7eventy 5ive (2007)

Alternatieve titels: Seventy Five | Dead Tone

Horror / Thriller

geregisseerd door Brian Hooks en Deon Taylor
met Brian Hooks, Antwon Tanner en Rutger Hauer

Op het Brattmar College in Colorado heeft een groep studenten die zichzelf 'the crew' noemt, een spel bedacht, genaamd '75', waarbij willekeurige mensen opgebeld worden om hen gedurende 75 seconden zo veel mogelijk te laten schrikken. Tijdens een eindejaarsfeest wordt de verkeerde aan het schrikken gemaakt.

Lijkt me een erg boeiende film!
Een werkje om naar uit te kijken.

Komt er een bioscoop release?

avatar van stan

Staat nog niet zoveel op maar ja

Soeperman87 schreef:
Komt er een bioscoop release?

Lijkt me eerder een direct-to-DVD film, maar gezien de vele B-horror filmsucces in de bios de laatste tijd zouden ze er misschien toch voor gaan..

stan schreef:

Staat nog niet zoveel op maar ja

De trailer staat er inmiddels op. Teen horror, misschien vermakelijk.

avatar van FillumGek
Klinkt erg tof.

avatar van Witch-king
Mooie trailer, dit is er wel eentje die ik wil zien

avatar van LOTR-lover
Lekkere trailer. Ben benieuwd.

avatar van Slater
Waar is die dan? Toch niet de trailer met de film rol en al die teksten? Wil Hauer graag zien

Snitz129
Kan best interessant worden, gezien het verhaal en Hauer, laat maar eens zien.

avatar van Slater
Jammer dat er alleen nog geen release van bekend is.

De geruchten gaan dat deze film (voorlopig) niet uitgebracht gaat worden.

avatar van melanie178
*.)*

Ben benieuwd, trailer ziet er goed in ieder geval

Release is nu waarschijnlijk rond halloween, eind oktober/ november.

avatar van 606
klinkt erg goed spannend

avatar van hannes64
Had weer een 1 of andere slasher-movie verwacht, maar deze ging ècht wel.
Goeie schrikeffecten, veel bloed en spanning.
Bijna niks op aan te merken, behalve de rol van Hauer was wel heel kort.
Maar ja, `t was een goeie slasher, niet lullen maar actie...lekker snel..en de lijken stapelden zich op.
Een goeie 3*

BS
Ik heb het opzich aardig met hannes eens. Het is een slasher, niet lullen maar hakken-film waar je zonder al te veel gebruik van verstand doorheen moet kijken.

Toch is er wel wat op te merken aan de manier dat ze de hoofdrollen hebben verdeeld. Het is gewoon net ff anders als dat je zou verwachten en dat geeft het geheel wel een leuke twist.
Daarbij kan ik het 'scream' effect toch niet uit me hoofd krijgen en zou je kunnen zeggen dat dit een zoveelste rip-off is.

Over het algemeen dus wel oke, maar ik moest me er wel een beetje doorheen worstelen. Niet echt spannend en een beetje voorspelbaar op punten.

avatar van ralfsjam
een opeenvolging van horror cliches in een opvolger van scream in i know what you did.... weer zo'n groepje perfecte USA jeugd die niets vermoedend een feestje vieren. het is dat ze Hauer nodig hadden voor de laatste minuten, maar zijn rol had eigenlijk niets. er zal waarschijnlijk 16+ op deze film geplakt worden, maar het is eigenlijk voor de 12-16 doelgroep. heb hem afgekeken, maar wel met moeite. deze film bracht niets nieuws..... maargoed, sommige kinderen zullen het prima vinden! 2**

avatar van Miss Sway
Ik ben het met de twee reacties boven mij eens.
Zoals BS aangeeft...

'Over het algemeen dus wel oke, maar ik moest me er wel een beetje doorheen worstelen. Niet echt spannend en een beetje voorspelbaar op punten'

...heb ik 'm uitgezet onder het mom 'ff wat schrijf-ruimte creeren'. Het kon me niet boeien.

