7eventy 5ive (2007)

Alternatieve titels: Seventy Five | Dead Tone

Horror / Thriller

geregisseerd door Brian Hooks en Deon Taylor
met Brian Hooks, Antwon Tanner en Rutger Hauer

Op het Brattmar College in Colorado heeft een groep studenten die zichzelf 'the crew' noemt, een spel bedacht, genaamd '75', waarbij willekeurige mensen opgebeld worden om hen gedurende 75 seconden zo veel mogelijk te laten schrikken. Tijdens een eindejaarsfeest wordt de verkeerde aan het schrikken gemaakt.

avatar van clockwork72
voor 1,50 gekocht bij de bart smit. Wel grappig om naar te kijken maar dit is toch wel uitmelkerij aan het worden. Omdat we dit al 100 keer in andere films hebben gezien. Friday the 13th is nooit géévenaard. Een 3* omdat ik het op een of andere manier toch nog wel grappig vondt om naar te kijken.

avatar van starwars321
ik heb me best wel vermaakt bij deze film was zeker niet slecht

hha__
Saaie film.
Van de makers van 'scream' en 'i know what you did last summer'
Scream zo'n goeie film. En i know what you did last summer. Myn favoriete film aller tijden. Kvond hem echt saai. Te moeilijk te begrijpen. Ik had direct de dader(s) geraden. Soms zeggen ze een klein stukje er tussen en je weet het direct. In deze film was dat zo. Terwijl bij scream kon je het niet raden. Nou hij krijgt toch 1,50
Voor het saaie en moeilijk te begrijpen acteerwerk

avatar van clockwork72
gurktjurk schreef:
ik vond het wel een vermakelijke film.
wel wat een standaard verhaal natuurlijk - 1 killerventje die allemaal jongeren afslacht, maar wel leuk om naar te kijken.
bij sommige films voel ik echt geen spanning in dit genre, maar deze vond ik dus echt heel leuk..

En dan geef je meteen 5 sterren?

avatar van Huggy Bear
hha__ schreef:
Saaie film.
Van de makers van 'scream' en 'i know what you did last summer'
Voor het saaie en moeilijk te begrijpen acteerwerk

De film is niet afkomstig van de makers van "SCREAM" en "I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER". Op de Cover staat vermeld dat deze film in dezelfde lijn is ,m.a.w. zelfde genre. That's All.
Ik vond de film redelijk voor 16 - jarigen dewelke houden van dit type films.
Maar een aanrader kan ik het geenzins noemen.
Hij is volgens mij dan ook niet meer waard dan 1,50 € ( of 5 voor 5 € )
Spijtig dat een acteur als Rutger Hauer ,die toch schitterende films heeft ( zoals "The Hitcher" uit 1986 ) in zulke kwalitatief minderwaardige films meespeelt.

Matige horror vol goedkope schrikeffecten en irritante stereotype karakters. Het telefoon idee is niet echt slecht; er wordt echter te weinig mee gedaan. De killings zijn best vermakelijk, maar meer dan een goedkope herhalingsoefening is het niet. Hauer loopt er ook nog verdwaald bij in een onzinnige rol.

Het was wel een grappige film om te zien,
wel goedkope standaart horror.. echt eng niet.

Een film dat de moeite waard is moet ik zeggen.
Goed uitgedacht en zelfs op sommigen punten grappig.
Ik heb me dik vermaakt tijdens het kijken van deze film.
Een horror is nooit orgineel maar deze bewees het tegendeel daarvan door het verhaal goed te vertellen.

avatar van Jules15
Normaal vind ik slechte horror leuk, maar aan deze mensen en irritante moordenaar ergerde ik me dood.
Het verhaal was leuk maar de "tieners"die dood gaan en de moordenaar zijn gewoon koppijnslecht.

avatar van El-royo
Vond dit best een goede film. Verhaal is weliswaar al vaker uitgewerkt, maar leuk om weer eens een keer gezien te hebben! 3,5 *

avatar van VS-
VS-
leuke slash movie
acteerwerk was matig maar keek goed weg
die homo paste eigenlijk niet in de film ook al was die echt grappig haha

avatar van AmazingPP
Net gekocht voor 6 Euro op Blu Ray. Net gekeken. Niet echt een bijster goede film, maar ook niet echt een superslechte film. Het hangt er dus een beetje tussenin. Hauer is hier volledig misplaatst, maar ja, je moet iets doen om beleg op de boterham te blijven smeren...

Er zit trouwens wel een enorme continuïteitsfout in de film. In de gevechtscene met de twee bruine jongens pakt de killer een bijl. Die zit vol bloed. Vervolgens slaat hij hem ergens in een balk en is de bijl weer helemaal clean. Daarna is de bijl ook weer clean.... En daarna zit ie weer onder het bloed.

Maar goed, al met al: best vermakelijk: 2,5 *

murkturk
leuke slasherfilm!
moet je echt een keertje zien als je van horror houdt!

avatar van maikel01
murkturk schreef:
leuke slasherfilm!
moet je echt een keertje zien als je van horror houdt!

Sjonge jonge , wat jij leuk vind Oké , het is je eigen mening maar om meteen maar 5 sterren te geven HOO maar. (Slecht geacteerd)
met hoofdletters 'BAGGER' daarom 1,0*

Blarown
leuke film, maar vraag me toch af waarom ze niet gewoon wat messen uit de keuken pakken en de moordenaar in de val lokken.

avatar van jeroentjuhhhhh
Blegh..

