Shanghai Knights (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door David Dobkin
met Jackie Chan, Owen Wilson en Aaron Johnson

Na het Wilde Westen getemd te hebben moeten Chon Wang en Roy O'Bannon iets rechtzetten in Londen. Wanneer een Chinese rebel Chon's vader vermoordt en naar Engeland vlucht zijn Chon en Roy op wraak uit. Chon's zuster Lin ontdekt een wereldwijde samenzwering om de koninklijke familie te vermoorden, maar niemand gelooft haar.

Shanghai Noon was zeker leuk, leuke humor, geinige gevechten enz. Maar meestal zijn vervolgen toch minder, meer een gevoel van ik heb dit allemaal al wel gezien. En bij deze film..tja..is dat dus totaal niet! Ook weer een leuke film, met idiote momenten, leuke personages en natuurlijk weer van die gestoorde gevechten. 3,5*!

avatar van Linn
Ik vind rush hour veel beter..Tucker en chan zijn een veel leukere combinatie...

avatar van Linn
Ik heb deze film gisterenavond nog maar in de herziening gegooid....toch wel aardig van 2.5 naar 3.5 * Hey i can see our hotel from here!!

avatar van Linn
jackie chan heeft geen greintje acteertalent en kan nauwelijks engels

Jackie Chan is geweldig

avatar van soom
Ik vond de eerste film met Lucy Liu veel beter, jammer dat ze niet meer meespeelt in deze vervolgfilm

Op een paar geslaagde grappen na niet veel aan. Dat ge-ouwehoer altijd met Jackie Chan. Vind er niet veel aan dat, die rare gevechten. Owen Wilson gaat nog wel, maar teveel cliché's in deze film.

De wisselwerking tussen Chan en Owen en laatstgenoemde zelf maken het een erg amusante film. Het verhaal is totaal niet belangrijk, al breekt dat altijd wel op tegen het einde, dat dan ook obligaat overkomt.
De energieke Owen weet een dergelijke film altijd naar een wat hoger niveau te tillen en Chan heeft enkele knappe actiescenes. Leuk vervolg.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Puur voor vermaak en vermakelijk is-ie zeker!

avatar van mikoz
Chan , Tucker sloeg meer aan.

2.5

avatar van otherfool
Leuke actiekomedie waarvan ik het origineel nog niet heb gezien, maar da's niet erg bij deze opvolger. Chan is onweerstaanbaar als altijd, maar Wilson is wat irritant en Fisher zet een waardeloze rol neer als 'Artie' Doyle. De factual errors (zoals oa het opvoeren van de in die tijd nog niet geboren Chaplin) maken niets uit, de te lange speelduur wél.

3*.

avatar van The One Ring
Het eerste deel was best leuk. Dit deel is ook nog steeds vermakelijk, maar helaas niet zo goed als de eerste. De grappige gevechten van Chan zijn leuk om naar te kijken (vooral de Singin' in the rain-grap was geslaagd) en Owen Wilson is ook erg komisch. Helaas vonden de makers het blijkbaar nodig om belachelijk slechte serieuze stukken erin te doen. Dit zie je wel vaker in met name Amerikaanse komedies, en het wordt zelden goed gedaan, maar zo overbodig en slecht uitgewerkt zie je het niet vaak. Daarbij kwamen veel grappen me bekend voor uit andere films. Maar verder is het wel leuk als een avondje vermaak.
2,5 sterren

ik heb me krom gelachen en dat is het belangrijkste, lekker ongecompliceerd vermaak

avatar van Thorak
Dankzij een aantal leuke grappen (voornamelijk de verwijzingen naar personages) en een aantal redlijke vechtscenes een vermakelijke film, maar toch nèt niet helemaal geslaagd.
Owen Wilson blijft gewoon een over-the-top vervelend figuur.

Deze film haalt het zeker niet bij Shanghai Noon!

avatar van jackie chan
lache film.

Ook eens wat voor mijn geschiedenis. alhouwel het niet bepaald klopt:P
deze film is echt top. voor mij beter dan rushb hour 2 zal wel komen door de personages van wilson, die bevalt me beter dan tucker in rush hour.

www.jackie-chan.nl

film_kaza
ik vond de film erg leuk en ook leuk dat owen wilson erin speelde. ook leuk dat er een beetje geschiedenis in voorkwam.