Heerlijk filmpje. Weinig woorden, veel moorden. ALs je van horror houdt is dit zeker een aanrader. Het verhaal is flinterdun en voorspelbaar, maar toch deed dat voor mij amper af aan de film. Het deed mij eerlijk gezegd ook denken aan films zoals scream, maar dan was dit net ietsje beter. Vooral, om scream maar even als voorbeeld aan te houden, er in deze film wel gemoord werd waar ze dat in scream nalieten.

Het einde van de film was voor mij echt teveel van het goede. Het lijkt op een indrukwekkend einde af te gaan, maar dan komt er weer een euwen oude horror film truuk uit de doos gerold die het slot totaal verpest.

Toch was deze film zeker de moeite van het kijken waard!

avatar van Gitarist187
hmm, kheb de film net gezien, de aftiteling is nog bezig, leuk slasherfilmpje in vergelijking met soort gelijken valt die een beetje tegen, niks nieuws...wel voldoende bloed gebruik

en heb me de hele film geirriteerd aan de personages, jammer genoeg

Gitarist187 schreef:

en heb me de hele film geirriteerd aan de personages, jammer genoeg
Ik ben wel benieuwd voor welke 'gelijksoortige' films je deze film onder vindt doen? Misschien kan ik die ook eens kijken dan . Voor een slasher vind ik dit echter een hele goede film.

avatar van Spartaan1986
Goedkoop, maar wel een aardig tussendoortje. Acteerwerk was best redelijk. Rutger Hauer had er alleen wel wat langer in mogen zitten.

avatar van FillumGek
Nah, Hauer had zich niet met dit prul moeten bemoeien.

Inderdaad een Scream rip-off. Maar als er gebruik wordt gemaakt van een telefoon is het dat al snel. Deze was alleen totaal niet spannend of verrassend.

Een doorgewinterde horrorfan schrikt niet meer van een kat die langs het raam rent of een man die opeens 'onverwacht' in beeld komt. De hoofdrollen waren vaak irritant zoals die negerin en die homo. Waarom stoppen ze er een overdreven homo in? Voor het komische effect? Bij mij leverde het alleen maar ergernis op.

Om het allemaal verrassend te maken bedachten ze een plotwending, namelijk Scott die opeens deel uitmaakt van de moordenaar. Verrassend hoor, eerder cliché. Het einde was ook niet echt boeiend. Een rits flashbacks en klaar.

Wel wat aardige effecten en hier en daar een leuke scene maar de doorgewinterde horrofan kan deze film links laten liggen.

avatar van Quentin
Geluk dat ik niet met mijn ogen heb geknipperd gedurende de film, anders had ik Hauer nog gemist.

Redelijke film. Echt in de trant van scream. Alleen slechter uitgevoerd. De acteurs waren ook niet heel erg goed. Wel lekker wegkijkfilmpje.

bih
niet zo een slechte film.. maar heb wel betere gezien..

bih
owja mijn cijfer voor deze is......3

ik vond dit echt een dikke d-movie

1. één en al ripoff
2. echt een paar hele vage nietstoevoegende personages >>> die vage ubergay (waarom zat die er in hemelsnaam in), die negerin speelde echt waardeloos,.... dat ventje die dacht dat hij de nieuwe 50 cent was (erg triest) en ga zo maar door...

ik heb de film dan ook maar afgezet aangezien het me echt niks deed

avatar van selfhealing
Echt een slechte film (waardeloos verhaal) met een slecht einde, niet kijken.
1ster, meer kan ik er niet van maken.

avatar van blokkedoos
Gewoon leuk om te zien. Niets bijzonders en absoluut niet eng. Leuk om een keer te zien, maar zeker niet vaker. Echt een hak hak hak bloed film. Deed me veel denken aan Scream en I Know What You Did Last Summer. Verassend einde!