Shanghai Knights (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door David Dobkin
met Jackie Chan, Owen Wilson en Aaron Johnson

Na het Wilde Westen getemd te hebben moeten Chon Wang en Roy O'Bannon iets rechtzetten in Londen. Wanneer een Chinese rebel Chon's vader vermoordt en naar Engeland vlucht zijn Chon en Roy op wraak uit. Chon's zuster Lin ontdekt een wereldwijde samenzwering om de koninklijke familie te vermoorden, maar niemand gelooft haar.

avatar van jackie chan
SmuttWars schreef:

ehm? Er komt meer uit China dan alleen martial arts films...

En Jackie Chan is een fusie van Bruce Lee, Bassie en Adriaan (Kung-Fu fighter, Acrobaat en Clown)

Haha die is goed.

mooie reclame voor HKL. koop drie in een films.

Heeft iemand meer informatie over Shanhai Dawn? ofwel shanghai 3

jack-sparrow
hij is best goed voor een vervolg.
erg grappig en leuk om te volgen als je eens niets te doen hebt.
knap acteer- en vecht werk door Jackie Chan en Owen Wilson.
Chon Wang and Roy O-Bannon krijgen van mij een 3.5

AddictedToMovies
ik kon wel lachen om shanghai noon maar dit viel toch wel tegen... een stuk flauwer. en ik vond het juist wel leuk in het wilde westen dat was juist het leuke van deel 1, erg jammer dat het in engeland afspeelde dit keer... af en toe kon je wel lachen maar echt leuk, nee,

avatar van tukkerstein
Tegenvallend vervolg, maar toch niet slecht. Goede stunts van Jackie Chan natuurlijk weer. De omgeving is inderdaad niet echt leuk.

2,5*, waarvan 1,5 voor Chan en 1 voor Wilson.

Deel 1 was beter, dat wel, maar dat heb meestal met films. 3,5

avatar van -jack_sparrow-
super grappige film alhoewel ik deel 1 net iets beter vond.
hier zaten best goede stukken in , en ook leuk dat ze nieuwe personages hebben gebruikt.

vond ze allenbij even leuk het is leuk om tezien hoe hij andere mensen in elkaar trapt en owen wilsen maakt het compleet
3.5 sterren

avatar van Minority_Check
AddictedToMovies schreef:

helemaal mee eens
ze hadden gewoon in amerika moeten blijven

avatar van Diana...
Wat een fantastische film!! .. Ik ben volgens mij bijna de enige maar ik vind Jackie Chan supper leuk en grappig. Het is helemaal mijn humor en ik heb me dan ook kapot gelachen om zijn leuke uitspraken!

5(*)

avatar van Sam_Bracke
vette film!

avatar van nightbreed
Films met Jackie Chan...pfffff.
Nee bedankt, ik ga liever mezelf mutileren.

Leuke film, vind hem net iets leuker dan het eerste deel.

Leuke verwijzingen naar Engelse personages en legendes (Jack the Ripper, Sherlock Holmes, Charlie Chaplin) en daarnaast ook nog eens een finale in de big ben, waarbij het natuurlijk te verwachten is dat ze op een gegeven moment allebei aan de wijzers hangen

Net als in zijn voorganger is er sprake van goede chemie tussen Chan en Wilson en er zijn een aantal leuke oneliners.

Maar toch vind ik dit geen hoogvlieger. Het is echt een leuke film voor een keertje, maar het is geen film die ik nog vaker zal opzetten.

Idd een erg vermakelijke film. Chan en Wilson is een goede combinatie. Verder vind ik persoonlijk de humor ook goed in deze film en de stunts van Jackie Chan zijn ook altijd erg leuk.

Puur vermaak en daar hou ik wel van

avatar van Purmerend
2,5* voor in iedergeval niet de beste film van Jackie Chan.

Citroensap in de ogen van een badguy spuiten.
Owen Wilson die denkt een mooie vrouw te zien op de markt totdat ze haar mond open doet en een mond vol bruine tanden ziet.
Speelkaarten met blote vrouwen.

avatar van A.L.I.E.N
niet zo goed dan zijn voorganger

nightbreed schreef:
Films met Jackie Chan...pfffff.
Nee bedankt, ik ga liever mezelf mutileren.

Je kunt natuurlijk er voor kiezen om niet te reageren op een film van Jackie Chan.
Als je de persoon qua acteur toch niets aan vind.....
Ben wel reuze benieuwd naar jouw favoriete genre, acteur en/of actrice.

Over de film....
Hij is leuk.
Jackie Chan is best een grappige acteur en in combinatie met Wilson een superduo!

desteven007
één van de betere films met Jackie Chan, ik heb eigenlijk maar 1 keer moetten lachen en dat is , toen dan politie achter jackie chan en die andere aanzat, en toen dat jackie chan die citroen in zijn oog uitkneep

een 2.5 *

avatar van Ajax&Litmanen1
Ontzettend raar dat deze film zo laag scoort...

