nep maar he) en de film geeft je een lekkere feel good gevoel

avatar van grovonion
stan schreef:
Ik heb me echt rot gelachen met deze film!
Mijn broertje en ik ook . Gelukkig helemaal anders van concept als Bruce Allmighty. De grapjes werken en Carell is komisch genoeg.