Parenthood (1989)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Howard
met Steve Martin, Dianne Wiest en Dennis Dugan

Het verhaal gaat over de drie generaties van de familie Buckman die de leuke en minder leuke dingen binnen hun familie meemaken: vervreemde familieleden, het zwarte schaap van de familie, de excentriekelingen, de geheimen en de rebelse tieners.

avatar van Tommy De Vito
Vond dit meer een drama dan een comedy. Heb wel een aantal keren een glimlach op men gezicht gehad maar vond dat er meer drama elementen in de film zaten. Voor al de problemen die de 3 gezinnen met zich mee brengen. De film is absoluut goed en realistisch. In veel films waar 'happy' gezinnen in voor komen ziet er vaak mooi en fleurig uit. Deze film laat zien hoe het anders kan, hoe pubers hun ouders het leven zuur kunnen maken, buitenstaander van de familie die uit het niks komt opdagen en een gezin waar elk kind wel wat aan mankeert. Dikke 3.5 *

avatar van K. V.
'k vond hem grappiger dan gedacht. Het is een beetje een mengeling van komedie en drama, al viel het dramagedeelte eigenlijk nog wel mee.
De cast zat goed en het verhaal boeide me de volledige speelduur, ondanks het hij toch een tweetal uren duurt.
Toch wel aangenaam verrast door deze tragikomedie.

avatar van Phantasm
Erg leuke komedie die lekker wegkijkt.

avatar van MissT
O yeah, if she's so brilliant, why is she sitting in our neighbour's car...

Deze film destijds in de bioscoop gezien zonder dat ik wist wat ik kon verwachten. Ongelooflijk genoten en ik vind het nog steeds een geweldige film. Af en toe roep ik nog steeds 'Hi Garyyyy' op z'n 'Diane Wiests'...

avatar van goongumpa
Bijzonder gezellige film. Openhartig scenario, een paar leuke visuele vondsten, goede rollen. Dianne Wiest acteert sterk en is stiekem ook wel een milfje in deze film (mag ik dat zeggen?).

Sympathieke, goedbedoelde familiefilm, uiteraard met een flinke portie Amerikaanse sentimentaliteit, maar ook met wat ontroering en zonder storende banaliteiten. Knappe dialogen en goed acteren zijn bij de pluspunten van deze film waarin Steve Martin gegoten is in de supergemotiveerde huisvader en waarbij de blinkende, ontroerde ogen van Dianne Wiest haar een Golden Globenominatie bezorgden.

Ik vind deze rating werkelijk belachelijk laag. Het is een sterk komedie / drama met een werkelijk fantastische cast. Weet je hoe moeilijk het is om zowel grappig als dramatisch een film te maken die eigenlijk een lach als een traan weet te creëren? Zonder de boel geforceerd te laten overkomen? Maar Ron Howard doet het gewoonweg zo simpel lijken. Plus de cast en de zeer herkenbaren situaties laten het zeer down to earth lijken, en dat is in deze tijd waar alles gehyped en super onrealistisch overkomt zeer verfrissend. Ik blijf deze film fantastisch vinden, hoeveel ik hem ook gezien heb. En de oneliners die in mijn hoofd blijven hangen zijn niet te tellen

9 op 10

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke film die over het algemeen de standaard paden blijft bewandelen maar tegelijkertijd toch interessant weet te blijven.
De drama en comedy elementen wisselen elkaar af, vaak geslaagd maar soms ook wat minder geslaagd.

De dialogen waren over het algemeen wel scherp en zorgen voor een aantal erg leuke woordgrappen.
Het einde is (natuurlijk?) voorspelbaar maar niet storend.

Leuke film voor 2 uur vermaak!