7eventy 5ive (2007)

Alternatieve titels: Seventy Five | Dead Tone

Horror / Thriller

geregisseerd door Brian Hooks en Deon Taylor
met Brian Hooks, Antwon Tanner en Rutger Hauer

Op het Brattmar College in Colorado heeft een groep studenten die zichzelf 'the crew' noemt, een spel bedacht, genaamd '75', waarbij willekeurige mensen opgebeld worden om hen gedurende 75 seconden zo veel mogelijk te laten schrikken. Tijdens een eindejaarsfeest wordt de verkeerde aan het schrikken gemaakt.

was zeker niet slecht. Ben met de gedachte beginnen kijken dat dit bagger was en niet te veel van verwachtte. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Geen topper maar zeker niet om de grond in te boren.

avatar van DVD-T
Rutger wat doe je ons steeds aan met al die wanproducten.

De "body-count" lag lekker hoog en de effecten verschilden eigenlijk van lachwekkend slecht tot goed.Het gegeven en het begin izijn leuk maar naarmate de film volgt word het allemaal zoals ook al eerder gezegd is een beetje een ripoff van films als scream.Dat waren eigenlijk alle pluspunten van de film

Minpunten zijn er veel meer,acteerwerk lijkt nergens op,de film valt in alle mogelijk bedenkbare clichés waar je je tijdens het kijken steeds meer aan gaat ergeren ,Rutger Hauer die weer niet eens kan laten zien dat hij een goede acteur is, de ontmaskering van de dader komt mijn inziens ook veel te laat .En dan nog eens dat belachelijke einde wat je van mijlenver al ziet aankomen.

Bij elkaar gejatte film

Leno schreef:
De geruchten gaan dat deze film (voorlopig) niet uitgebracht gaat worden.

Hoezo?
op de download is tie allang verkrijgbaar.

avatar van Brianna
Matige film, qua spanning en acteren. wel zaten er leuke gore momenten tussen.

avatar van Lui
Lui (crew)
Noga schreef:

Hoezo?
op de download is tie allang verkrijgbaar.

ja klopt ik heb hem ook al meerdere malen zien staan

avatar van mixmaster
best een leuke horror , ik had weer een slechte b film verwacht maar dat viel reuze mee.

avatar van waxs
Super bagger!

avatar van glimmerman2000
Haha wat moet ik hierop zeggen.De film was niet al te best, maar ach..ik vermaakte me wel, en daar gaat het toch om bij films.Ik moest alleen meer lachen, dan dat ik beefde van de angst.

Respect voor Rutger Hauer, een groots acteur, en nederlands trots, ook als was/is dit zeer zeker niet zijn beste film.

Ik geef hem een 2.2..ik kon er wel om lachen

avatar van pampie
die rol van Hauer is dus echt een bijrol. tieners konden niet zo goed acteren dat ziet iedereen denk ik wel dat het niet overtuigend was.

toch vermakelijk goed dus 3*

avatar van Boeikens
Middelmatig.

Ik had liever wat meer Rutger Hauer gezien maar die heeft hier enkel een bijrolletje en de rest kan niet echt goed acteren.
Er wordt heel wat gehakt in de film maar de gore blijft uiteindelijk pover. Het resultaat is eerder een teenyslasher a la Scream.

avatar van Friday the 13 th
Film in de lijn van Scream en I know what you did last summer, althans zo omschrijven ze zich zelf. Van Urban Legends zwijgen ze, nogthans is hun moordenaar wel erg afgekeken van deze laatste film.

De film begint veel belovend en hij bevat zeker zijn schrikmomenten (vooral in het begin). Helaas wordt alles om zeep geholpen door de wel heel zwakke cast. Ik heb nog nooit zulke domme hamsters gezien in een slasherfilm. Nog nooit zo weinig meegevoeld met iemand. Dit was erg slecht. Nu ik weet wel dat de tieners in slashers geil moeten zijn, maar hier waren ze net ietsjes te geil als je het mij vraagt, wat heel storend werkte voor mij die rukker in het begin, in die jacuzzi, vreselijk gewoon. Als zulke scenes er te veel inkomen, dan weet ik al op voorhand dat het een zwakke film is. Zulke ergelijke scenes kwamen niet voor hoor in I know what you did last summer en scream. En toevallig moet heel het gezelschap op het feest beginnen te vrijen, heel toevallig ja, hoe slecht.

Dat er een homo in voorkomt vind ik totaal niet erg. Maar ik vind het wel ergerlijk, irritant en uiterst spijtig dat er altijd voor de stereotiepe homo's worden gekozen. Dit was echt ergerlijk man. Brrrrrrrrrrrrrr vreselijk.

De bodycount lag hoog en de effecten vielen wel mee, maar mijn aandacht verzwakte op het laatste. Ook die vele met opzet gedane blunders maken het er niet beter op: de moordenaar laat zijn bijl vallen, ipv van dat ze tekeer gaan met zijn bijl, die zo voor het grijpen ligt, pakken ze gewoon een stoel als wapen, wtf???.

Er zat erg veel potentieel in deze film, want het plot was wel erg origineel. Maar door de zwakke cast, de vele ergenissen en de vele clichés is deze film verdoemd om te mislukken.