4 sterren

Heb ik gisteren gezien op VT4. If you need entertainment, look this one! Voor meer moet je het niet doen want meer heeft deze overschatte film niet te bieden.
De dialogen waren vaak nietszeggend en quasi-grappig. Ze herhalen ook dikwijls dezelfde inhoud in hun dialogen. Het verhaal was slechts zeer mager. En wat iedereen zegt over het leuke van enkele historische elementen deert mij door het feit dat bevoorbeeld Charlie Chaplin- volgens mij een van de grootste filmfiguren in de geschiedenis- beschildert wordt als een zakkenrollende wees. Owen kon me soms bekoren, maar dat waren jammergenoeg zeldzame momenten. Wel sterk werk van de zus van Chan (in de film, ik weet haar echte naam niet) en Chan weer met zijn soms overdreven sierlijke stunts.

de stunts van jackie chan blijven me toch verbazen. maar rest van de film is wel wat magertjes.
1 1/2 *

er zitten wel grappige scènes in, maar een echte goede film is het niet
wel goede actie scènes, maar dat zijn we wel gewoon van jackie chan

volgens mij bedoel je dat de film slecht is en toch geef je een 3, waarom

avatar van darthconner
goeie film. de stunts van jackie chan zijn mooi en de humor van owen wilson en jackie chan is ook heel goed.
vooral die zus van chan is heeeeeeet!!
4.5

darthconner schreef:
vooral die zus van chan is heeeeeeet!!
4.5

maar het verhaal is niet veel, volgens mij heb je teveel gekeken naar zijn zus.

Het verhaal is niet zo geweldig, maar dat maakt voor deze film niet zo uit want het is een grappige film. Ik heb deel 1 niet gezien, maar wil deze wel zien nadat ik deze heb gekeken. De combinatie van Chackie Chan en Owen Wilson is wel goed en zorgt voor een paar grappige situaties. En de stunts van Chackie Chan blijven goed. Voor de rest vond ik het ook wel grappig hoe ze verwijzingen hadden gebruikt met de toekomst zoals dat Charlin Chaplin figuur.

kArIzMa_TuRk
ik heb gehoord dat er een 3e deel komt die 'Shanghai Dawn' heet.
als die komt wordt dat wel kijken

avatar van Iketes
Toen ik klein was vond ik deze film helemaal geweldig, nu zie ik de fouten toch wel in . Grappige gebeurtenissen en ik vind de combinatie Owen Wilson En Chackie gewoon leuk.

3.5 *

avatar van jackie chan
Ik hoor de laatste tijd zoveel van Jackie chan kan niet acteren. nouja ik vind het ngo wel meevallen. Maar mijn vraag is welke chinees kan dan WEL acteren en vechten?

Nou dan is Chan gelijk de beste vechtende acteur toch;)

jopeie vanavond weer op tv:D

avatar van SmuttWars
jackie chan schreef:

Nou dan is Chan gelijk de beste vechtende acteur toch;)

jopeie vanavond weer op tv:D

ehm? Er komt meer uit China dan alleen martial arts films...

En Jackie Chan is een fusie van Bruce Lee, Bassie en Adriaan (Kung-Fu fighter, Acrobaat en Clown)

neo (crew)
Linn schreef:
Dat kun je hem echt niet kwalijk nemen..het is een Chinees!!!...Ik vind zijn slechte engels en maffe accent juist leuk!!! Jackie Chan is geweldig

Eens. Shanghai Knighs kent wel veel van de gebruikelijke Britse referentie. Zo wordt op meerdere manier naar Basil Rathbone, Sherlock Holmes, schrijver Doyle zelf (een revelatie hoe hij zijn ''sir'' titel kreeg) en nog wel meer. In Rush Hour redde Chan Chinese vazen van de dood, hier haalt hij het truukje andersom uit door 'respectloos' met westerse vazen om te springen. Weer een erg vermakelijk geheel. 3 sterren

avatar van SmuttWars
Ehm? Hij ging niet echt respectloos met de vazen om, hij zag dat de bewakers de vazen koste wat het kost zouden opvangen, dus maakte hij daar gelijk gebruik van, maar je zag ook momenten dat hij de vazen zelf beschermde. En hoe westers waren de vazen?

Sommige Chinesen zijn echt wel succesvol hoor. Kijk maar naar Lucy Lui (Kill Bill)en Ziyi Zhang ( Miami Vice & Memoirs of a Geisha)

neo (crew)
SmuttWars schreef:

Ok misschien waren ze ook gewoon oosters, maar ik zei ook 'respectloos'.