Ik vond deze echt een stuk sterker dan het 1e deel. Hier krijg je veel sneller Chan en Wilson samen in de meest rare situaties en dan is deze film echt op zijn best. Het is sowieso een zeer geslaagd duo. Er zitten heel veel scherpe grapjes in die pas opvallen als je er goed op let.

avatar van JohnWilliams
Echt een leuke film! Zit goed in elkaar etc. en Chan is echt geweldig!

The Last
Veel minder dan het eerste deel. Aantal keer geglimlacht, maar meer ook niet. 't Is ook meer herhaling van deel 1, naja enigzins te kijken. 2*

avatar van JohnWilliams
Ik vond de actiescenes met Chan anders wel héél goed.

avatar van Baggerman
JohnWilliams schreef:
Ik vond de actiescenes met Chan anders wel héél goed.

Ik ook!

Deze film vond ik stukken beter dan Shanghai Noon. Leukere setting en Wilson was dit keer minder irritant. Vooral het gevecht op de markt is zeer vermakelijk, net als de 'Singing in the Rain'-hommage/persiflage!

Hele leuke film! De actiescenes waren inderdaad érg goed (dat is vaak zo bij Jackie Chan), en er zitten ook leuke komische stukken in. Ik heb aardig wat gelachen, maar Chan en Wilson zijn dan ook een gouden duo.

avatar van tommykonijn
Ik verheug me heel erg op Shanghai Noon want deze vond ik erg geslaagd, ik heb gelachen en de actiescenes met Jackie Chan vond ik inderdaad niet verkeerd, Owen Wilson vind ik soms wel een beetje irritant, bijvoorbeeld in Zoolander of in Starsky & Hutch maar hier is ie aardig, en helemaal niet irritant. Ik vind het geen topper maar ik kijk wel erg uit naar het eerste deel en deze vond ik erg vermakelijk.

3,0* (kans op verhoging naar 3,5*)

even goed als de eerste. blijft altijd grappig om naar te zien. Jackie Chan zijn stunts zijn ook altijd goed. heel leuke film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Veel minder dan het origineel. Daar was het ontbreken van een verhaal al een dooddoener en hier is dat niet veel beter. De stijl van humor is gelukkig wat gebleven en net als in de vorige werkt enigzins het duo Chan/Wilson nog wel. Weerom verwijzingen, al is dat dit keer naar China en Brittanië. Maar die zijn veel minder leuk dan het afzijken van de western. Weeral de stunts van Chan die nog de moeite zijn om te bekijken, maar meer niet. Gelukkig is de film niet irriterend en wel eens leuk om te zien. Maar hoogstaand is het niet.

Minder dan deel 1.

Combo Chan/Wilson werkt nog wel, maar de fut is er een beetje uit. Film is weer veel te lang, daarnaast zijn de grapjes ook een stuk flauwer.

Jammer ook weer dat de confrontatie Chan - Yen in een Amerikaanse film moet plaatsvinden. Zelfde situatie als Chan - Li. Allen martial arts legendes die mooiere show offs verdienen.

Net als in het eerste deel weet de regisseur trouwens absoluut geen raad met de gevechtscenes. Neem dan gewoon een action director aan, het zijn de lokscenes van een film als deze en ze worden in beeld gebracht alsof de regisseur voor het eerst zelf martial arts stunts ziet. Gemiste kans, want doorheen het vreselijke camerawerk leek er echt wel leuke choreografie aanwezig.

Verder ook vreselijke muziek in dit deel. Klonk erg Disney-achtig bij momenten. Vond het regelmatig gewoon storend. Verder zijn de verwijzingen redelijk grappig maar toch net iets te obvious en random, waardoor ook daar de appeal weer zeer beperkt is.

Resteren de vlotte babbel van Owen en de charme van Chan. Maar zonder goeie film is dat veel te weinig om 120 minuten vol te houden.

avatar van dvd-me
wel geinig maar niet super, platte humor en actie in een nogal makkelijke film

avatar van Spetie
Redelijk vervolg met meer actie dan het eerste deel, maar toch wordt het niveau van het eerste deel eigenlijk nooit gehaald. Het is grotendeels een herhaling van het eerste deel, al speelt de film zich deze keer grotendeels af in Engeland i.p.v. in het wilde westen. De grappen zijn net wat flauwer en minder scherp en je hebt het idee het allemaal al eens gezien te hebben. Wilson & Chan werkt nog wel als duo en de film is wel onderhoudend, maar in zijn geheel toch te zwak om deel een te kunnen evenaren.

avatar van notsub
Leuke luchtige film voor als de zon buiten schijnt. De combinatie van de snelle actie en simpele humor werkt prima. Sommige situaties in de film zijn tamelijk hilarisch en ik moest er geregeld flink om lachen.