Hier heb je er al zoveel van dat je er als liefhebber niet eens aan hoeft te beginnen, je kent het nu onderhand wel. Er word nergens een poging gewaagd er een eigen draai aan te geven.

Een typische amerikaanse slasher dit, een verdomd irritante homo, een stel stereotype negers en een wat braver blondje. Gooi er een gek met dodelijk gereedschap tussen, even goed roeren en je hebt inspiratieloze meuk van 90minuten lang.

Het einde is daarnaast ook vreselijk, die drang op alles uit te leggen aan de hand van flitsende flashbacks en een killer die alles opbiecht voor z'n laatste slachtoffers is tenenkrommend idioot en enige logica zit er niet achter. De kills hoef je het ook niet voor te doen, nergens smerig of spannend, leuk voor mensen die nog nooit een slasher hebben gezien, wellicht. Verder dan dat zal deze film nooit komen.

Ondanks dat is het een vlot wegkijkende slasher,

avatar van 606
Ondanks het feit dat er veel van dit soort films zijn is deze toch aardig.
Plot was verrassend te noemen.
Acteerwerk was goed.

3,5 ster

jenna94
Het verhaal was vrij voorspelbaar, tot het einde, dat had ik niet zien aankomen. Verder is het wél een beetje een ripoff en niet bepaald origineel.
De personages vond ik alleen veel te stereotiep, met als toppunt de gruwelijk irritante homo. En Brandon had van mij wel een keer mogen lachen.
Ik vond het desondanks wel een leuke film, keek lekker weg en alles, dus ik 3,5.

ik heb deze film ook voor €1.50 gekocht en meer was het ook niet waard

avatar van Bobbiescie
Ik heb de film geleend, en daar ben ik heel blij mee.. €1,5 is ie zelfs niet waard..

avatar van JustMike
wel grappig

avatar van MNV2
Honderd-en-één clichés in één horrorfilm: de flashback naar een gebeurtenis 10 jaar geleden, het stereotype, achterlijke groepje tieners (het blondje, de neger, ...), het creepy tankstationnetje, feestende en sex-hebbende tieners die één voor één afgeslacht worden en zo is de lijst eindeloos. Feitelijk is Seventy Five niet meer dan een slap afkooksel van slasherfilms als Friday the 13th en Scream. Neem daarbij dat het acteerwerk nogal matig is en dat de schrikmomenten voor geen meter werken en Seventy Five is een teleurstelling. Grote vraag is dan ook waarom Rutger Hauer zich voor zoiets leent, een te goede acteur voor zulke crap.

Maar al bij al keek het nog wel vlot weg.

1.5 sterren

avatar van Phoebe318
Ik sluit me volledig aan bij MNV2.

*1.5

Op zicht vind ik dit wel een grappige film, maar sommige dingen zijn n btje onlogisch (wat kan ik me niet meer herinneren maar dat ik het onlogisch vond wel ) Ook kon ik moeilijk onthouden wie nou wie was en daardoor wist ik niet wie nou precies die moordenaar was en ook de flashbacks naar de kleine kinderen vond ik een btje onsamenhangend gedaan, de bedoeling was (neem ik aan) om te laten zien welke jongere welk kind was maar voor mij was dit niet helemaal duidelijk. misschien ligt dit aan mij. Ook is het mij niet duidelijk geworden wie nou de moordenaar was die de kinderen hun ouders afslachtte?..weet iemand dit? En ik vond ook raar dat ze ineens een of andere gozer erbij pakte die maatjes was geworden met de moordenaar in het gesticht en daarom maar gezellig samen ging moorden btje onnodig MAAR het hele telefoongebeuren/verhaallijn vind ik wel interessant, jammer dat ze er niet wat meer uit hebben gehaald!

avatar van killer13
erg goede slasherfilm in de aard van i know what you did last summer en scream. absoluut een aanrader voor liefhebbers van horrorfilms. vooral degene die houden van slasherfilms zulle zich hier heel goed mee vermaken!

"In de lijn van scream en i know what you did last summer". NIET DUS!!! De verschillen:
1) De acteurs in 7eventy 5ive kunnen totaal niet acteren en zien er een pak slechter uit dan de cast van scream en i know what you did last summer.
2) Het verhaal is te beknopt uitgewerkt.
3) Geen sfeerschepping. In i know what you did last summer heb je nog de spannende achtervolging van Sarah Michelle Gellar. Hier zijn de slachtoffers dood voor je nog maar door had er een moordenaar was.

Vond Prom Night dan toch nog stukken beter als "moderne" slasher.

avatar van killer13
pizza maniak schreef:
2) Het verhaal is te beknopt uitgewerkt.

Vond Prom Night dan toch nog stukken beter als "moderne" slasher.

wat versta jij dan onder "moderne slasher"? want ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar in mijn ogen is prom night helemaal geen horror, maar thriller

avatar van afcamarco
Ik vond het een leuke horror film, word lekker in geslacht.
Kvond alleen het einde een beetje jammer.... Maar toch goed voor 3 sterren !!

Heb ook nooit gezegd dat prom night horror was. Ik noemde het een SLASHER!!! Prom night had dan misschien minder verhaal, maar het was allemaal wel veel spannender. de manier waarop dat meisje dat in 7eventy 5ive de deur opende vermoord werd was gewoon ronduit belachelijk. Zelfs Scary Movie zou zo extreem niet gaan. En daarbij vind ik Brittany Snow en Jessica Stroup toch veel aantrekkelijker dan de lelijke wijven uit 7eventy5ive die niet anders doen dan de slet uithangen.

Begin hem steeds slechter te vinden. Al goed voor deze film dat ik hem niet lager kan geven.