Snel vergeten die ergelijke hap.

avatar van The Hidden
Tsja, twijfels, maar toch 3,5 * van mij.
Er zijn veel betere horrors gemaakt dan dit, leuk wegkijkertje laten we zeggen.
Maar: er zijn ook zeker slechtere horrors gemaakt, je kent ze vast wel: geile pubers, de homo, de hunk, de babe etc. en dan afslachten. In deze versie viel me deze uitvoering wel mee eigenlijk, en het einde ook, in tegenstelling wat sommigen vinden.
Kortom: geen superfilm, maar slecht kan ik dit niet noemen!

Kijken dus als je fan bent van slashers/Scream en soortgelijke "horror", links laten liggen als je op zoek bent naar Horrorrr

Redelijke naar mijn mening, Hauer speelt wel een zeer bescheiden rolletje.

Zeer voorspelbare film, heb `m niet afgezet dus.

avatar van Bibelonseberg
Bloederige maniacale toestanden. Slechte (bij)rol van Rutger.
Over smaak valt te twisten, maar ik heb deze film gewoon een paar keer doorgespoeld.

Goede film! Lekker eng, heb hem samen met een vriendin gekeken en we waren beiden tevreden met de film!

avatar van Slater
************************************
Ik heb hem vandaag gekocht bij Saturn voor € 5,-, voor de mensen die hem zoeken
***********************************

Verder was de film wel ok, zoals iemand anders al zei, soms erg slecht en soms er goed. Rutger was te weinig in beeld.

Een film waarbij alles het net niet gehalte haalt. Verhaallijn hebben we al vele malen vaker gezien maar dan in een beter jasje. De acteurs waren het ook allemaal net niet. Rutger speelde aardig maar dan weer in een totaal overbodige rol dus ja wat moet je ervan zeggen ... Er zaten wel een paar aardige en spannende momenten in maar niet genoeg om de film omhoog te trekken. Ik heb zelf de film op blu-ray gezien en daarvan was het beeld en geluid prima in orde wat een mooie kijkervaring gaf. Maar ik kom helaas niet hoger dan 2,5*.

J8R
Waardeloze acteerprestaties, behoorlijk makkelijk verhaal (al is dat natuurlijk niet altijd een probleem in het horror-genre), een aantal vreselijk domme tieners en een homo erbij waar ik me continue aan stoorde. Nee, heb m voor de aardigheid eens meegenomen voor een paar euro, maar zojuist alweer aan iemand anders meegegeven met de mededeling: als je m niet leuk vind, gooi m maar weg. Ik vind t drie keer niks. Helaas

avatar van dartviper
Jah..... Film was niet geweldig. Plant zich voort uit de reeks Scream en I know what you did last summer terwijl deze films wel beter waren dan deze. Deze film was nog wel leuk geweest als deze 10 jaar terug was uitgebracht..... Maar ik ben er een beetje moe van geworden van die tiener films die elke keer afgeslacht worden. Hierom kom ik niet hoger dan 1 ster.

avatar van tal1b
wat een flauwe film, goedkope tiener griezel.

avatar van Metalfist
7eventy 5ive

Een redelijk teen-slasher filmpje met een zeer klein bijrolletje van Hauer.

Verhaal valt wel mee, redelijk veel body-count maar alleen de characters waren soms echt wel dik irritant (die overdreven homo bij uitstek) Verder is de link met Scream ook wel snel gelegd en zijn er toch wel een aantal zaken die volgens mij niet echt kloppen. De hele plottwist kon je ook al bijna voor 100% voorspellen.

Vermakelijk maar niet goed genoeg. 2*

hele goede vermakelijke film.
alleen de personages waren soms nogal eigenwijs.
Jammer door het slechte einde.
4,0.

Reinbo
Matige slasher, maar de power en snelheid van de killer maken het iets beter dan de meeste slashers klonen, dat is nog wel verre van goed. Krappe 2*, maar had net zo goed 1* kunnen zijn.

Tjurk
Ik vond hem heel eng en spannend. Ik dacht dat die vent achter de bank zat!

avatar van MrCyCrO
Geen top film maar hij was zeker niet slecht, begin was zeer goed vond ik

avatar van Gang_Star
Deze film is inderdaad geen topfilm. Meer een gemiddelde horrorfilm. Maar hij is zeker niet tegenvallend. En ja tuurlijk van scream afgekeken, maar daarom is de film niet meteen slecht.

En trouwens: Brian Hooks... ik dacht dat dat iemand was die telkens in urbankomedies speelde... als regisseur had ik hem niet verwacht bij deze film.

SvV
Standaard '1 moordenaar in een groot huis die jongeren afslacht' film. Maar wel vermakelijk, vond Rutger Hauer niks in deze film.

avatar van gurktjurk
ik vond het wel een vermakelijke film.
wel wat een standaard verhaal natuurlijk - 1 killerventje die allemaal jongeren afslacht, maar wel leuk om naar te kijken.
bij sommige films voel ik echt geen spanning in dit genre, maar deze vond ik dus echt heel leuk..

Lachwekkend slecht vermaak. Precies waarvoor je deze films kijkt.